'manegemeisjes'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 19:03

Ag,die kindjes bedoelen het goed.Of niet soms?

Vanmiddag werd ik achtervolgd door het "pennygrut",ik reed met Jamey in de bak komen er keihard achter me kindjes aanrennen.Ik ben altijd aardig tegen ze,maar ik sta niemand bij mijn paard toe (jamey staat dat zelf ook niet toe) Alhoewel ik dit wel altijd op een vriendelijke manier zeg.Ik waardeer het wel,als die meisjes me willen helpen.Ik zeg dan altijd heel vriendelijk: Sorry,maar ik wil liever mijn pony zelf doen! Of: Zouden jullie alsjeblieft niet achter Jamey aan willen rennen? Dat vind Jamey een beetje eng! Ook worden altijd de oren van mijn hoofd af gevraagt als ik met Jamey aan het rijden ben.Maar ik leg altijd alles uit,vind ik leuk! Ik vind het wel leuk als de kinderen in mij geïntresseerd zijn.Sommige vragen wel is om erop te rijden.Maar ik sta nooit mensen,behalve mijn moeder en mijn verzorgster,toe om op haar te rijden.

Ik vind het niet erg,die kinderen.Ik ben er immers zelf ook zo één geweest. Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 21:09

Ik heb dat ook her en der dat er van die enthousiastelingen willen helpen enz.

Maar ik doe het gewoon liever zelf , dat gaat het beste , snelste en dan weet ik zeker dat ze niks uitvreten waardoor mijn pony in de stress schiet.
Ze zijn zo brutaal sommige !!! Boos!

Die verlegen kindjes die dolblij zijn als ze mogen aaien of poetsen , die maak ik graag dolgelukkig door ze aan te bieden om even te stappen .
Dat vindt ik dan ook hartstikke leuk voor zo'n meidje en die is er zo van onder de indruk dat ze dolblij is , zit niet te rommelen aan die pony of wat dan ook.

Die bijdehandte schreeuwerige stronteigenwijze typjes wil ik niet bij m'n pony in de buurt hebben , vind ik doodeng !
Die types zijn tot ALLES in staat en denken dat ze je pony wel even manieren moeten leren ofzo Boos! , bah !!!

Ik had vroeger ook dat ik een ponietje reed voor mensen met een jonge dochter.
Die dochter keer er nooit naar om en kon het beestje niet aan.
Daarom reed ik 'm af en toe zodat zij er later nog op kon gaan lessen en hij toch een beetje beziggehouden werd .

Dan moest ik dus een half uur fietsen darnaartoe nadat ik op de manege de pony's en soms prive-paarden voor mensen op vakantie had gedaan.

Was ik daar dan , dan kwam dat kind aanzeuren dat ZIJ wilde rijden enz.
Prima het is haar pony , maar als dat elek keer gebeurd dan ben ik het wel zat natuurlijk !
Daarom ben ik er ook mee gestopt , had ik geen zin meer in zo.

Marena staat op een woonboerderij met enkele stalletjes , gewoon prive niet professioneel.

Als ik haar op een manege of andere vrij drukke srtal neer had moeten zetten dan had ik absoluut geen pony gekocht.
Ik wil niet dat jan en alleman aan m'n beest zit te klooien en zo nog wat redenen .

Hier komt ook af en toe een meisje van het schreeuwerige type ,
zit maar 100.000 keer de naam van m'n pony te gillen en met een zweep te slaan en te zwaaien om haar te laten rennen , wil erop enz.

Snoep en eten aanslepen voor die pony en maar zitten trutten met die
baby-praatjes waarin ze ook vaak zegt dat HAAR pony zo lief is -tuttutut-
en daar bedoeld ze dan Marena mee terwijl ze 'm vol met eten wil gaan
stoppen of bijna erop aan het klimmen is Frusty Misselijk

Of die meisjes die willen stappen , en als je het dan toestaat (dom ! Frusty )
meteen gaan draven en alles Misselijk

Pas was er ook nog zo'n mieppie die eventjes aanbood dat ze mijn pony wel voor me zou rijden dan kon ze 'm vanalles leren .....?!

