Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
AntheaV schreef:Zoiets heb ik vorig weekend ook meegemaakt. Een meisje dat bij mij in de ring reed (M2 dressuur) had allebei de proeven naar eigen zeggen niet geweldig gereden maar het zag er verder wel vrij netjes uit. Voor de 1e proef kreeg ze 184 punten en de 2e proef 164, terwijl er bijna geen verschil in zat. Ze had bij de 2e proef als commentaar: amazone rijd heel rommelig en slordig is heel ongeïnteresseerd.
Dat vind ik nou echt zinloos commentaar, het is neit eens waar...
AntheaV schreef:Ik vind dat echt een domme opmerking van die jury, zoiets kan echt niet. Zo ontmoedig je juist de sport. Vind het wel goed van je dat je bij die jury weg bent gelopen en gewoon je 2e proef hebt gereden.
Zoiets heb ik vorig weekend ook meegemaakt. Een meisje dat bij mij in de ring reed (M2 dressuur) had allebei de proeven naar eigen zeggen niet geweldig gereden maar het zag er verder wel vrij netjes uit. Voor de 1e proef kreeg ze 184 punten en de 2e proef 164, terwijl er bijna geen verschil in zat. Ze had bij de 2e proef als commentaar: amazone rijd heel rommelig en slordig is heel ongeïnteresseerd.
Dat vind ik nou echt zinloos commentaar, het is neit eens waar...
KiWiKo schreef:wat is jullie combinatienummer?

)
).
want we kunnen het best wel

)
en ben gewoon blijven starten. er moet er altijd 1 de laatste plaats blijven vullen he
femiaans schreef:Typisch geval van : If you can’t stand the heat… stay out of the fire ...
Ik zie op de foto`s een jong diertje die dus op meerdere foto`s behoorlijk te diep wordt gereden, en totaal geen halslengte heeft. Ik kan me dus het commentaar van de jury enigzins voorstellen. Op de startcoupon is namelijk te zien hoe oud een paard is, en als daar opstaat dat ze drie is, en ze wordt al zó strak gereden... tja...
Misschien toch ietsje frustratie dat je geen staande ovatie van de jury en het publiek kreeg nadat je de proef had gereden?? En dat terwijl je misschien dacht dat je wel eens even zou vlammen?
Btw, ik geef mijn oordeel over een paar vage foto`s, ik kan verder geen oordeel geven over je rijden en je gereden proeven. Maar nogmaals, ik kan me er iets bij voorstellen..( Het was misschien handiger geweest als die argumentatie ook gegeven was, maar aangezien jij wegrijdt terwijl iemand je aanspreekt.Ook daarbij... tja...)
Verder kan ik het commentaar hier heel goed begrijpen dat je NU al aan het starten bent.Een Fries is in tegenstelling tot een KWPNer laat volwassen, zo`n diertje heeft tijd nodig! Ook in het bolletjes moeten ze het verwerken dat ze ineens uit een weilandje in de trailer wordt gesmeten en op vreemd terrein komen waar hun fratsen moet laten zien.Bedenk goed dat spijt altijd na de zonde komt als blijkt dat je hem/haar over een paar jaar in de blessure hebt gereden.
femiaans schreef:Quote:" het is nooit leuk als je zulk commentaar krijgt.. of het nu gegrond is of niet. het kan ook gewoon anders gezegd worden.
bij mijn 1e L1 proef kwam dat mens uit haar hokje "..
Dat mens? Klinkt ook zéér vriendelijk ja...Ook dát kan volgens mij anders gezegd worden... Ik blijf het jammer vinden dat er zo`n afstand blijft tussen deelnemers en juryleden. maar met dit soort opmerkingen en bepaalde topics hier op bokt blijft het geloof ik moeilijk om ook juryleden als mensen aan te zien. En ook die maken fouten ( niets is menselijk vreemd)En natuurlijk zien we allemaal dingen gebeuren die niet netjes zijn, en die anders geformuleerd kunnen worden, maar blijf altijd met respect naar elkaar toe treden.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf!

abcde schreef:femiaans schreef:Typisch geval van : If you can’t stand the heat… stay out of the fire ...
Ik zie op de foto`s een jong diertje die dus op meerdere foto`s behoorlijk te diep wordt gereden, en totaal geen halslengte heeft. Ik kan me dus het commentaar van de jury enigzins voorstellen. Op de startcoupon is namelijk te zien hoe oud een paard is, en als daar opstaat dat ze drie is, en ze wordt al zó strak gereden... tja...
Misschien toch ietsje frustratie dat je geen staande ovatie van de jury en het publiek kreeg nadat je de proef had gereden?? En dat terwijl je misschien dacht dat je wel eens even zou vlammen?
Btw, ik geef mijn oordeel over een paar vage foto`s, ik kan verder geen oordeel geven over je rijden en je gereden proeven. Maar nogmaals, ik kan me er iets bij voorstellen..( Het was misschien handiger geweest als die argumentatie ook gegeven was, maar aangezien jij wegrijdt terwijl iemand je aanspreekt.Ook daarbij... tja...)
Verder kan ik het commentaar hier heel goed begrijpen dat je NU al aan het starten bent.Een Fries is in tegenstelling tot een KWPNer laat volwassen, zo`n diertje heeft tijd nodig! Ook in het bolletjes moeten ze het verwerken dat ze ineens uit een weilandje in de trailer wordt gesmeten en op vreemd terrein komen waar hun fratsen moet laten zien.Bedenk goed dat spijt altijd na de zonde komt als blijkt dat je hem/haar over een paar jaar in de blessure hebt gereden.
Toen kon ik wel