Zou jij je paard weer kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:36

Ik zou Laica niet kopen. Ik heb haar gekocht omdat ze uiteindelijk anders bij de slacht zou belanden. Zeker ben ik super blij met haar.
Maar ik zou dan toch voor een paard zijn gegaan en 1tje die al wedstrijden heeft gelopen en die verkeersmak is.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:46

Nee Beau zou ik denk ik nu niet meer kopen. Het klinkt hard maar ik weet het zeker. Hij is ten eerste te klein om fatsoenlijk mee te rijden en bovendien is hij nu niet echt gezond. Hij is nl. kreupel en ik ben er nog niet achter wat het is. Nu zou ik hem echter voor geen goud meer kwijt willen omdat het mijn eerste pony is en ik zoveel met hem gedaan heb. Ik zou hem niet meer willen missen en hij mij hopelijk oook niet Haha!

Pjelk zou ik zo weer kopen. Het is voor mij echt een superpaardje wat alles kan wat ik leuk vind. Dressuur, springen, spelletjes en buitenrijden kan hij allemaal. Hij is weliswaar geen uitblinker (zijn ook niet veel Fjorden in de sport) maar voor mij de beste.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 22:52

Direct

Ook terwijl ik weet wat ik nu weet...
Ik heb Lennon gekocht van een vriendin van mijn moeder, wie we dachten dat te vertrouwen was, paard gekocht, gekeurd (geen röntgenfoto's) en paar maanden erna zo kreupel als het maar kan, heeft ie hoefkatrol...

Maar terwijl ik dit alles weet, ik zou hem direct opnieuw terugkopen, hij is mijn maatje en mijn alles, hij heeft me door een zware periode geholpen (zo zie ik het toch, hij was mijn 'uitlaatklep') en ik zou hem voor geen geld van de wereld nog kwijt willen...

Universe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:05

Zeker weten op het moment dat ze haar stal uitkwam was het liefde op het eerste gezicht en dat is altijd zo gebleven!
Dus ik zou geen moment twijfelen!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 23:07

Citaat:
Maar terwijl ik dit alles weet, ik zou hem direct opnieuw terugkopen, hij is mijn maatje en mijn alles, hij heeft me door een zware periode geholpen (zo zie ik het toch, hij was mijn 'uitlaatklep') en ik zou hem voor geen geld van de wereld nog kwijt willen...

Nee, ik zou Muzefee ook niet kwijt willen. Ik heb haar ook gekocht met dat litteken op haar been. Maar als ik haar niet vantevoren gekend had, dus als ze een nieuw paard voor me zou zijn, zou ik haar waarschijnlijk niet gekocht hebben.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:12

Nee, ik zou Ironique nu niet meer uitgezocht hebben. Toch te fors en enigszins te sterk, zou toch een _iets_ fijner gebouwd paard willen. Daarbij beweegt ze toch iets te normaal vind ik.

Maar haar karakter is top... alleen wist ik dat toen nog niet, maar na ruim 6 jaar ken ik haar toch best goed en zou ik haar wat dat betreft wel weer uitzoeken Lovers

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:27

Van alle paarden die ik gereden heb ik zou ik er geen 1 willen hebben. Omdat er geen een voor mij het perfecte paard was als die zou bestaan. Een echte fijne dressuurbok zat er niet bij, al zaten (en zitten) er hele fijne paarden bij. En IMO moet je nog een paard hebben wat helemaal bij je past wil je hem eerlijk kunnen behandelen.

Een van de fijnste paarden die ik ooit gereden heb was een heel sensibel dravertje waar het fijn mee klikte en ik kon er aardig mee uit de voeten al was ik toen echt een flutruiter. Qua karakter zou ik dat zo weer willen hebben maar die heeft ook teveel tekortkomingen voor wat ik precies wil. Een springpaard wat ik rijd is ook een enorm fijn paard, maar heeft te weinig beweging en hij is mij net wat te flegmatiek en ik wil graag paarden die heet zijn. En daarbij, laat ik maar eerst eens leren rijden voor ik een goed paard koop!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:31

Dat is best een lastige vraag. Aan de ene kant ben ik gek op mijn Tinker en zou ik hem niet meer kwijt willen maar als ik nu een paard zou gaan kopen zou de verleiding erg groot zijn om het paard van een vriendin van mij te kopen want daar ben ik helemaal weg van.
Het is een hele grote kwpn-er met een super springafstamming, hij is alleen nogal onhandig met springen Haha! Verder is het gewoon een hele vriendelijke reus met goede gangen en hij is, voor mij heel belangrijk, buiten superbraaf.

