Handelaren: goed of slecht?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yentl_

Re: Handelaren: goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 07:04

ik verzorg de paarden bij een handelaar (hij verkoopt zijn paarden/pony's op de markt), tuurlijk de omstandigheden op de markt zijn vaak geen leuke ervaring voor een pony. Maar als hij shetjes heeft gaan deze lekker op het land tot de volgende markt (en daar hebben ze genoeg gras, ze krijgen brood en hebben elke dag vers water. en de grote paarden komen op een pensionstal te staan en die verzorg ik dus. Vaak koopt hij verwaarloosde beestjes en die knapt hij weer helemaal op! dus ik heb echt niks tegen handelaren. hetgene wat ik verschrikkelijk vind, is hoe sommige pony's de trailer in worden geslagen op zo'n markt. gewoon de stokkies pakken en net zo hard meppen totdat hij erin staat Boos! Op de afgelopen paardenmarkt was er zelfs een vent (lees handelaar) en die was behoorlijk dronken, hij trapte zijn pony de trailer in Boos! daar kan ik ook echt boos om worden. en dan natuurlijk ook die handelaren die hun paarden/pony's drogeren !!

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:10

Ja je hebt handelaren die alleen geld willen zien... naar de paarden zelf kijken ze niet eens. Maar je hebt ook hele goede handelaren die ook echt naar het paard kijken en vooral eerlijk zijn. Dusja..

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:13

Tsjah handelaar klinkt zooo....

Maar een handelsstal weer niet, terwijl het in feite hetzelfde is.

Je hebt slechte handelsstallen, maar ook goede
je hebt slechte fokkerijen, maar ook goede
Je hebt slechte particulieren, maar ook goede

Dus tsjah, kan er weinig zinnigs over zeggen.

de mijne komt ook bij een nette handelsstal vandaan, niets mis mee hoor

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:17

de ene handelaar is de andere handelaar niet Haha! mijn vader was ook handelaar maar die had echt wel een hart voor de beestjes! de beesten gingen altijd voor op hemzelf! en dat is bij mij precies hetzelfde!

kijk een handelaar moet als eerste geld verdienen met zijn vak, maar dan bestaat er een groot verschil tussen netjes je geld verdienen of met vieze zaakjes je geld verdienen...

estebanlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:18

Ik denk niet dat je echt kunt zeggen of ze nou goed of slecht zijn maar ik hoor veel verhalen uit mijn omgeving en die mensen hebben een paard gekocht bij een handelaar helemaal gelukkig mee en dan ineens moeste ze hem in laten slapen omdat hij een ernstige ziekte had (weet niet meer precies welke) en iemand waar ik een paard heb verzorgd heeft ook een paard van een handelaar en die zei dat ze niet drachtig kon zijn, dat was ze dus wel.. maar tuurlijk zijn er ook goede handelaren! Maar ik vind het hetzelfde als wanneer je een hond uit een dierenasiel koopt.. je weet nooit precies wat ze allemaal hebben meegemaakt. Maarja mijn mening Vork

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:20

Ik heb niks tegen een handelsstal, ik werk/rij voor een handelsstal.

San_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:11

Als wij een pony/paard van de handelaar kopen, krijg die pony het wel goed, zonder twijfelen. Maar er kan ook mee 'doorgehandeld' worden, waardoor de pony verwaand kan worden.

imo hoeft het dus niet slecht te zijn. Knipoog

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:27

ik vind het zo achterhaald dat alle handelaren dierenmishandelaars zijn, alsof ze allemaal paarden drogeren, papieren achterover drukken en verborgen gebreken niet vermelden!

een handelaar of bemiddelaar verdient zijn geld met de paarden, vaak hebben ze een stalruiter, lopen er genoeg mensen op stal rond om de paarden te verzorgen en te mesten etc.
wanneer een zo iemand zijn beroep niet goed zou uitoefenen, zou hij/zij binnen no time een slechte naam hebben! en dat is natuurlijk niet bevordelijk voor de handel en wandel....

wij hebben thuis een handel annex trainingstal en al onze paarden worden super verzorgd,
dit is ook je visitekaartje! zodra ze verkocht worden krijgen ze een nieuw dekje op, de hoefjes zijn goed verzorgd etc.

persoonlijk verkoop ik de paarden liever aan handelaar dan aan een particulier, negen van de tien keer krijg je gezeur achteraf, er mankeert altijd iets aan.

er zijn zoveel grote handelaren in NL, zij zorgen ervoor dat de paardeneconomie draaiende blijft!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:53

Nou ik heb 1.5 jr bij een handelstal gewerkt en particulieren zijn veel oneerlijker,hoe vaak we niet een paard hadden dat dus gedrogeerd was zodat je zn kwaaltjes niet zag...Bij de handel is het simpel,bevalt het paard niet dan kun je hem ruilen,je hebt verschillende paarden in verschillende prijsklasse's. De paarden komen iedere dag in de molen,sommige in de wei,en de meesten gereden dagelijks of gelongeerd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:54

Hier trouwens ook direct de hoefsmid erbij,paarden ontwormd en gewassen.En als ze weggingen,nieuw halster + deken erbij.