100 % verkeersmak

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:34

Al is je paard nog zo mak... het is en blijft een vluchtdier. Wanneer het dus ergens van schrikt kan het gaan rennen of springen... Je hebt er natuurlijk goed-sullen tussen zitten, maar ook die kunnen schrikken...

Dakie

Berichten: 407
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:16

hahah ik kende een paard die bang was voor trekkers, auto's met aanhanger en nog meer dingen, de verzorgerster ging er nooit mee op buitenrit omdat ze bang was en dan de paard ook gespannen er van werd. dus ik ben er een paar keer mee op buitenrit geweest samen met een vriendin van me. (elk op een paard) ik heb haar lang trekkers en veel meer dingen gekregen (soms met moeite) toen is ze ook direct een stuk minder bang geworden. maar waar zij nou net weer niet van schrok en het andere paard wel was opvliegende eenden.. dat vond ik nou wel erg grappig.. bijna voor alles bang, maar net weer niet voordat..

Supertje

Berichten: 7101
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:58

Mijn paard is héél erg verkeersmak, maar toch zal ik echt nooit zeggen dat hij 100% mak is. Met nieuwe dingen in het verkeer heeft dat overigens niets te maken. Toen ik hem kocht had hij nog niet zoveel gezien buiten, maar hij is nooit ergens van geschrokken, ook niet als hij het voor het eerst zag.
Vrachtwagens kunnen hun remmen ontluchten naast hem, grote rammelde trekkers kunnen op centimeters passeren, geen probleem.
Ik heb hem zelfs weleens dwars op de weg gezet voor een auto die al toeterend belachelijk hard aan kwam scheuren. Een ander paard wat mee was stond te stuiteren op de weg nadat het geschrokken was en het leek me geen goed idee dat die idioot daar zo hard langs reed, paard ging alle kanten op. Mijn paard ervoor gezet dus, uiteindelijk is die imbeciel al toeterend vlak achter hem langs gereden, hij heeft geen voet verzet ook al vond hij het best eng. Pas nog een stel vrouwen op Harley's die het erg grappig vonden met een knetterende motor zo dicht mogelijk achter een paard te rijden (lege weg...), afgezien van wat dribbelen deed hij niks.
Je kunt een kanon naast hem afschieten en het maakt hem niet uit. Maar hij kan heel bang zijn voor dingen langs de weg, en is al eens vanwege een parasol bijna onder een vrachtwagen gelopen, die was blijkbaar minder eng dan de parasol. Mijn paard gaat niet aan de kletter als hij schrikt, maar staat in 1 klap stil door omhoog te springen en neer te komen met zijn benen zo wijd mogelijk, waardoor je zelf ook ineens een halve meter naar beneden flikkert Nagelbijten / Gniffelen

tikkie
Berichten: 543
Geregistreerd: 22-10-05

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 18:12

tja mijn paard is nog nooit gesprokken door verkeer,, maar ik blijf zeggen 99,9% verkeersmak,, er kan altijd wel wat gebeuren t0g! Vork

miloetje

Berichten: 2238
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:12

Ik ken een fjord en die is heel verkeersmak. Hij loopt stug door. Alleen als er heel veel tractors dicht langs hem rijden( 2 ofzo) vind hij het nog spannend.
Maar een paard blijft een vluchtdier en je kan natuurlijk niet zeggen 100% verkeersmaK en dat het beestje nooit zal schrikken, want dat kun je natuurlijk niet garanderen.

maris_coldey

Berichten: 284
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Heemskerk (Noord-Holland)

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 19:32

mijn pony is 99% verkeersmak ik kan overal langs rijden trekkers motoren grotevrachtwagens
ze kijkt nergens naar Haha! ben er trouwens ook wel erg blij om, het i swel eens heel anders geweest
Tong uitsteken

Kim_S

Berichten: 3581
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Roosendaal

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:35

Ik zou ook nooit zeggen dat een paard 100% verkeersmak is. Het paard kan altijd ergens van schrikken, het blijft namelijk een vluchtdier.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:44

je ziet inderdaad vaak staan in advertenties: 100% vekeersmak. in dat opzicht vind ik het ook niet kloppen, mijn paard is bij mij heel anders dan bij een ander. ik durf wel degelijk te zeggen dat mijn pony aan de hand 100% verkeersmak is. als ik erachter loop aan de lijnen niet. maar aan de hand dus wel. je kunt haar dus 100% verkeersmak noemen in zeker opzicht.

maffe_moses
Berichten: 137
Geregistreerd: 24-04-06
Woonplaats: Apeldoorn.

