roodschimmels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sherif

Re: roodschimmels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:55

Charos schreef:
sherif schreef:
ons ruintje Flaxman`s Sherif op de foto is toch echt een 100%Arabisch Volbloed met papieren, is destijds geschetst door de heer Sanders, en Sherif is toch echt een roodschimmel!!

Volgens mij is dit ook een schimmel (vos geboren)

ons manneke zal dus never en te nooit niet een schimmel worden (geheel wit dus) Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:57

Maar een roan heeft een donker hoofd en dat heeft hij op de foto niet.
Welke kleur zijn zijn vader en moeder?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:01

Charos schreef:

zijn vader is schimmel en zijn moeder is vos...deze kanjer heb ik inmiddels alweer 7 jaar in mijn bezit en ben destijds gevallen voor zijn aparte kleur die hij als 2 jarige al had, en hij zal dus never geen volle schimmel worden!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:02

Dan kan het toch echt geen roan zijn en is hij wél schimmel.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:03

Charos schreef:

Een Roan kan hij ook niet zijn vanwege z'n ras. Ik ga mee met het bericht van Supertje:
Citaat:
In het profiel van Sherif staat een foto van Flaxman's Sherif, en daarop is te zien dat hij inderdaad extreem stekelharig is, maar de benen zijn ook helemaal lichtgekleurd door de witte haren, en bij een roan zouden deze altijd donker zijn. Ik zou het dus idd net als Cassidy op een vos-sabino houden, eem roan is het niet.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:32

sherif schreef:
met alle respect,maar ik mag verwachten dat de heer Sanders, een erkende schetser (bij os het NRPS) weet waarover hij het heeft als hij het over een roodschimmel /roan heeft (voor mij maakt het echter niet uit wat voor een kleur hij is, al was hij paars) Knipoog

En ik zeg van niet. Niet dat ik nou heel wat van mezelf denk, maar ik weet wel dat ik meer van keurengenetica weet dan een heleboel schetsers. Dat iemand een erkend schetser is wil niet zeggen dat hij een expert is op kleurengebied helaas. En ik zal ook niet zeggen dat de heer Sanders, of welke andere schetser dan ook maar wat doet. Hij doet wat hij geleerd heeft te doen, en hij heeft geleerd dat deze kleur roodschimmel is, wat dus fout is.
Een roan kan per defintie al niet omdat het een arabier is, en bovendien ook als roan voor zou komen bij arabieren kon het nog niet, aangezien geen van zijn ouders roan is en roan is dominant (vererft alleen in directe lijn). En je zegt zelf dat hij nooit helemaal wit kan worden, dan is het toch geen roodschimmel? Een roodschimmel is een vosgeboren schimmel, en hij is geen schimmel.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:07

mijn roodschimmel (strawberry Roan) is de mooiste Schijnheilig haha!! Tong uitsteken nouja, ik heb ook een roodschimmeltje (kijk profiel) een D-pony van 13 jaar, z'n vader is Eagle, een NRPS, 60% arabier (v. El Beauty) en ze moeder is een B-welsh pony Helder's Sweet-E.. Ik ben dit weekend voor het eerst M1 gestart, was 2 keer eerste en 2 winstpunten Lachen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:08

Ik heb er twee gehad, Karuna een bruine roan en Sylvester een echte worteltjesoranje rode roan. het is toch mijn favoriete kleur.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:12

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:11

Het oude baasje van Jive heeft hem aan ons verkocht omdat ze een roodschimmel had gekregen.

Salome BB, echt een supermooi paard.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 10:32

ze zijn ook mooi Haha!

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:35

wij hebben ook op stal een super gave dame op stal staan een roodschimmel ze is van dwertje hier op bokt !!

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:08

He leuk dat ik mijn naam tegenkom.jah dyaco ik steek hier ver boven uit met mijn echte rode dame.Mijn dwertje is wit op haar hoofd heeft witte benen en word in de winter wat witer.Ze heeft vrij veel witte haren tussen haar rode haren zitten.Neem allemaal maar eens een kijkje in mijn profiel dan weet je dat dit een echte roodschimmel is,zo is er geen tweede op de wereld.P.s ik heb ook nog een hele mooie blauwschimmel.Jah ik kan er niets aan doen dat ik een schimmelgek ben

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:09

Oh jad dat vergat ik nog te zeggen mijn dwertje geeft dus echt oranje manen en een oranje staart.Het is geen bruin maar echt oranje

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:16

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:48

In mijn profiel staan foto's van Utah.
Noem zijn kleur zoals je het noemen wilt, maakt mij niet uit Clown

