Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marieke22 schreef:Er zitten wel degelijk voedingsstoffen in vlees die wij als mens hard nodig hebben. Je kunt niet zomaar vlees uit je voeding weglaten, zonder daar een vervanger voor te zoeken. Iedereen kan zonder vlees, mits het door andere voeding opgevangen wordt.
Citaat:Vlees eten is imo minder raar dan melk drinken. Welk volwassen dier drinkt nog melk bij zijn moeder? Geen enkel. Of de mens een dier is of niet heeft er imo weinig mee te maken, maar mensen zijn de enigen die melk van ándere dieren voor consumptie gebruiken. Dat is dan wel niet 'zielig', maar wel uiterst raar.
Citaat:Ik vraag me ook altijd af als ik dit soort discussies lees waarom een cheetah die een nyala pakt wél normaal is?
Nimber schreef:Kroon bedoel je? een heel nette slager hoor! zijn broer is paardenhandelaar vaak komen er dus mensen die voor de lol een veulentje fokken maar als het dier gespeend is niet weten wat ze er mee moeten meestal kruisingen en zonder papier dus die zijn slecht te verkopen.
Het gaat voornamelijk om shetlanderveulentje.
weinig verschil tussen een kalf, lam of veulen.
Prisca schreef:Vooral particulieren die schrikken van wat het kost aan tijd en geld zijn bereid het dier voor een schijntje weg te doen. En vaak denken ze dat ze goed terecht komen maar als snel blijkt het minder waar te zijn. Dit zijn echt trieste praktijken maar allemaal ons eigen schuld.