Leuk om 't eens op te schrijven, heb toch niks te doen
Halsters &zo 1 leren halster met gouden biesjes 1 blauw/grijs nylon halster voor in het land 1 blauw halster + touw van BR, voor netjes 1 merkloos wit halster + touw voor op wedstrijd 1 'Indian' halster wit onderlegd, ook voor in het land 4 touwen (buiten die 2 hierboven om)
Tuig &zo 2 hoofdstellen 1 dressuurzadel 1 bustrens 1 dubbel gebroken trens 1 stang (voor de kar) 1 longeerlijn 1 bitstukje 1 martingaal 2 paar beugelriemen 2 paar beugels 1 paar peesbeschermers 1 paar kogelbeschermers
Dekjes geruite l.blauw/d.blauw/l.geel (+ bandages) geruite l.blauw/d.blauw/bordeaux (+ bandages) HH curly l.blauw zwarte met naam erop witte met naam erop simpele rode (+ bandages) BR Event bordeaux & l.geel BR Event oranje & choco Equi Theme 'pad' choco (nieuw, te koop ) HH l.blauw met d.blauw randje (+ bandages) witte voor wedstrijden (+ bandages) simpele bordeaux 1 dood schaap (bontje ) - en nog wel meer maar kan ze niet zo gauw bedenken
Mijn pony komt eind November ongeveer en dit heb ik al voor hem:
- 2 hoofdstellen - 2 halsters - Regendeken - Zadel - 2 paar bandages - 2 paar dekjes - reflectiebandages - poetsspullen - weiland enzo krijgt ie. - snoepjes - krijg nog andere dekens bij zijn koop en een nieuw zadel - peesbeschermers - lederolie en vet
voor mezelf: - cap - zweep - thermobroek - chaps en jodphurs - rijlaarzen - rijbroeken - handschoenen
Voor Cin heb ik niet zo heel veel spullen geloof ik;
- een eczeemdeken - een gewone deken - 2 halsters - 2 halstertouwen - 5 dekjes - 2 hoofdstellen - 1 VZH-zadel - bandages ( nog bijna nooit gebruikt maargoed ) - complete poetsset - hoefvet - zalfjes en prutjes voor wondjes ed - shampoo voor grijs haar ( het werkt ) - paardenshampoo tegen schuren - vliegenspray En eeeeeeehm, dat was het denk ik?
Voor mezelf heb ik; - 2 caps ( 1 is niet van mij maar gebruik ik wel ) - 4 rijbroeken, handschoentjes - veeeeeel sokken
En dat was het geloof ik. Valt best mee toch
*Edit: ik vergeet volgens mij de helft haha, maargoed*
Dit ligt er in de zadelkamer, maar er slingert ook nog wel wat rond op andere plaatsen..
Rijden: 2 zadels 2 hoofstellen extra paar teugels extra stijgbeugels 3 extra singels 4 pads zwarte neoprenen 3-in-1 beschermers voor voor en achterbenen royalblauwe " martingaal reflecterend vest en beendingen knipperlichtjes hoefschoenen voor de voorbenen
even denken hoor wat ik allemaal heb... - western zadel -singel western neopreen - vzh zadel - singel voor vzh zadel neopreen - western hoofdstel - western hoodstel show - nylon western hoofdstel - 2 dressuur hoofdstellen - 2 shanks - 2 d trensjes - 2 pads voor onder westernzadel (een rood/zwart/wit en een paars/wit) - 2 dekjes voor onder vzh zadel (een knal groen en een donkerblauwe) - bondje voor onder vzh zadel - 2 stal dekens 500 gram (een blauwe en een bruine uit de nieuwe winter collectie van HH) - 1 regendeken 200 gram - 1 regendeken 0 gram - 1 staldeken 150 gram - 2 zomer dekens ( een doker blauw/licht blauw en een blauw/orange) - 3 uitrijdekens/ fleecedekens (een blauw/donker blauw en een knal groene en nog een donkerblauwe) - deken singel - een paar BR been beschermers voor (zwart) - een paar professionals choice skidboots (zwart) - paar BR peesbeschermers (zwart) - paar BR peesbeschermers (donker blauw) - paar strijklappen BR (donker blauw) - 4 bandages (zwart) - 4 bandages ( baby blauw) - 2 bandages (rood) - 2 bandages (donker groen) - spring schoenen - 4 transport beschermers (bordeaux rood) - 3 gewone halsters ( een HH zwart met goud en een gewone zwarte en een bruine) - 3 halster touwen ( 2 zwarte en een grijze) - 2 geknoopte touwhalsters (zwart en eentje wit) - 2 logeerlijnen (bordeaux rood en wit) - hele bak vol met roze borstels en ander verzorgingsspul - vliegenspray - spul voor manen en staart - wond zalfjes en termometer - shampoo - voerton met wortels - snoepjes - liksteen himalaya - knoflook snippers - hoefvet en zadel vet
en en zijn vast nog wel wat dingetjes die ik vergeten ben maar ik laat het hier maar bij.
