Snik.. Weg of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noetanchamon

Re: Snik.. Weg of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 15:44

Volgens mij neem je een goede beslissing wat niet weg neemt dat die gewoon ontzettend veel pijn doet!
Heel erg veel sterkte Knipoog

Gentle_Giant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:59

sterkte stef Lovers.. komt vast wel goed, ze is een hele lieve pony, en daar kan je vast wel een super goed tehuis voor vinden.
T is dat ik op dit moment niemand weet, maar als ik wat hoor.. stuur ik ze door naar jou Ja
Succes meid Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 08:54

Inderdaad veel sterkte ermee !! Als jij het zeker weet dat het het beste is Lachen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 09:42

Ik snap dat je het er moeilijk mee hebt, en ik heb jou jammer genoeg nooit in real life op haar zien rijden. Ook al vind je straks een leuke dressuurmatige pony, dat zegt niets over het rijden in de bak. Ook daar kun je vast mee lopen, ondanks dat ze nog zoveel talent hebben. Geen paard vind dressuur echt leuk, over het algemeen vindt elk paard buitenrijden leuker.

Kijk naar die van mij, die vind het echt wel leuk om af en toe te werken, maar vaker dan 3x per week en dan loopt hij echt niet lekker meer. Terwijl hij buiten helemaal opbloeit. In tegenstelling tot wanneer hij net van mij was, toen vond hij buitenrijden eng, en in de bak erg leuk.

Je moet erg veel geluk hebben om een paardje te vinden die dressuur echt leuk vind en blijft vinden.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:11

Ik denk er ook vaak over om Ofke te verkopen. 1 omdat ik haar niet genoeg temperament vind hebben, en 2 omdat ze dressuren opzich wel leuk vindt, maar niet op de manier waarop ik het zou willen. Ik voel me ook vaak schuldig als ik haar weer eens flink wat knallen heb gegeven omdat ze weer eens niet goed op mijn been reageerde of 30 keer achter elkaar over de schouder valt in de hoeken. Ik heb dan het gevoel dat ze echt zoiets heeft van: laat me nou maar gewoon doen wat ik wil. Ik heb geen zin om pietje precies te werken!

Ik kan Ofke niet verkopen. 1 omdat ik haar al 7,5 jaar heb, en gewoon echt een superband met haar heb en 2 omdat mijn moeder haar niet wil verkopen. We hebben zojuist een ijslander gekocht die ik in juni ga inrijden. Ik heb dus eigenlijk al een vervanger voor Ofke. Mijn bedoeling is dan ook dat zodra Odinn ingereden is, hij van mij wordt en Ofke van m'n moeder zegmaar. Dat ik nog wel af en toe een bosritje maak met haar, maar geen internsieve dressuur meer ga rijden. Wedstrijden rijden doe ik dan met Odinn, rentelgang en tolt. Als ik in een rustige bui ben ga ik lekker met Ofke op pad en als ik een temperamentvolle rit wil pak ik Odinn. Dit lijkt me een goede oplossing voor mij.

Jij hebt het probleem dat je geen 2 paarden kunt houden. Ik zou haar in jouw geval ook verkopen.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:40

Zelfde probleem hier, de mijne loopt liever voor de kar en buitenritten onder het zadel. Maar dressuur, nee...
Heb mijn beslissing vrijdag genomen, ze staat te koop.
Mits ze een goed tehuis krijgt, want het is een geweldig dier!

Maar het is idd zooo moeilijk Boos!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:46

ik snap dat je met deze beslissing tobt....maar ik weet dat heeeel veeel mensen het niet met mij eens zullen zijn...maar ik denk niet dat een paard dressuuren niet leuk vind. Dressuur is er voor het paard en het paard niet voor de dressuur. Ik denk dat je voor elk paard dresuurrijden leuk kan maken en dat je pony het ook leuk vind.

Er zijn zoveel dressuurmethodes, en elke paard past weer het beste bij een methode. Je moet dressuurrijden leuk maken voor je paard.....ik kan er nog zoooo veel over vertellen maar dat wordt dit berichtje zo lang en ik las dat je eigenlijk je keuze al had gemaakt....dus vandaar dat ik er niet verder op in ga...

