Gatver, vandaag voor het eerst koffie gedronken...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 13:27

Zep schreef:
Ik vind koffie ook echt enorm vies! Ze zeggen wel eens dat je het moet leren drinken (net zoals met bier Haha!) maar iedere keer dat ik koffie drink weet ik weer waarom ik het nooit doe.

Als je bij mij op visite komt krijg je dus ook thee, want ik heb niet eens een koffie-apparaat. Als ik het een keertje moet zetten voor mijn ouders ofzo, mislukt het dus ook altijd Haha!

Ik vraag me nu even iets af Zep... de eerste keer dat we elkaar hebben gemeet bij jouw ouders... heeft je zus toen koffie gezet of jij?? Want die koffie was ontzettend goed te drinken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 13:28

Ik denk mijn moeder Haha! die heeft er verstand van

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 13:31

Ik heb wel een koffiezetapparaat, maar mensen die bij mij thuis koffie willen, die mogen het zelf zetten. Ik waag me daar niet aan. Tong uitsteken

En Maarten drinkt weer geen thee, dus die heeft niet eens een waterkoker. Als je bij hem thuis om thee vraagt, dan kookt hij water voor je in een pannetje. Haha!

Dus daar moet ook maar eens verandering in komen. Wat dacht je van een mooie design-waterkoker voor je verjaardag, Maarten? Knipoog

BTW die zakjes waar Lielle het over heeft, die zijn wèl te drinken idd!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:05

Maar waarom kook je dan niet gewoon wat water met het koffiezetapparaat? Veel makkelijker! *LOL*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:06

Dan krijg je toch water met een lichte koffiesmaak? Yuk... Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:08

Heerlijk koffie............echt heerlijk, ben er volledig aan verslaafd. In utrecht zit een tentje die allerlei soorten koffie maakt, waar je ook wat kunt drinken, allerlei soorten. Zo'n grote mok met echte! cappucino.........met een croissantje erbij als ontbijt. Hmmmm, ben zo blij dat ik vanaf volgende week weer in utrecht werk!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:09

Jura schreef:
Maar waarom kook je dan niet gewoon wat water met het koffiezetapparaat? Veel makkelijker! *LOL*

Precies, net zoals eieren bakken op het koffiezet-plaatje Haha! Schijnheilig

Ik vind koffie ook niet te drinken, helaas. Lijkt me zo knus om 's morgens een kop koffie te nemen maar Misselijk krijg er de rillingen van. *LOL*
Thuis hebben we zo'n senseo-crema apparaat voor als er mensen zijn die wel koffie willen drinken. Geen gedoe met afgestreken schepje zus en een kannetje water zo, gewoon die pad erin, op de knop drukken en klaar Tong uitsteken

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:09

Karin schreef:
Dan krijg je toch water met een lichte koffiesmaak? Yuk... Misselijk

Neehoor, je hebt er toch geen filter inzitten? Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:10

Weet je wat ik wel lekker vind? Je hebt van die Nescafé-for-you dingetjes, van die minibuisjes met poeder erin, hazelnoot- en caramelsmaak. Die hoor je eigenlijk door de koffie te doen, maar als je die door warme melk roert... dat is lekker! Kwijl

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:11

Ken ik niet... is dat dan een soort koffie, nee toch?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 15:13

Nee, gewoon poeder met een smaakje. Eigenlijk bedoeld voor door de koffie, maar ik strooi het in warme melk. Ik dronk voor het eerst 'flavoured milk' een paar jaar geleden in Manchester, vond het erg lekker, en dankzij die poeder kan ik het nu ook zelf maken!

En idd, je hebt gelijk: gewoon die filter opzij duwen... Haha!

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 18:35

Koffie. Misselijk

Espresso (echte wel te verstaan) lust ik daarentegen wel erg graag. Koffie smaakt net nergens naar en je krijgt er, op de koop toe, ook nog een ranzige smaak van in je mond. Ik moet trouwens zeggen dat ik me, op mijn werk, lens zuup aan cappucino. Vork

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 20:39

Ik hou ook helmaal niet van koffie, alleen van de geur kan ik al over mijn nek gaan Misselijk .
We hebben we een koffiezetapparaat, en oook als we visite krijgen zet ik zle fkofiie. De meeste mensen houden van flinke sterke koffie. Ik doe altijd 1 schepje op 1 kopje.
Vaak zeg ik er wel bij, dat als het niet lekker is ze het moeten zeggen. Maar de meesten vinden mijn koffie wel goed.

Op mijn werk drinken ze altijd koffie verkeerd, ik moest laatst ook een slokje van mijn collega proeven, want dat smaakte heel anders als koffie. Nou, geef mijn portie maar aan Fikkie.

Ik heb dat al met van die koffie koekjes, van die biscuitjes met zo'n koffie-laagje erop Misselijk Misselijk

Theeleut ben ik ook niet. Tegenwoordig zitten wij weer ouderwets aan de ranja (Marc van die rooie of supergoedkope oranje, bleh!, en ik aan de groene van Raak Tong uitsteken Vingers aflikken )

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 21:30

MAAAAAAARTEN!!!!!! Zullen wij een koffiefront oprichten Haha!

Het lijkt wel alsof er hier op Bokt niemand koffie drinkt!
Heerlijk, een lekker bakkie, vooral 's morgens vroeg, daarna kom ik pas op gang.

En Karin: jij kunt prima koffiezetten Haha! !

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 21:32

ik vind koffie ook zo vies melk met suiker en een beetje koffie in het ergste geval krijg ik nog door m'n strot maar geef mij maar warme choco of thee..

enne karin das lekker he!!!!!!! doe ik ook door de warme melk heen!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 21:45

Ik vind de lucht ook niet te harden. Vooral niet als je met je neus boven dat gebruikte zakje met koffieprut erin hangt. Misselijk

Thee met een hele plons melk erin hoefde ik eerst ook niet, maar ik Engeland was het het enige wat je kreeg, dus dan leer je het idd wel drinken. Ik moet zeggen dat ik er niet zo kapot van ben. Geef mij maar gewone thee.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 21:52

Ik heb het een keer gedronken , toen was ik verzopen in de regen en had ik wat warms nodig.

Warm ? Ja.
Lekker ? Dat vond ik niet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-02 21:55

Fitz: thanks, maar dat was een gelukstreffer! *LOL*

Nimber: ben ik dus niet de enige idioot... Haha!

Manon: in Australië kreeg ik dat dus echt NIET door m'n strot, thee met melk. Ik bleef eigenwijs en vroeg altijd om 'tea without milk'. In een van de hostels waar ik was, zeiden ze daarop: 'ah, Dutch tea!' en vanaf dat moment vroeg ik overal om 'Dutch tea'. En ze begrepen het ook nog! Haha!

Overigens was ik een keer in Birmingham, moest op een aansluitende bus wachten en ging ff wat drinken in de pub. Geen alcohol midden op de dag, dus doe mij maar een kop thee. Zonder melk uiteraard Haha!. Mannetje achter de bar keek eerst heel raar, kwam toen terug met een mok heet water en zo'n theezakje-zonder-touwtje, keek nog eens heel raar en toen ik vroeg wat-ie van me kreeg, zei hij: 'I won't charge you for a cup of hot water!'. Met andere woorden: jij gekke Dutchie, je krijgt 'm voor niks. Haha!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-02 21:59

Haha, dat zou je in Nederland echt nooit krijgen, een kopje heet water voor niks. In vind het maar rare dingen, die theezakjes-zonder-touwtje. Ik zat dat altijd met m'n vork er weer uit vissen. Resultaat: hele natte vloer Haha!