Zirano voor de 2e x ondervoed....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sammie_44

Re: Zirano voor de 2e x ondervoed....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:36

Komt ie al wat aan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:49

Zirano schreef:
Is er iemand bekend met groeiachterstanden en wat hij/zij ermee gedaan heeft en of het daarna beter gegaan is?

Veel succes ermee, je weet inmiddels hoe het met die van mij afgelopen is. Laat hem binnenkort maar eens helemaal rontgenologisch keuren... ben zeer benieuwd.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:54

Ja Zirano komt nu een klein beetje aan.
Hij wordt 5 tot 6 keer per dag gevoerd.
Je merkt al wel dat hij wat relaxter wordt is niet zo paniekerig met eten.
De dierenarts houd hem goed in de gaten en komt elke week langs.
In november worden er foto's gemaakt want hij moet eerst helemaal opgeknapt zijn voor hij weer een sedatie krijgt.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 21:13

Marjan, wanneer gaan ze t bloed weer prikken v Zirano? Ben benieuwd of t weer iets beter gaat. Ik duim wel hard voor jullie!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:16

A.s.Maandag komt de bloedbank weer.Dinsdag krijg ik de uitslag.
Ik zalg Ilion,wat een verschil met vroeger.War zijn jullie allebei vrolijk.

zarra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:50

hoi marjan ik zelf heb ook een veulenhengst in de opfok gedaan en hij heeft er 2maanden gestaan ik ging ook kijken en zag dat hij erg was afgevallen zo erg dat hij bijna niet meer kon lopen ik heb ook gelijk besloten hem terug te halen en zo gauw hij er was heb ik de veearts laten komen en ja hoor zwaar ondervoed en een hoge wormen infectie en een te kort aan albumine het einge wat hij kreeg in de opfok was keihard brood en water en dat voor een jaarling wandt hij wordt 30september pas 1jaar oud de eigenaar zei dat ze erg veel verstand had van de veulens en paarden (nou hoe je geld kunt verdienen ja )
nu gaat het een heel klein beetje beter en hij is nu 2 weken terug heb de eigenaar gezegt dat ze de dierenarts nota mag betalen en zo niet stap ik naar de rechter.
verder veel toy toy met je veulen en sterkte met de dood van je hond het veulen mag blij zijn met zo,n baasje

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 21:56

Zirano schreef:
A.s.Maandag komt de bloedbank weer.Dinsdag krijg ik de uitslag.
Ik zalg Ilion,wat een verschil met vroeger.War zijn jullie allebei vrolijk.

Spannend Marjan! Laat je t me weer weten?
Goed he die Ilion?! Ik ben ook heel blij met dit onverwachte geluk, je weet maar al te goed waar ik bang voor was...
Ik hoop dat je met Zirano net zo veel (liever nog veel meer) geluk zal hebben. Maar t klink al veel beter wat ik hoor en lees. Hoe is t met Chan? Want t is voor haar ook zwaar, dit hele gedoe met Zirano.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 05:06

Dank je wel Zarra,
Als je dieren ziet kun jer toch alleen maar van houden want ze geven onvoorwaardelijke liefde terug.
Elke dag dat ik hem zie knapt hij een heeeel klein beejte op.
Maar ik moet er wel meteen bijbvertellen dat er een aantal lieve mensen om mij heen zijn die mij helpen met voeren en ze knuffelen ook graag met hem.
De eigenaar van Taams heeft ook een ontzettend lieve ruin van 3 jaar bij hem gezet zodat hij lekker relaxed op het land met zijn vriendje kan staan.(wordt hij toch een beetje opgevoed).
Het zijn schatten.
Zodra er weer verbetering is hoor je het meteen.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 05:09

Hoi Shirley,
Voor Chantal was het een volkomen nachtmerrie,Om haar paardje zo slecht bij de opfok te zien staan.
Momenteel is het voor haar een moeilijke tijd,afwachten of Zirano helemaal goed komt en meteen dat het alweer bijna een jaar geleden is dat haar andere paard jammer genoeg moest inslapen.
Ze is bijna bang dat al haar maatjes wegvallen.
Maar eergisteren was ze bij Zirano en wilde hij weer als vanouds een dikke knuffel op zijn snoet.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 10:05

Ja het komt akelig dicht bij, eind oktober toch? Ik heb t elk jaar op 14 feb nog moeilijk en dat terwijl Ibrahim er al 10 jaar niet meer is. Daarom is t voor Chan dubbel belangrijk dat Zirano snel opknapt! Maar ik heb goede hoop! Het is heerlijk dat hij t zo fijn heeft met t paardje v Taams.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:18

Hoi weer een tegenvaller.
het paardje van Taams ghaat zadelmak gemaakt worden en dus moet Zirano ook naar binnen.Ik weet het nu echt niet meer.
Hij moet juist buiten staan om op te knappen maar dat gaat nu niet meer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:23

Kan je hem niet ergens anders heenbrengen? Waar je dagelijks heen kan?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 14:47

Jee dat is idd balen Marjan! Kan hij niet bij een andere groep die nog wel buiten staat, al is t maar overdag...

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:53

Veel sterkte..Lachen Je kunt bv meel bijvoeren en veel vitamines, en als hij toch al 2.5 langzaam opbouwen met bewegen,, Lachen Dus eerst veel stappen dan aan de longe..! Haha! Maar wel rustig aan doen, hij kan beter uitgegroeid en sterk zijn en dan beginnen dan nu al Lachen

Maar nog veel sterkte meis Vriendjes zijn?

