Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:54

Karoliefje_ schreef:
Ik vind het zo diep triest dat dit gebeurd is, dit had makelijk voorkomen moeten worden. en ik heb mijn vraagtekens erbij. Hoe kan je in godsnaam 150 paarden voldoende liefde en aandacht geven. en medische zorg?!

100 paarden Knipoog
Edit: en in de vrije natuur hebben ze ook geen persoonlijke aandacht, maar genoeg aan een kudde Haha!
Laatst bijgewerkt door Cyntje op 03-11-06 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:54

Deze paarden worden geloof ik gefokt voor de slacht......dus nu verplicht slachten..... Vergeet niet dat de man al 20.000 euro schade heeft en dan ook nog de kosten van de reddingsoperatie misschien betalen.... Is in mijn ogen voldoende gestraft.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:56

slimmerik schreef:
Deze paarden worden geloof ik gefokt voor de slacht......dus nu verplicht slachten..... Vergeet niet dat de man al 20.000 euro schade heeft en dan ook nog de kosten van de reddingsoperatie misschien betalen.... Is in mijn ogen voldoende gestraft.

Ik ben het hier wel een beetje mee eens, enniet alleen de 'materiele' straffen, maar ook geestelijk, denk dat dit hem nog lang achtervolgt ook wel..

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:56

slimmerik schreef:

Vind ik niet Bloos
Dat is "maar" geld...de paarden zijn getekend voor het leven en dat vind ik onbetaalbaar...
Waarschijnlijk heeft hij geld zat als hij honderden beesten kan "onderhouden"..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:57

slimmerik schreef:

Iemand die (waarschijnlijk) de dood van 20 paarden had kunnen voor komen en niet te vergeten de stress etc wat de overlevende paarden hebben moeten mee maken op dat eilandje is nooit nooit genoeg gestraft sorry hoor maar daar is geen excuus voor te bedenken en al helemaal geen medelijden!!

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:57

Die man heeft waarschijnlijk toch het volste recht om zijn dieren op te halen, tenzij ze in beslag zijn genomen door de DB.
Op welke grond willen jullie hem dat beletten dan? En hoezo zijn die paarden dan nog zielig nu?
Er zijn dierenartsen bij geweest en die paarden worden echt wel verder in de gaten gehouden door da's. Ze staan nu droog en tenzij de boer hen medische zorg/voer/water onthoud is hij (NU) toch niet strafbaar of verkeerd bezig? Ik zie het probleem niet maar misschien mis ik informatie?

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:58

Gemma schreef:
slimmerik schreef:

Ik ben het hier wel een beetje mee eens, enniet alleen de 'materiele' straffen, maar ook geestelijk, denk dat dit hem nog lang achtervolgt ook wel..

Ik weet niet of hij hier geestelijk last van heeft hij heeft geen gevoel voor zen dieren!!
alleen het geld vind hij erg!!
en hij mag geen dieren meer houden daar gaat het nu toch ook om...???
Het gaat er niet om of hij nu genoeg getraft is
hij is pas goed getraft als hij geen dieren meer mag houden!

Cyntje

Maar dit is het ACTIE-topic, het discussietopic is op VN

__Nathalie__

Gemma schreef:
slimmerik schreef:

En terecht, ik kwam ergens in zo'n nieuws bericht ook al tegen dat dit niet de eerste keer is dat het deze man over komt alleen was het voorgaande keren nog niet zo erg als nu. mag dat dan nog een keer gebeuren? met alle gevolgen van dien?

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:59

Morgannah schreef:
http://edition.cnn.com/2006/WORLD/europ ... index.html

Het nieuws van CNN, kunnen we die niet mailen hoe het met het rechtssysteem in Nederland is gesteld, dat we zo graag willen dat we daarin Amerika achterna willen zoals zij dat doen met het schenden van rechten van dieren. Een dood paard op je geweten hebben is al een flinke gevangenisstraf, dus hoe zou het zijn met 18 paarden.

Ja, op tv kijk ook vaak het programma van de dierenbescherming daar Lachen Die zijn tenminste actief en streng Bloos

Wie is er goed in Engels en kan er een een mooie mail van maken? Bloos

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:59

Woplala schreef:
slimmerik schreef:

Vind ik niet Bloos
Dat is "maar" geld...de paarden zijn getekend voor het leven en dat vind ik onbetaalbaar...

