Wat betreft de boerderij!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 00:29

runningkawa schreef:
Kunnen jullie naar Gemert komen?

Verder hoop ik voor je dat het gaat lukken.
Verder niks zinnigs te melden Haha!

Neee naar Almere-Buiten,

verder hoop ik ook dat het gaat lukken!
Succes!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 00:40

Bedankt allemaal. Uiteraard houdt ik jullie op de hoogte.
Ik heb het eerste mailtje al binnen... Knipoog
Ik weet eigenlijk ook zeker dat die stallen volkomen.
Maar ja, het moet eerst maar eens doorgaan.
Als er teveel haken en ogen aanzitten, gaat het hele feest gewoon niet door.

Maar ik heb er een goed vertrouwen in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 02:45

Via de zoekfunctie kun je nog wel een en ander terug vinden over wat zoal de wensen zijn mbt een pensionstal.

Een paar jaar terug kon ik een spulletje kopen met een binnenbaan en weiland enzovoort, dat was niet al te duur waardoor ik de hypotheek had kunnen dragen zonder daarvoor pensionklanten te hoeven aannemen om de kosten te dekken (via een ingewikkelde constructie, maar het kon allemaal legitiem). Om verschillende redenen heb ik toen besloten om het toch maar niet te doen, het kon allemaal wel, maar het is nog te vroeg.

Uiteraard heb ik vertrouwen in de berekeningen van je ouders, maar het is wel belangrijk dat er geen of zo min mogelijk geld 'verdiend' hoeft te worden aan de pensionklanten, want dan kom je zuur uit; zie ook de argumenten van Astridh want die kloppen wel. De pensionstal zou zichzelf moeten bedruipen en als dat direct in het begin al lukt, dan is dat meegenomen.
Mijn paard staat op zo'n vrij grote pensionstal waar alles is, 60x20 binnenbaan, 60x20 buitenbaan (eb en vloed achtig), 2 longeer/losgooibanen, springtuin, groepswei en aparte weitjes, solaria, 3x warm en 5x koud water, overdekte trainingsmolen, trailerstalling, volledige verzorging, binnenboxen en buitenboxen, behoorlijk wat meters harde bodem (stappen ivm blessure); kortom alles. Op die stal waar ik sta kun je voor een kleine 300 euro ook al staan met je paard.
Behalve de stal, is er ook nog een goeie kantine waar je alles kunt krijgen, zoals 1 keer in de week speciaal menu en de rest van de week gewone warme hap.

Het is natuurlijk wel zo dat veel van de faciliteiten extra kosten, de koffie is niet gratis, de trailerstalling kost extra, de trainingsmolen ook en een buitenbox is duurder. Feit blijft dat je voor een kleine 300 euro wel alles tot je beschikking hebt wat je nodig hebt. Mijn paard gaat niet in de molen, een trailer heb ik niet en ik heb mijn paard het liefste binnen, dus die extra kosten gaan voor mij niet op. 300 euro blijft veel geld en ik zou dus niet meer zo snel voor hetzelfde geld op een stal gaan staan waar bijvoorbeeld alleen een buitenbaan is en geen aparte longeergelegenheid, enzovoort. Alle faciliteiten die wij op stal hebben, zijn erg handig. Op het moment gebruik ik ze niet allemaal, maar ze zijn er wel. Het heeft voor mij allemaal te maken met de verzorging van mijn paard, maar ook zeker met hoe ik het er vind. Voorheen stond ik op stallen met meer zogenaamde ongemakken en ookal lijkt de verzorging van je paard nog zo goed, de ongemakken tellen ook mee. Onder die ongemakken tel ik ook de buitenboel die onder water staat waardoor je weinig meer kunt doen dan in de binnenbaan werken. Daaronder valt in het algemeen het slechte onderhoud van bodems. 'Zuinig' voeren is een ongemak waar ik ook niet blij van wordt en helaas zie je dat vaak op pensionstallen, niet alleen met brok maar ook op hooi en vooral stro. Ongemakken die dus uiteindelijk toch hun weerslag hebben op de verzorging van mijn paard en dat wil ik niet meer. Ik heb zo mijn eisen voor mezelf en voor mijn paard en daar wil ik niet teveel op inleveren. Voor beter wil ik wel meer betalen, maar voor slechter zeker niet.

