het zal je maar gezegd worden!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AmonRe

Re: het zal je maar gezegd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:18

Gelukkig ben ik dat soort jury's nog nooit tegengekomen, pfffff! Je zou gelijk faalangst krijgen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:42

Ik vind dat echt een domme opmerking van die jury, zoiets kan echt niet. Zo ontmoedig je juist de sport. Vind het wel goed van je dat je bij die jury weg bent gelopen en gewoon je 2e proef hebt gereden.

Zoiets heb ik vorig weekend ook meegemaakt. Een meisje dat bij mij in de ring reed (M2 dressuur) had allebei de proeven naar eigen zeggen niet geweldig gereden maar het zag er verder wel vrij netjes uit. Voor de 1e proef kreeg ze 184 punten en de 2e proef 164, terwijl er bijna geen verschil in zat. Ze had bij de 2e proef als commentaar: amazone rijd heel rommelig en slordig is heel ongeïnteresseerd.
Dat vind ik nou echt zinloos commentaar, het is neit eens waar...

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:08

AntheaV schreef:
Zoiets heb ik vorig weekend ook meegemaakt. Een meisje dat bij mij in de ring reed (M2 dressuur) had allebei de proeven naar eigen zeggen niet geweldig gereden maar het zag er verder wel vrij netjes uit. Voor de 1e proef kreeg ze 184 punten en de 2e proef 164, terwijl er bijna geen verschil in zat. Ze had bij de 2e proef als commentaar: amazone rijd heel rommelig en slordig is heel ongeïnteresseerd.

Hoe kan jij nou weten dat dat niet waar is?? Tijdens haar tweede proef was jij je eerste proef aan het rijden dus..... of jij hebt niet zitten opletten Of je hebt het dus niet gezien!!
maar ik kan me vergissen hoor..... Knipoog
Btw dit is commentaar waar de amazone (hopenlijk) iets mee kan doen!!!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:43

AntheaV schreef:
Ik vind dat echt een domme opmerking van die jury, zoiets kan echt niet. Zo ontmoedig je juist de sport. Vind het wel goed van je dat je bij die jury weg bent gelopen en gewoon je 2e proef hebt gereden.

nou bij deze neem ik mijn commentaar terug
en ik heb trouwens wel de 1e proef gezien en die zag er netjes uit en het meisje in kwestie zei dat beide proeven ong gelijk gingen vandaar mijn opmerking in de laatste zin Knipoog

nijntjuh1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:49

heej

jeetje wat is dat gemeen van die jury zeg.
ik vind het al knap als je een paard pas 4 weken onder het zadel hebt dan al een wedstrijd te gaan rijden. veel succes nog met wedstrijden

nienke

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:01

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:06

je kan niets tegen de jury zeggen.
vriendin van mij had dat dus wel gedaan, toen begon de jury te schelden, zei werd nog kwader,
zo kwam het heele wedstrijdvolk erbij ,kreeg zei een boete van 400 euro!
vervolgens vader kwaad, hij kreeg er ook 1..
zo zie je maar, zeg maar niets,
en houd de eer aan jezelf!! (hier heb ik ook af en toe moeite mee, de vorige x zei de jury; een fries hoord niet in de ring!! die hoord voor de kar!) rare mensen heb je toch ook af en toe.. Vork

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:12

Ik was vorige week in Haaksbergen. Op de stal waar wij onze paarden hadden gestald was een meisje die in het M2 had gereden. Het commentaar dat zij van de jury kreeg overtrof dat van jou....(het kan nog erger Clown )

Dat jurylid vroeg haar hoe ze het in haar hoofd had gehaald te starten met dat paard, het was pure tijdverspilling geweest om die proef te jureren.

En een ander die voor mij de ring in was geweest had het advies gekregen om alsjeblieft te stoppen met de dressuur en te gaan crossen, want dit zou nooit iets worden!
Zou voor mij toch reden zijn geweest voor een grote dip....

Overigens kreeg ik voor het eerst erg leuk commentaar (mijn paard is 7 en nog maar sinds mei onder het zadel): "Paard met uitstekende mogelijkheden (galop), doet onder ervaren amazone groen aan."
en "ruiterhulpen worden correct gegeven, maar komen niet altijd door"
(Dat was omdat de galop finaal de mist in ging Haha! ).

