Mijn paard heel slecht behandeld op de Geerhoeve

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Mijn paard heel slecht behandeld op de Geerhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:43

Wat ik me dan afvraag....
Je bent daar toch eerst geweest om te kijken? Zagen de andere paarden er dan goed uit?

Sterkte iig.

Olive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 17:28

Helaas zegt ergens gaan kijken niks over hoe ze met je paard omgaan. Met mensen gaat ze, in ieder geval met mij, ook niet echt redelijk om. Het is best een verpauperde toestand daar, maar de stallen zelf zagen er goed uit. Daarom heb ik hem daar in eerste instantie gelaten. Mijn eigen stal is mooier, maar het is natuurlijk niet overal het zelfde. Op het eerste gezicht vond ik het verantwoord om hem daar te stallen. Dat bleek achteraf dus niet zo slim, maar ja...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:31

De paarden die daar stonden? Hoe zagen die er dan uit?
Het uiterlijk van de stal zegt vaak weinig. Ookal is een verzorgde, nette stal beter dan een zwijnenstal
Maar stalllen met een gouden randje zegt niets over de omgang met hun paarden.....

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:36

Echt schandalig dat mensen zo met paarden omgaan! En nog wel andermans paard ook, al gun je dit geen enkel dier toe..
Bah bah! Gelukkig staat ie nu weer bij jou, jammer dat ie weg moet, maar toch succes om een fijn&goed baasje voor m te vinden.

Olive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 20:02

Dank je Prinslover. Hij is superlief, dus dat moet zeker gaan lukken!

Twinkle81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:28

Arm paard, hopelijk vind je een geschikte eigenaar voor hem zodra hij weer de oude is. Kun je de dierenbescherming geen controle laten uitvoeren in die stallen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:41

Goh, dit had ik niet echt verwacht eerlijk gezegd. Hun site ziet er wel goed uit en ik had al plannen om daar eens naar een paard te gaan kijken.
Maar goed, kopen is iets anders dan verkopen Knipoog

Succes met de verkoop van je paard.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:46

wat erg zeg! hoe halen die mensen het in hun hoofd
Ik hoop dat je gauw een goed baasje voor m vind!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 10:14

Fitzroy schreef:
Goh, dit had ik niet echt verwacht eerlijk gezegd. Hun site ziet er wel goed uit en ik had al plannen om daar eens naar een paard te gaan kijken.
Maar goed, kopen is iets anders dan verkopen Knipoog

Succes met de verkoop van je paard.

Ik ben daar ook geweest om naar 2 paarden te kijken, voordat ik Romanov kocht.
De stallen en het terrein zien er heel armoedig uit, maar de paarden stonden er wel goed (alhoewel donker) bij.
Ik vond het erg vreemd dat beide merries gingen steigeren toen ze gereden werden (ook door de eigenaresse, en bij mij gingen ze ook allebei omhoog). De merrie waar ik in eerste instantie voor ging had prachtig gangwerk maar had voor mijn gevoel voor haar leeftijd (ze was 3 jaar) al veel te veel streken tijdens het rijden.
Later hoorde ik via-via dat de merrie verkocht was en na een poosje amper nog te rijden. Ben blij dat ik dat dier dus niet gekocht heb.

Natuurlijk weet ik niet of dit alles aan het paard/de paarden lag of aan de manier van rijden daar, maar het viel me wel op toen.

Olive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 11:56

Ze heeft mij verteld dat zelfs mijn paard gesteigerd had. Ik geloofde daar niks van, tot ik hem terug zag. Als ik zou behandeld zou worden zou ik ook gaan "steigeren" denk ik. Odin, jij kent mijn paard nog van vroeger, die doet echt nooit wat. Als je die aan het steigeren krijgt denk ik toch echt dat het aan het rijden ligt.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:48

Jouw paard is voor zover ik ken echt een superschat, met niks kwaads in de zin richting de ruiter. Dat steigeren zie ik hem echt niet snel doen inderdaad.
Het was echt iets wat mij opviel daar, die omhoogkomende paarden. Die merrie die ik gereden heb daar was pas 3, en het was de eerste keer dat ik op zo'n jong dier zat. Het schrikte me een beetje af, ik had zoiets van : doen alle drie-jarigen dit?
Toen ik naar andere paarden (waaronder Romanov) ben gaan kijken kwam ik er al gauw achter dat dit zeker niet gebruikelijk is, en wist ik ook dat ik zo'n paard als ik bij de Geerhoeve gereden had niet hoefde, hoe mooie bewegingen er los ook in zaten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:20

Het verhaal horen we dus maar van 1 kant en daar heb ik eigenlijk een beetje moeite mee. Ik hou meer van horen en wederhoren. Ook vind ik het vreemd dat een juriste bokt gebruikt om een bedrijf zwart te maken.... Waar moet dat heen in deze wereld Afbeelding

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:25

hee, das minder Boos! Het uiterlijk zegt niet vaak wat over een stal dat weten we nu iig zeker..Boos!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:27

Je hoort het maar van 1 kant inderdaad en als ik die foto,s zie denk ik dat is snel gebeurd in een week tijd.Ja das altijd moeilijk om dan te oordelen,ik kocht vroeger een veulen die stond bij een handelaar en die zagen er echt niet uit.ze waren voor het leven beschadigd zowel lichamelijk als geestelijk, dan vind ik dit nog mee vallen.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:27

Tjoh.. wat erg zeg, dan schrik je je rot natuurlijk, je wilt het beste voor je beestje gebeur er zoiets Bloos!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:30

Ze maakt het bedrijf niet zwart. Ze heeft gegronde redenen om te zeggen over het bedrijf wat ze ervan zegt. Ze wil alleen ervoor zorgen dat andere mensen niet hun paarden daar stallen en vervolgens zo 'bedonderd' worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:42

Manon88 schreef:
Ze maakt het bedrijf niet zwart. Ze heeft gegronde redenen om te zeggen over het bedrijf wat ze ervan zegt. Ze wil alleen ervoor zorgen dat andere mensen niet hun paarden daar stallen en vervolgens zo 'bedonderd' worden.

