merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Re: merk je dat je beter rijdt dan vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:37

Ik merk niet echt dat ik beter rij als eerst. een jaar of 6 geleden had ik nog regelmatig les en nu niet meer. Maar ik merk wel dat ik een stuk consuqenter (hoe schrijf je dat) ben geworden. Toen ik ginger 3 jaar geleden in reed liet ik haar veel meer haar eigen gangetje gaan dan tegenwoordig.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 20:15

ja dat merk ik ook wel, nu pak ik mijn paardje bv direct aan als ie van de teugel af gaat dat was vroeger veel minder

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:38

Ja, ik kan denk ik wel zeggen dat mijn rijden verbeterd is.
Tot 2 maanden terug had ik al weer 5 jaar geen les gehad. Is dat even wennen als je dan weer begint, zeker prive les, zeker op een jong paard dat nog niets kan. En we zijn al samen zo veel vooruit gekomen, ik rij ook een stuk beter. Gaat een hele wereld voor mij open, want eindelijk rij ik ECHT Haha! In die 5 jaar heb ik wat aangehobbeld Nagelbijten / Gniffelen (daarvoor heb ik wel 5 jaar op de manege gereden, amar dat is toch echt heel anders)

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:42

ik rij nu een jaar (ja kort nog maar he Nagelbijten / Gniffelen) en ik heb het gevoel dat ik al heel erg vooruit ben gegaan. in het begin zat ik met rijden heel erg voorover. nu een heel stuk minder. (omdat ik vaak zonder zadel rij en dan zit ik automatisch een beetje naar achter Tong uitsteken )

verder rij ik nu veel meer op mijn binnenbeen en heb ik mijn hakken veel meer naar beneden. en ik heb niet zo erge kapstok voetjes meer Nagelbijten / Gniffelen

en geen pianohandjes... Clown (had ik eerst heel erg last van)

nou ik vind dat ik best wel vooruit gegaan ben eigg Haha!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:47

Zeker weten, mijn pony loopt lekkerder, verzet zich minder en we gaan goed vooruit op wedstrijd. Ook had ik vroeger veel moeite met het aan de teugel rijden, en deden we in de lessen niet echt boeiende dingen. SInds ik ergens anders les is dit alles hardstikke verbeterd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:54

ik merk het zeker! Reed vroeger in manegelessen op manege paarden, krijg nu prive les thuis op eigen paard.
Gaat veel beter!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:55

ja absoluut als ik filmpjes zie van vroeger schaam

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:58

haha, ik ben eerder verslechtert Verdrietig geen les, ander paard, jong paard, werk dus minder rijden..

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:02

Heb het idee dat ik slechter ben gaan rijden; amper tijd voor les, al even geen les gehad dus wordt slecht gecorrigeerd op m'n fouten. Maar komt wel weer goed. Knipoog

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:30

ja ik merk en zie het zeker ook!

Als ik foto's van vroeger terug zie.. aii Nagelbijten / Gniffelen

heb ik bij de foto's van nu ook wel hoor, maar het is een stuk beter als vroeger gelukkig Haha!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:36

Ja dat merk ik echt.. Ja
Ik wil elke keer alleen maar beter worden.. en als ik dan foto's terug zie van toen ik net begon met rijden en nu heel verschil Lachen sommige foto's van zowel van vroeger als nu denk ik echt wel is van: ai.. Clown

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:37

ik vind het al beter gaan dan 10 dan geleden Ja

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:06

Als je het niet zou merken, vrees ik dat je verkeerd bezig bent. Maar het is inderdaad leuk om vooruitgang te merken. Maar goed ook, anders zou het nogal deprimerend zijn (voor mij persoonlijk dan). Soms vind ik dat je het al merkt op 1 les. Dan kan ik met zo een goed gevoel afstappen omdat je die les een stap vooruit gezet hebt.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 14:19

inderdaad soms merk ik echt verschil in een paar weken, dat ze eerst nie loskomt of pas na drie kwartier en daarna dus al meteen (maar komt ook door de bespiering en conditie denk ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 14:27

Ik merk het wel eens Ja
Bijv. vroeger ging ik heel erg voorover zitten als er iets gebeurde of sprong ik er meteen af.
Zondag had ik wedstrijd op een pony die in keiharde rengalop door de bak ging, recht op de muur af soms, en ik bleef zitten.
Gisteren had ik privéles met mn verzorgpony en ze ging er de hele tijd vandoor, keihard draven (ze is een draver en heeft veel moeite met galopperen) en vervolgens kreeg ik haar amper terug.
Maar ik ben er niet afgesprongen en durfde me toch nog te ontspannen in mn handen, dus ik ben wel een beetje trots op mezelf Bloos

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:49

Sinds ik mijn paard heb gekregen ben ik zeker vooruit gegaan, dan toen ik manegelesjes reed...

___rOmeO___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 18:20

Ik merk het zeker!
Vroeger altijd een paard voor iemand anders gereden, maar nu ik mijn eigen paard heb sinds een half jaar merk ik zeker heel veel verschil.. omdat ik nu de enige ben die er op rijd en ik zelf ook niet op andere paarden rijd

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 18:35

Zeker weten, maar dat lijkt me ook wel logisch eigenlijk Haha!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 18:41

Zeker weten ben ik vooruitgegaan! Toen we trana (ijslander) kregen, kon ik niet ''goed'' op haar zitten, ze was zéér eigenwijs, en alleen als ze zin had luisterde ze naar mij Bloos . Maar dat duurde niet meer dan 4/5 maand, nu is ze bij mij net een braaf manege paardje Clown . Maar dat is ze dus niet.. mijn vriendin wou er een keer op (zij doet ook aan paardrijden) en ze kreeg trana onmogelijk in de tölt of galop.. erg komisch omdat ze dacht dat trana zo braaf was Koe

bas83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:03

ja je groeit je hele leven, ook bij het paard rijden.
Alleen merk je dat zelf niet zo snel. Pas na een langere tijd merk je dat je beter gaat rijden, zeker als je wat meer ervaring op doet, ook bij wedstrijd rijden.

psvub

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:30

ik merk het ook dast ik vooruit ben gegaan, want vroeger was ik zelfs bang om op paarden van andere te rijden, nu vind ik het geweldig Tong uitsteken

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:30

Ja tuurijk, eerst stijfheid--> nu blijheid Tong uitsteken

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:38

Ja zeker Tong uitsteken Mijn paardje is trouwens ook vooruit gegaan...miss ben ik daardoor ook wle bter gaan rijden Lachen

marly01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:41

ja, ik merk het ook heel erg, eerst reed ik alleen 1 x in de week op een manege en dan wel gewoon thuis op me paardje, maar sinds ik prive les heb ga ik echt steeds meer vooruit, en dat scheeld echt heel veel. Haha! Ik dacht dat ik op een manege veel leerde, maar toch niet Tong uitsteken en vaker rijden dat scheeld ook heel veel. daar leer je toch heel veel van en om je paardje wat beter aan te voelen.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:46

ik merk eht niet echt.het komt dan ook omdat ik een lesgeefster heb gehad die je nooit echt hielp.en toen ben ik zeg maar achter gebleven.en ging ik scheef zitten,en daar heb ik nu nog steeds last van Boos!