Ik kan wel janken :'(

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Re: Ik kan wel janken :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 22:21

Ik heb het in m'n eerste post staan, het is niet afreageren, dat is gewoon goed lezen.

We gaan morgen naar de dierenarts, mijn vader had hem nog eens gebeld voor duidelijkheid en toen zei hij in plaats te hoog, dat er wat verhoging was. Dus morgen gaan we ff langs voor wat duidelijkheid.
Als die dierenarts er niks mee kan hebben we twee keuzes; we nemen de gok, dat dit gewoon zijn waardes zijn punt dus we rijden door en kijken later nog eens of dat inderdaad zo is.
Of we halen hem door de medische mangel in lienden. Maar dat is vrij prijzig (ik heb zoiets van; neem mijn spaargeld!) maar het is mijn geld niet.

En als, als, als er dan echt niets uitkomt. Dan is het eigenlijk einde verhaal, dan is hij te zeer beschadigd.
En dan heb ik zoiets van; te kinderboerderij heeft er een nieuw haflinger bij.
Of in slapen.

Maar nu wil ik daar even niet over nadenken, nu tenminste nog niet. Ik heb gewoon het gevoel dat het nog goed kan komen, maar het vooruitzicht is gewoon zo...
eng...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:29

weet niet of het werktmaar misschien kan je hem vitm.E +selium bijgeven is speciaal voor paarden die snel spierbevangen zijn. misschien dat het zou helpen. verder voor zover ik weet een klein betje verhoging is niet zo heel erg. veel succes bijd esecond opinie

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 22:33

Hij heeft dus al het hele jaar (!!!) vitamine E gekregen. Zo ver waren wij dus ook al Knipoog
Helaas dus, schijnt het niks te doen. :S

Nee, klein beetje verhoging is ook niet erg. Maar vanochtend was het TE hoog, dus wat is het nou, te hoog of een beetje? Dat is het punt nu. Nu moet hij een week rust, en vitamine E weer.
Zo'n beetje met een kluitje het riet in gestuurd worden.

Ik wil nu echt eens duidelijkheid, dus morgen gaan we even langs.
We hebben gezegd dat we een kennis meenemen, dat is dus de aartsvijand van de dierenarts (mwoehaha) maar ze weet wel waar ze het over heeft.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:44

aartsvijand of niet... als ze weet waar ze over praat is het de moeite waard !!!

ik neem aan dat je ook weet dat verandering van voer... verandering van arbeidintensie enz allemaal kan leiden tot weer een nieuwe aanval ? dus houd alles zo stabiel mogelijk... een vast schema waar je je strikt aan houd....
maar goed... neem aan dat je dat allemaal wel weet... zo niet dan bij deze Knipoog
hoop zo voor je dat alles weer goed komt ! het is zo rot als je maatje pijn heeft en je een hele moeilijke keuze voor hem moet maken... sterkte meid in deze kl*te tijd.....

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:45

jeetje heb even bijgelezen, in ieder geval veel sterkte!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 22:58

melaniepk schreef:
aartsvijand of niet... als ze weet waar ze over praat is het de moeite waard !!!

ik neem aan dat je ook weet dat verandering van voer... verandering van arbeidintensie enz allemaal kan leiden tot weer een nieuwe aanval ? dus houd alles zo stabiel mogelijk... een vast schema waar je je strikt aan houd....
maar goed... neem aan dat je dat allemaal wel weet... zo niet dan bij deze Knipoog
hoop zo voor je dat alles weer goed komt ! het is zo rot als je maatje pijn heeft en je een hele moeilijke keuze voor hem moet maken... sterkte meid in deze kl*te tijd.....

Inderdaad, maar zoals ik eerder uitlegde, iedereen staat paf want ik heb echt met fluwelen handschoentjes aangepakt. Zijn voer is niet veranderd, en hij werd qua training behandeld als een militair, heel strikt dus.
Dus ja, NU weet ik het wel na een jaar Ja

RZDlover: zullen we nodig hebben ja, het is nu precies een jaar geleden dat zijn behandeling begon..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:12

hai.
wat een verhaal zeg. hop voor jullie dat het allemaal weer goed gaat komen en dat er duidelijkheid ontstaat.
zal een kaarsje branden voor jullie. noem me ouderwets, maar het is een gewoonte die ik van mijn oma mee heb gekregen!!!!
x sam

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 23:15

Samantha: Niks tegen kaarsjes, kaarsjes zijn tof...

En inderdaad aartsvijand of niet, ik heb zin in morgen.. *gni*
Noem me saidistisch maar ze kan er hard tegenaan gaan als ze antwoord wil.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:19

haha, go girl, go girl. danoontje powerrrrrr Knipoog

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 15:01

En hier komt de second opinion.

