ff zomaar vraagje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 13:26

Dan wil ik Bassie hebben!!! En een huis met weide en stallen ect...erbij. Ik denk dat ik dan een New-Forester fokkerij zou willen beginnen. *zucht*

"Dream on " Dromen

PinnieLinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 13:48

Nou dat is voor mij niet zo moeilijk.
Of ik koop een gigantische mooie arabisch of Shagya arabier,hengst of merrie maakt niet veel uit.
Als ie maar gitzwart, donker rood of koffievos is..hehe wat een eisen he?
DAt zou ik dan kopen!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 19:02

Citaat:
en vader flamingo(die moet nog gefokt worden*LOL*)en nog een welsh A pony.

euhhh je bedoeld Farao denk ik Flamingo is de vader van Dorien en al een paar jaar dood....

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 19:04

OOOh wat erg... ik weet niets *schaam* of juist geen schaam ik kwam mijn droompaard tegen en die kreeg ik als kerstkadootje...
gedl speelt geen rol?
Ik zou een grote groningerfokkerij opzetten en daarnaast een soort thuis bieden voor verwaarloosde paardjes en hopen dat ik ze zover zou kunnen krijgen dat ze bij een lief baasje terecht konden...

Yor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 19:12

eeeen mooie arabisch hengsten veulen.. een schimmel waarschijnlijk..al hoewel nouja kleur maakt me niet uit, maar een lekker pittige in iedergeval met mooie lijnen en mooie gangen, maar dat is allemaal niet zo heeeel belangrijk zolang het maar een lieverd is en lekker eigenwijs.. dan vind ik het prima.. maar wel een hengst dus.. Kwijl Kwijl Kwijl *LOL*

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 19:19

ik heb mijn droompaard al!!!
maar als ik het geld had kocht ik top gun van jan tops, supergave knol vind ik dat.
en dan ging ik op zoek naar lancelot, een paard die ik heb gekent en veel mee heb meegemaakt.lijkt sprekend op mijn eigen paard toevallig.
kwpn, ruin, 6jaar, zwart, 4 witte voetjes, blesje, echt een knuffel, superbewegingen(ja ik weet het...)
das nou mijn droompaard(die ik al heb hihi)
en dan kocht ik er nog eentje bij nl.ferro(tja als ik dan toch het held heb...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 20:14

geen, mijn droompaard heb ik al.
Maar als ik van dat geld wel een riant optrekje zou kunnen kopen dan heb ik wel ruimte voor afgedankte of overwerkte paarden, beetje wat phia doet. Er zijn heel veel paarden die ik een beter thuis zou willen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 20:16

geen, mijn droompaard heb ik al.
Maar als ik van dat geld wel een riant optrekje zou kunnen kopen dan heb ik wel ruimte voor afgedankte of overwerkte paarden, beetje wat phia doet. Er zijn heel veel paarden die ik een beter thuis zou willen geven.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 21:33

Over dromen ed.
Mijn droom gaat een klein beetje uitkomen. Ik heb namelijk besloten een huis te kopen en Isolda en Berber hun stalling is daar recht achter!!
En mijn vader heeft mij beloofd, dat als ik dat huis ging kopen, hij volgend jaar een nieuwe stal gaat zetten. Met een box voor mijn jonge drollie dat nog geboren moet worden!!!

Komt mijn droom toch al een heel eind uit!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-01 23:14

mijn paardje uit Ghana, die ik heb moeten achter laten omdat een vliegreis niet te betalen is en omdat door African Horse Sickness een quarantaine van een enorme periode vereist is. Hij was bamg van alles en iedereen en toen ik hem na twee jaar moest weggeven was het een schatje. Nog steeds niet makkelijk te rijden, erg nerveus, 4-5 jarige (?) hengst met arabisch bloed (?) en en te klein voor de meeste volwassenen (1,35 m) maar hij kon super springen (1.20) en ik was gek op hem.
Misschien zie ik hem in juli, als ik op vakantie ga, maar eigenlijk durf ik niet te gaan kijken.

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 08:58

Een Andalusier!! En dan een hengst. Zilverwit van kleur met grijze lange golvende manen en voorlok en een brede staart. Rond de 1.65 m. Eentje die naast een beetje knieactie ook veel ruimte heeft in de beweging. Zucht....wat ben ik veeleisend he! Wat ik ook een supermooi paard vind is de volbloed. Mazzelkont als ik ben heb ik er eentje in m`n bezit!

horseofthemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 09:05

Mijn ouwetje heb ik al,en als er een ander zou moeten komen, dan moet er gewoon een vonk zijn. Ik moet er verliefd op zijn en dat is belangrijker dan duur of superapart!

Party!! Party!! Party!!

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 09:20

Ik twijfel nog... iets wat op een kwpn-er lijkt zal het wel worden. Goed spring- en ook wat dressuur-aanleg. En warmbloeden uit Polen zijn destijds ontstaan door met anglo-arabieren te kruisen, dus die hoofdjes vind ik echt te gek... maar als ik een mooie groninger tegen kom ben ik ook snel verkocht. Van een paard met een 'gelderse' neus hou ik niet zo. Kleur: donkerbruin met zwarte manen en staart, of zwart? Zoiets. In ieder geval verkeersmak hihi, en uh, ruin of merrie maakt me niet veel uit, als hij/zij maar lief is en zo. Goh Heike, je laat ons wel heel erg mooie dromen hier opschrijven! Groetjes, Dorine.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 16:14

Als ik veel geld zou hebben, zou ik Muzefee kopen. Zij heeft super dressuur- en springbloed. Ik heb haar papieren gezien en besefte meteen dat ik nog wel een tijdje door mag sparen.
Maar ik ben nu op zoek naar een hengst voor Muus. Zodat ik over een jaar een veulen van haar kan kopen. Dan heb ik mijn superpaard voor een redelijke prijs. (Nou ja, zal ook nog wel duur zijn...)