Je stal wordt vast mooi, veel plezier ermee.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:44

Klinkt echt als een droom, en ik hoop voor je dat het door gaat!

Het is wel keihard werken, zeker als je alle boxen zelf moet mesten en je bent nooit klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:52

Een binnenbak, al is het maar een kleintje van 20-40m, gaat op den duur wel onontbeerlijk zijn denk wil, wil je echt kwaliteit kunnen blijven leveren. Misschien is het de moeite waard om te kijken in het bestemmingsplan e.d. hoe het zit met eventuele vergunningen daarvoor. Als je weet dat je indien noodzakelijk toch niet kan uitbreiden, dan lijkt me dat toch niet zo'n prettige gedachte.

Verder klinkt het allemaal heel mooi, en ik wens jullie heel veel succes bij het realiseren van je plannen!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:00

Ik heb ook wel interesse voor de opfok dan, niet voor de pensionstalling.
Maar zoals het klinkt zijn de stallen zo vol!
Lijkt me echt de ideale pensionstal!

KellyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:05

Ik hoop voo je dat het allemaal gaat lukken over een paar jaar als ikklaar benop school wil ik ook mijn eigen bedrijf gaan op zetten.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 11:10

Ja we moeten sowiso echt de bestemmingplannen gaan bekijken, we moeten waarschijnlijk al veel moeite gaan doen om een buitenbak aan te kunnen leggen.
De buitenbak wordt dan wel zeker weten all-weather. Ikzelf vind het persoonlijk erg lekker om zoveel mogelijk buiten te kunnen rijden.
Je kunt altijd nog je paard in de trailer gooien en naar een andere binnenbak rijden bv.
Stellen we onze trailer beschikbaar. Knipoog

Het wordt idd echt mijn eigen bedrijf, wat aso eigenlijk hé? *LOL*
Een van de schuren is volgens mijn ouders erg mooi en netjes ed, en dat zouden ze heel makkelijk om kunnen toveren in een woonhuisje, voor mij. Lovers

Maar ik blijf het zeggen, er is nog niets zeker, dus ik hou mn beide benen op de grond.
Wie weet valt het allemaal vreselijk tegen enz. en gaat het hele plan niet door...
Blegh maar niet aan denken...

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 11:26

Ik heb een kennis met pension stallen. Ging allemaal best goed totdat er eentje begon te klagen en roddelen, toen liep ineens de stal leeg. En dan mis je ineens heel veel inkomsten. Ze zijn nu maar een manege begonnen.

anne21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:54

Nou bij deze wil ik erg graag bij je op de wachtlijst, ik ben zelf al een jaar op zoek naar een goed stal, ik heb geloof ik al eens eerder aan je gevraagd of je niet nog een plekje had Haha!!
ik sta nu in oude sluis tegen schagen aan, maar wil bij alkmaar in de buurt staan, dus pensionklant nummer 1 is binnen, als ik door de keuring heen kom Knipoog

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 13:01

Wat ontzettend gaaf, Anneke! Dit is toch ieders droom hier, en jij maakt hem waar! Bofferd Knipoog
Ik weet helaas niet iemand in Alkmaar, maar als ik iemand vind, hoor je het meteen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 18:45

Vergunningen voor eigen bedrijf ook in orde? Soms mag er geen 2e woonvergunning afgegeven worden dus wonen in een van de schuren kan dat ook? Woon je illegaal, spionnen slapen nooit, genoeg jalousie op de wereld.
Wordt het officieel een bedrijf dan zal er ook BTW geheven worden op het pensiongeld.

Ik ken zat boeren in mijn omgeving die hun vee hebben opgeruimd en nu paardenpension zijn, maarrrrr illegaal hoor, zonder vergunning en dan is de opbrengst winst, met vergunningen en btw-afdrachten en inkomstenbelastingen ed hebben ze geen sores. Hoe lang dat nog blijft duren weet ik niet want ze reizen als paddestoelen uit de grond.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 23:12

zoals t klinkt moeten jullie denk ik wel meer dan 10 stallen bouwen. tenminste dat denk ik, ik weet niet hoeveel mensen er stallen zoeken bij jullie in de buurt maar t klinkt heel goed.

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 22:29

Tip 1 ( open deur..):
doe eens goed onderzoek in de buurt van de "toek. boerderij":

- wat zit er aan maneges, stallen, boeren met paarden in pension, etc. in de regio ?