Zo kan het dus ook! We rijden toch allemaal voor ons plezier? En die juryleden horen daar ook voor hun plezier te zitten zou je zeggen? Persoonlijk vind ik het niet erg lollig om iemand moedwillig de grond in te boren...

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:33

Juist Olympia dat bedoel ik dus.... Als het op die manier op het protocol staat kan je er natuurlijk boos om worden, maar het ook opbouwend interpreteren toch?? Schijnbaar denken veel ruiters ook dat iedere jury het negatief bedoelt, terwijl dat niet altijd het geval is. (Daarmee doel ik absoluut niet op die andere opmerkingen want die vind ik niet kunnen en ook niet dat van de TS...)

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:46

ik weet wel wat ik had gedaan..
ik was helemaal uit me dak gegaan en dan heel hart gaan huilen en de 2 proef niet meer gereden.. ken mij langer dan vandaag..
ik had echt helemaal door het lint gegaan. haha Tong uitsteken

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 03:02

Typisch geval van : If you can’t stand the heat… stay out of the fire ...

Ik zie op de foto`s een jong diertje die dus op meerdere foto`s behoorlijk te diep wordt gereden, en totaal geen halslengte heeft. Ik kan me dus het commentaar van de jury enigzins voorstellen. Op de startcoupon is namelijk te zien hoe oud een paard is, en als daar opstaat dat ze drie is, en ze wordt al zó strak gereden... tja...
Misschien toch ietsje frustratie dat je geen staande ovatie van de jury en het publiek kreeg nadat je de proef had gereden?? En dat terwijl je misschien dacht dat je wel eens even zou vlammen?

Btw, ik geef mijn oordeel over een paar vage foto`s, ik kan verder geen oordeel geven over je rijden en je gereden proeven. Maar nogmaals, ik kan me er iets bij voorstellen..( Het was misschien handiger geweest als die argumentatie ook gegeven was, maar aangezien jij wegrijdt terwijl iemand je aanspreekt.Ook daarbij... tja...)
Verder kan ik het commentaar hier heel goed begrijpen dat je NU al aan het starten bent.Een Fries is in tegenstelling tot een KWPNer laat volwassen, zo`n diertje heeft tijd nodig! Ook in het bolletjes moeten ze het verwerken dat ze ineens uit een weilandje in de trailer wordt gesmeten en op vreemd terrein komen waar hun fratsen moet laten zien.Bedenk goed dat spijt altijd na de zonde komt als blijkt dat je hem/haar over een paar jaar in de blessure hebt gereden.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:25

het is nooit leuk als je zulk commentaar krijgt.. of het nu gegrond is of niet. het kan ook gewoon anders gezegd worden.

bij mijn 1e L1 proef kwam dat mens uit haar hokje en melde doodleuk dat ik maar beter kon stoppe en de 2e proef maar niet meer moest rijden, want we konden er geen barst van.
ik sloeg echt stijl achterover van verbazing. datie niet super liep was een feit, maar zo erg was het niet... kreeg er uiteindelijk 133 punten voor.. de 2e proef ben ik vrijwillig uitgegaan. willembleef maar steigeren.. toen vond ze het jammer dat ik de ring uitging. want goh.. willem had toch wel pit...

dus ik hoop dat ik haar ooit nog eens in het juryhokje krijg Haha! want we kunnen het best wel Haha!

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:26

Quote:" het is nooit leuk als je zulk commentaar krijgt.. of het nu gegrond is of niet. het kan ook gewoon anders gezegd worden.

bij mijn 1e L1 proef kwam dat mens uit haar hokje "..

Dat mens? Klinkt ook zéér vriendelijk ja...Ook dát kan volgens mij anders gezegd worden... Ik blijf het jammer vinden dat er zo`n afstand blijft tussen deelnemers en juryleden. maar met dit soort opmerkingen en bepaalde topics hier op bokt blijft het geloof ik moeilijk om ook juryleden als mensen aan te zien. En ook die maken fouten ( niets is menselijk vreemd)En natuurlijk zien we allemaal dingen gebeuren die niet netjes zijn, en die anders geformuleerd kunnen worden, maar blijf altijd met respect naar elkaar toe treden.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:26

in jezelf blijven geloven!
zelf heb ik nu een paar wedstrijden afgezegd, omdat ik bij me laatste bijna dezelfde mededeling als jou kreeg..
nu heb ik daar achteraf wel spijt van..
achja..
we komen dr wel:D

