Billy heet op papier Hilbrand. Billy is dus al een troetelnaampje, maar verder heft hij nog Wilde Bill, Billy the Kid, Bolle en Lieffie. Toen ik eens heel kwaad op hem was heb ik hem voor dorpsgek uitgemaakt
daniel79
Geplaatst: 16-07-02 20:14
Mijn paard heet op papier Nichtster, zo'n beetje de meest achterlijke naam die ik ooit gehoord heb. Volgens de vorige eigenaar heeft iemand bij het inschrijven in het stamboek wat slordig geschreven, het had "Nightstar" moeten zijn, ook maar ja. Z'n roepnaam is (sinds de vorige eigenaar) Nescio, maar ik noem 'm Nessie, Nes of Nesmonster
ukkie
Geplaatst: 16-07-02 20:36
Mijn paardjes heten; Duchess van de langenieuw Nicolajev van de hogenkamp Elmira van de hogenkamp Ramon-B
nou Duchess noem ik eigenlijk ook altijd Duchess.. Nicolajev is al gauw Nico geworden volgens mij weet niemand bij ons op stal dat ie Nicolajev heet Elmira is miertje... ja ligt eigenlijk allemaal voor de hand en Ramon noem ik eigenlijk altijd kerel (luistert hij volgens mij ook alleen maar naar )
Destinietje
Geplaatst: 16-07-02 20:50
marloes-joy schreef:
MIJN PAARD HEET VOLGENS HAAR PAIEREN iRIS ik noem haar Joy
Ha, leuke naam! Mijn paardje heet Roosenlaans Misty, afgekort misty, maar ik noem hem meestal Mestvlek als ie heel vies is !haha
Groetjes iris
Chantal173
Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-02 21:13
Heb aardig wat namen voorbij zien gaan,maar bij sommige zet ik toch echt mijn vraagtekens:Dickydick,Bolletje,Bitch,Brutus,Poedersuiker, Doos,Pruttelpotje,Aardappel,Muts,Truttekop??? Arme paardjes hoor!
Marjolein
Geplaatst: 16-07-02 21:31
lin, linnetje, of ee als ze iets doet wat niet de bedoeling was. of koe natuurlijk.
Dorine
The one and only
Geplaatst: 16-07-02 21:46
de meest gebruikte: varkentje. Vooral als ze smerig is haha, en dat is dus altijd...
Verder ook nog: lekker ding, 'mevrouw de koningin' wanneer ze haar willetje wil doordrijven, scheetje, enz.
Sterre
Geplaatst: 16-07-02 21:50
Tegen Sam zeg ik bijna altijd Dikke en als ik hem ´s ochtends begroet, zeg ik altijd "Hé Herzblatt" (hmm... nu ik dit zo schrijf... dit zeg ik idd alleen maar ´s ochtends tegen hem ). Ook zeg ik wel eens "Sammy"
Balou noem ik bijna altijd "Beer", ook wel "Bärli", "Burli" of "Bärli-Burli" (Tjé.... wat een vage namen !)
Het paard van Ilka, mijn vriendin, heet Helania en daar zeggen we of "Mausi" tegen (terwijl ze ook wel eens helemaal niet zo lief is }> ) of "Heli"
We hebben nog een paard op de stal, die Mr. Bean heet. Ik noem hem altijd Beany-baby !
Barb
Geplaatst: 16-07-02 22:41
jaike noem ik heel vaak 'dikbil'
Universe
Geplaatst: 16-07-02 23:02
Jamaica noem ik wijfie! Universe noem ik smurfie!
En het mooiste is dat ze er no naar luisteren ook!
Manda
Geplaatst: 17-07-02 06:36
Mijn paard heeft Origine. Ik noem haar meestal gine of klein paardje ( nog gewend van toen ze veulen was, inmiddels is ze dik 1,70 en noem ik haar soms nog steeds zo )
Natascha
Geplaatst: 17-07-02 07:37
Lois heeft er ook een paar: drolleke, vreetschuur, mafkees en Lips en hij luistert er nog naar ook
germie
Geplaatst: 17-07-02 07:40
Ik zeg ook vaak: 'ik ga even naar de knollen (of knollies)'.
DiamondCheckers
Geplaatst: 17-07-02 07:41
DC haar geregistreerde naam is dus Diamond Checkers. Haar nicknaam is Soupy. Ze was namelijk geboren in de modder, vandaar de naam. Ik heb wel nog een paar andere naampjes hoor, maar die gebruik ik als ik boos ben!
duikpaardje
Geplaatst: 17-07-02 07:47
tommy heet dus officieel magnum (naar thomas magnum) maar tegenwoordig is zijn koosnaampje muppet
littleroosie
Geplaatst: 17-07-02 09:09
Tja, van Laica valt eigenlijk niet veel te maken Maar Maaike moet haar altijd Lieka noemen En zoals sommige mensen: 'vals kreng'
moniquelucky
Geplaatst: 17-07-02 09:14
Mijn paard heet op papier, Ruysdael, vind ik een hele mooie naam maar een beetje lang voor roepnaam, afkorting is Ruys maar dat vond ik niet zo leuk dus dacht ik, verander ik de middelste 2 letters en wordt het reus, past wel goed bij hem, hinj is ook heel groot.
Mieke
Geplaatst: 17-07-02 09:19
Toon noem ik vaak Antoonio, dat roept zo leuk! Hij luistert er ook nog naar!
Kaminka is ooit door een vriendin van mij Stravinsky genoemd om haar nogal woeste russische uitstraling. Dus wij noemen haar nog steeds Stravinsky. Ik roep haar wel gewoon met haar eigen naam waar ze heel goed op reageert.
Verder kort ik het nog wel eens af naar Minka, of Minkatuig of Minkabeest. Of ScharMinkel..... }>
Sibold
Geplaatst: 17-07-02 10:58
Mieke schreef:
Kaminka is ooit door een vriendin van mij Stravinsky genoemd om haar nogal woeste russische uitstraling.
Jaja, naar die violen zeker
Die van mij noem ik momenteel; dikke poepert....
Gail
Geplaatst: 17-07-02 11:15
Muppet....omdat t zo'n knuffel was! En vooral een beetje vreemd maar eeerg lekker!
Sumrin Taru noemen we Taru (Ta-roe, voor nederlanders , klemtoon op de Ta. Ook de a niet te lang ) Waardhoeven's Tirion noemen we Tirion Sumrin Tulip Festival noemen we Tulip Sumrin Tina noemen we Tina Sumrin Turia noemen we Turia
Hmm, in het verleden deden we dat wel anders, maar dat was dan ook met ponies die we niet zelf een naam gegeven hebben:
Mijn pony heet CARLOS maar ik noem hem meestal CAR of 'Klos(je)' 'KLEINE' (omdat ik iets te groot voor hem ben ) ook wel 'SUKKEL, maar dan wel lief bedoelt EN GEKKERD eigenlijk van alles.Maar als ik hem roep in de wei, dan gewoon CARLOS
Coberlina
Geplaatst: 17-07-02 13:21
Mijn paardje is op mijn vorige manege "Gigolo" genoemd. Zo heb ik het ook gehouden (hij heeft geen papieren) maar ik noem hem altijd Gigi of beest. Maar "beest" zeg ik tegen bijna alle paarden. (vooral ruinen) merries worden meestal "meid" genoemd Gigi komt eigenlijk ook wel een beetje van Gigi D'Agostino xxx