Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Milaaahtjuh schreef:Ik zou hem gewoon op jouw naam zetten het hoeft neit maar als jij de niewe eigenaar bent is het wel zo handig voor de startkaart is het niet nodig maar de vorige eigenaar hoeft toch neit officeel eigenaar te blijven.
Of je lid meot worden kan kj beter aan de knhs vragen zou ze zo in zo belle.
en als je je startkaart opstuurd zou ik heb aangetekend sturen zo weet je zeker dat hij aan komt !!
katie_hvjOuw schreef:Ik heb sinds 4 weken een nieuwe pony! maar nu wil ik hem op mijn naam zetten hoe doe ik dat?
hij heeft een chip en ook een paspoort van het NHS! maar wij gingen daarheen bellen maar het nummer bestaat niet meer dat paspoort is in 1991 opgevraagt!
moeten we een nieuw paspoort laten maken of hoe moet ik hem anders op mijn naam zetten?
want ik wil graag wedstrijden rijden en dan moet dat toch??
groetjes fleur
Milaaahtjuh schreef:Als er wat gebeurd je paard molt wat van een ander of iets dergelijk is de ouwe eigenaar wettelijk nog aansprakelijk.
Want zijn naam staat nog op het papier !!
pol013 schreef:Milaaahtjuh schreef:Als er wat gebeurd je paard molt wat van een ander of iets dergelijk is de ouwe eigenaar wettelijk nog aansprakelijk.
Want zijn naam staat nog op het papier !!
niet waar!
stamboek of chippapieren hebben niets met eigendomsrecht te maken.
katie_hvjOuw schreef:oke.. want als ik hem niet op mijn naam laat zetten is die nooit echt van mij?! maar ik kan er wel gewoon wedstrijden mee rijden als ik het niet doe?
amazingstar schreef:katie_hvjOuw schreef:oke.. want als ik hem niet op mijn naam laat zetten is die nooit echt van mij?! maar ik kan er wel gewoon wedstrijden mee rijden als ik het niet doe?
bij wijze van spreken niet want mocht er wat gebeuren bewijs dan maar dat het JOU paardje is als hij nog op de naam van de vorige eigenaar is.
je kunt wel wedstrijden rijden hoor! want je startkaart word op jou naam gedaan!![]()
maar je voorkomt een probleem (mocht er iets gebeuren met je paardje) door het even op te sturen en het te laten veranderen!
gr. amazingstar

katie_hvjOuw schreef:]Oke hah bedankt datn denk ik er nog ff goed over na:P! haha
maar weet iemand ook hoeveel het kost?
amazingstar schreef:ik heb het even nagevraagd(kennis werkt bij het KNHS) en die zegt het volgende:
"Een paard moet op de naam van de huidige eigenaar gezet worden om problemen enz te voorkomen."
"als je paard bijvoorbeeld wordt gestolen kan men aan de hand van de chip kijken om welk paard het gaat en waar hij vandaan komt (als hij gevonden is) en dor je paard op je naam te zetten word het adres gewijzigd zodat ze de nieuwe eigenaar kunnen bellen ipv een eigenaar die het paard ervoor had!"
dan kun je dus zeggen ja maar dan kun je een paard stelen en op je naam laten zetten en niemand zegt dat hij niet van jou is want dat is niet te bewijzen maar dat is niet waar.
je MOET namelijk het paspoort hebben van het paard en die inleveren!
gr. amazingstar
beantsje schreef:Overigens heb ik uit pure nieuwschierigheid eens gekeken wat het kost.
op de onovertroffen site van het KNHS was het natuurlijk weer eens nergens vindbaar. Daarom heb ik alleen gekeken voor onze eigen paspoorten, dan heb je een indicatie van de kosten:
voor mijn tinker (ICS) kost het 15 euro, voor mijn mans tinker (tinkerstamboek) kost het 17 euro.
je hoeft geen lid te zijn of worden van het stamboek.
Niet echt bedragen om van wakker te liggen, natuurlijk!

loulou schreef:beantsje schreef:Overigens heb ik uit pure nieuwschierigheid eens gekeken wat het kost.
op de onovertroffen site van het KNHS was het natuurlijk weer eens nergens vindbaar. Daarom heb ik alleen gekeken voor onze eigen paspoorten, dan heb je een indicatie van de kosten:
voor mijn tinker (ICS) kost het 15 euro, voor mijn mans tinker (tinkerstamboek) kost het 17 euro.
je hoeft geen lid te zijn of worden van het stamboek.
Niet echt bedragen om van wakker te liggen, natuurlijk!
qoute kwpn.nl: Om een paard over te laten schrijven op uw naam moet u lid zijn van het KWPN. Het overschrijven is gratis. U dient de originele stamboekpapieren van het betreffende paard, liefst aangetekend te sturen naar KWPN, afdeling Stamboek, Postbus 156, 3840 AD Harderwijk. Met daarbij de gegevens van de nieuwe eigenaar waar het paard naartoe overgeschreven dient te worden.
quote kwpn.nl: De contributie bedraagt € 76,50 tot en met december van het lopende jaar en € 5,10 entreegeld.
dat is idd niet duur, maar bij het kwpn praat je over 80 euro. en dan doe ik liever iets anders met dat geld