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:44

dat mens.. tis toch een mens? ik had ook dat w*f op kunnen schrijven.. lekker boeiend.

geloof niet dat zij aan respect dacht toen ze over de leuning hing. en dit heeft nix te maken met een fout maken oid. er waren nl meer mederuiters de dupe van haar manier van communiceren(nou is dat ff netjes gezegd of niet dan Knipoog )

en ik zie jury;s wel degelijk aan voor mensen, zou absoluut niet in hun schoenen willen staan. ik heb alle respect voor commentaren op mijn protocol of dat er iemand na mijn proeven even naar me toe komt met opmerkingen. maar als het op de manier gaat zoals de Ts beschrijft of zoals in mijn geval dan spreek ik niet meer van wederzijds respect.

maargoed.. na haar heb ik gewoon 2puntjes gehaald Tong uitsteken en ben gewoon blijven starten. er moet er altijd 1 de laatste plaats blijven vullen he Knipoog

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 05:25

Het is de toon die de muziek maakt..

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 05:57

Belachelijk! Was het een man of een vrouw?
Want was een keer in Vries aan het couponlopen. Riep zo'n jury ook iemand bij zich (een mannelijke jury) en die kreeg me ook een stortvloed over zich heen. Dat haar paard alles deed en ze zelf neits deed en dat ze dr maar blij mee moest zijn maar zeker niet moest verwachten dat het straks ook allemaal zo gemakkelijk ging en alles. Nou ik stond daar echt zo van: "woo wat belachelijk".

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 06:00

Sjonge wat een raare opmerking zeg dat ze dat tegen je zeggen.
Goed dat je cool bent gebleven in je hoofd en dat de tweede proef lekker ging .
Gefeliciteerd met je wp

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:16

femiaans schreef:

Ik zie op de foto`s een jong diertje die dus op meerdere foto`s behoorlijk te diep wordt gereden, en totaal geen halslengte heeft. Ik kan me dus het commentaar van de jury enigzins voorstellen. Op de startcoupon is namelijk te zien hoe oud een paard is, en als daar opstaat dat ze drie is, en ze wordt al zó strak gereden... tja...
Misschien toch ietsje frustratie dat je geen staande ovatie van de jury en het publiek kreeg nadat je de proef had gereden?? En dat terwijl je misschien dacht dat je wel eens even zou vlammen?

Btw, ik geef mijn oordeel over een paar vage foto`s, ik kan verder geen oordeel geven over je rijden en je gereden proeven. Maar nogmaals, ik kan me er iets bij voorstellen..( Het was misschien handiger geweest als die argumentatie ook gegeven was, maar aangezien jij wegrijdt terwijl iemand je aanspreekt.Ook daarbij... tja...)
Verder kan ik het commentaar hier heel goed begrijpen dat je NU al aan het starten bent.Een Fries is in tegenstelling tot een KWPNer laat volwassen, zo`n diertje heeft tijd nodig! Ook in het bolletjes moeten ze het verwerken dat ze ineens uit een weilandje in de trailer wordt gesmeten en op vreemd terrein komen waar hun fratsen moet laten zien.Bedenk goed dat spijt altijd na de zonde komt als blijkt dat je hem/haar over een paar jaar in de blessure hebt gereden.

jij durft!

zo te horen weet jij wel hoe het allemaal moet Slapen

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:18

femiaans schreef:
Quote:" het is nooit leuk als je zulk commentaar krijgt.. of het nu gegrond is of niet. het kan ook gewoon anders gezegd worden.

bij mijn 1e L1 proef kwam dat mens uit haar hokje "..