Helaas heb ik en het geld en de tijd niet voor nog een paard anders zou ik het wel weten, dan zou ik hem er zo bij kopen Kwijl

Met de koop van de pony's ben ik nog steeds heel blij. Die zou ik ook zo weer kopen. Vandaag viel mijn oudste van haar pony en de pony bleef meteen stilstaan en wachtte geduldig tot ze weer zat. Daarna liep ze extra voorzichtig. Echt een geweldige kinderpony.

En mijn jongste heeft vandaag voor het eerst los de bak rondgedraafd met haar Shetlander. Dat beestje is ook goud waard. Ze staat erop, hangt erop, zit overdwars en hij laat het allemaal toe. Buiten schrikt hij echt nergens van, ook al een geweldige kinderpony dus.

Anya

ja meestal, nee soms

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 00:42

ja ik zou haar weer kopen is de eerste gedachte...
Nu...achteraf, nu ik alles weet en zelf meer kan.

Ik kocht een vierjarig moederloos veulen, niet vooruit te branden superverwend...en hoewel ik gek met haar was, kon ik ook niet veel met haar beginnen. Madam is slim, verzint trucjes waar je bijstaat. Verschillende instructeurs heb ik versleten, van alles van hen moeten proberen. Tot en met scherpere bitten en sporen. Het advies was uiteindelijk: verkoop je paard of stop er een veulen in. Het wordt nooit wat.

Dat gevoel had ik eigenlijk ook. Ik heb het nog een keer geprobeerd en kwam gelukkig bij de goede terecht. Mij B'elanna loopt prachtig ik heb in twee eerste probeerwedstrijdjes 3 winstpunten gereden (jazeker 1x twee winstpunten), kan haar zonder zadel of hoofdstel rijden, ze loopt mee, en is kortom een leuk, lief, vrolijk paard geworden.

Dus nee, ik zou haar nu weer kopen. Maar ik heb weken achtereen gedacht dat ze toch echt weg moest. En nog...het is geen makkelijke tante. 4 dagen leuk aan het werk worden steevast afgewisseld met een Lanna wil lekker helemaal niksdag....ook dan heb ik weer (heel even maar) dat gevoel van onmacht van vroeger terug. Zeker als ik dan op het paard van een ander stap en daar zo mee wegrij. Voor mijn paard moet je altijd werken, altijd alert zijn, altijd precies zijn. Maar ik ben gek met haar, het rijden gaat steeds beter en het eind is nog niet in zicht....!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 01:15

Ik zou meteen weer voor Fitz vallen qua uitstraling, kleur, exterieur enz.

Alleen zou ik hem nu op mijn zoektocht niet tegengekomen zijn omdat mijn volgende paard een jong paard moet zijn. Fitz was 8 toen ik hem kocht en op dat moment wilde ik maar 1 ding: een paard dat al ietsje ouder was met nog steeds goed beenwerk.

Dus eigenlijk is mijn antwoord JA en NEE tegelijk Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 07:58

Sterker nog, als ik een 2de Lois zou vinden denk ik dat ik hem meteen zou kopen *LOL*

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 08:18

Ja hoor, ik zou weer voor haar kiezen en weer hetzelfde opvoeden. Ze heeft gewoon een bepaalde uitstraling en manier van doen en denken waar ik op val. Ze blijft zo lekker zichzelf.
Zoeen vindt ik er nooit meer.
Viv

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 09:11

Toon is helemaal mijn type paard. Lovers Ik zou hem dus zeker opnieuw kopen, maar dan wel als driejarige en hem niet nog een keer zes jaar lang in een manege laten lopen om hem uiteindelijk dan toch maar te kopen.
Het was ooit liefde op het eerste gezicht, hij was drie en kon niks, maar dat koppie!!! Lovers Ik had toen helaas geen geld om hem te kopen, achteraf had ik gewoon naar de bank moeten rennen voor een lening. Frusty

Kaminka.... moeilijk moeilijk. Ik denk niet dat ik haar opnieuw zou kopen, ze is veel te moeilijk voor mij. Nu zou ik haar voor geen goud meer willen missen, maar ze is eigenlijk niet echt geschikt voor mij.

