In welk land mogen ze geen paard eten ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Re: In welk land mogen ze geen paard eten ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:40

Bovenstaande tekst heb ik via google gevonden. Maar het klopt wel, dat weet ik zeker.

verder pm ik je even

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:14

@ marrieleen, daar heb je zeker gelijk in! paarden vlees is in veel gevallen minder zielig dan van veel andere dieren, die opgehokt zitten en vetgemest worden, en na een rotleven doodgemaakt worden. ik eet zelf geen paardenvlees, maar heb geen problemen met mensen die dat wel doen. voor mij is het meer het idee, ik wil gewoon geen paard eten. maar ja, ik ben ook 10 jaar vegetariër geweest en overweeg serieus om daar weer mee te beginnen!

_karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:50

ik vind het idee dat er een stuk paard tussen mijn boterham ligt maar nix...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:15

merrieveulen schreef:
Engeland inderdaad, maar in Amerika komt het ook erg weinig voor. daar zeggen ze: in sommige Europese landen wordt het gezien als delicatesse. in heel amerika zijn dan ook maar twee (!!!!) paardenslachterijen!

engeland is een "race" land, volbloedjes die niet voldoen (en dat zijn er maar genoeg) eindigen daar in hondevoer. Amerika (en Canada), tja, da's een ander verhaal, ze eten ze zelf niet, maar daar hebben ze een hele bio-industrie genaamd feed-lots (google) veulens (vaak Premarin veulens) worden vetgemest en verscheept naar Japan en Europa- voor vlees, levend vervoerd met alle ellende van dien.
http://www.canyoncreekfarm.com/morenews.html

http://www.premarin.org/

http://www.lcanimal.org/cmpgn/cmpgn_018.htm

ps. foto's zijn niet voor gevoelige kijkers !

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:19

dat is echt afschuwelijk!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:38

Maar als je in America je paard wil laten slachten, gaat dat dus moeilijk? (ik heb het dan over slachten ipv inslapen)
Wist ik allemaal niet. Lachen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 21:41

In India eten ze inderdaad geen koeien, omdat die heilig zijn. Paarden worden ook niet gegeten, omdat dit - gezien de armoede op het platteland - hun enige vervoer en werkverlichters zijn. (Er zit trouwens geen grammetje vet aan die dieren daar, dus er valt weinig te eten lijkt mij). Mijn buren van verderop hebben familie in India en die eten alleen kip en eend wat vlees betreft (maar dan ook werkelijk alles van dit dier op de klauwen en de snavel na).

amazoneken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 16:14

heejjzz!!!

bedankt vor jullie antwoorden !!

ik weet genoeg Haha! bij mij thuis mogen ze ook geen paardenvlees Haha! anders euhm.... Kotsen Tong uitsteken

vind echt heel raar Pling

xxx-jes me