Dat mens? Klinkt ook zéér vriendelijk ja...Ook dát kan volgens mij anders gezegd worden... Ik blijf het jammer vinden dat er zo`n afstand blijft tussen deelnemers en juryleden. maar met dit soort opmerkingen en bepaalde topics hier op bokt blijft het geloof ik moeilijk om ook juryleden als mensen aan te zien. En ook die maken fouten ( niets is menselijk vreemd)En natuurlijk zien we allemaal dingen gebeuren die niet netjes zijn, en die anders geformuleerd kunnen worden, maar blijf altijd met respect naar elkaar toe treden.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

je zult je maar aangesproken voelen, was jij die jury soms?
verder heb ik mijn mening eerder in het topic gegeven, succes meid het komt echt allemaal wel goed.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 17:31

Een jongen die ik les geef van toendertijd 11 jaar reed zijn 1e wedstrijd in het binnenseizoen L1 (btw 1e keer met sporen omdat pony op wedstrijd zo pardoes lui is) werd hij na de proef naar de jury geroepen: JONGEHEER JIJ KUNT BETER STOPPEN MET RIJDEN EN DIE SPOREN SLAAN ECHT ALLES!!! (waren de kleinste knopsporen) GA EERST MAAR EENS NORMAAL LEREN RIJDEN BLABLABLA, LATER KREEG MOEDERS OOK OP DE SCHULD DAT HIJ ZO REED met andere woorden ze is een slechte moeder.
Het kind is helemaal overstuur en huilend naar de trailer gegaan en wilde nooit meer wedstrijd rijden!
WIJ HEBBEN EEN KLACHT BIJ DE KNHS NEERGELEGD OVER DE DES BETREFFENDE JURY EN DEZE MOEST BIJ MOEDER EN ZOON HAAR EXCUSES AANBIEDEN! ZIJ KWAM MET EEN HELE GROTE BOS BLOEMEN AANZETTEN. maar als er dus weer een klacht over haar binnen zou komen werd zij uit haar fnctie ontheven.
Momenteel is deze jongen M1 met winst! En dat binnen een jaar en kan niet rijden Sigaar

IK ZEG KLACHT INDIENEN!!! al doe je het voor de bloemen Koe

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:38

abcde schreef:
femiaans schreef:

mag ik vragen hoe hoog, hoe oud, en hoelang je rijd?
en over dat wegrijden, dat zou ik ook doen, zo jij gaan rijden als je al een poedersuiker hebt?
vind het niet normaal ..als je zo reageerd. fotos zeggen niets.. en dat beterweterige ,, is niet bepaald een goede kan van je;)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:14

vind het maar een vréémde jury! heb nog nooit zoiets meegemaakt! wel is een x toen ik moest schrijven (was niet zo heel ernstig hoor maar toch niet leuk voor de ruiter)
een vrouw kwam binnen met haar paard voor de M2, ze had nog niks gedaan kwam net binnen rijden en het eerste wat de jury zei was: "die kan niet rijden die gaat echt een verliespunt halen! " dus ik keek heel vreemd opzij, vond het een beetje apart om gelijk zo te oordelen voor iemand die M2 deed.

maar goed om weer op het topic terug te komen, ik denk dat ik eerst me waffel tegen die jury had opengetrokken (ja en voordat ik commentaar krijg ik weet dat het niet slim is maar ik ben gewoon iemand die het er dan ineens uit floept en dat ik dan achteraf denk; "ik en mijn grote mond ook weer, eerst nadenken voordat je die waffel opentrekt") maar had precies hetzelfde gedaan! Ja

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 19:21

@femiaans>wat bedoel je met zo strak rijden(ik denk daarbij aan flink aan de teugels hangen om hem in de krul te trekken)
ik hoef geen staande ovatie van het publiek!ik wil gewoon lekker mn proefjes rijden die op een correcte manier worden gejureerd!
en ja natuurlijk ik wou meteen maar even vlammen met mn paard.......haha erg logisch maar niet voor mij!!
de reden waarom ik was weggereden;omdat ik een beetje kwaad begon te worden en die jury wou egt niet naar mij luisteren!ik wou een ruzie voorkomen, maar ja als jij een betere oplossing hebt....wat had ik dan moeten doen volgens jou?

Een Fries is in tegenstelling tot een KWPNer laat volwassen, zo`n diertje heeft tijd nodig! zeg jij,maar zijn er dan geen friesen die vroeg volgroeid zijn en KWPN'ers die erg laat zijn?
volgens mij wel

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:30

Dit doet mij denken aan de keer dat ik op mijn protocol terug vond:

"Schittende proef, met overtuiging gereden. Mooie combinatie, op de dikke reet van de amazone na dan..."

Nu doe ik Haha! Toen kon ik wel Huilen