Elk kakje in een zakje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jamezy

Re: Elk kakje in een zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:25

Waar is dit, België?

Volgens mij zag ik kortgeleden een soortgelijk topic langsfietsen; een soort zak die je onder de staart van je paard hangt en dus alles opvangt... Clown Volgens mij zag ik ook een ad in de Bit Haha!

Dat hondenpoep streng bestraft word kan ik nog wel inkomen, als je ziet wat er aan voer ingaat. Maar paardenpoep? Puur plantaardig! De stank valt ook reuze mee, zeker in vergelijking met zo'n bruine hondenverrassing Knipoog

'Leuk' feitje:
Mijn vriendje (chemicus) meldde me overigens laatst dat je paardenpoep best zou kunnen eten, maar dat je juist van de urine doodziek zou worden, puur door hoe het gescheiden is (vogels doen alles in één, bij honden is het net weer andersom). Jeej Vork Clown

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:28

@Soprano, wat een geweldig stukje, hilarisch, ik zie het zo voor me!! Maar het is idd een beetje lastig om het "kakje" van je paard mee te nemen in een zakje... Het word idd meteen platgereden.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:25

Ik heb er eigelijk nooit bij nagedacht dat andere mensen het storend zouden vinden. Ikzelf heb ook een hekel aan hondepoep op straat (wij wonen in het buitengebied, ik ruim het zelf nooit op omdat hier amper mensen komen). Maar paardenpoep is, zoals al gezegd is, toch snel weg. Ik vind het echt onzin om met een zakje rond te rijden. In de berm schoppen, oké, maar wat als je een druk/nerveus paard hebt dat niet stil blijft staan?

@ Jamezy: Ik zou je vriend maar nooit voor je laten koken, wie weet wat hij ermee doet Tong uitsteken

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:31

runningkawa schreef:
Ik kan me dit eerlijk gezegt wel voorstellen.
Niet op een achteraf weggetje, maar wel in de bebouwde kom of op een fietspad.
Zakje niet direct, maar wel dat je het met je voet de goot inveegt.

Ja, inderdaad! Bij ons is er een park, (daar laat vrijwel iedereen bij mij in de buurt zijn hond uit) en ik liep toen weer es daar in het park; lag er midden op het smalle paadje een grote hoop paardenmest..Dat kan dan toch wel even de bosjes in worden geschoven? Ik bedoel; het pad is er niet voor de paarden daar! Er lopen ook bejaarden met hun rollator door het park, hoe moeten zij er dan langs? En ook die honden, 'mmm, paardenmest, lekker!' Kijk, ik vind gewoon dat als de mest echt op de stoep ligt of op zo'n pad als dit, dat dat wel even aan de kant mag geschoven worden Knipoog

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:42

haha zie me al zitten..
in volle rengalop met me bezem in me ene hand in de ander hand stoffer en blik.
en een tas op me rug als afvalemmer..

haha
nee weet wel als het kan even afstappen en aan de kant vegen met je voet ofzo
en dan plat stampen hahah Tong uitsteken

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:41

haha ik zie het al voor mij Tong uitsteken

Kan best voorstellen dan mensen er een hekel aan hebben maja met een paard en 10 zakjes kak opruimen gaat een beetje moeilijk Tong uitsteken
En ik bedoe maar een paar auto's er over heen of een hele flinke regen bui en het is al weer bijna weg.
Daarintegen is hondenpoep niet zo snel weg na een regen buitje.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:44

ik vind dat mensen met honden wel hun hondenpoep moeten opruimen, maar dat komt ook omdat honden echt sirieus overal poepen op stoepen, grasveldjes ga zo maar door. daar lopen mensen en spelen kinderen..bij paarden loop je niet zo vaak op een stoep en is de behoefte toch wel iets groter als bij een hond..moet je wel een grote zak meenemen Tong uitsteken

girlie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:54

haha, echt lachwekkend je verhaal! maar het is inderdaad onzin, moet je telkens als je gaat buitenrijden een schep aan je zadel vastbinden ofzo, of een grote rugzak op je rug waar je de poep inschept, goh zal lekker stinken!!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:55

waar is de tijd dat bewoners de mest zelf met een schup opruimde en in hun moestuin keilde, toen kwamen die verse paardenvijgen nog van pas en waren mensen haast blij dat de schillenkar een pakketje achterliet Tong uitsteken Knipoog

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:11

Tja, ik kan me heel goed voorstellen dat het opgeruimd moet worden, zéker binnen de bebouwde kom. Maar mensen moeten ook beseffen dat het nou eenmaal niet echt handig is om je paardenmest onderweg mee te nemen. Bovendien zijn niet alle paarden geduldig en rustig genoeg om te wachten tot jij alles netjes hebt opgeruimd.

Wel vind ik dat je als ruiter even af kan stappen om het even in de goot/berm te schuiven. Dat kost vaak maar een paar seconden dus dat lijkt me wel te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:17

In de bebouwde kom stap ik altijd af en schuif het de goot in. Zo word het niet zo'n vieze uit gereden brij. Ergens achteraf gelegen doe ik het niet. Net zo als op de 'boerenwegen' het ligt daar voornamelijk al vol met mest en gier dat de wagens laten vallen.

Ik vind het wel zo beleeft. Erger me er zelf ook aan als er weer eens een hoop mest op de stoep ligt.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:15

Ik vind dat stukje wat je getypt hebt heel comisch. Tong uitsteken
Tsja, ik vind het eerlijk gezegt wel een goed idee, maar erg lastig voor paard en ruiter. Moet je steeds afstappen, stront in een zakje doen, weer opstappen.. een heel gedoe.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 09:57

dat zou ik dus echt NIET doen.
sorry hoor.
hoe vies en dom.
dan kan je wel een vuilnis zak mee gaan sjeeze