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:59

mijn paard is elke dag verschillend.. hij is tussen de 60 en 90% verkeersmak.. alleen al die mensen die zo langs je paard heenjagen met de auto.. hij zou maar op dat moment 1 stapje opzij zetten.. moet er niej aan denken..

San

Berichten: 13265
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Ouddorp

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 00:06

Ze kunnen altijd een keer schrikken toch... en daarnaast houden mensen vaak ook echt weinig rekening met paarden of ze proberen bewust je paard te laten schrikken en feitelijk dus jou te laten verongelukken...

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 00:13

Sansje schreef:
Ze kunnen altijd een keer schrikken toch... en daarnaast houden mensen vaak ook echt weinig rekening met paarden of ze proberen bewust je paard te laten schrikken en feitelijk dus jou te laten verongelukken...


ja dat begrijp ik dus ook niet. leuke, maar offtopic anekdote: een stel pubers wou onze paarden een keer laten schrikken. nou zijn die 99% verkeersmak, dus ze reageerden niet. mijn zusje wel, die werd pisnijdig en heeft één van de etters gemept met de zweep, WHAHA!!

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 07:34

Sansje schreef:
Ze kunnen altijd een keer schrikken toch... en daarnaast houden mensen vaak ook echt weinig rekening met paarden of ze proberen bewust je paard te laten schrikken en feitelijk dus jou te laten verongelukken...



mmm, ik ben dus niet de enige die dit meemaakt? Eergister ook al weer een stel oudere "heren" op bedrijfsuitstapje ofzo. Heel de club kwam luid bellend en schreeuwend langs mij en mijn paard op een wegje. Ik ging expes een beetje op de weg rijden om zo wat afstand te creeren. Begint een van die kerels me toch uit te schelden voor alles wat lelijk is! Vervolgens fietsen ze zo dicht langs me af, dat ze gewoon tegen mijn zweep aan reden! En nog steeds een grote bek en herrie he.

En dit alles op zo een 10/15 meter van een drukke weg waar 80/100 gereden wordt. Op deze manier word je de dood ingejaagd door een stel onbenullen die niet weten wat een paard is.

MMm eigenlijk zouden we een landelijke campagne moeten starten. "Wat is een paard"

Superbabey

Berichten: 217
Geregistreerd: 21-05-06

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 10:00

Goed idee Tong uitsteken

Anoniem

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:53

Geen paard die 100% verkeersmak is.
Het is en blijft een dier, dat is gewoon zo.

Echter, met mijn peerd doe ik erg m'n best haar toch zo goed mogelijk 'bomproof' te krijgen, ik oefen veel met grote zeilen, langs de weglopen, express ook in het land zetten waar veel trekkers langskomen en veeel grondwerk.
Dus laat ik zo zeggen, mijn doel is 99% verkeersmak Haha! ; Die ene procent is toch nog voor het vluchtinstinct.
Maargoed, in die zin ben ik ook niet verkeersmak; Ik schrik ook nog steeds. Schijnheilig

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:23

Mijn paard zweeft ergens tussen de 70% en de 98%...ligt aan d'r humeur.
In mijn ogen is er ook geen paard dat 100% verkeersmak is///

ziggemans
Berichten: 258
Geregistreerd: 05-09-05

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:55

100% verkeersmak is geen 1 paard, zoals veel zeggen kunnen ze altijd schrikken. Als je nou een bange ruiter op een 100%verkeersmak paard zou zetten, weet ik zeker dat het paard eerder zou schrikken als dat er een niet bange ruiter op zit! Het ligt dus ook aan de ruiter op/bij het paard.

Dakie

Berichten: 407
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:00

ik heb al gezien wat er kan gebeuren als een automobielist niet luisteren naar het teken rustig aan.. vriendin van mij was samen met een bekende uit buitenrit. ik wist dat ze kwam dus ik ze tegoed gelopen. stond er bij de boer op het erf een trekken, mijn vriendin zat op een jong paardje dat benauwd was voor trekkers. de trekker stond uit maar ze wou er bijna niet langs. dus het paardje ging alle kanten op. komt er een auto aan racen, ik duidelijk maken om vaart te verminderen en de andere meid ook. denk je dat die automobielist zich er wat van aantrok. hij raced door, paard stapt naar achteren. klap tegen de auto aan. mobielist kwaad, wij kwaad, mijn vriendin in paniek. gelukkig kwamen mijn broers er aan. paard had gelukkig niks en auto hong de lamp er uit die mijn jongste broer er zo weer indrukte. gelukkig goed afgelopen. en ook tegen de man gezegt dat wij niks voor niks bij de weg stonden en overduidelijk seinen gaven. hij zich ook verontschuldigt aan mijn vriendin. maar omdat er op de weg ruimte genoeg was racede hij door. dat zei hij teminste. maar hij heeft er wel van geleerd. en tja je heb altijd mensen die het leuk vinden als je op een paard rijd of met een paard loopt om dan voorbij te scheuren... dat blijf je houden en dat is gewoon voor sommige mensen een sport.....

