Chippen nou wel of niet verplicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Chippen nou wel of niet verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:43

Kimberley77 schreef:
Wat DNA betreft ben ik het wel met je eens, naar mijn idee wat diervriendelijker.
Alleen het lastige is, stel bv je paard wordt gestolen. Er staat een paard op een markt wat erg op die van jou lijkt. Heeft geen chip, men kan niets lezen en de DNA is niet zo even nagetrokken. AID is ook niet zo dat ze bij twijfel al een paard in beslag gaan nemen om even DNA te trekken. Dus daar is de chip dan wel weer heel handig voor.

Op het moment dat er standaard afleesapparatuur op markten aanwezig is en deze ook gebruikt worden, op het moment dat ieder slachthuis die een paard aangeboden krijgt deze chip kan aflezen, op het moment dat er Europawijd een systeem gehanteerd wordt, en iedere politiewagen die de weg op gaat een lezer op zak heeft, heb je gelijk. Tot die tijd is de chip een andere manier om de mensen geld af te troggelen, en zie ik de meerwaarde van de chip niet. Mijn paarden zijn beide DNA getest, en hebben geen chip. Dat betekend dat ik ze dus niet mag slachten, en daar lig nu echt niet wakker van.

Chip is niet verplicht, er zijn alternatieven. Er zijn op dit moment GEEN voordelen van de chip, alleen maar nadelen. GEEN CHIP in mijn paarden!

Lous

Re: Chippen nou wel of niet verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 08:37

Ik hoorde laatst van mijn instructrice dat als je paard/pony overlijdt ,hij niet wordt opgehaald als hij geen chip heeft. Omdat je niet mag vervoeren zonder chip.

Las ook vorig jaar in een blad dat alle paarden en pony's vanaf 1 januari 2007 gechipt moeten zijn en in bezit van paspoort.

Edit: kwam er net achter dat dat niet in een blad stond, maar hier op bokt bij de nieuwsberichten.