- probeer op een 'handige manier' te weten te komen wat zij zoal voor prijzen hanteren en of de klanten tevreden zijn met wat ze ervoor hebben..

- wat bieden jullie dan 'extra': wat is de meerwaarde..?

Bij ons op Flakkee zaten al 2 maneges en een paar 'bekende boeren' met paarden in pension.. Maar toen er een dress. stal kwam van
( ineternationaal bekende..)amazones, zat die toch vrij snel vol hoor, met ca. 15 paarden in pension+ training!
Dat was ff anders!

En bedenk uiteraard dat jullie zelf dan allen de hele dag thuis zullen moeten sjouwen, tenzij je hoge personeelskosten wilt maken..

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 00:50

Ik denk dat een goeie stal in alkmaar altijd wel welkom is...

Maar blijf echt met je beide benen op de grond, want ik weet hoe dat met ouders kan gaan en dat soort dingen...

En ik ben zelf bezig geweest met een droomhuisje in limmen waar ik een paardje in de tuin kwijt had gekunt (zat een stukje bos bij, heel romantisch O+ )
Helaas helaas, het was ons niet gegund, de prijs was vors opgeschroefd en voor 2000 gulden kale huur ga ik geen huis huren, dat vind ik gewoon zonde...
Het leek allemaal erg ideaal, en ik was helemaal verliefd, maar helaas...

Ik hoop natuurlijk wel dat het voor je doorgaat, want zoiets is gewoon geweldig Lachen

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 11:00

Ja Llwella, daar houdt ik wel rekening mee, want straks wordt het nog afgeblazen en kun je echt in een zwart gat vallen.
Maar aangezien beide ouders nu beide al gezegd hebben het graag te willen, geloof ik nu toch echt dat het er dik inzit.
Alleen willen ze niet (mn vader is al 50) tot mn vaders pensioen lopen zwoegen, dus liefst hebben ze iets wat in principe klaar is.
De boerderij waar we het nu over hebben, is in principe geweldig, maar de boerderij zelf is een wrak. Dus dat zou óf gesloopt moeten worden, of gerestaureerd...
En aangezien we áls we stallen beginnen, alles meteen keurig netjes willen hebben, dus mooi omheinde wielanden, keurig strakke stallen, goede rijbak enz. nou reken maar uit. Knipoog

Maar ik heb er toch wel een goed gevoel over, ze praten echt dag en nacht erover, blijven tekenen, berekenen. *LOL*
Jammer dat de scanner t niet doet, dan kon ik het even laten zien...

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 17:26

klinkt leuk!
maar waar moet je rijden als je naar buiten wil?
volgens mij is daar niet echt wat..
voor sommigen toch wel heel belangrijk!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 17:38

Citaat:
Geplaatst: 31-07-02 17:26 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

klinkt leuk!
maar waar moet je rijden als je naar buiten wil?
volgens mij is daar niet echt wat..
voor sommigen toch wel heel belangrijk

Ik denk dat je in Anneke d'r situatie het moet gooien op de wedstrijd ruiters.
Een doorgewinterde recreatie ruiter zal zich daar vervelen.
Maar op korte afstand met trailer kun je zo naar Egmond, Bergen of Schoorl.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:10

gaaf zeg als je hier in de buurt zou wonen en het niet te duur zou zijn zou ik bij je komen, maar je woont vast niet hier.

Kais

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 19:34

Kan ik er alvast 1 reserveren voor over 2 jaar, als ik dus mijn rijbewijs heb Knipoog Haha! Woon in Krommenie.

Veel suc6 ermee, ik denk dat er veel mensen zijn die jou benijden als het doorgaat Extreme duivel

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 16:28

Klinkt allemaal heel leuk!
Maar met 10 paarden in pension kun je echt de boel niet bekostigen.
Wij hebben zelf al een aantal jaren een stal,maar pas nu met 25 pensionpaarden komen we een beetje in de richting.
Toevallig ken ik de boerderij en heb gezien dat er heel veel investeringen gedaan moeten worden .Heb je het bestemmingsplan al goed bekeken?
Heel veel mensen(en boeren) beginnen iets in de paarden maar vaak ook illegaal omdat het bestemmingsplan dit eigenlijk niet toestaat.