Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Er word als 10 keer gezegd dat het diertje een ongelukje is, en gewoon haar dagen mag slijten in de wei, ik heb een filmpje van haar gezien en ze ziet alles behalve ongelukkig uit, ze is zelfs de baas van een hele kudde pony's.

Joyce1984 schreef:_Micha_ schreef:Hoezo ga je uberhoubt met een dwerg fokken ? Dat moet toch een hel voor zo'n beestje zijn
Maar ik vind het ook zielig en alles behalve schattig
Er zijn anders ook gehandicapte mensen.
Deze mensen zorgen ongetwijfelt goed voor het diertje, dat kun je wel duidelijk zien.
Ze fokken er niet mee, het is gewoon een foutje van moeder natuur, dat gebeurd ook bij mensen, (niet verkeerd opvatten).
Ook dieren met een handicap kunnen zich lekker in hun velletje voelen en prima leven, ook dit is weer te zien aan het diertje, het wordt prima behandeld naar mijn idee.
Niets zielig aan naar mijn idee.
dat vind ik mishandeling.En dit paardje vind ik wel zielig omdat zij niet eens een normaal leven kan lijden zonder ál die hulpmiddelen. xKatleentjex schreef:Ik heb het artikel gelezen en ik kan nergens vinden dat het paard gebruikt wordt als 'showpaard'. Waar halen jullie die informatie uit?
Daarnaast, als je het artikel leest weet je dat dit niet bewust was, maar een echt ongeluk. De man zegt zelf dat ze nooit zullen doorfokken, omdat hij weet dat dit niet goed is.
.
.
Ik denk dat het idd gewoon een foutje is maar nu ze er eenmaal is proberen ze haar toch een goed leven te geven
als hij maar gelukkig is

Suus_je schreef:Ik weet niet zo goed van wat ik ervan moet denken, ze ziet er wel raar uit vind ik. Niet goed in verhoudingen enzo. Maar ja als het paardje zo goed kan leven en geen pijn heeft, dan heb ik er opzich niet zoveel problemen mee aangezien het een ongelukje is geweest en het paardje niet expres zo gefokt is.

__KELLY schreef:ja maar ze hebben wel een hele fanclub site voor dit paardje
ik vind dat ze zo'n beesje gewoon een gelukkig leven op het weiland moeten geven in plaats van al die publiciteit
.
.Citaat:En ik bedoelde met wie gaat fokken met een dwerg de ouders van dit paardje want zoals al gezegt is zijn de ouders van dit paardje óók dwergen,
katiavl schreef:ken zoveel dwergvormen in duitse schepers enzo. En die honden zijn ook een ongeluk ma ze leven wel gelukkig

marleendv_88 schreef:t ziet er indd niet uit
Hoe zo we fokken ff te ver door
Hoop voor het beestje dat hij geen last heeft van zijn bouw, geen pijn enzo.
[***] schreef:Ik vind het maar een sneu beestje. Ben je ook nog trots dat je een pony met een afwijking fokt.
Sowiezo snap ik dat hele kleine fokken niet, je kan er niks meer mee behalve naar kijken. Een soort barbiepaardje in het echt.
Pasha schreef:daffodil schreef:Als je t artikel leest, is t dus ook duidelijk dat dit een ongelukje is, en niet bewust zo gefokt. Er staat namelijk ook in dat ze regelmatig orthopedische hulpmiddelen moeten gebruiken om haar beentjes rechter te laten worden anders kan ze haar lijfje niet dragen. Hoogst ongezond maar goed dit is niet bewust gefokt dus ik zie er geen kwaad in, grappig om zoiets op je erf rond te hebben scharrelen....
Idd, ik had eerst zoiets van: he nee dit doen ze toch niet echt!
Maar het was een ongelukje.. en als je leest hoe die mensen er mee omgaan vind ik het wel weer oke..
Ze fokken niet met haar door en het was ook zeker niet de bedoeling dat ze zo klein zou worden
Ze zullen haar nooit verkopen... dat vind ik dan wel weer lief, zo'n paardje is natuurlijk hardstikke veel waard.. maar die mensen weten zelf ook wel dat dit natuurlijk nooit goed kan zijn en dat er zeker niet doorgefokt mee moet worden
Joyce1984 schreef:
Er zijn anders ook gehandicapte mensen.
Deze mensen zorgen ongetwijfelt goed voor het diertje, dat kun je wel duidelijk zien.
Ze fokken er niet mee, het is gewoon een foutje van moeder natuur, dat gebeurd ook bij mensen, (niet verkeerd opvatten).
Ook dieren met een handicap kunnen zich lekker in hun velletje voelen en prima leven, ook dit is weer te zien aan het diertje, het wordt prima behandeld naar mijn idee.
Niets zielig aan naar mijn idee.
mistral schreef:toch heeft dit paardje niet helemaal een gelukkig leven gehad.
Google maar even en dan lees je dit ook;
“Omdat haar benen proportioneel korter zijn dan haar lichaam en hoofd, moet ze een groot deel van de tijd orthopedische beugels dragen om haar beentjes recht te houden.