Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
manie schreef:Russel als je het zo goed voor denkt te hebben met paarden, waarom werk je er überhaupt mee??
Als ik mijn paarden de keus geef staan ze het liefst 24/7 met hun neus in het gras en gaan ze echt niet voor de lol een dressuurproef lopen in de wei.

russel schreef:Wan schreef:ik vind dat het wel kan.. ik bedoel; als jij moet werken overdag in die hitte.. dan ga je dat toch ook niet 's avonds pas doen? Of neem je toch ook geen 'rustdag' ofzo?
Als je nou de mogelijk hebt om 's ochtends of 's avonds te gaan rijden met de hitten en dán ga je 's middags, dan vind ik het een ander verhaal.
Omdat jij verplicht bent in de felle zon lichamelijk werk te doen 8 uur achter elkaar, straf je daar je paard dan ook maar mee, door hem dan maar te gaan rijden?? Ik proef veel dierenliefde en respect. By the way, zit je baas met een dik chabrak en leren zadel op je rug als je werkt en geeft hij dan het tempo aan?
benangelique schreef:russel, haal nou eens diep adem en LEES eens wat er staat; niemand zegt dat zijn of haar paard het lekker vind om met hoge temperaturen aan het werk te moeten, maar als het nu niet anders kan? Omdat je bijvoorbeeld in ochtend of avonddiensten werkt? of om allerlei andere redenen?
Bovendien; iedereen zorgt goed voor zijn paard, er wordt vast regelmatig gestapt en de dieren worden goed gekoeld na het werk.
Mijn paard wordt er alleen maar slechter van als ik hem nu stil zou zetten ivm het weer; hij staat dan te stuiteren op stal of in de wei, is boos omdat ik niet genoeg met hem doe en loopt de hele boel bij elkaar te hinneken op het moment dat hij een ander dier in de rijbak ziet.