Heel veel sterkte verder... Ach gut

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:52

En toch ga ik er dan nog even over door Chantal Knipoog

Ik heb een half jaar terug ook gedacht wat ik met Taco aan moest (heeft een bericht op FW gestaan).
Ik heb dit opgenomen met mijn instructeur en we zijn ons nog meer gaan verdiepingen in de oefeningen om Taco super los te krijgen in zijn lijf.
Een fjord in de dressuur heeft maar 1 nadeel.. zijn korte gedrongen lijf.
Dat jij voelt dat Ninla dus stug en drammerig is heeft er mee te maken dat ze niet voldoende los door haar lijf kan lopen.
Al eens aan gedacht om op een andere manier te gaan trainen onder leiding van iemand anders?
Wat namelijk voor het ene paard werkt hoeft niet voor het andere paard goed te zijn.

Persoonlijk zou ik het heel zonde vinden als je Ninla zou verkopen.
Het is een mooie en goede merrie en ik weet zeker dat je uit dit dipje kunt komen!.

Wellicht ook eens bij je dierenarts navraag gaan doen over hoe haar het beste te voeren.
Taco krijgt sinds een 3/4 jaar ook ander voer en daardoor zit hij beter in zijn vel.

Allemaal kleine factoren kunnen 1 grote ergenis worden.
Soms ligt de oplossingen dichterbij dan je denkt.

[edit]Misschien moet je eens deze kant op komen, dan kan ik je met Taco laten zien wat ik bedoel en kan je het ook even voelen Ja
larixfire schreef:
En over dat vechten met je fjord. Dat heeft denk ik elke fjordeneigenaar. Ze zijn vaak gewoon drammerig,sterk en eigenwijs. Maar ik heb zoiets als hij de laatste 10 minuten van het rijden goed loopt zonder te drammen hebben we toch weer iets gewonnen. En dit moet je gewoon uitbouwen naar meer.

En ik denk dat voor jou dan ook een beetje hetzelfde geld als wat ik hierboven heb vermeld.
Vecht ga je zelf aan... rust en ontspanning levert meer op.
Wil niet te veel en te snel.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:44

Kelly ik ben het helemaal met je eens. Jij hebt alles nog even een keer kort verhelderd Knipoog Ik kan er nog zooooo veel over vertellen..maar goed...dan wordt het een heel groot topic Tong uitsteken

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 15:19

Kelly ik vind dat je het heel mooi gezegd hebt Ja
En zo zei mijn moeder het net ook tegen mij, die vind het zo zonde. En die is bang dat het een bevlieging is, ze heeft nu ook gezegd ga gewoon 1x per week weer lekker lessen, en lekker veel afwisselen..

Ik moet er echt goed over nadenken ...

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:21

je twijfeld blijkbaar nog wel, dan is mijn advies, bij twijfel noooooooooooit doen!! Ik vind Kelly's advies en uitleg wel heel logisch, misschien moet je even een keer op haar aanbod ingaan en naar haar en Taco toegaan? Misschien denk je dan ineens van heeeeee, dat kan ook nog!!
succes!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:09

Ik zou inderdaad een keer naar Kelly en Taco gaan kijken. Of misschien is Kelly zo lief eens bij jou te komen en misschien wel ninla even te voelen.

Zij heeft ook in die 'dip' gezeten.

En vraag je DA eens voor misschien wat ander voer?

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 19:46

Ja idd, en er is zeker twijfel, nu nog meer na mijn les van daarnet.
Albert gaat me ook helpen, dus ben erg blij met alle adviezen en hulp Ja

Heb voorlopig elke vrijdag les, en albert gaat er eerst ff op.
Ga dr weer op stal zetten, en op gewoon voer zetten en weer lekker aan de slag.

En idd Kelly, misschien is het eens verstandig dat ik een keer bij jullie langskom Ja

DutchGuwrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:45

Dit verhaal ken ik; heb hetzelfde meegemaakt met myn fjord.
ze wou ineens niet meer lopen, ging in de bak alleeen maar crossen en bokken of juist stilstaan zodat je niet meer verder kon..
ik was na t ryden helemaal kapot..
Daarby keek zo ook heel ongelukkig;
en als ik met haar naar buiten ging was t het liefste beest van de hele wereld.. je kon dan alles met haar!
naar lang denken heb ik haar met pyn in myn hart verkocht..
nu heeft ze het goed en staat lekker op een weitje met allemaal vriendjes om haar heen.
ondanks dat ik nu een geweldige ruin heb die de wil heeft om te werken en er plezier in heeft denk ik toch nog veel aan haar en heb ik nog heeeeeeeel veel spyt dat ik haar verkocht heb.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 08:37

