Waarvoor dienen chaps??...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xShanice

Re: Waarvoor dienen chaps??...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 13:57

chaps moeten niet over je laarzen
sommige mensen mogen geen laarzen aan hebben of vinden dat niet leuk(ken genoeg mensen die geen laarzen aan willen)dan neem je stalschoenen en chaps en dan heb je een soort laars(als ik het goed uitgelegt heb want ik weet niet hoe je ut uit moet leggen Bloos! )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 19:55

iedereen weet het weer zo geweldig goed...
Sorry, maar ik rijd ook al zo'n 7 jaar, maar ik begrijp nog steeds het nut van chaps niet. Leren wel, maar die slappe dingen? Je kan mij niet wijsmaken dat die dingen steun geven... Kan het me namelijk niet voorstellen.
Als ze geen steun geven, is de enige reden die ik me kan bedenken, omdat het niet lekker is om zonder iets aan je benen te rijden. Als je beugelriemen boven het zadel liggen, lijkt het me niet lekker tegen je broek aan, maar volgens mij helpt zo'n dun ding daar ook niet tegen....
Lees wel dat sommige mensen dat niet willen of niet aan mogen (heb nooit kunnen bedenken waarom niet mogen, maar zie nu reacties met voorbeelden), mja, dat is in mijn ogen beetje apart... Maar als dat de enige reden is..

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 14:28

secricible schreef:
Sorry, maar ik rijd ook al zo'n 7 jaar, maar ik begrijp nog steeds het nut van chaps niet. Leren wel, maar die slappe dingen? Je kan mij niet wijsmaken dat die dingen steun geven... Kan het me namelijk niet voorstellen.
Als ze geen steun geven, is de enige reden die ik me kan bedenken, omdat het niet lekker is om zonder iets aan je benen te rijden. Als je beugelriemen boven het zadel liggen, lijkt het me niet lekker tegen je broek aan, maar volgens mij helpt zo'n dun ding daar ook niet tegen....
Lees wel dat sommige mensen dat niet willen of niet aan mogen (heb nooit kunnen bedenken waarom niet mogen, maar zie nu reacties met voorbeelden), mja, dat is in mijn ogen beetje apart... Maar als dat de enige reden is..

Waarom probeer je het gewoon niet eens Knipoog
ALs zo'm dun ding niet zou helpen zouden ze ook niet over de toonbank heen vliegen;)

Laurens1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:27

wat reageren hier vele mensen bot!
Als ze het niet weet vraagt ze het gewoon, maar ze vraagt toch niet om afgekraakt te worden. Zou het persoonlijk ook niet leuk vinden om voor dommerik of pennymeisje, oid uitgescholden te worden als ik een gewone vraag stel, die in mijn ogen serieus is.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:03

Ik vind het een goede vraag, Omdat je iets niet weet en het hier vraagt is helemaal een goede zaak!

Sommige mensen kunnen niet in laarzen komen, of vinden ze gewoon niet lekker zitten voor een hele dag..
dan doen ze gewoon stal/rij schoenen aan of jodphers, als ze dan gaan rijden doen ze hen chaps aan..

Ikzelf ben vaak heel de dag in de stallen bezig, dan zijn chaps heerlijk, je doet gewoon je shcoenen aan, als je gaat rijden chaps aan, klaar met rijden chaps uit en je loopt weer verder Lachen

Chaps zijn dus hetzelfde als laarzen, maar dan een stukkie makkelijker!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:49

StalHaast schreef:
Ik vind het een goede vraag, Omdat je iets niet weet en het hier vraagt is helemaal een goede zaak!

Sommige mensen kunnen niet in laarzen komen, of vinden ze gewoon niet lekker zitten voor een hele dag..
dan doen ze gewoon stal/rij schoenen aan of jodphers, als ze dan gaan rijden doen ze hen chaps aan..

Ikzelf ben vaak heel de dag in de stallen bezig, dan zijn chaps heerlijk, je doet gewoon je shcoenen aan, als je gaat rijden chaps aan, klaar met rijden chaps uit en je loopt weer verder Lachen

Chaps zijn dus hetzelfde als laarzen, maar dan een stukkie makkelijker!

Inderdaad, ik kan ook niet goed in de laarzen komen en als je een hele dag op stal bent zijn chaps inderdaad heerlijk!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:59

Meissie17 schreef:
secricible schreef:

Waarom probeer je het gewoon niet eens Knipoog
ALs zo'm dun ding niet zou helpen zouden ze ook niet over de toonbank heen vliegen;)

Ik heb een paar heerlijke leren rijlaarzen, en ik ben er van overtuigd dat daar een paar dunne katoenen lappen niet aan kunnen tippen. Bovendien zijn die dingen er nooit in mijn maat, ze zijn schijnbaar niet gemaakt voor brede kuiten.

EDIT: dit toetsenbord is duidelijk niet voor mij gemaakt...

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:04

De meeste chaps zijn volgens mij van suede. Degene die ik heb tenminste wel. Maar je hebt ook chaps van echt leer en nep suede. Suede begint er bij mij af te slijten en dan blijft er gewoon glad leer over. Zijn redelijk dik dus bieden net zo veel bescherming aan je been als een laars.

Chaps van dunnen katoenen lappen zouden inderdaad niet veel nut hebben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:10

ik heb geen idee waar ze van zijn, ik heb het iig over die hele dunne chaps, niet over die gladleren, die toegestaan zijn op wedstrijd. Als ze van suede zijn, ook goed. Tis idd geen katoen, maar wist niet wat wel. Ik heb het gewoon over die lappen die je alle kanten op kan buigen, die zijn in mijn ogen bijna niets waard.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:47

secricible schreef:
ik heb geen idee waar ze van zijn, ik heb het iig over die hele dunne chaps, niet over die gladleren, die toegestaan zijn op wedstrijd. Als ze van suede zijn, ook goed. Tis idd geen katoen, maar wist niet wat wel. Ik heb het gewoon over die lappen die je alle kanten op kan buigen, die zijn in mijn ogen bijna niets waard.

Ik heb thermochaps.. en die geven toch wel ondersteuning en ze zijn lekker warm! Die kun je alle kanten opbuigen, maar binnenin zit thermospul en er overheen zit een dun laagje leer.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:49

ja ik weet ook niet wat dat is, ik heb sinds kort een winkeltje in ruitersportartikelen en daar komen ze mij dat ook vaak vragen of ik er ook laarzen bij heb
Vast een nieuwe mode Clown

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:01

Ik heb een paar heerlijke leren rijlaarzen, en ik ben er van overtuigd dat daar een paar dunne katoenen lappen niet aan kunnen tippen. Bovendien zijn die dingen er nooit in mijn maat, ze zijn schijnbaar niet gemaakt voor brede kuiten.

EDIT: dit toetsenbord is duidelijk niet voor mij gemaakt...[/quote]

Nou ik ook dikke benen en heb ze gemeten om het dikste punt van mijn been. 49-50 cm en ik heb ook chaps Knipoog