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 07:36

Valentijn schreef:
In mijn profiel staan foto's van Utah.
Noem zijn kleur zoals je het noemen wilt, maakt mij niet uit Clown

Zo te zien zijn hoofd en benen (afgezien van de wat groot uitgevallen sokken Tong uitsteken ) donker en het lichaam licht, in dat geval is 't dus een 'red roan' of gewoon vos roan. Vork

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:05

Ik ben ook dol op schimmels,ja paarden dan.Haha.Mijn Arabier Rajzcek Haras Thadia was toen ik hem als jaarling kocht ook een rood schimmel.De fokker vertelde wel dat hij eenmaal volwassen zou gaan verkleuren.En ze heeft gelijk gehad,nu hij acht jaar is,is hij duidelijk een vliegenschimmel met hele kleine en weinig sproetjes.Hij is behoorlijk wit,en de manen en staart zijn lichtgrijs met veel wit er door.De fokker had enorm veel ervaring en had vele leden van Rajzcek zijn familie,zij heeft dus helemaal gelijk gehad.Helaas leven deze geweldige fokkers/mensen niet meer.Maar ze kunnen van boven heel trots op hun fokprodukt zijn.En dat ben ik ook op mijn geweldige toverbal. Pling Pling

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:15

Is Flaxman's Sherif een zoon van Kar Tiburon??En was hij als twee jarige enigszins oranje??Als dat zo is,dan kennen wij hem.Wij hebben toen ook een Arabier bij Flaxman gekocht,Sherif viel inderdaad op door zijn kleur.Ik vond de naam al zo bekend,en toen ging er een belletje bij me rinkelen.Heeft hij (als hij het tenminste is)nog steeds dezelfde kleur als toen??Dat is dan zeker byzonder.Groetjes. Pling

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:22

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:56

En ook Flanel is geen roodschimmel maar een vos roan..... Knipoog

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:19

Bandos schreef:
Is Flaxman's Sherif een zoon van Kar Tiburon??En was hij als twee jarige enigszins oranje??Als dat zo is,dan kennen wij hem.Wij hebben toen ook een Arabier bij Flaxman gekocht,Sherif viel inderdaad op door zijn kleur.Ik vond de naam al zo bekend,en toen ging er een belletje bij me rinkelen.Heeft hij (als hij het tenminste is)nog steeds dezelfde kleur als toen??Dat is dan zeker byzonder.Groetjes. Pling

inderdaad dit is Flaxman`s Sherif, een zoon van KarTiburon Knipoog Hij was inderdaad op jonge leetijd al zo apart kwa kleur, vanaf het eerste moment dat ik hem zag was ik gelijk verliefd op hem Vingers aflikken
Hij ziet er kwa kleur nu uit zoals op de foto...erg apart voor een Arabisch Volbloed, een kleur die je weinig ziet!
Wat leuk zeg dat je hem nog weet te herinneren Haha!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:34

Het is zeker apart dat hij nog steeds deze kleur heeft,wel mooi!Meid je hebt geluk gehad,want ik kende de mensen die toen al handgeld voor hem hadden betaald,maar later pas op zouden komen halen.Gelukkig is dat niet doorgegaan,want dan had hij nu niet zo'n fijn leven gehad en was zeker doorverkocht.Fijn om te weten dat hij zo goed bij jou terecht is gekomen.Hij was toen al zo'n lief dier.Heel veel succes en plezier met hem toegewenst. Haha! Pling

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:44

Bandos schreef:
Het is zeker apart dat hij nog steeds deze kleur heeft,wel mooi!Meid je hebt geluk gehad,want ik kende de mensen die toen al handgeld voor hem hadden betaald,maar later pas op zouden komen halen.Gelukkig is dat niet doorgegaan,want dan had hij nu niet zo'n fijn leven gehad en was zeker doorverkocht.Fijn om te weten dat hij zo goed bij jou terecht is gekomen.Hij was toen al zo'n lief dier.Heel veel succes en plezier met hem toegewenst. Haha! Pling

Thanx voor de lieve woorden Bloos (heb je inmiddels al gepbt) Knipoog

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:16

Beste Sherif(noem je op het forum zo),ik kan je via pbt niet bereiken.De PC geeft niet eens de pagina door,ik hoop dat je mijn pbt gekregen hebt want gisteravond was Bokt ook er even uit.Ik probeer het morgenavond nog even,want op de dag heb ik het heel druk met de paarden.Ik heb nu ook de zorg van een Arabisch veulen dat zwaar ziek is,en die ik injectie's moet geven.Je hoort zeker nog van me.Groetjes. Ach gut