THUMBELINA s'werelds kleinste paard, zielig of schattig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: THUMBELINA s'werelds kleinste paard, zielig of schattig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:33

Ik heb het artikel gelezen en ik kan nergens vinden dat het paard gebruikt wordt als 'showpaard'. Waar halen jullie die informatie uit?

Daarnaast, als je het artikel leest weet je dat dit niet bewust was, maar een echt ongeluk. De man zegt zelf dat ze nooit zullen doorfokken, omdat hij weet dat dit niet goed is.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:57

Ik vraag me af wat sommige mensen op school doen want lezen kunnen ze niet Nagelbijten / Gniffelen Er word als 10 keer gezegd dat het diertje een ongelukje is, en gewoon haar dagen mag slijten in de wei, ik heb een filmpje van haar gezien en ze ziet alles behalve ongelukkig uit, ze is zelfs de baas van een hele kudde pony's.

Het is sneu ja, dat er zoveel dingen aan te pas moeten komen om het dier fatsoenlijk rond te kunnen laten lopen, maar zolanf ze geen pijn heeft en nog lekker kan rennen (en dat deed ze!) kan het imo geen kwaad. Als er nou mee doorgefokt zou worden, dan zou het wel onnoemelijk fout zijn!!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 15:07

Ziet er idd niet erg gezond uit, de bouw klopt niet enz.
Maar zoals de meeste al zeggen het is een ongeluk.
Vind het wel fijn voor het beestje dat ze lekker in de wei mag staan. Dan is het ponytje gelukkig. Lachen

tjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:35

Wat ik niet begrijp is dat meerdere mensen dit diertje als mongooltje bestempelen terwijl dit beestje een lichamelijke afwijking heeft en geen verstandelijke handicap...........

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:39

ja maar ze hebben wel een hele fanclub site voor dit paardje Nagelbijten / Gniffelen
ik vind dat ze zo'n beesje gewoon een gelukkig leven op het weiland moeten geven in plaats van al die publiciteit

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:42

Joyce1984 schreef:
_Micha_ schreef:
Hoezo ga je uberhoubt met een dwerg fokken ? Dat moet toch een hel voor zo'n beestje zijn Scheve mond

Maar ik vind het ook zielig en alles behalve schattig

Er zijn anders ook gehandicapte mensen.

Deze mensen zorgen ongetwijfelt goed voor het diertje, dat kun je wel duidelijk zien.
Ze fokken er niet mee, het is gewoon een foutje van moeder natuur, dat gebeurd ook bij mensen, (niet verkeerd opvatten).
Ook dieren met een handicap kunnen zich lekker in hun velletje voelen en prima leven, ook dit is weer te zien aan het diertje, het wordt prima behandeld naar mijn idee.
Niets zielig aan naar mijn idee. Knipoog

Zeg ik ook maar íéts over gehandicapte dat ze niet mogen leven ofzo ? Nee
En ik bedoelde met wie gaat fokken met een dwerg de ouders van dit paardje want zoals al gezegt is zijn de ouders van dit paardje óók dwergen, moet je voorstellen een paardje dat zonder allemaal hulpmiddelen niet eens op z'n eigenbeentjes kan staan moet een veulen krijgen, dat vind ik mishandeling.En dit paardje vind ik wel zielig omdat zij niet eens een normaal leven kan lijden zonder ál die hulpmiddelen.
Trouwens gehandicapte mensen die worden toch ook niet expres 'doorgefokt' -zoals ik het maar even bruut noem- maar met die dwergen gebeurt het dus wél, en dat vind ik niet terecht

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:44

Jeetje ziet er griezelig uit, verder zie ik niks kwaad in de fokkers, ze geven veel om dit diertje, en zo zie je maar weer dat moeder natuur iets is wat je gelukkig niet in de hand hebt ook al worden er dan soms dieren geboren met afwijkingen, that's life!!!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:52

xKatleentjex schreef:
Ik heb het artikel gelezen en ik kan nergens vinden dat het paard gebruikt wordt als 'showpaard'. Waar halen jullie die informatie uit?

Daarnaast, als je het artikel leest weet je dat dit niet bewust was, maar een echt ongeluk. De man zegt zelf dat ze nooit zullen doorfokken, omdat hij weet dat dit niet goed is.

Ik denk dat ze meer bedoeld, dat het een soort van attractie is geworden. S'werelds kleinste paard, iedereen wil hem/haar natuurlijk zien. Er is zelfs een site voor het beestje gemaakt.

Idd weten we ook dat het een ongeluk is, dat is al eerder gezegd Knipoog.

Ik vindt hem/haar, afgezien van de beentjes, er niet zo mongolisch? uitzien eigenlijk Clown.

StarsForLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:54

Ik denk dat het beetsje best een leuk leventje heeft.. op de foto's ziet ze er niet ogelukkig uit maar idd de bouw klopt niet.. Ik denk dat het idd gewoon een foutje is maar nu ze er eenmaal is proberen ze haar toch een goed leven te geven Ja

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:00

toch wel schattig hoor Ja als hij maar gelukkig is Haha!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:01

Ik denk ook dat het beestje er geen last van heeft dat het zo klein is. Alleen dan, als ze moet lopen, omdat misschien haar hoofdje wel wat te zwaar is. Verder vind ik het geweldig hoe deze mensen hier me om gaan, ze is niet expres gefokt het was een ongelukje. Normaal fokken ze ponytjes van +- 60cm deze is dat inderdaad wat klein uitgevallen. Waarom zo'n beestje van het leven beroven, als hij toch nergens last van heeft. Hij is wel wat misvormd natuurlijk, of hij ooit gras kan eten met dat nekje weet ik ook niet, maar volgens mij heeft ie best een prettig leven Vork

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:27

beetje eng maar hij is gelukkig en vind hem niet echt mogool sorry maar dat vind ik ook wat hard

bowena_84 waar heb jij dat filmpje gezien Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:04

Suus_je schreef:
Ik weet niet zo goed van wat ik ervan moet denken, ze ziet er wel raar uit vind ik. Niet goed in verhoudingen enzo. Maar ja als het paardje zo goed kan leven en geen pijn heeft, dan heb ik er opzich niet zoveel problemen mee aangezien het een ongelukje is geweest en het paardje niet expres zo gefokt is.

Mee eens, weet ook niet wat ik van haar moet vinden.
Ik vind dr niet echt afschuwelijk, maar kan het ook niet mooi/schattig noemen.
Het is iig fijn dat ze goed wordt behandeld en er niet meer doorgefokt wordt

lalunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:09

ik vind haar zeker geen mongool ik vind er haar best wel goed uit zien dan

ik vind ook zeker neit dat ze haar als showpaard of zoiets dergelijks gebruiken en ze wordt volgens mij hartstikke goed behandeld

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:23

__KELLY schreef:
ja maar ze hebben wel een hele fanclub site voor dit paardje Nagelbijten / Gniffelen
ik vind dat ze zo'n beesje gewoon een gelukkig leven op het weiland moeten geven in plaats van al die publiciteit

Je wilt niet weten hoeveel pennymeisjes hele site's maken over hun lievelingsmanegepony Haha! .
Of zelfs op bokt, hoeveel paarden en pony's een persoonlijke fanclub hebben en platgefotografeerd worden. Je wilt niet weten hoeveel ontelbare foto's ik al van mijn paard verspreid heb Haha! .

Akkoord, het paardje zal wel wat media-aandacht hebben. Maar ik heb de foto's bekeken, en ik vind ze er heel normaal uitzien. Paardje staat gewoon buiten, en het zal dan niet doodgaan van een paar foto's. In tegenstelling tot wat ik een tijd terug gezien heb op bokt, van het toenmalig kleinste paardje. Die hadden ze in zo'n belachelijk minikostuum met strik gestoken, ik geloof ook nog onder de kerstboom. Dat beestje zat meer in de studio dan in de wei, en dat vind ik wel zielig.

Citaat:
En ik bedoelde met wie gaat fokken met een dwerg de ouders van dit paardje want zoals al gezegt is zijn de ouders van dit paardje óók dwergen,

Waar zie je dat ergens staan? Ik zie juist staan: "Nee, we fokken niet met dwergen, want dat is geen goed gen..."

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:55

Wow, die pony is echt klein. Ik weet eigenlijk niet echt wat ik ervan moet vinden

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 21:36

katiavl schreef:
ken zoveel dwergvormen in duitse schepers enzo. En die honden zijn ook een ongeluk ma ze leven wel gelukkig Knipoog

wat denk je van een engelse bull dog, die honden zijn ook te veel hond voor hun lichaam met ontzettend veel problemen, die worden ook niet oud (op enkele na dan) maar daar word mee door gefokt.
Ik denk dat dit paardje gelukkig mag zijn dat hij/zij bij deze mensen ter aarde is gekomen.
Andere mensen hadden er misschien wel heel anders mee omgegaan.
Toch schijnen dwergen vaak voor te komen bij het fokken van mini's, mini's zijn op zich al niet normaal.
Dwergen hebben vaak kromme benen.
Toch geloof ik er wel in dat dit een ongelukje was, maar hoe mini is mini, wanneer is een mini fokker tevreden?
Gelukkig hebben deze mensen een einde eraan gemaakt door vaders te castreren.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:39

t ziet er indd niet uit
Hoe zo we fokken ff te ver door Rolleyes
Hoop voor het beestje dat hij geen last heeft van zijn bouw, geen pijn enzo. Scheve mond