Als het rijden meer een 'slachtwerk' wordt, dan dat je eindelijk eens verder kan komen, is het logisch dat je misschien verder wil met een ander paard. Natuurlijk heb je een band met Ninla, maar op den duur zul je ook wel een band krijgen met je nieuwe paard, ook al zul je dat misschien eerst niet geloven, omdat je het zo geweldig hebt gehad met Ninla. Stel dat er iemand is die Ninla wil kopen, dan laat je die persoon gewoon komen en dan leg je uit wat er aan de hand is en dat je er zeker van wilt zijn dat jouw pony bij een goed baasje in handen valt. Je laat die persoon gewoon een paar keer komen en dan kun je zien hoe hij of zij met je pony omgaat. Als je zeker weet dat dit het juiste baasje is voor haar, dan kun je overwegen dr te verkopen. Heel veel succes er mee, en mocht je toch besluiten haar te verkopen.. je zult het er vast moeilijk mee krijgen, maar denk dan aan de fijne herinneringen aan jullie en vertel jezelf dat het echt het beste was, je wilde graag verder in de dressuur en met Ninla lukte dat gewoon niet.
Heel veel succes !!!
Groetjes Marissa

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:09

Ik geef het paard groot gelijk dat hij liever buiten rijd als rondjes door de bak. Ik zou het eerlijker vinden als je hem die kans geeft danwel met jou als met een andere baas die heel graag buiten rijd. De kans dat je met een fjord niet verder komt in de dressuur zit er natuurlijk in (niet dat fjorden niet kunnen dressuren, we hebben genoeg mooie voorbeelden op bokt die het tegendeel bewijzen)
Koop een dressuurpaard als je wilt dressuren of zoek een andere uitdaging met je fjord (endurance is ook leuk)

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:34

T eenigste wat ik erover kan zeggen is, denk goed na voordat je je pony wegdoet...!! Dat is iets waar je nu al moeite mee hebt maar als ze weg is al helemaal.

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:46

Ik heb het zelfde meegemaakt.Ik kocht een 4 jarige die nog veel moest leren (dacht ik)Maar hij wilde absoluut niet dressuren. Heb van alles geprobeerd hij is binnenste buiten gekeerd in de kliniek, tandarts, nieuw zadel, meerdere keren les in de week, hem regelmatig bij laten rijden door mijn instructrice noem maar op. Om buiten te rijden was hij super en op stal en in de omgang ook maar tijdens het werk werd het echt een duivel hij klom tegen de muren op( met mij erop) .Na 3 jaar eindelijk besloten dat ik dit niet meer wilde ik vond het ook heel moeilijk en was bezorgd over wat er met hem zou gebeuren. Uiteindelijk heb ik hem ingeruild bij een handelaar,wat normaal tegen mijn principes in is maar ik vond dat ik niet anders kon. Ik heb er absoluut geen spijt van ik heb nu een heel erg leuk paard waar ik eindelijk ook eens een wedstrijdje mee kan rijden en het gaat super. Mijn oude paardje is naar Engeland verkocht voor de recreatie en loopt daar nu heerlijk in de heuvels. Je moet uiteindelijk vind ik voor jezelf kiezen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:45

Je hebt iig een heel mooie pony, idd mss is het beter om er even heel goed over na te denken. Mss zit je nu in een dip en verkoop je haar om binnen een paar maanden te beseffen dat je het helemaal niet wou. Goed dat je nu les gaat nemen een keer per week. Mss gaat het zo beter. En ik denk iid dat je veel moet gaan afwisselen. dressuurwerk kun je ook met balkjes combineren en dressuren kun je evengoed buiten. Ik heb er zelf eentje (en dat zou dan zo'n dressuurknol moeten zijn) die eigenlijk niet zo graag in de piste werkt, hij is een beetje te loom daar, buiten daarentegen rijdt hij veel liever. Dus daar is hij stukken actiever. En daar kan hij ook leren schakelen, overgangen rijden, uitstrekken, wijken enzo van die dingen. Alleen heeft hij er dan plezier aan. Tuurlijk gaat hij niet elke dag naar buiten, dus af en toe is het ook piste werk. Hoop dat je de goeie beslissing neemt. Veel succes iig!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:14

je zegt dat je geen tijd hebt ivm school om 2 paarden te kunnen houden, maar als je daar wel het geld voor hebt zou ik zeggen maak iemand gelukkig! er zijn genoeg meiden (of jongens) die dolgraag met een pony gaan rijden, lekker naar buiten, desnoods vraag je een kleine vergoeding.. dan kun je erop toezien dat het goed met haar gaat, en heb jij je eigen paardje..?

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 18:38

Het zou inderdaad zonde zijn als je haar verkoopt. Je beschrijft dat je echte vrienden bent, en dan kun je dit nooit goed verwerken, lijkt mij. Lessen en afwisseling zijn goede oplossingen. Máák het leuk voor je pony, maak het anders.