Voldoet jepaard/pony aan de wensen die je voor de koop had?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 18:32

Absoluut niet!
Ik zocht:
*klein paard (tot 1.65) of E-pony
*jong en licht aangereden
*braaf
*moest ik lekker alleen mee naar buiten kunnen
*absoluut GEEN merrie!!!

Ik heb:
*kleine pony (1.36)
*8 jaar en kon nog niks
*hittepetit, zeker niet braaf
*buiten zo onbetrouwbaar als de pest
*merrie

Tja........

Sonja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 22:15

Toen ik van de pony's kwam zocht ik een braaf paard van een jaar of 7 die L/M niveau gelopen had. Ik kwam thuis met een 3-jarige onbeleerde hengst. Lovers
Toen ik Nescio kocht zocht ik een jong paard, licht aangereden, met goede en ruime beweging, ruin of hengst en een beetje mooi. Dat is ook helemaal gelukt, maar ik heb er errug lang naar gezocht... Zijn halsaanzet zou iets beter kunnen, maar dat elastieken lijf maakt heel veel goed. Qua kleur vind ik hem echt perfect. Hij is donkerbruin, zwarte manen, hele dikke staart, 4 halfhoge witte benen, voor iets lager, achter ietsjes hoger, maar allebei de benen steeds even hoog, en een smal blesje. Hoe vaker ik naar hem kijk hoe mooier ik hem vind. Lovers
Afgelopen winter reed ik een jonge Faram, helemaal niet mijn type paard, eigenlijk het tegenovergestelde van Nescio, al kon hij ook erg lekker bewegen. Nadat ik hem een aantal maanden had gereden werd ik toch zo gek met hem dat ik hem wel wilde kopen.
Naar Zep waren we niet op zoek, Zep heeft mijn moeder gevonden. Hij moest eigenlijk met pensioen, maar mocht alleen naar een zeer goed en vooral vertrouwd huis. Mijn moeder was net begonnen met paardrijden, en wilde nog helemaal geen eigen paard, maar ja... Tijdens het proefrijden is ze eraf gevallen, maar ze vond hem toch zo leuk dat ze hem wel gekocht heeft. Hoewel gekocht, zo'n paard krijg je.
Geen dag spijt van gehad!! Sigaar Lovers We zijn allemaal dol op die ouwe heer!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 23:47

Oeps ik zocht

Ruin
Geen schimmel (vorige paard was schimmel)
Tussen 5 en 8
Verkeersmak
Goed ingereden
Betrouwbaar
Geen heethoofd
Niet groter dan 1.70 m
Springbloed
100% (of bijna) klinchisch en rontgologisch goed

Ik vond:
Ruin; Yes
Bruin; Yes
Nee nie echt dus; No
5 jaar; Yes
Kon op gereden worden en dat was alles; No
Betrouwbaar Nee hij beet, sloeg naar alles;No
Zeker een heethoofd; No
1.67 toen ik hem kocht nu 1.70 m; Yes
Springbloed; Yes
Was schouderkreupel zat stijf in de spieren maar alle foto's waren goed en kreeg een goed advies. Heb hem eerst 1.5 jaar gehuurd en is in die tijd nooit kreupel of ziek geweest; Gemiddeld dus.

Toch begint het allemaal goed te komen behalve de verkeersmakheid maar ja daar leer ik ook mee leven. Of ik hem kwijt wil NEE. Er zijn al diverse mensen naar me toegekomen of hij te koop was nee echt niet.
Dan kan ik zeker weer een paard gaan zoeken dat is nou niet echt mijn hobby.

Gr Pris

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 00:32

Bij mij klopt er weinig van. Ik zocht:
- ruin
- bruin
- 1.65m
- rustig karakter
- dressuuraanleg
- makkelijk voor buitenritten
- en af en toe een sprongetje
- absoluut gezond
- goed benenwerk

Ik heb:
- merrie Knipoog
- bruin (ok)
- 1,59 meter (wat aan de kleine kant, maar ze is behoorlijk breed dus het valt niet op)
- super betrouwbaar, maar wel een heethoofd
- spring gefokt, dressuur is niet haar sterkste kant
- super, maar wel altijd voorop willen
- springen is helaas niet meer mogelijk (hoefkatrol fase 4)
- is nooit ziek, ook ok
- slechter kan niet?

