Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Deesiej schreef:Mischien even een botte opmerking maar ik hoor veel mensen zeggen in de bak heb ik m nodig om mn paard vooruit te krijgen maar buiten niet.. Komt het er dan niet gewoon opneer dat je je paard vooruitmept omdat hij liever buiten loopt dan in de bak?

Deesiej schreef:Mischien even een botte opmerking maar ik hoor veel mensen zeggen in de bak heb ik m nodig om mn paard vooruit te krijgen maar buiten niet.. Komt het er dan niet gewoon opneer dat je je paard vooruitmept omdat hij liever buiten loopt dan in de bak?

)
rommulus schreef:ik gebruik geen zweep ben er zwaar tegen
. Tegen een tikje (of eerder aai
) met de zweep om hem iets alerter te krijgen of in een gevaarlijke situatie (lees: paard krijgt een vervelende bui als je op wandeling bent tussen auto's en fietsers waarbij het wat gevaarlijk wordt) ben ik dan weer niet tegen.
) 
Karoliefje_ schreef:Ik niet.
een zweep irriteert mij vreselijk, hele tijd zo'n ding in je hand, en mijn paard is er ook nog eens bang voor. Dus ik rij alleen met zweep op andere paarden. en ik gebruik hem enkel om mijn paard bij te tikken als ik niet genoeg reactie voor mijn been krijg.