Eigenaar weigert te betalen voor haar zieke pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

Re: Eigenaar weigert te betalen voor haar zieke pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 12:06

Ik ga zometeen kijken. Ik zat nu te wachten op de uitslag van de dierenarts aangezien ik dus op mijn thuisnr. gebeld kan worden, maar denk dat ik zelf maar eens ga bellen. Ze zouden me bellen voor 12 uur en nog niks gehoord.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:13

Sorry maar imo is die vrouw die pony niet waard hoor:(

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:16

Idd deze mensen zijn hun pony niet waard. Is er ook geen mogelijkheid om je shetlander ergens te stallen. Als je bij boeren vraagt hebben die in de regel nog wel een plekje over. Dan heb je teminsten niet meer dat geauweho*er met deze vrouw (en dochter)

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 12:20

nee, dat is al een jaar een issue... zoveel land hier waar je ziek van wordt en niemand die een shetje erop wil.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:26

Ik ben bijna geneigd om te zeggen: geef hem maar aan mij. Punt is alleen dat mijn veulen geen andere paarden in haar stal duld. In het land en de paddock geen probleem, maar in stal trapt ze ze allemaal aan gort...

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 12:36

Shenavallie schreef:
Ik ben bijna geneigd om te zeggen: geef hem maar aan mij. Punt is alleen dat mijn veulen geen andere paarden in haar stal duld. In het land en de paddock geen probleem, maar in stal trapt ze ze allemaal aan gort...

Ik kan hem niet weggeven want ik heb het paspoort niet he Knipoog
Maar ik heb zowiezo een regeling met de vorige eigenaresse dat mocht hij ooit weg moeten zij hem terug koopt. De vorige eigenaresse vangt verwaarloosde paardjes op en verkoopt ze daarna weer door om met dat geld weer andere paardjes te helpen. Deze had ze voor haar verjaardag gekregen, maar er waren paardjes die het harder nodig hadden en ik zocht een ruintje voor die eigenaar van de wei dus vandaar dat ze hem naar ons heeft gebracht. Ze vertrouwd erop dat ik alles goed in de gaten hou en er goed voor zorg dus ik wil eerst echt moeite hebben gedaan voor het beestje, voordat hij terug gaat. Bovendien heeft ze een tijdje terug de paardjes opgehaald voor 2 weekjes omdat ze de mijne voor de kar ging beleren en ze vertelde me dat die andere het bij mij veel meer naar de zin heeft dat bij haar. Uiteraard denk ik aan zijn gezondheid en als de situatie niet verbeterd wil ik ook dat hij terug gaat. Maar uiteindelijk is het niet aan mij.. nogmaals.. ik heb zijn paspoort niet.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 13:01

Nou, de uitslag is er... hij heeft lintworm en zand in zijn maag dus heeft nu een kuur tabletten voor het zand en een spuit voor lintworm (heb hem steeds op tijd ontwormt en ook 1 keer met spul tegen lintwormen dus snap het niet helemaal).

Maandag komt de dierenarts voor zijn gebit dus dat is ook opgelost. Is weer een meevaller

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 15:49

en nu maar hopen da t de eigenaresse zelf er ook wat beter op let want wat als jij op vakantie was geweest??/ dan had ze het w.s. te laat gezien oid.. triest dat zulke mensen paarden kunnen houden ook al is ze zoals jij zegtvoor dr andere 2 paarden wel goed een shetlander is niets minder waard dan een groter ras en heft net zoveel recht op optimale verzorging

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:20

Nou, dus ze wil het alsnog wel betalen? dat is in ieder geval wel een geluk Ja
maar wat slecht zeg,dus alleen omdat het een shetlander is en haar dochter er niet naar omkijkt hoeft zij dat ook niet te doen?
je koopt een dier en de verantwoordelijkheden erbij, maar dat snapt ze dus zeker niet Clown

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 19:57

ja precies.. en van die lintwormen is erg, maar aan de andere kant heeft het tenminste opgeleverd dat ze nu betaald..
mijn moeder zei ook.. als ze het niet had gedaan had ik het toch wel willen betalen.. die kon er ook echt niet tegen dat hij er zo'n last van had.. ookal vind ze paarden maar enge dieren Knipoog

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:07

Godzijdank dat die pony geholpen wordt zeg...

Ik vind het heel goed van je dat je je zo met die pony bezig houdt, ik ken namelijk genoeg mensen die het niks zou interesseren.. Ik bedoel, je bent het niet verplicht. Je kan er maar beter niet denken aan wat er gebeurd zou zijn als jij hem niet steeds zag.

Maarja.. Succes ermee, en jammer dat er dit soort mensen bestaan zeg

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 21:49

Sunshine1 schreef:
Godzijdank dat die pony geholpen wordt zeg...

Ik vind het heel goed van je dat je je zo met die pony bezig houdt, ik ken namelijk genoeg mensen die het niks zou interesseren.. Ik bedoel, je bent het niet verplicht.

ach ja.. hij is officieel van haar, maar is meer gehecht aan mij (natuurlijk omdat ik hem elke dag kom verzorgen) en het is gewoon een schat van een beest. Ik laat niet zomaar iets met hem gebeuren...
Maar zo ben ik met alle dieren.

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:32

Fijn dat het nog een beetje is goedgekomen! Alleen denk ik nu nog dat ze het beestje beter weg kunnen doen want ze hebben er duidelijk niks mee. Maar goed dat er mensen zoals jij zijn die zich het lot van zo"n dier aantrekken!

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 09:22

unicorn1980 schreef:
Fijn dat het nog een beetje is goedgekomen! Alleen denk ik nu nog dat ze het beestje beter weg kunnen doen want ze hebben er duidelijk niks mee. Maar goed dat er mensen zoals jij zijn die zich het lot van zo"n dier aantrekken!

Idd... nu is er dan wat geregeld, maar het is voor mij geen doen als ik constant wanneer er wat is dat 'gevecht' aan moet gaan. We'll see

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 19:30

Hmm ben toch niet zo blij after all.. die van mij heeft weliswaar geen diarree maar ook zijn mest zat helemaal vol larven.. (levende dus) *zucht*

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:41

nee, maar als ze het beest wegdoen dan staat Calvin nog maar alleen, dus dat is ook geen optie. Gadverdamme Anne, wat een verhaal weer. Wat moet je er toch mee... Ik weet nog wel een plekje voor je, maar dat is wel in Valkenswaard. Heb je ook niets aan he ?

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 19:04

Sando schreef:
nee, maar als ze het beest wegdoen dan staat Calvin nog maar alleen, dus dat is ook geen optie. Gadverdamme Anne, wat een verhaal weer. Wat moet je er toch mee... Ik weet nog wel een plekje voor je, maar dat is wel in Valkenswaard. Heb je ook niets aan he ?

Hey, bij Griebels of niet? is inderdaad een beetje ver maar ik zou eventueel nog een andere optie hebben (heeel misschien). We'll see how it goes.. hij moet eerst maar eens ff beter worden

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:47

ja inderdaad bij Griebels.
en hij moet inderdaad maar eerst beter worden. hoop dat de medicijnen werken, maar dat zal wel.