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:48

marleendv_88 schreef:
t ziet er indd niet uit
Hoe zo we fokken ff te ver door Rolleyes
Hoop voor het beestje dat hij geen last heeft van zijn bouw, geen pijn enzo. Scheve mond

op de site staat dus dat hij geen last heeft, hij is nu geloof ik 5 en 17cm
dit is een foutje van moeder natuur ze gaan er zeker niet in doorfokken dat willen ze zelf ook niet
maar dit diertje heeft geen pijn, en voelt zich gelukkig
1 van de bokkers op dit topic heeft ook een filmpje gezien van hem waar hij vrolijk door de wei galopeerd.. de mensen beroven hem niet van zijn leven omdat hij er geen last van heeft en doorfokken gebeurt dus ook niet

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:53

[***] schreef:
Ik vind het maar een sneu beestje. Ben je ook nog trots dat je een pony met een afwijking fokt.
Sowiezo snap ik dat hele kleine fokken niet, je kan er niks meer mee behalve naar kijken. Een soort barbiepaardje in het echt.

deze is dus niet bewust zo gefokt,bij mensen spreek je bij dwergen toch ook niet zo?
ik vind het knap dat deze mensen dit beestje een zo goed mogelijk leven geven en dan mag je best wel een beetje trots zijn dat je zon pony hebt en hem een goed leven geeft

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 22:23

toch heeft dit paardje niet helemaal een gelukkig leven gehad.
Google maar even en dan lees je dit ook;

“Omdat haar benen proportioneel korter zijn dan haar lichaam en hoofd, moet ze een groot deel van de tijd orthopedische beugels dragen om haar beentjes recht te houden.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:33

Pasha schreef:
daffodil schreef:
Als je t artikel leest, is t dus ook duidelijk dat dit een ongelukje is, en niet bewust zo gefokt. Er staat namelijk ook in dat ze regelmatig orthopedische hulpmiddelen moeten gebruiken om haar beentjes rechter te laten worden anders kan ze haar lijfje niet dragen. Hoogst ongezond maar goed dit is niet bewust gefokt dus ik zie er geen kwaad in, grappig om zoiets op je erf rond te hebben scharrelen....

Idd, ik had eerst zoiets van: he nee dit doen ze toch niet echt!
Maar het was een ongelukje.. en als je leest hoe die mensen er mee omgaan vind ik het wel weer oke..

Ze fokken niet met haar door en het was ook zeker niet de bedoeling dat ze zo klein zou worden
Ze zullen haar nooit verkopen... dat vind ik dan wel weer lief, zo'n paardje is natuurlijk hardstikke veel waard.. maar die mensen weten zelf ook wel dat dit natuurlijk nooit goed kan zijn en dat er zeker niet doorgefokt mee moet worden Knipoog

Hier ben ik het helemaal mee eens. Natuurlijk is dit niet helemaal zoals het hoort, maar het is gewoon een foutje, en er word verder niet mee gefokt ofzo, en natuurlijk heeft 'ie ook z'n mindere tijden dat zal vast, maar zolang ie buiten dat gelukkig is is het toch goed Lachen

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 08:40

Agossie..

Ik vind het best wel raar dat ze zoveel aandacht willen. Het is misschien wel het kleinste paardje, maar je kunt het beestje 'boeken'... Toch iets om graag in de media te komen.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:15

Joyce1984 schreef:

Er zijn anders ook gehandicapte mensen.

Deze mensen zorgen ongetwijfelt goed voor het diertje, dat kun je wel duidelijk zien.
Ze fokken er niet mee, het is gewoon een foutje van moeder natuur, dat gebeurd ook bij mensen, (niet verkeerd opvatten).
Ook dieren met een handicap kunnen zich lekker in hun velletje voelen en prima leven, ook dit is weer te zien aan het diertje, het wordt prima behandeld naar mijn idee.
Niets zielig aan naar mijn idee. Knipoog

Helemaal mee eens.
Fouten gebeuren nu eenmaal en het beestje word goed verzorgd.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:48

mistral schreef:
toch heeft dit paardje niet helemaal een gelukkig leven gehad.
Google maar even en dan lees je dit ook;

“Omdat haar benen proportioneel korter zijn dan haar lichaam en hoofd, moet ze een groot deel van de tijd orthopedische beugels dragen om haar beentjes recht te houden.

Daarvoor hoef je niet te googlen, dat staat gewoon letterlijk in dit artikel.

Maar wees dan tenminste blij dat ze er zoveel geld tegenaan smijten en dat diertje die beugels geven om de pijn zo goed mogelijk te verzachten, zo niet helemaal weg te nemen. Voor hetzelfde geld lieten ze hem gewoon maar aan zijn lot over, totdat hij na een kort en pijnlijk leven het loodje legt, dat zou pas erg geweest zijn.