Om eerlijk te zijn heb ik niet genoeg ruiterkwaliteiten om deze twee paarden echt goed te rijden. Zonde hoor, maar ik blijf oefenen! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:12

Absoluut zeker weten!
Die van mij was al van mij toen hij nog veulen was, of liever gezegd, ik was al verkocht en hij 3 jaar later ook.
Hij heeft niet dat fantastische statuur, hij heeft geen spectaculaire gangen, hij komt hier en daar wel wat te kort voor het grote werk. Voor wat ik met hem doe is hij ruimschoots goed genoeg hoor, er zit nog wel meer in dan ik nu denk. Maar daar ging het mij dus niet om en daar gaat het me nog steeds niet om, ik wilde DAT paard en geen andere.
Hij is beregezond en zijn karakter past me helemaal.
En geloof mij ik heb geinteresseerden gehad uit hele onverwachte hoek voor mijn paard en mensen die er verstand van hebben die tegen me zeiden dat ik een beter paard had dan ik zelf dacht. Maar dat soort boodschappen heb ik niet nodig om apetrots op hem te zijn.
Hij gaat voor geen goud weg, never nooit niet. Net als Sterre zal ik hemel en aarde bewegen om mijn paard te kunnen houden.

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:22

Ik ook niet,omdat Jamey vroeger mishandeld is geweest en erg mensen schuw WAS.Ik was nml. op zoek naar een rustige,lieve,ouwe bok Haha!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:25

Haha, ik zat nog even na te denken over mijn berichtje van hierboven. Ik heb Kaminka natuurlijk WEL opnieuw gekocht! Maar goed, dat was om redenen dat ik haar gewoon ontzettend miste en ze er slecht aan toe was.

Om redenen van een ideaal paard zou ik haar niet opnieuw kopen.

Ik heb net als Lovely van diverse mensen die er wel wat verstand van hebben, gehoord dat Kaminka een erg goed paard is met o.a. talent en aanleg voor passage. Nou geweldig, nu ik nog..... Frusty Verward Daar kan ik dus niets mee, ik vind haar gewoon geinig, lief, gezellig en ze kan ook nog wel aardig sjouwen. Maar het rijden valt bepaald niet mee....

Als ik echt een dressuurprikker wil worden moet ik ze gewoon allebei verkopen en er 1 goede voor in de plaats kopen. Maar of ik dan gelukkiger ben dan nu? Denk het niet..... Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:37

Ik heb geen eigen paard, maar of ik m'n verzorgpaardne zou kopen???? lastig. De 7-jarige e-pony heb ik zelf uitgezocht, als geintje, en de eigenaar vond het een mooi paard, alleen erg mager. De rug is te week, maar als fokmerrie en als dresuurmerrie is het een prachtig paardje, ook eerlijk. Maar echt zomaar Z word je er niet mee (rug) en ze is maar 1.51, hoewel ze zich wel groot maakt.

De 3-jarige E zou ik voor erbij wel willen hebben, zou haar ook niet laten keuren. Maar ze is lui op het been, als sinds ik begonnen ben met inrijden. Ook is ze nog steeds niet echt makkelijk te zadelen (probleem speelt al vanaf het begin, iemand heeft ooit iets geprobeerd, maar wat?).
Voor wedstrijden is ze toch te klein vind ik.

De zwarte is super qua karakter, maar is pas op 6-jarige leeftijd ingereden, dus dan is er in mijn ogen voor het ideale paard toch al 2/3 jaar weggegooid. Klinkt hard, maar is wel zo. Toch zou ik haar voor een eerlijk bedrag wel willen overnemen.

De 'vos' is pas op 8-jarige leeftijd ingereden, qua bouw mankeert er wel wat aan, maar super gangen. Als fokmerrie wist ik het wel: kopen. Voor de sport denk ik ook wel, maar dan is er al 4/5 jaar weggegooid.

Alle anderen die ik gereden heb.....zou ik niet kopen, te klein meestal.
Ik heb nu een 3-jarige gezien, moet ik straks nog inrijden, die zou ik best willen kopen, hoewel ze is nog maar 1.60, dus eigenlijk te klein.
En verder loopt er bij de mensen waar ik kom nog een heeeeellle mooie twenter rond.

IN ieder geval wil ik een paard, een springer op papier, dus met papier en een merrie. Gezond en gekeurd. Kleur doet er niet toe. ook liever niet groter dan 1.70.

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:38

ik zou Joy ook zo weer kopen, ze is kliner dan dat ik zocht, maar verder zit alles erop...
ik zou haar zo weer kopen ja!

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:39

Yep! Van mijn vorige heb ik erg veel geleerd want die was zo tiepelzinnig dat als ik maar iets fout deed ik in het zand belandde. Na hem (en hem zou ik ook wéér gekocht hebben want juist dankzij dan complexe karakter was hij het mooiste paard dat ik ooit heb gekend!) is alles een eitje... Haha! Mijn huidige knollie heeft even op moeten boxen tegen het imago van de vorige, maar het is zo'n fijn dier dat zo graag voor je wil werken...Dressuur gaat nu top (in 7 wedstrijden B door + vier punten in L), springen doet hij fantastisch, nu ik nog en ook het sgw werk staat op de planning. Buiten wordt hij steeds fijner en krijgt hij veel vertrouwen. Erg leuk. Dit is absoluut een blijvertje.
En dan te bedenken dat het - door mijn devotie voor de vorige - écht geen liefde op het eerste gezicht was..!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:41

