TREC ruiters op bokt ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

Re: TREC ruiters op bokt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:36

Ik moet nog 2 jaar wachten voordat ik mee kan doen. Maar in de training nemen we al zat Trec-gerelateerde oefeningen mee.

Merens, het "6 jaar zijn" van het paard, geldt dat vanaf 1 januari in het jaar dat het paard 6 jaar wordt of vanaf de échte geboortedatum van het paard. In andere woorden, als mijn paard op 1 mei 2008 6 jaar wordt, mag ik dan al in het voorjaar eventueel mee doen aan trec of pas vanaf mei?

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:56

Toevallig las ik gisteren het artikel in BIT. Trec lijkt me echt hartstikke leuk! Misschien dat het best iets voor mij en mijn paad zou kunnen zijn maar dan moeten er wel wat dingen hier in de regio worden georganiseerd Lachen

waterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:30

Heb bij Horse Event over TREC gehoord en gezien....lijkt me wel wat. Straks wel wat voor mijn haflinger Haha!

Maar er zeker een behoorlijke dosis actie in toch hè....op horse event leek het me ietsje saai

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:42

Trec is helemaal niet saai!
Het is ook natuurlijk erg lastig om een tweedaagse wedstrijd te demonstreren in een kwartiertje, maar op wedstrijden zal je zien dat er behoorlijke uitdagende hindernissen voor komen.

En vergeet vooral de orientatierit niet, want daar zijn toch de meeste punten mee te verdienen en vaak ben je al gauw een hele dag op pad met je paard. En zeker in het buitenland is de POR behoorlijk heftig met lastige routes door zwaar terrein.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:49

Ik wil ook graag trec rijden. Had me opgegeven voor die eerste echte wedstrijd in Eersel. Helaas belande mijn paard in de lappenmand. Ze kreeg een peesblessure. Ze is nu nog steeds niet 100% fit en denk niet dat ik met haar ooit nog zo een wedstrijd kan rijden. Nu rij ik de haf van mijn moeder. Ik geloof niet dat zij zo geschikt is. Mijn jaarling zou het vast erg goed doen, maar moet dan ook nog wat jaartjes wachten.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:00

Javayo schreef:
Ik moet nog 2 jaar wachten voordat ik mee kan doen. Maar in de training nemen we al zat Trec-gerelateerde oefeningen mee.

Merens, het "6 jaar zijn" van het paard, geldt dat vanaf 1 januari in het jaar dat het paard 6 jaar wordt of vanaf de échte geboortedatum van het paard. In andere woorden, als mijn paard op 1 mei 2008 6 jaar wordt, mag ik dan al in het voorjaar eventueel mee doen aan trec of pas vanaf mei?

Dat vind ik idd een goede vraag!
Neem aan dat ze vanaf 1 jan rekenen, net als bij endurance?

Flower en ik kunnen in 2008 echt van de partij zijn !:p

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:40

Ik heb het even voor jullie nagevraagd. Wordt vervolgd...

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:48

Leeftijd paard is per 1 januari van het jaar waarin de wedstrijd gereden wordt. Net als in de andere paardensporten.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:55

Bedankt voor de info Merens!!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:04

fransje23 schreef:
Toeties schreef:
Je kan toch ook met z'n tweeen een wedstrijd rijden??
dat lijkt me helemaal leuk!!

Ik zie een ijsco/ draver duo wel zitten hoor Tries Knipoog

Het lijkt mij ontzettend leuk om aan mee te doen, zo een TREC wedstrijd!

Ja ik heb dat es gelezen, lijkt me leuk!! gaan we samen!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:15

oe dit lijkt mij ook zo ontzettend leuk (ben niet echt een wedstrijdruiter, maar dis perfect,, en toch wedstrijd)

jammer dat mijn paard hier neit echt geschikt voor is,, nou ja voor me volgende paard:P