Kermispaardjes of Manegepony's?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 00:23

Zit ik me net te bedenken:

Pony park slagharen paardjes?
Etc. ken nog ene paar pretparken waar ik geweest ben waar de pony's ook de hele dag in de weer waren.

In pps wordt in de tijd dat ik daar geweest was *meerdere keren* ook maar zelfden gewisselt, dieren lopen standaard hetzelfde rondje en hebben bij elk rondje een ander kind op de rug.

In Duitsland hadden ze een manege waar iedere gek een pony kon huren, beginners en gevorderde, pony's stonden wel in boxen en kregen eten en drinken, maar liepen ook meerdere keren per dag het vaste rondje.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:59

Maar de pony's in Slagharen zijn tog weg gehaald? Verward

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:06

bij mijn paard op de dijk staat een man
die met ze pony's naar kermissen en paardenmarkten gaat
omdaar kinderen op te laten rijden
deze man is niet erg paardvriendelijk
hij had maar 2 stallen
op een dag kwam er iemand langs
en hoorde gehinnik dieis op onderzoek uitgegaan
en toen bleek dat de man in zijn potdichte veewagen
6 shetlanders had staan en in een trailer een fjord
de dierenbescherming heeft toen een waarschuwing gegeven
de pony's zijn best oud en lopen heel de tijd rondjes
tussen de herrie en rommel

ik vindhet nog zieliger (heb ik echt gezien)
een draaimolen met echte pony's
die dan rondjes draven aan een ijzer ding en dat heel de tijd door
dat vind ik pas zielig

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:15

Verdrietig Dát is idd pas zielig.... Misdadig... Ze moeten die man zelf aan zo'n ijzer ding vastzetten en rondjes laten kruipen met kinderen op zn rug!!!! Stoom uit je oren

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:34

*Tamara* schreef:
Ben ik nou de enige die nog nooit kermispony's in levende lijve heeft gezien? Verward

Nee, hier ook een!
Bij mij op de manege worden de pony's wel goed behandeld... Worden paar keer in de week losgegooid, hebben allemaal hun eigen stal, stallen worden 1 of 2 keer per week uitgemest, pony's mogen niet langer dan 3 uur per dag meelopen, oudere pony's maar 1 keer... Pony's krijgen genoeg voer enzo...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:50

Ik heb een keertje pony's op een kermis gezien, en ik draai dan ook al aardig wat jaartjes mee.
Kan het verschil niet zien tussen het kop aan staart lopen van een pony op een manege, en het kop aan staart lopen van pony's op een kermis.
Aan het geluid zijn ze snel genoeg gewend, en als de pony's er slecht uitzien zullen de ouders hun kinderen er ook niet snel opzetten op de kermis. Bovendien is de controle tegenwoordig toch wel wat strenger.
Voordeel voor de pony's in beide gevallen is dat ze iig de benen kunnen strekken, en dat dan ook wat langer dan de gemiddelde privepony, die maar een uurtje per dag uit zijn box komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 10:57

Waarom zijn in de ogen van mensen met een eigen paard toch altijd alle maneges slecht? Hier kan ik me zo aan ergeren he. Scheve mond

Ik ken genoeg maneges waar ze supergoed voor de paarden en pony's zorgen, de dieren staan in grote boxen, lopen max. 3 uur per dag, komen buiten enz. enz.

Dara kan menig privé paard jaloers op zijn die in pension staat en er een uurtje per dag uit komt! Boos!

Citaat:
Kan het verschil niet zien tussen het kop aan staart lopen van een pony op een manege, en het kop aan staart lopen van pony's op een kermis.

Nou als we allemaal moesten 'treintjerijden' op de manege was ik er al lang mee gestopt!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:25

Ik vind kermispaardjes zieliger... Scheve mond
Gelukkig zijn ze er hier al een paar jaar mee gestopt op de kermis hier in Vlissingen!
Maar die paardjes moesten een hele dag aan één stuk rondjes stappen met die kinderen op hun rug, en als het begon te regenen, bleven ze natuurlijk ook gewoon staan, kregen niks op hun rug van een deken ofzo... En ze moesten als ze klaar waren ook nog een heel eind naar hun nachtplek lopen!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:26

vraagje: wat zijn kermispaardjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:54

Ik ken eerlijk gezegd meer privépaarden die een beroerd leven hebben, dan manege- of kermispaarden.
Dat zullen veel eigenaren wel niet willen horen, maar ik zeg 't toch....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:15

kermispaarden:
actractie op de kermis, op een volte van 10/15 meter lopen een deel pony's, opgezadeld en al, soms aan ijzeren staven die ronddraien, om de zoveel toertjes stoppen de pony's en mogen er kinderen tegen betaling opkruipen, die pony's lopen een paar rondjes, stoppen, en laen weer kinderen op, de hele dag door

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:31

Ik den k wel dat die kermis pony's het hard hebben, zij moeten bijna de hele dag in cirkeltjes stappen, achter elkaar, altijd dezelfde cirkel. En altijd wel een heleboel van die ambetante kinderen op hun rug. En dat dag in dag uit, steeds het zelfde. Nu kun je wel zeggen dat manegepaarden toch wel bijna het zelfde doen. Maar er is toch verandering. Je rijdt niet elke les dezelfde volte. Er zitten ook wel eens gevorderden op hun rug. En ze lopen vaak niet de hele dag.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:35

dutske schreef:
kermispaarden:
actractie op de kermis, op een volte van 10/15 meter lopen een deel pony's, opgezadeld en al, soms aan ijzeren staven die ronddraien, om de zoveel toertjes stoppen de pony's en mogen er kinderen tegen betaling opkruipen, die pony's lopen een paar rondjes, stoppen, en laen weer kinderen op, de hele dag door

Daar heb ik nou nog echt NOOIT van gehoord!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:36

Irish waarschijnlijk is dat echt Belgisch Scheve mond

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 16:46

Ik denk dat het per individueel geval verschilt. Ik heb op de kermis in Tilburg wel eens kermispony's gezien, maar die liepen geen rondjes, maar gewoon een blokje om met een meisje erbij die de pony vast hield. Je hebt nou eenmaal verschillende soorten eigenaren, die op verschillende manieren voor hun dieren zorgen.

Maris_Winner

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:45

stef schreef:
Niet elke manege pony staat in een stand, niet elke kermispony wordt verrot geschopt, je kan er dus gewoon niks over zeggen. Ken ook zat prive paarden die er belabbert bij staan

Hier ben ik het helemaal mee eens!!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:54

ik denk al.. dit topic komt me bekent voor, zie ik een reactie van mezelf, 2 jaar geleden Haha!

is alleen niet echt de bedoeling op zo'n oude topics te reageren.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:22

Ik heb ook 1 x geholpen op de kermis met de pony's, wanneer we daar kwamen, stonden de pony's al opgezadeld in de trailer, maar wel met een halster, bij sommige pony's zat dat halster veeel te los, en bij andere veeel te strak, zij liepen ook heel de tijd t zelfde rondje, maar eigelijk kon het kind dat er naast liep zelf bepalen hoe groot of klein dat rondje dan werd. En de kinderen die er op zaten trokken of schopte helemaal niet, alleen 1 kind dat op de pony zat waar ik bij liep, die pony was al heel oud, en hij liep dus gewoon zoals een oude pony dat doet, die moeder van dat kind liep ernaast om dat kind vast te houden, en zij: 'dan moet je zo doen', en pakte de laars van dat kind en ging er mee in de buik van dat shetje stompen Boos! al gauw had ze door dat da niej werkte, en liet t maar zo.
Maar de eigenaren van die kermis pony's zijn ook niet altijf even aardig , als een pony dan iets had weggelegd, moesten wij t opruimen, en dan deden we t natuurlijk weer fout Boos! De pony's konden ook niet altijd drinken wanneer ze dat wilde, 1x in de middag ofzow, pakte ze een emmer, deed er wa water in, en dan mochten alle pony's komen, met degene die erbij liep, als de pony dan even niet dronk, was t meteen: 'ow hij heeft geen dorst', en kreeg de volgende pony de emmer voor z'n neus. Ze hielden er wel rekening mee wanneer een pony moe was, als ie nog moe was van de vorige dag, mochten ze op stal blijven.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:04

ow, is het topic al zo oud?
oeps, best stoppen met reageren Haha!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:04

Barb: ik denk niet dat het belgisch is hoor, bijna iedereen die reageert woont in nederland...

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:27

miss hele stomme vraag. maar wat zijn KERMISpony's? En sommige manege pony's vind ik heel zielig. op manege waar ik reed moest ik op een pony A pony voeten zo'n 30 cm van de grond... Verward moest ik dik een meter springen! Paardje ging er over heen, maar mijn benen bleven er achter hangen. Toen ging hij nóg hoger, wilde mijn paardje niet meer, werd hij er met zweep over heen geslagen! Ben daar nooit meergeweest! IS toch geen stijl! en ben op wel meerdere "rare"stallen geweest!!!!! Boos!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:29

dutske schreef:
kermispaarden:

eerst topic doorlezen in het vervolg QT. Knipoog

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:11

Sammm schreef:
Waarom zijn in de ogen van mensen met een eigen paard toch altijd alle maneges slecht? Hier kan ik me zo aan ergeren he. Scheve mond
Ik ken genoeg maneges waar ze supergoed voor de paarden en pony's zorgen, de dieren staan in grote boxen, lopen max. 3 uur per dag, komen buiten enz. enz.
Dara kan menig privé paard jaloers op zijn die in pension staat en er een uurtje per dag uit komt! Boos!
Nou als we allemaal moesten 'treintjerijden' op de manege was ik er al lang mee gestopt!

Ik ben het helemaal met je eens Sammm... bij ons lopen de paarden/pony's maximaal 3uur per dag, hebben een grote box, en komen vaak genoeg buiten..

lovesfjords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:38

Hoi Hoi, Het verschilt per manege, per kermis (ik heb trouwens nog nooit op een kermis een pony gezien maarjah) Bij ons op de manege, staan alle paarden/pony's in een ruime box, met stro, goed voer, goeie hoefsmid, en rijden gemiddeld 3 uurtjes mee of minder, staan vaak even in de wei of worden in de bak losgelaten. Dus ik denk niet dat ze iets te klagen hebben voor een manege pony, het is natuurlijk leuker om een verwende prive pony te zijn. maarjah wat kan daar nou tegen op?
En ik ben ook tegen stands..
xx frann

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:09

Wat denk je van pensionpaarden waarvan de baasjes geen tijd meer hebben en 1x per week (als ze geluk hebben) even snel een aai komen geven of ze in de molen knallen.
Vervolgens staan de paarden weer een hele week (of maand) in een hokje van 3 bij 3.
Die mensen heb je er ook tussen en dát vind ik pas zielig!!

Met lang niet alle manege paarden heb ik medelijden. Deze dieren hebben over het algemeen meer beweging dan de pensionpaarden.

En met kermispaardjes heb ik eigenlijk weinig ervaring. Ja, zie wel eens pony's bij grote evenementen, maar die komen gewoon bij een ponyclub vandaan en hoeven maar zelden die rondjes te lopen.