Ik denk dat ik iones wel weer zou kopen, maar voor minder geld. Toen had ik niet zoveel verstand van paarden en dan betaal je al snel te veel. Van paddy weet ik het niet. Ze is een mooi paard, kan goed lopen, maar moeilijk..... Behalve in haar hoogtij dagen. DAn is ze gelijk weer keifijn.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 10:47

Ik weet niet of ik [naam verwijderd] weer zou kopen nu...ze heeft wat schade opgelopen bij haar spierbevangenheid, ze beweegt wat minder ruim en wat minder vrij vanuit de schouder dan voorheen...dat was toch waarom ik haar hadd gekocht, die geweldige bewegingen. Die zijn er nu nog wel wat, maar niet meer zoals toen...
Toch, het is een fantastisch paard, een heuse vriendin, die komt echt nooit, maar dan ook nooit meer te koop, [naam verwijderd] blijft. Al zou ik inderdaad, net zoals Sterre, de plee ervoor moeten schrobben. Lachen

Het is toch anders met [naam verwijderd], die is leuk, beweegt goed, is waarschinlijk een beter sportpaard dan [naam verwijderd], maar het is toch anders...[naam verwijderd] is anders aangekocht, echt als tweede paard, voor erbij. [naam verwijderd] is eigenlijk wel vervangbaar, ik zou net zoveel kunnen houden van praktisch elk ander paard. Maar ik zou haar toch wel gewoon weer kunnen kopen. Al weet ik nu wel dat ik ze toch liever ietsjes groter en vooral breder heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 11:29

Wat leuk te lezen dat de meesten niet hetzelfde paard weer zouden kopen.

Ik ook niet, maar ik heb iets speciaals met dit paard en dat heb ik nog met geen een ander paard gevoeld. Dus een alternatief heb ik nog niet ontmoet.

Echter hij is zo stront-eigenwijs, als ik toendertijd rijtechnisch wist wat ik nu weet, was het misschien makkelijker gegaan, hoewel ik weet niet, een bazig manneke hoor. In de omgang een fantastich paard, door zijn eenkennigheid helemaal mijn paard en alleen al daarom zou ik hem voor geen goud kwijt willen.

Wel stiekum als ik meer geld had gehad de wens een 2e paardje erbij, eentje die dressuurmatig makkelijker te rijden is en niet zo snel over de zeik is (juist dat heeft zoveel tijd gekost).

De 2e erbij is omdat ik hem toch echt niet kwijt kan. Mijn bezitsdrang tov hem is zo groot dat ik vind (absurt) dat een ander nooit goed genoeg voor hem kan zijn!!!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 11:37

Ook al is Odin niet van mij, als ik haar zou kunnen kopen, dan zou ik het wel gedaan hebben. Want we hebben al zoveel bereikt, en zoveel geleerd. Het is ook gewoon een schat en ze kan alles geven in een proefje.

Maar als je deze vraag 3 jaar geleden had gesteld, dan had ik bedankt. Toen was ze echt een klier en deed niets anders dan bokken en ik een hoek staan. (ikzelf kon ook nog niet zo goed rijden, want we moesten zonder zadel toen) Ze beet vaak, en als ze kon dan trapte ze ook. Niet echt lief dus.
Dus het is ja en nee...

someone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 11:39

mijn shetlander zou ik zeker en vast terug kopen.Ze was de enige uit de kudde die naar me toe kwam Lovers Het veulen is er daarna dan gekomen,maar daar heb ik zeker geen spijt van!

Hera zou ik zeker weten niet terug kopen.ze is bloedmooi,super mooie gangen,sierlijk.maar je kunt bijna niks bij haar doen,geen buitenritten want ze schrikt van alles,op de trailer moet je haar half in slaap spuiten,dan heeft ze ook nog problemen met haar rug en poten dus ...nee,zeker niet.

urano dan weer wel denk ik.hij is moeilijk en heeft zen kuren maar voor de rest is hem perfect!

blue zou ik niet kopen,als we wisten hoe oud ze was.maar ze hadden ons iets heel anders wijsgemaakt terwijl haar nog hadden laten keuren!!qua karakter ,kleur en gangen is ze goed.maar haar ouderdom en haar artrose is natuurlijk minder goed
groetjes julie

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:57

De paarden die ik nu heb vind ik stuk voor stuk geweldig en ik zou ze allemaal zeker weer kopen!

Dus als jullie nog Zep-Simba-Triumph kloontjes tegenkomen geef je maar een gil Haha!