Klazienaveen – De inwoners van Klazienaveen zijn verbijsterd en hevig geschrokken, nadat gisteren bekend werd dat een paard aan de Dordsedijk, vermoedelijk met een mes twee keer in het achterlijf is gestoken.
Niemand kan begrijpen, dat een mens een onschuldig dier zoiets vreselijks kan aan doen, dat er nu ook in deze omgeving een harteloze dierenbeul actief is geworden!
De politie is gisteren direct met een onderzoek begonnen en heeft een buurtonderzoek gehouden.
Mensen die de politie kunnen helpen worden gevraagd om contact op te nemen.
Heeft u iets gezien op de Dordsedijk tussen woensdagavond 21.30 uur en donderdagmorgen 08.00 uur dat verband kan hebben met de mishandeling? Neem dan contact op met 0900-8844.
Als Sandra niet zo makkelijk was, dan was dit niet gebeurd
Klazienaveen - Het waren 2 meisjes die gisterochtend ontdekten dat de pony Sandra van Kobus Mensen uit Klazienaveen letsel had opgelopen. "Die meisjes rijden hier paard. Vanwege het warme weer waren ze er al vroeg, om een uur of acht. Niet lang daarna kwam 1 van de meisjes aanrennen. Ze vertelde me dat een pony gewond was en bloedde", zegt Mensen. De Klazienavener, die een groot aantal paarden en pony's heeft, ging kijken en zag dat het geen loos alarm was. De staart van de pony Sandra was helemaal rood an het bloed. Mensen bracht het dier meteen naar een veearts in Sleen. "Die was er snel uit. De pony was mishandeld. Kijk, hier is het rapport van de veearts. Een oppervlakkige en 2 diepe wonden in de schede. Zelf heb ik het vermoeden dat het met een zakmesje is gebeurd. Omdat de pony nog bloedde, moet de dader, denk ik, in de vroege ochtenduren hebben toegeslagen." Mensen kocht Sandra een haflinger pony een week of 2 geleden. "Het is een makkelijke pony. en dat ze zo makkelijk is, daar is ze nu waarschijnlijk de dupe van. Als ze een ander karakter had gehad, was ze niet het slachtoffer geworden van een dierenbeul". Mensen zegt geen idee te hebben wie de laffe daad op zijn of haar geweten heeft. "Ik heb geen vijanden, voor zover ik weet. Ik heb zoiets ook nog nooit eerder meegemaakt. Ik hoop dat Sandra snel herstelt en dat de dader opgepakt wordt".
Het gaat redelijk goed nu met haar je ziet wel dat ze pijn heeft ook als je het wil afspoelen gaat ze helemaal met haar achterbeentjes heen en weer, en het is helemaal dik
als ik zoiets ooit zie ,rij ik die kwal met de auto dwars doormidden.Oeh ik kan daar zo kwaad over worden.En de politie zegt wel dat je niet zelf moet handelen,maar ik ga echt niet wachten,tot de politie een keer komt aanzakken,uren later.Dan zelf maar ,een paar wonden,maar pakken zou ik hem.Zeker weten.
Offtopic; ik dacht dat Flair dik was.. Weet je zeker dat er geen veulen in zit?
haha zeker weten de dierenarts had nog voor de zekerheid gevoeld,, ja ik moet nog aan haar conditie werken maar de eerste 2 weken nog niet ze moet eerst weer beter worden
OMG... kotsmisselijk wordt ik van dit soort berichten. oooooooeeeeh als ik ooit zo'n ontzettende vuile @&*$!#%&~(#) betrap, dan sta ook ik niet voor mezelf in. zeker is dat diegene dan flink wat snijwonden heefgt. bah! vuile eikels
ik hoop dat het paardje er niet al te veel aan over heeft gehouden en dat het snel weer helemaal goed komt met dr
jammer dat je dat soort mensen niet kan betrappen ik zou precies hetzelfde bij hun doen echt je leest het steeds vaker. die randdebielen moeten ze opsluiten en voor ieder dier dat ze hebben mishandeld hetzelfde bij hun terug doen. zo zou ik ze aanpakken
het gaat wel weer goed met de merrie,, ze is dol op haar antibiotica ik deed het hek open en ze kwam al aanrennen, eerst weer afgespoeld,, en toen mocht ze het biks met haar medicijn eroverheen ,, gelukkig lust ze het
Dit is de zoveelste keer al in Emmen en omstreken, ik denk persoonlijk dat het altijd dezelfde dader is. Ik moet er niet achterkomen wie dat is, dan sta ik niet meer voor mezelf in!!!