Dat "geld zat" geldt meestal net als alle boeren dat de bank de grootste aandeelhouder is. Je moet die paarden in dit geval als vee zien..... Als jij beweert dat die paarden getekend voor het leven zijn dan is het des te belangrijker dat ze zo snel mogelijk geslacht worden.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:00

Nee, dit mag dan niet nog een keer gebeuren. Als bevonden wordt dat hij dit had kunnen voorkomen (door betere zorg oid, weet niet goed hoe uit te leggen) dan krijgt hij als het goed is een houdverbod.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 23:01

Niet gaan mailen!!!
Dat komt later, anders zien ze door de bomen het bos niet meer en krijgen ze de juiste informatie niet te zien.

Plek en tijdstip afspreken kan op het laatste moment.
Leusen voor op de spandoeken mogen wel bedacht worden!
Zoals Marigold al zei, het moeten wel serieuze teksten zijn.
Deze mogen naar mij per pb doorgestuurd worden (niet in het topic, dat gaat onoverzichtelijk worden), dan zet ik ze straks allemaal bij elkaar voor de duidelijkheid.
Deze moeten de mensen wel zelf maken thuis.
Media pas later inlichten als de plannen concreet zijn.

'Deelnemers' kunnen zich in dit topic melden.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:01

Oreo schreef:
Die man heeft waarschijnlijk toch het volste recht om zijn dieren op te halen, tenzij ze in beslag zijn genomen door de DB.
Op welke grond willen jullie hem dat beletten dan? En hoezo zijn die paarden dan nog zielig nu?
Er zijn dierenartsen bij geweest en die paarden worden echt wel verder in de gaten gehouden door da's. Ze staan nu droog en tenzij de boer hen medische zorg/voer/water onthoud is hij (NU) toch niet strafbaar of verkeerd bezig? Ik zie het probleem niet maar misschien mis ik informatie?

Op het moment zijn ze ook niet zielig tenminste als ze niet kreupel of niet longontstekingen of wat dan ook hebben want ze hebben gras kunnen zich lekker bewegen
maar ik weet hoe het er bij die minkukel thuis aan toe gaat dus dat willen we voorkomen
het gaat er NU niet om dat ze NU zielig zijn dat zegt hier ook niemand

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:01

Woplala schreef:
Morgannah schreef:
http://edition.cnn.com/2006/WORLD/europ ... index.html

Het nieuws van CNN, kunnen we die niet mailen hoe het met het rechtssysteem in Nederland is gesteld, dat we zo graag willen dat we daarin Amerika achterna willen zoals zij dat doen met het schenden van rechten van dieren. Een dood paard op je geweten hebben is al een flinke gevangenisstraf, dus hoe zou het zijn met 18 paarden.

Ja, op tv kijk ook vaak het programma van de dierenbescherming daar Lachen Die zijn tenminste actief en streng Bloos

Wie is er goed in Engels en kan er een een mooie mail van maken? Bloos

Misschien een beetje mediadruk van het buitenland extra erbij, zou ze dat wakker schudden hier in Nederland? Misschien ben ik te idealistisch, maar ik vrees dat dit inderdaad weer met een waarschuwing gaat aflopen en deze man vrolijk verder kan gaan met zijn werkwijze.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:02

---------------------
Vind ik niet Bloos
-----------------
Dat "geld zat" geldt meestal net als alle boeren dat de bank de grootste aandeelhouder is. Je moet die paarden in dit geval als vee zien..... Als jij beweert dat die paarden getekend voor het leven zijn dan is het des te belangrijker dat ze zo snel mogelijk geslacht worden.

----------

Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:03

erg gewoon Ziek

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:05

slimmerik schreef:

Ik heb dit dus ook gehoord, dat de paarden gebruikt worden voor de slacht.
Dan zou die man dus niet legaal bezig zijn want paarden mogen niet geboren worden voor de slacht..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:06

Er zijn inmiddels 19 paarden dood. Misschien volgen er wel meer (denk aan onderkoeld, stress, shock). Je moet vooral denken of het zin heeft, misschien haalt hij ze morgen wel heel leuk op, maar wie kan er in godsnaam 300 paarden verzorgen? niemand toch? dus je hebt misschien wel kans dat de paarden later dit jaar begin 2007 worden gevorderd. Dat ze dan naar de Partij voor de Dieren gaan. Die hebben tenslotte aangifte gedaan. Ik vind het ronduit belachelijk dat die man die arme paardjes niet heeft weggehaald. De reddingsactie was heel spectaculair en gelukt.

