Cassidy schreef:Op een papier rijden zit knap beroerd.
Maar: de opfok van een papierloos paard is net zo duur als van een paard met papieren. Kans dat je er meer voor krijgt als er een papier bijzit is ook groter.
Maar zo zoetjes aan krijgen we wel een overschot aan paarden in Nederland, en is ook de aanfok met papier niet meer zo snel verkocht. Een economisch dipje en het eerste wat bij veel mensen de deur uitgaat is het paard. Waarom dan bewust nog papierloze paarden fokken?
Zo is het. Paarden zijn op dit moment verre van duur vind ik. Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe gekocht, mooi papier erbij, zeer gewild op dit moment. Hartstikke leuk voor als ik hem over een aantal jaar weer verkoop. Paard is voor een habbekrats de deur uitgegaan, voor dezelfde prijs als hij kostte als veulen, goedkoper dan dat had ik ook geen paard zonder papieren.
Ja, er staan ook paarden met een ongeveer gelijk papier te koop voor het tienvoudige, ben er gaan kijken en vond ze zelfs minder goed. Is het dan niet gewoon stommiteit van de koper?
Mensen gaan er automatisch vanuit dat een paard met goede papieren dat voor weinig geld te koop staat, brandhout is. En er staat veel brandhout tussen ook, maar ook tussen de paarden die 10.000 plus kosten
Dan heeft je paard met papieren toch een meerwaarde.