Ze maakt het bedrijf niet zwart?? Ze heeft zelfs haar onderschrift aangepast. Is een complete hetze, en dat voor 'n jurist? En nogmaals dit is maar één kant van het verhaal. Het bedrijf is niet eens in staat zich te verweren!! Spijt me, maar ik vind het niet netjes.

Olive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 13:50

Ik mag dan jurist zijn op mijn werk, als ik hier post ben ik in de eerste plaats dierenliefhebber. Mijn paard is gewoon slecht behandeld daar. Dat heeft verder niks te maken met zwartmakerij, maar met waarschuwen. Ik kan ook moeilijk haar kant van het verhaal hier plaatsen. Ik heb haar een email en een brief gestuurd en helemaal geen reactie gehad, kennelijk vindt ze het niet nodig om opheldering te geven, ik had het graag met haar uitgepraat.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:43

Ik denk dat je dit best op internet mag zetten.
als ze haar geld niet terug krijgt, en haar paard en zo te horen meerdere zo worden behandeld, dan moeten anderen hiertegen worden gewaarschuwd.
maar anders stuurt iemand diegene toch even een mail om een tegen reactie te vragen? ik ben erg beniewud wat ze er zelf over te zeggen heeft Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 16:53

Die beschadigingen die ik op de foto's zie vallen in mijn ogen wel mee. Onze merrie, als die bij een ander op stal staat, weet zich ook altijd zo toe te takelen. De verwonding aan haar snoet kan komen door slecht zittend (ander) hanarchement. Dat is binnen een half uur rijden voor elkaar. Je bent er niet bij geweest toen het gebeurde en velt toch zo'n oordeel. Als ik me net als de stalhouder niet schuldig zou voelen, zou ik me ook niet genoodzaakt voelen om te reageren.

Ik zal (tenzij er wat in de situatie veranderd) ook niet meer reageren in dit topic. Ik heb vanmiddag direct al trouwens een email gestuurd aan de stal met de verwijzing naar dit topic.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 17:12

Enne slimmerik: En heb je al antwoord terug van die stal?
@ Olive; ik heb je een pb gstuurd. Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 18:05

Ik heb antwoord op mijn mail gehad van de eigenaresse van de stal waar het paard van de TS heeft gestaan. Zelf wil ze niet reageren op dergelijke laster omdat het daarmee zo snel mogelijk afgelopen is en ze zich er niet tegen kunnen verweren zonder in eindeloze discussies te vervallen.
En de zaak op te blijven rakelen.

Het volgende is volgens haar gebeurd:

Citaat:
Deze mevrouw had een paard bij ons in de verkoop staan en had 2 maal proef gereden op een van onze paarden.
Had evt. interesse in dit paard, wist dat er ook andere mensen in geinteresseerd waren.
Ook wist ze dat wij de paarden nooit vasthouden.
Op het moment dat ze de beslissing nam het paard te willlen kopen , was hij net verkocht.
Was hier boos over en heeft haar paard uit de verkoop teruggetrokken.

Van de dikke benen wist ze af dit is een virus dat bij ons op stal heerste, is onschuldig en gaat na enkele dagen vanzelf weg.
Als je goed naar de plekken van de sporen kijkt zijn dit grote oude littekens, helaas was een ervan een klein stukje opengegaan met het rijden.
Omdat hier geen haar meer groeid is dit erg kwetsbaar.
Mok was de bewuste ovond niet zichtbaar, mondhoek was iets beschadigd, was wat aan het vervellen.
Toen ze haar ophaalde is over geen van deze ,,verwondingen" iets gezegd.
Heb alleen haar vader gesproken en de reden dat ze het paard ophaalde was omdat ze boos waren over de verkoop van het bewuste paard.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 19:09

Pffff ... slimmerik, jij gaat wel erg ver met je acties. Heb je niets beters te doen of heb je aandelen van de Geerhoeve Haha!
Ik vraag me af waar jij je druk om maakt terwijl je geen belanghebbende bent.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:19

Fitzroy schreef:
Pffff ... slimmerik, jij gaat wel erg ver met je acties. Heb je niets beters te doen of heb je aandelen van de Geerhoeve Haha!
Ik vraag me af waar jij je druk om maakt terwijl je geen belanghebbende bent.

hier ben ik het mee eens, je bemoeit je zomaar als 3de persoon ermee, om dat mailtje te sturen.....
ik vindt dat je dat dan ook niet kan doen, omdat jij er ook niet bij was...en je mengt je er dan in...

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:40

Jeetje rot voor je dat je op zo een manier je paard moet terug krijgen.
Ik snap je reactie dan ook helemaal alleen denk ik dat dit toch niet zo een goede actie was om naam en toenaam op interntet te zetten.(mag dit uberhaupt wel??)
Slimmerik heb jij soms niks beters te doen dan je te bemoeien met dingen waar OOK jij niet bij was en heb je het paard van de ts gezien nee? dan vind ik dus ook niet dat jij je er mee mag bemoeien en ik vind het helemaal penny om je als 3e persoon die er niks mee te maken heb te gaan mailen en je er mee te bemoeien...
Oftewel Geth a life!!!!