ben het ook eens met wat robin_ziggy net zei. je kunt dat zo verkeersmak paard zetten. zet je er een bange ruiter op heb je de kans dat het paard ook weer bang word.

Korleon

Berichten: 1538
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Tilburg

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:03

ik denk dat mijn pony voor ongeveer 95 % verkeersmak is, wanneer er bijvoorbeeld een wagen langs de kant staat waar ze aardappels aan t inladen zijn. Dan hoort hij allemaal geklap, maar hij ziet t niet. dit deed m nog wel eens heet maken en schrikreacties opwekken.
Voor de rest deed ie alles, hij vond niets erg. Aangezien we langs een weg gaan waar twee landbouwbedrijven zitten moet dat wel..

Superbabey

Berichten: 217
Geregistreerd: 21-05-06

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 15:05

Je ziet heel vaak in een advertentie: paard te koop, 100 % verkeersmak blabla. En ik vind het wel heel toevallig dat al die paarden die ze verkopen helemaal braaf zijn en nooit ergens van schrikken Tong uitsteken

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:46

Mijn paard is echt verkeersmak,
maar hij heeft ook buien dat ie overal van schrikt,
Dat kan zijn om een papiertje wat op de grond ligt,
of een boom wat er opeens staat Haha!

Wat dat betreft blijven het dieren,
100% verkeersmak zijn ze nooit vind ik,
ze kunnen altijd schrikken,

Mijn paard heeft dagen dat ie echt NERGENS van schrikt,maar ook van die dagen dat ie om een fietser even wegspurt,
dus wat dat betreft ben ik het met je eens!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:49

Ik heb mijn paard nog nooit op of om zien kijken van verkeer. Ik heb haar nu al ruim 4 jaar en laatst is ze voor de eerste keer tijdens het buitenrijden ergens écht van geschrokken en dat was van een hond, die opeens blaffend vanuit de bossen tevoorschijn kwam.
Maar verkeer.. nee, dat kan zo langsbrommen. Lachen

_Martine_

Berichten: 1648
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Loo

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:52

Als ik zeg verkeersmak, bedoel ik de weg en de gebruikers daarvan alles wat beweegt dmv de mens. Dan is mijn paard 100% verkeersmak.

Maaarr.. hij kan wel schrikken van een brievenbus of een wit bord...

Dus dat blijft een beetje lastig.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:57

Martine1232 schreef:
Als ik zeg verkeersmak, bedoel ik de weg en de gebruikers daarvan alles wat beweegt dmv de mens. Dan is mijn paard 100% verkeersmak.

Maaarr.. hij kan wel schrikken van een brievenbus of een wit bord...

Dus dat blijft een beetje lastig.


precies, ik ben het met je eens. mijn pony is in principe aan de hand ook verkeersmak, maar in het tuig bijv. niet. zo kan je het ook los van elkaar zien. wie mijn pony aan het schrikken kan maken wanneer ik haar aan de hand heb, krijgt 100 Euro!

Xx_Joyce_xX
Berichten: 553
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: tinte

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:04

mijn pony is ook verkeersmak en loopt netjes

Mnique
Berichten: 299
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: Helmond

Re: 100 % verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:10

Ik ken 1 pony(haflinger, maat paard) die echt verkeersmak is. Die kijkt echt nergens van op of om. 'T maakt nog niet eens uit wie d'r opzit.
Heeft in 't enkelspan gelopen, in 2-span, 3-span, loopt nu nog gewoon onder 't zadel, hij is al een keer sinterklaaspaard geweest(americo was ziek Tong uitsteken ) en word wel eens ingehuurd als ze ergens een lief paard nodig hebben Lachen Serieus die geeft echt nergens iets om Lachen

Maar dit is dan ook echt 't enige paard dat ik ken waarvan ik zeg, die is 100% verkeersmak.