Absoluut niet wat ik zocht, maar ik zou niet een ander paard willen. Want ze is voor mij de allerliefste, de allerbetrouwbaarste en de allermooiste Party!!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 19:41

Ik zocht:
*klein paard
*kwpn
*geen schimmel

ik kocht:
*schimmel
*connemara
*e-pony.

maar....T is zo rot dat ik na meer dan 4 weken nog amper heb kunnen rijden omdat hij steeds een hoefzweer heeft!! maar
voor de rest is hij wel leuk mijn Killian!!
(rijtven's killian)

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 20:12

Ik was niet echt op zoek, omdat mijn vorige pony nog niet verkocht was maar:
Ik zocht:
*E-pony of klein paard
*Moet ik veel van kunnen leren, dus graag wedstrijd ervaring
*Ruin of merrie
*Kleur maakt niet uit, maar ik wou wel graag een mooi, chique paardje
*Mag pittig zijn
*Moet wel betrouwbaar zijn

Ik kocht:
*E-pony
*M1 dressuur, L-springen (m startgerechtigd)
*Ruin
*Bruin, slank, mooi gebouwd
*Was niet echt pittig, maar nu wel. Ja, wat wil je, Engelse volbloed*arabier.
*Hij is echt betrouwbaar. Ik kan onder hem doorkruipen en van zijn kont afglijden. Alleen is hij een beetje schrikkerig. Dat is wel meer aanstellerij.
Ik wou graag een goede springer. Gelukkig vindt Brando springen leuker dan dressuur. De dressuur gaat nog niet echt goed, maar het springen gaat super. Zijn halfzus sprong internationaal 1.30/1.40. Ik kwam dus thuis met het goede paard (nouja, pony). Ik ben echt heel blij met hem Lovers

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 21:19

ik wou
een pony(tinker of haflinger)
een jaar of 10 oud
absoluut een ruin
superlief, betrouwbaar.

ik heb gekocht
en paard van 1.68(ehh..)
5 jaar oud(de helft van wat ik wou)
een ruin( Pling )
superlief issie wel ja
betrouwbaar(moeten we nog zien Schijnheilig )

daarbij was ie nog stokkreupel toen ik hem kocht en had ik er nog nooit opgezeten.(ehh..)
maar als je ziet hoe ie nu loopt Kwijl
en ik doe hem noooooit meer weg!!!
(ondanks zn puberstreken)
toedeledoki
gillian

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 21:49

Haha! Ik zocht;

*leerpaard
*minstens L
*niet groter dan 1.60
*heel braaf, moest ook geschikt voor beginners zijn zo braaf en betrouwbaar
*leeftijd tussen de 9 en 14 jaar
*niet heet. en koel in het hoofd.
*alle kleuren behalve koffievos en zwart.

Ik vond;

Orinoco Flow!!!!

*leerpaard
Ik leer zeker veel, maar op een andere manier dus ja en nee.
*minstens L
Hahahaha, hij is nog steeds geen B, dus nee.
*niet groter dan 1.60
Toen ik hem kocht dacht ze dat hij 1.58 was, hij bleek 1.60 en is inmiddels bijna 1.64...ja en nee dus Lachen
* Heel braaf, etc. etc.
Hij is zeker 200% braaf, geschikt voor beginners, tja, soms wel en soms niet...voor mijn man bijvoorbeeld wel omdat die zo super relaxed is! maar menig beginner zou er naast liggen na wat 'bloederig gedrag'...
*leeftijd tussen de 9 en 14..
NEE, hij was nog net geen 4 jaar oud Lachen
*Niet heet en koel in het hoofd.
Tsja, zoals het hem uitkomt, maar niet echt heet, meer hittepetitterig, dus ja en nee.
Hij kan overigens heel koel in de kop wezen. Hij heeft zo zijn momenten *LOL*
*Hij stond als kastanjebruin te koop,
hij is echter bruin a donkerbruin, beetje bij beetje word hij donkerder. Zijn papa Havidoff is zwartbruin.