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-01 16:39

Tja, mijn droompaard heb ik al: Toon. Maar ja, ik wil er altijd nog wel één bij, als geld toch geen rol speelt? In ieder geval wil ik dan mijn twee vorige paarden terugkopen (als dat kan) en dan...
Ik vind zoveel rassen mooi, barokke types (Lusitano, Andalusier, fries), de groninger lijkt me ook fantastisch (ga ze binnenkort bij Kim bekijken!!) en sommige gelderse paarden (Bazuin, parcival en Laurentz) vind ik ook erg leuk.
Een Welshcob lijkt me ook geweldig, die bewegen zo mooi en dan die koppies erop...
Tja, bij ons op stal staat een tinker die ik helemaal geweldig vind, dus dat kan ook nog!

En een shet, er komt absoluut een shet. Maat of kleur maakt me niet uit.

Engelse volbloeds zijn ook prachtig, heb ik al een keer gehad, zijn niet makkelijk, maar wel erg atletisch en super gespierd. Mooi hoor.

Ik wil graag gaan mennen, maar met Toon durf ik dat niet omdat hij vanwege zijn hoefkraakbeenverbening niet zo lang op het harde mag lopen en hier in de omgeving weinig brede ruiterpaden zijn. Dus zal er ooit wel een paardje bijkomen, ook voor de endurance.

Waaaahhh, ik wil teveel!! En ik werk ook nog eens veertig uur, maar ja als ik toch heel veel geld heb, hoef ik misschien niet meer te werken???

Ik ben een weegschaal en dus nogal een twijfelaar, zou niet kunnen kiezen denk ik!

Groetjes Mieke

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 15:14

nou.
ik heb altijd een arabier gewild.
bij mij speelde geld wel een rol want ik werkte toen nog niet.
ik ben nu 15 en heb hard met mn vriend gespaard.
nu hebben we een nrps/arabier.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 15:23

Ik zou de Arabische hengst Monogramm kopen en naar Nederland halen! Die is zo fantastisch mooi.... (en duur!). Ook de arabische hengst Prismen zou ik kopen en Menes ook (helaas kan dat niet meer, want Menes is overleden). Ook Amal, Drug, Pobeditel en Kupol ga ik dan kopen, die zijn ook wel leuk om te zien.
Nog een paar goede Arabische merries met goede bloedlijnen en fokken maar!
Verder zou ik Adventure en Snoop allebei houden, mooie stallen van 5 x 5 m. aanleggen, mooie boerderij erbij, veel land, een trainingsmolen, een watertrainings-paardenzwembad (hoe heet dat? Verward ), solaria (meervoud Haha! ), binnenbak van 60 x 20, buitenbak, springweide, crossbaan....... *droom**droom*

Maar ik denk niet dat dat er ooit van komt helaas...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 15:23

Doe mij dan maar een volbloed arabiertje, merrie van een jaar of vijf.
een zwarte zonder aftekeningen of een valkje. Eentje die heel goed kan lopen Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 15:41

vind je het erg om een nieuw topic te starten?
Deze is al zo oud.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 15:43

een enorm mooie welsh cob in t zwart of koffievos met blonde manen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 15:57

Dennis!!!!!!!!!!!!!!!! Ik zou hem niet ipv een ander paard willen.
Een paard BIJ Den zou een bruine(net als Den) met een bles moeten worden. Niet te iel, beetje stevig zelfs. En moet wel kunnen dressuren. Karakter van Dien ongeveer, gewoon lief dus. Ongeveer 1.60.

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:23

Wat ik in dit topic heb beschreven een jaar geleden heb ik nu:
een droompaard.
Goh.
Ik ben zo gelukkig.... Lovers

Nu nog tien extra bokkers bij ons op stal om samen buitenritjes mee te maken, want vandaag kan het niet omdat niemand mee kan... Frusty
En als geld geen rol speelt koop ik er een supermooie groninger bij die op Lot lijkt, en net zo lief is.
Kijken of Peter dan nog steeds geen paardrijles wil gaan nemen! }> }> }>

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 16:47

Ik heb mn droompaardjes al, een pikzwarte Shire, en een mooie blauwschimmelmerrie van mijn favorite hengst; Junior STV!
Mij hoor je niet klagen, al zou ik er ook nog graag een mooie zwarte arabische hengst bij willen.

En uiteraard koop ik een mooi landgoed met veel stallen etc.!

BBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 17:03

Voor mij is het ook heel makkelijk: BEAU!!!!! Superdere gangen, liever karakter, mooier uiterlijk...dit is allemaal absolutely onmogelijk! Beautje has it all.... Haha!

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 17:11

ik heb mijn droompaardjes al!!
een mooie welsh merrie zo jong mogelijk (8 maand)
en mooie welsh hengst zo jong mogelijk (7 maand)
mijn super knollie sheerza en caprice!

maar als geld geen rol speelt
ik wil gewoon een boerderijtje met een stukje land, buitenbak met dak, en mooie stallen voor mijn paardjes!