maden in zijn voet!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 16:18

Nee wat dat betreft ben ik inderdaad NIET aardig.Maar ik vind het gewoon stom dat je het zover laat komen.
Ik zou mijn paard desnoods in de achtertuin zetten als ik wist dat ze in dr eigen stront stond.Maar ja..misschien ben ik dan wel ''te goed'' voor mijn paard.
Het gaat er om dat ze het is blijven aanzien, ik snap dat gewoon echt niet..je kan er op wachten dat er vroeg of laat iets gebeurd.

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 17:56

Ik ken een paard dat hoefzweer had, een paar keer achter elkaar, alleen in de winter, en tijdens de zomer nooit...

Bleek dat de eigenaar zijn stal slecht uitmestte, dat het paard in de winter veel binnen stond, en zomers vaak dag en nacht buiten.
Dus in de zomer kon-ie een schoon plekje opzoeken, maar ik weet nog hoe die stal er 's winters altijd uitzag... Boos!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 18:23

Wij hebben ook een konijntje gehad met zo'n vies kontje, ik iedere keer schoonmaken, wassen noem maar op.
Maar toch waren die beesten al 'binnen'.
En dat hok was echt superschoon altijd.
Die maden vreten zo'n beest van binnen op.
Toch is hij uiteindelijk niet aan die maden doodgegaan, volgens de da dan...

@smousje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:39

Hai,

Punk,geen dank hoor,graag gedaan Knipoog .
Hopelijk sta je nu op een fijne en goede stal met je dier.(is soms echt moeilijk te vinden).

Lepeltje,sorry voor je konijn maar je hebt er alles aan gedaan.
Die dierenarts is inderdaad niet goed geweest!
Dapper van je om die maden er zelf uit te gaan halen,het probleem is echter dat ze vaak al in het konijn zitten en daar kom je zo niet snel bij.

Tip voor mocht het gebeuren bij iemand zijn dier:
lauwwarm(als het voor handen is)water met een sterk goedje zoals vlooienspul voor hond/kat,theatrea olie,desnoods schoonmaakmiddel!
(je heb hier wel speciaal spul voor hoor,zilveren fles)

Het dier op de aangedane plekken wassen/onderdompelen zodat de maden loslaten!
Schrik niet van het aantal wat tevoorschijn kan komen!
De plek(ken)moeten mooi roze worden van kleur en geheel schoon zijn van maden(ook de kleintjes)dan de wond die is ontstaan goed behandelen en iedere dag voorlopig!

Hoe te voorkomen is moeilijk te zeggen,hou je dier dagelijks in de gaten en kijk of het geen vieze,natte,ontstoken plekken heeft.
een gaasje voor het hok kan de vliegen buiten houden?

Dit zijn dus niet de maden van de gewone vlieg,stalvlieg,huisvlieg.
Dit zijn vleesetende miasesmaden.

Vies verhaal maar misschien voor een dier van iemand levensreddend.
Groetjes Smousje.

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 23:13

Pfffff, wat een enge bedoening met Punky, hoe gaat het nu?
Sterkte!
groetjes Sharief

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 23:40

Nog even over die vliegen en die maden: de laatste tijd komt dat veeeeel vaker voor. Eerst hoorde je er nooit wat over, de laatste tijd hebben steeds meer boeren en andere mensen er last van.
Het lijkt wel of die vlieg het wel lekker vind hier in NL en steeds groter in aantal wordt

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 00:31

assie schreef:
Nog even over die vliegen en die maden: de laatste tijd komt dat veeeeel vaker voor. Eerst hoorde je er nooit wat over, de laatste tijd hebben steeds meer boeren en andere mensen er last van.
Het lijkt wel of die vlieg het wel lekker vind hier in NL en steeds groter in aantal wordt

ieeeeuuuwwww... ik vind die maden dus echt zooo goor he..

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 00:57

orri"]
[quote="assie schreef:

ieeeeuuuwwww... ik vind die maden dus echt zooo goor he..
[/quote]

Ik vind niet veel eng of vies, maar maden heb ik echt een gruwelijke hekel aan Verdrietig
Met schapen scheren werd er voor gewaarschuwd dus ik pakte het schoonste schaap, ik fijn scheren, kwam bij de kont, en ja hoor, was gruwelijk aangetast door de maden, volgens de leraar had het geen dag langer moeten wachten...

Iig veel beterschap voor Punky!

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 10:19

Ik ken je verhaal ( behalve de maden dan natuurlijk...brrr). Een vorig verzorgpaard van mij stond ook in een vieze stal, ( niet zo vies natuurlijk, maar bij haar moest de stal extreem schoon zijn) waardoor haar hoefkanker na een tijdje terug kwam.
Dit is dus een wijze les voor anderen om de stal echt goed schoon te houden!

Wens Punky beterschap van me Lachen