Ik ben hartstikke dol op hem, hij heeft karakter en een kleine gebruiksaanwijzing.
Ik geloof ook dat Suuz er nooooooit meer af zal vallen want hij schrikt altijd op de zelfde manieren! Haha!
Ik wil er ooit nog wel een leerpaard bij, maar dan 1 die toch al zeker minstens Z2 gelopen heeft. Knipoog Ambities he!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-05-28 10:27 ]</font>

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 22:46

Nou..bij mij klopt het niet *LOL* . Ik wilde dograag een Vos, met hele hoge witte benen en een bles, ras maakte niet zoveel uit, en hij moest boven de 1.65m zijn. Het liefste een ruin.Tussen de 6 en de 10 jaar oud.Hij moest wel een beetje fel zijn,maar niet kwaadwillig. De eis was dat het paard minimaal een L-proefje kon lopen en verkeersmak was. !!

Hahah waar kwam ik mee thuis.!!
Een toen 17 jaar oud vliegenschimmel arabiertje van 1.56m hoog. Net een kapstokje zo mager was ie. Hij werd altijd met een pasoabit gereden. Hij was hardstikke druk en werd snel hysterisch. Van een dressuurproefje had ie nooit gehoort, en van vrachtwagens scheet ie ongeveer in zijn broek. Maar ik werd verlieft Lovers op dat lieve schimmeltje, met zijn grote vriendelijke ogen die erg nieuwsgierig de wereld inkeken, en zijn benen die hij neerzette alsof hij zo op wilde stijgen.. Ik dacht echt Wow!!
Hij is nu echt mijn droooompaardje, hij had alleen iets hoger mogen zijn Cool

Groetjes Ymke

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 09:39

NEE!

Ik wilde een rustig paard, niet te groot, (1.58/1.61), vos, Min. L dress., verkeersmak, en erg lief.

Ik kom thuis met:

Groen paard, 1.65/1.70, niet verkeersmak, geen wedstrijden gelopen.......

Nah ja!!!

Maar dit was geen goede keus.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 19:20

Ik dan ook nog maar ff..

Ik zocht..
*E pony
*Rond de 8 jaar
*Geen hengst
*Verkeersmak
*Hoefde niet te kunnen springen
*Moest super zijn in Dressuur
*Vrolijk en enthosiast
*Mak

Ik kocht..
*E pony (1.54)
*Toen zeiden ze 5, bleek toen 7 (inmiddels 8)
*Merrie
*Verkeersmak
*Springtalent
*ABSOLUUT GEEN DRESSUURTALENT
*Vrolijk, lief en enthosiaste knollie.
*Zeer snel en zeeeer sterk

Sommige mensen die Navy kennen of hebben zien rijden, denken 'Hoe kan je zoiets kopen?' want, ze loopt hoe dan ook met r koppie in de lucht, wel netjes stelling, maar natuurlijk wel naar buiten.. racend, blablabla.. Maar, toen ik r in de bak bij die handelaar zag rennen, zo lief briesend enzo, en toen ZIJ uit al die andere 30 pony's, als enige in het weiland naar me toe kwam, met die lieve oortjes naar voren, en vrolijk in m'n zakken ging snuffelen, kon ik gewoon geen nee meer zeggen..
Greetzz..