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:00

hee!!

wat vreselijk voor jou en je twenter.. Ik heb zelf ook een paardje in de opfok staan, een jaarling, ik ga regelmatig heen en zomers zouden ze niet bijgevoerd worden. Door dat het gras niet goed door is gekomen, is Armani nu ook net even te dun, natuurlijk niet zo extreem als Zirano.. maar ja, ik bn dus om de dag heen gegaan bijvoeren nu heeft mijn moeder gebeld en gelukkig gaat het al een stuk beter, ze hebben nu kuil en hooi bij en het gaat wel al beter Lachen even een berichtje omdat ik dus best snap dat opfokken niet het beste zijn met voeren en dat ik je wel een beetje begrijp (niet helemaal want bij mij was het niet zo extreem maar toch)

heel veel sucses en ik hoop dat het allemaal goed komt!!

gr. Steffanie

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:17

hey marjan ik heb het echt met je tedoen Ach gut het is jammer dat hij hengst is anders hadden bo en pas er bij gemogen hoor echt waar.
maar gelukkig wil chantal van valdi overdag bij je lieverd staan. ze wil alleen niet dag en nacht maar ja beter iets dan niets Knipoog
als ik nog meer voor je kan doen zeg je het maar he ik sta klaar hoor voor jullie allemaal voor jou en chan en je man en natuurlijk ook voor je dieren Haha!
laat het weten he als ik wat voor je kan betekenen.
je weet het ik ben er meerdere malen per dag dus kan ook meerdere malen perdag zirano doen en ik vindt het niet erg hoor om tedoen als hij er maar helemaal weer bovenop komt Ach gut
geef niet op zeg je tegen mij ook over bodyguard Knipoog

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:37

Dank je wel Brenda,
Ik heb net jouw klok even aangesloten en het Vosje weet nu meteen dat je niet in het draadje kan bijten hij kreeg meteen een stroomstoot.Hopelijk gaat nu alles goed zodat ze samen kunnen blijven staan.Dank je wel en ik roep zeker jouw hulp in als het nodig is.
Wil je kijken als je langs komt of ze netjes achter het draadje staan?
dank je wel.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:39

KOmt misschien toch goed met Zirano,
Het vosje was de uitbreker en moest daarom naar binnen.
Nu hebben we stroom gezet en als dat lukt mag hij nog lekker even blijven staan.
De Fam aams wil dan even wachten met zadelmak maken.
Duimen maar dat stroomdraadjes werken en dat Jessie bergijpt dat hij daarachter moet blijven

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 18:41

Zirano schreef:
Dank je wel Brenda,
Ik heb net jouw klok even aangesloten en het Vosje weet nu meteen dat je niet in het draadje kan bijten hij kreeg meteen een stroomstoot.Hopelijk gaat nu alles goed zodat ze samen kunnen blijven staan.Dank je wel en ik roep zeker jouw hulp in als het nodig is.
Wil je kijken als je langs komt of ze netjes achter het draadje staan?
dank je wel.

ik ga over een half uurtje ongeveer richting de stal enzal ik even kijken Haha!
zal morgen en iedere keer wel even kijken Haha!
je kan het stroom ook op hoog zetten volgens mij en dan kan een olifant erachter blijven zeggen ze Haha!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:54

OK misschien zijn ze wel zo dom als een olifant.
Lief dat je wilt kijken,dank je wel.
Ik ben nog niet in Landsmeer wezen kijken maar het veulen van Nathalie staat er en ook van Petra Kolder.Die zijn er erg tevreden over.
Morgen ga ik waarschijnlijk langs.
Ik zal je morgen even het nummer geven dan kun je zelf ook eventjes bellen.
Het is in de buurt dus kun je altijd gaan kijken of alles goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:26

Wow dat lijkt me echt schrikken als je je paard zo aantreft, terwijl je in de veronderstelling bent dat je er goed aan doet om hem naar die opfok te brengen Ach gut. Naar wat ik begrepen heb, staat hij nu overdag buiten en 's nachts op stal? Eerlijk gezegd lijkt me dat nog helemaal niet zo gek. Overdag lekker grazen buiten en op stal de mogelijkheid om nog extra bij te voeren (brokken, hooi/kuil etc.). Gelukkig had je het vrij snel in de gaten, nu hopen dat hij snel helemaal opknapt. Sterkte in ieder geval!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:32

Hoi cccCorine,
Ik nog in de gelukkige omstandigheden dat hij dag en nacht buiten staat.Het is ook heerlijk weer voor hem.
Het is zeker schrikken voornamelijk omdat het minstens een half jaar duurt voor hij deze klap te boven is.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 21:33

Jee dat zou een mooie plek zijn, Marjan, daar waar Peet staat: lekker dichtbij! Miischien wat voor Pauline ook, dan kunnen jullie samen de boel in de gaten houden/op elkaars paardjes letten.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:36

Hoi Shirley,Alles is nu weer terug gedraaid door Taams,Hij mag lekker blijven staan mits het vosje niet meer door de bedrading gaat(staat nu stroom op)
Zirano mag van de dierenarts nu ook niet vervoerd worden want dan moet hij gesedeerd worden en dat kan hij nu niet aan.
Dus duimen maar dat het vosje niet van stroomdraadjes houd.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 21:39

Nee hoor vosjes houden niet v stroomdraadjes, weet ik uit ervaring! Zou wel top zijn als hij kon blijven staan, vooral omdat ze zo leuk zijn samen.