het is best wel een lange lijst geworden eigenlijk, maar toch gebruik ik het meeste wel, behalve alle dressuur dingen. En ja ik ben nou eenmaal koop gek en als ik iets leuk zie moet ik het hebben
Ik wil ook een poging doen op deze zinloze vrijdagmiddag:
- kieffer veelzijhdigheidszadel - 3 hoofdstellen (naar schatting, soms kom ik nog het een en ander tegen) - 1 leren halster - naar schatting 3 stoffen halsters - enkelspan tuig (natuurlijk ook met hoofdstel) - recreatie/marathonwagen - soort van menzweep - longeerzweep - longeerlijn - te weinig andere zweepjes (maar een stuk of 5, en altijd zoek) - eigen hindernismateriaal (4 staanders en 6 balken) - peesbeschermers - brokbal - hooizak - snoepjes - exczeemspray - vliegenspray - vliegenroller - vliegennetje - ehbo kist met vanalles en nog wat - poetskist met borstels en meer van dat soort dingen - shampoo en cremespeoeling - hoefvet - zadelvet - zweetdeken - zomerdeken - winterdeken (leuk weetje is dat ikgeen dekens gebruik) - stuk of 6 dekjes - schoftbontje (voor mn tuig) - singelbontje (ofzo, onzin ding)
nou ik zal mijn lijstje van 2 paarden maar eens opnoemen
4 halsters 5 hoofdstellen stuk of 10 dekjes 6 winterdekens 4 zomerdekens 6 tussendekens 1 uitrijdeken 5 zweetdekens 2 dressuurzadels 4 singels 2 poetskisten ehbo spul stuk of 7 zwepen 3 paar kappen voor 2 paar kappen achter 3 paar springschoenen 1 longeerzweep 2 longeerlijnen 1 pessoatuig
en zoheb ik echt nog veel meer troep in 4 jaar tijd opgespaard . voor de paarden kom ik niets tekort.. voormezelf des te meer heb maar 2 rijbroeken best lastig soms
alles is nog in verschillende maten ook 185 voor merel en 215 voor willem.. dus we kunnen van veel dingen nix delen ook
1 oud Hubertus dressuurzadel 1 Landau dressuurzadel 1 x neopreen singel 1 x katoenen singel 2 x extra beugelriemen 2 x HH pad ( 1 x blauw en 1 x zwart ) 1 x dressuurdekje vierkant babyblauw 2 x dressuurdekje zadelvorm donkerblauw 1 x Br peesbeschermers donkerblauw 2 x Br strijklappen zwart 1 x peesbeschermers groen 1 x strijklappen groen 1 x leren halster zwart 2 x leren halster bruin 1 x hengstenketting zwart leer 5 x nylon halster in verschillende kleuren 5 x halstertouw 1 x longeerlijn 1 x longeersingel 1 x martingaal 1 x elastiek 1 x hoofdstel 1 x rondgenaaid hoofdstel 2 x bustrens 2 x rijzweep 1 x longeerzweep 1 x veel te volle poetskoffer 1 x witte bandages 1 x hooinet En morgen ga ik zijn eerste dekentje halen. HIj is pas 2,5 dus er komen vast nog veel meer spullen bij. Veel van deze spullen had ik nog van mijn vorige paard of verzorgpaarden, dus dat is zo 1 op 1 overgenomen Anders had hij echt veel minder spullen gehad.
Voor mijn shet: - 2 dekens (zweet - en nog iets) - 6 halsters (denk ik) - 2 touwen - longe - borstels enzo - tuigje - koets (tweewieler) - zweep - stal
Voor mijn paard: - zadel - hoofdstel - nog een hoop andere dingen maar dat weet ik nog niet (heb hem gisteren all-in gekocht en ben nog niet gaan kijken wat dat juist inhoudt )
Laatst bijgewerkt door pomelo op 10-11-06 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Voor mijn bijrijdpaard (staat op fokstal, ik rijd der alleen)
Zadel Isabell Werth 1 wintec singel 1 divoza singel Hoofdstel Kieffer (in bestelling) 4 pads, 1 wit dekje 3 paar peesbeschermers & strijklappen 2 halsters, 1 lijn poetsspullen zweepje coolinggel en dat soort zalfjes