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 14:37

NOt, ik had nog geen verwachtingen.....
Ik zou pas in december een pony krijgen, ik had hem in juni.....
Op internet had ik een berichie gelezen oover een 4 jarige haflingerruin die nog niet helemaal ingereden was..
Maar het was bij ons in de buurt dus ik ben toch maar wezen kijken met mijn vader.
Nou, ik zat er op en ik was alleen manege paarden gewend dus ik drijf hem aan FLOEP toen stond ik aan de andere kant van de bak.
En wij wilden graag een rustige pony.....en mijn vader aan de kant maar roepen JAJA DAT LIJKT ME EEN LEUKE PONY !!!!]
Gelukkig is het monster later toch nog lief en harstikke braaf geworden.....
Ben blij dat ik hem gekocht heb en psychisch helpt hij ook nog een handje mee, mijn vader mas eerst altijd doodsbenauwd voor paarden en hij haalt amu nu zelfs uit het weiland....
Nagelbijten / Gniffelen<

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 10:02

Mwah, ik wilde een endurancepaard, dus:
een bloederig, klein en hard typje.
Liefst geen merrie.
Bruin of zwart.
Max. 1,55 m
Superbraaf met buitenritten.
Makkelijk met doorzitten.

Ik kocht:

een engelse volbloed (Begum's Soliste)
Merrie
Roodvos
1,63m
Buiten uiteindelijk niet betrouwbaar gebleken.
Gaf gigantisch hoog op.

Uiteindelijk heb ik haar toch verkocht en wat zocht ik toen voor paard? Wederom een endurancepaard, maar eentje met wat ruimere gangen, waarop ik beter kon doorzitten en niet gelanceerd werd bij iedere drafpas want dat is met buitenrijden net zo vermoeidend als met dressuurrijden.
Een jaar of acht.
Geen merrie.
Hard en droog type
Wel wat dressuuraanleg want dressuren vind ik ook leuk.
Super braaf buiten.

Wat kocht ik?

Een bruine KWPN merrie (Kaminka)
1,68m
Geeft nog hoger op dan Soliste Boos!
Zes jaar
Tonnetje rond, geen spieren en zwaar verwaarsloosd, niet echt een hard en droog typje dus.
In de springrichting gefokt, maar wel met supergangen.
Buiten is ze inderdaad heel braaf.

Uiteindelijk ging het niet zo goed tussen ons en heb ik haar geruild voor mijn grote liefde Toon. Mijn endurancedroom heb ik laten varen, ik wil nu gewoon fijn rijden en kijken wat het paard mij aanbiedt.
Toon is:

Vosruin
1,67m
Gelder/Groninger/Holsteiner of zoiets Verward
Geen hard en droog typje, maar een lekkere bolle knol met een pijpomvang van ca. 25 cm of zo!
Negen jaar oud.
Geen echt goede gangen.
Een superfijn karakter, heel zachtaardig, maar wel eigenwijs. Houdt er een eigen mening op na wat betreft de noodzaak van dressuurrijden. (Dit hoor je niet elke dag te doen, vindt Toon en daar ben ik het eigenlijk wel een beetje mee eens!)
Is buiten heel braaf en gewoon in het algemeen heel betrouwbaar.

Tja, en sinds kort heb ik dus Kaminka ook weer terug! *LOL*

Groetjes Mieke

casy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 10:25

Ik wilde altijd een grote zwarte hengst met veel temperament en een leif karakter.

Wel wilde ik altijd een veulen van kleins af aan op zien groeien en het zelf inrijden.

Ik hyeb nu een bonte merie van net 4 jaar en ze is nu bijna 1.55.

Ze is dus alles behalve dat wat ik wilde. Ik ken haar wel vanaf haar eerste jaar en hyeb haar vanaf haar tweede. Mijn droom om een veulen op te zien groeien en het zelf in te rijden is dus wel uitgekomen. *LOL*

het is eem schat van een paard en ze doet echt alles voor me. We passen echt bij elkaar en ookal voldoet ze niet aan mijn vroegere idelalen, ze gaat niet meer weg.

Als ik later nog eens genoeg tijd en geld heb, koop ik er nog wel een grote zwarte hengst bij Knipoog

Groetjes,
Casy Party!!