Over de actie:
Ik wil graag meedoen, ik kan alleen niet. Ik moet morgenochtend paardrijden en ik neem aan dat mijn moeder mij niet 's ochtends vroeg naar friesland wilt brengen, waar misschien politie aan te pas komt (ik denk het niet, bokt is LIEF en niet RUIG). Maargoed. Als alles doorgaat, wens ik jullie veel succes. Ik volg morgen het nieuws om te kijken of er wat gebeurt. Op mijn site zal ik de link van dit topic geven, zodat het overal bekent word!

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:07

ik denk wel dat het meer zin heeft om actie te voeren en daarmee meteen te voorkomen dat de eigenaar bij zijn paarden kan komen (weg naar weiland blokkeren of zoiets) als je bij zijn huis gaat staan dan is hij lekker ondertussen de paarden aan het weghalen en hebben we nog niets bereikt.
Ook moet er wel een grote groep mensen zijn wil je een echte statement kunnen maken. Met een stuk of 10 haal je jezelf alleen maar problemen op de hals. Dus een grote groep is echt nodig!!! en media natuurlijk want dan houd de politie zich ook rustig! Misschien is het een idee om wat bereden politiemensen erbij te krijgen die voelen vast wel met ons mee! Maarja weet niet of dat haalbaar is!

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:08

Slimmerik: je hebt een pb, want het hoort neit in het topic..
We gaan het hier over de ACTIE hebben bokkertjes Lachen Dus kom ook met die teksten voor de spandoeken..
Ik ga ook even goed nadenken Lachen
Het moet iets pakkends zijn natuurlijk Lachen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:08

Iemand hier zei dat de paarden waarschijnlijk niet gechipt zijn.

In dat geval mogen ze geeneens vervoerd worden.
Kan er geen controle komen, zodat ie per paard een boete krijgt en dan kunnen ze gelijk zien of zijntransport wel aan de normen voldoet.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:09

mailen jullie me ff hoe laat jullie daar gaan staan? Dan ga ik voor de tijd er naartoe, voordat ik door jullie gebarricadeerd word Knipoog

Nienke86

BijouCharlie schreef:
Er zijn inmiddels 19 paarden dood. Misschien volgen er wel meer (denk aan onderkoeld, stress, shock). Je moet vooral denken of het zin heeft, misschien haalt hij ze morgen wel heel leuk op, maar wie kan er in godsnaam 300 paarden verzorgen? niemand toch? dus je hebt misschien wel kans dat de paarden later dit jaar begin 2007 worden gevorderd. Dat ze dan naar de Partij voor de Dieren gaan. Die hebben tenslotte aangifte gedaan. Ik vind het ronduit belachelijk dat die man die arme paardjes niet heeft weggehaald. De reddingsactie was heel spectaculair en gelukt.

Over de actie:
Ik wil graag meedoen, ik kan alleen niet. Ik moet morgenochtend paardrijden en ik neem aan dat mijn moeder mij niet 's ochtends vroeg naar friesland wilt brengen, waar misschien politie aan te pas komt (ik denk het niet, bokt is LIEF en niet RUIG). Maargoed. Als alles doorgaat, wens ik jullie veel succes. Ik volg morgen het nieuws om te kijken of er wat gebeurt. Op mijn site zal ik de link van dit topic geven, zodat het overal bekent word!

Dat is dus het probleem er word niks aan gedaan
ze paarden zijn voor 4 jaar terug 1 keer geteld weet ik nog toen hadden wij aangifte gedaan! en toen zat het aantal op 375
en nu op het moment weet ik het niet hoor maar het zijn er TE veel en zo gaat het al jaren!!!!
en er word maar niks aan gedaan en het komtmij men strot uit nu dus ik help graag mee

orsini

Cyntje schreef:
---------------------
Vind ik niet Bloos
-----------------

----------

Verward

benik het niet mee eens. Ze kunnen zeker nog een goed leven tegemoet gaan bij een andere eigenaar.
Laatst bijgewerkt door orsini op 03-11-06 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt