Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Plus dat het dier vel over been terug kwam, slecht gevoerd (In mijn proefiel kun je zien dat hij echt heel makkelijk moddervet werd, dus knap als je hem zo mager krijgt). En ik weet zeker dat dat niet aan het meisje dat hem reed lag, die moest regelmatig een weekend binnen blijven voor straf omdat ze Vos stiekem bijvoerde of meer bodembedekking gaf.xx_Horsiex schreef:...De paardenbranche is flink aan het groeien, vooral in de lager gelegen provincies. Ik ga dit jaar beginnen aan een Paardenopleiding, weliswaar niet in Deurne, maar at maakt me niks. Ik wil dit heel graag, ik weet dat het zwaar is, maar dat maakt niks uit, als ik kan doen wat ik leuk vind. Je kunt weliswaar werk hebben, maar als je dat werk niet leuk vind, waar sta je dan?
Dees schreef:Nou.... je zult waarschijnlijk (tenzij je master-class doet en je ouders hebben een goed renderende hippische toko) de rest van je carriere in de paarden 6 dagen per week moeten werken, minstens 40 uur per week draaien én dan nog steeds niet genoeg geld kunnen verdienen om ook maar een simpel flatje voor jezelf te kunnen betalen...
Je gaat een toekomst van pure armoede en lichamelijke uitputting tegemoet. Als je dat leuk vind... ?
LEUK is het leven pas als je een mentaal uitdagende baan kunt vinden waarvan je niet lichamelijk uitgeput raakt, en dan kom je om een uur of 5 thuis smiddags en dan staan daar je eigen paarden in je eigen stallen en kan je lekker helemaal zelf bepalen wat je daarmee gaat doen.
Maar goed, dan moet je nu wel even wat verstandigers gaan leren. Dat is idd minder leuk dan naar de paardjes-school. Het is maar wat je belangrijker vind - nu leuk en straks minder leuk, of na 4 jaar minder leuk de rest van je leven leuker....
Bedenk dat als je over een aantal jaar met je Deurne-diploma op zak niet meer wilt werken in de paarden, je wel heel weinig opties hebt. Wees verstandig - ga iets veelzijdigers studeren. Je hebt nu nog de kans.

Dees schreef:Als je er 100% voor gaat maak je nog een klein kansje...
Je zult nog vaak aan mijn tekst denken, dat wel
Veel succces, ik hoop dat je er evenzogoed heel gelukkig van wordt

Suzanne F. schreef:Ik heb daar 2 jaar deeltijd gelopen maar idd dat ik nooit mijn paard daar naar toe zou doen. Wij moesten dan ook weleens op schoolpaarden rijden, springen of dressuren en leerlingen op schoolpaarden lesgeven. Jezus wat waren die beesten verreden. Compleet stijf, vast in de rug, niet nageeflijk, leken idd wel manegepaarden. En buiten dat zagen ze er niet echt geweldig uit.
De meeste schoolpaarden die wij hadden voor springen, gingen er bokkend na de hindernis vandoor de bakrand in of braken hun benen over een kruisje, waren niet vooruit te branden of waren sterrenkijkers. En dan Cor Loeffen maar roepen, ontspannennnn ontspannennnn......*zucht*
(ja ze hadden wel een leuk Eksteintje die kon springen, die was zowaar nog wel een soort van leuk maar die was vaak kreupel)
Oja en die containerboxen waren erg sneu, als ik mijn eigen paard meenam wilde ik nog nieteens dat hij daarin stond.
xx_Horsiex schreef:Offtopic: Het deel in het zwart vind ik een lompe en domme opmerking, Er zijn zat manege paarden zie nageefelijk kunnen lopen en ontspannen en niet verreden zijn. Vaak zijn deze beestjes ook helemaal niet stijf.
. Ik zou in ieder geval niet gauw mijn paard naar zo iets doen. Of ik zou moeten zien wie hem rijd enz en veel contact met ze hebben. mocht het niet bevallen dat hij weer mee naar huis gaat.
omdat hij niet wijs was volgens haar. Tsja dat paard voelt je nou eenmaal haar fijn aan. Ben je bang dan pakt hij je
[***] schreef:xx_Horsiex schreef:Offtopic: Het deel in het zwart vind ik een lompe en domme opmerking, Er zijn zat manege paarden zie nageefelijk kunnen lopen en ontspannen en niet verreden zijn. Vaak zijn deze beestjes ook helemaal niet stijf.
Offtopic: er zijn er ook zat die wel verreden zijn

Suzanne F. schreef:Ik heb nog nooit in mijn leven een rijtechnisch fijn voor elkaar manegepaard gezien.
Misschien in jouw ogen wel maar ik leg mn eisen qua rijtechnisch ietsje hoger als jij vermoed ik.
Desiree schreef:Ook haar opmerking is niet dom maar terecht. Zie uitleg.