We zijn langs de dierenarts gegaan, de echte dus want mijn paardje was in de handen van de jongere, onervarene dierenarts gelegd. Hij heeft bloed geprikt, gekeken hoe hoog het was, en belde toen de manege op met de medeling; het is te hoog.
Bart's begin waardes waren tussen de 2000-4000, dat is voor ons te hoog, dat was vorig jaar oktober.
Nu is alles weer echt vet gedaald, er was bijna niets aan de hand, bijna helemaal clean en toen er geprikt was was er net ff een verhoginkje.
De assistent wist natuurlijk niet hoe hoog de waardes waren geweest, en trok meteen aan de alarmklok, te hoog, te hoog!

Terwijl het voor Bart juist heel laag is, er is wat verhoging zei de oudere dierenarts. Het is de vals alarm, in de overtuiging dat Bart een ernstige terugval had riep hij meteen rust en vitamine E, terwijl er in feite dus helemaal niets aan de hand was.

Vals alarm dus. Frusty

Nou, mij kun je opvegen, er is 10 jaar van mijn leven, die van m'n vader en m'n instrustrice af. Die assistent krijgt nou ff een reprimande voor onterecht paniekzaaien, en de echte dierenarts heeft uitgelegd dat we alleen maar even op moet letten, en zeker niet rust moeten geven. Hij heeft osn wat vitamientjes meegegeven om verdere teruggang tegen te houden en bovenal...;

Zijn nieren en lever zijn helemaal goed! OK dan!

We vreesden beschadiging, maar ze doen het nog helemaal top. Dit heeft de dierenarts meteen onderzocht toen Bart geprikt was, dus er is gelukkig wel goed nieuws. Lachen

Dus nu heeft hij vitamientjes, maar is er voor de rest -bijna- niets meer aan de hand, en na het grondige onderzoekje kon de dierenarts concluderen dat als we dit nog ff een halfjaartje vol houden dat hij er weer helemaal bovenop komt!! Haha!

Dus dit was wel even schrikken, maar het komt helemaal goed dus. Ze moeten dit echt niet te vaak doen, niet goed voor me. XD

Die assistent hoeft zich voorlopig even niet meer te laten zien *LOL* maarja, van schade en schande leer je, maar sjezus, hij heeft even niet meer bij me aan te komen. Schijnheilig

-- Dat kaarsje hielp dus XD

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:13

Sommige mensen weten niet hoe het is om een eigen paard te hebben, die aldoor maar ziek word, en waar nooit eens wat mee zit, en wat ook nog is heel erg veel geld kost, en heel erg veel energie, en dat raakt een keer op, ik heb dit soort momenten ook gehad TS, Ja .
Maar je gaat altijd 3stappen vooruit, en weer 2 achteruit.
Het is echt vervelend, maar het komt wel weer goed, ik zal voor je duimen.
Mijn Zhivago was een harde vent, en heeft gevochten voor zijn leven, hoewel het hem NOOIT mee heeft gezeten... Verdrietig
Groetjes

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 15:18

Er was dus in principe niks aan de hand, alleen omdat die assistent het verkeerd aflas. Die momenten zijn inderdaad heel, heel erg. Want nog een zware terugval zoals hij al een keer eerder heeft gehad, kan het einde betekenen.
En je word er inderdaad en toe gewoon zo moedeloos van. Niet dat je niet meer voor je paard wil vechten, maar gewoon dat het maar eens over moet zijn, je wilt gewoon dattie beter word.

Maar we zijn dus echt de goede kant op.

Ik heb het gelezen van Zhivago, het is af en toe gewoon niet eerlijk. Wat ik er dan uit las was dat het zo'n lief paard was, dan heb je toch ook zoiets van waarom?
Begrijp me niet verkeerd, maar ik vecht er echt voor om Bart zo niet te laten eindigen. Huilen

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:10

Nee zo eindigt hij ook niet, geloof mij, Zhivago mankeerde heel erg ontzettend veel, meer dan wij eigenlijk ooit zullen weten, het was echt een zieltje, en Bart ziet er een stuk sterker uit.
Zhivago is een geval apart, maar echt een hele lieve!
Succes en het gaat de goede kant op, hupsakè!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 17:51

@Roane:
Gelukkig is er niets aan de hand,
Hopenlijk blijft het ook zo!
Blijf er lekker van genieten! Lachen
En we zien vast wel een keer weer is rijfoto`s van jullie als ik het zo lees.
En je wordt er idd afentoe moedeloos van ik begrijp hoe je daar door voelt.
Maar hij zal niet zo eindigen als Zhivago want zhivago had veel meer idd.
Veel succes met hem!