Nouja nou vraag ik je , ik sta daar m'n brave beestje te poetsen , zij kent mij niet , m'n pony niet en ik haar niet ,
en ze neemt maar even aan dat ik dat een geweldig aanbod vindt omdat zij Miss penny is ?
En dan echt zo'n beginnerslesbeppie , bleeeh !!

Waar halen ze toch het lef vandaan om zich zomaar andermans pony toe te eigenen ? Verschrikkelijk ....

Nee dn liever die verlegen echt lieve niet truttende kids .
Die mogen erg veel bij mij gewoon omdat ze daar dolblij mee zijn !
Voor hun is poetsen al een hele eer en ze zijn diep onder de indruk van een rondje mogen stappen : Wauw !!! Bloos Party!!

Zo'n ettertje wil dan gelijk gaan draven , galopperen en rukt in de bek om even te laten zien hoe snel ze een pony achterwaarts kunnen laten gaan Misselijk

Erg irritant !!!! Boos!

Tja lang verhaal maar ik kan er zo slecht tegen.
Als iemand m'n pony aait , nouja okee .

Voeren dat vind ik al niks (wie weet wat ze erin stoppen)
en als ze dan nog willen dat die pony dingen doet dan wordt ik zo woest van binnen ! Zijn mooi mijn pony aan het verzieken Boos! Boos! Boos!

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 21:22

pmarena schreef:
Voeren dat vind ik al niks (wie weet wat ze erin stoppen)
en als ze dan nog willen dat die pony dingen doet dan wordt ik zo woest van binnen ! Zijn mooi mijn pony aan het verzieken Boos! Boos! Boos!

Tell me! Ik heb ooit op een manege gereden waarbij zo'n wicht droge zemelen gaf aan een manegepony. Zelfs het leegpompen van de maag heeft niet meer mogen baten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 22:22

Ik erger me meer aan (manege)meisjes die denken dat ze alles weten, en dat ze heel goed rijden. Wijken en schouderbinnenwaarts rijden, dus "M" terwijl die pony's tegen de hand lopen etc. En dan ben ik al jaren bezig om die basis er goed in te krijgen. Zwaar vermoeiend.

Arrogantie... Daar kan ik dus niet tegen... Maar dat zijn niet alleen meisjes van de manege, maar ook meisjes met verzorgpony's, meestal zo tussen de 13 en 15 jaar oud. Soms nog iets ouder. Niet allemaal hoor Schijnheilig Wil geen ruzie Knipoog

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 22:57

Ik ben blij dat ik niet op een manege of grote stal sta Lachen

Maar ik moet zeggen, ik vind het niet erg als een klein iemandje netjes aan mij vraagt of ze mijn paard mag aaien.
Aaien mag, op het hoofd of op de hals en anders niet! Geen borstels, geen snoepjes en al helemaal geen gezeur over erop zitten!

Ik heb mijn paard midden in het centrum van het dorp, dus er lopen nogal wat mensen rond. Paardemeisjes op vakantie weten dat direct en staan dus naast me. Geeft niets, zolang ze achter het hek blijven.

Ik vind dat ook veel te gevaarlijk, dat kleine grut met die paarden.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 23:06

Ik heb een tijdje op een manege gestaan. Lodewijk vond het geweldig!!!!!
hoe meer tegelijk 'm poetsten hoe beter en als ze het te hard deden ach dan geef je ze gewoon een por of doe je een pasje opzij.
Leuk is dat een paard die daar echt van geniet.
Ik heb dus echt wel een paar keer gehad dat er zo'n 6 a 7 meisjes tegelijk aan het poetsen waren dat ik er vlak bij stodn om het in de gaten te houden.
je kent het wel oren op half 7 oogjes dicht en poetsen maar heb alleen even ingegrepen toen iemand het linkervoorvoetje wilde krabben en tegelijk iemand anders de rechter wilde doen *LOL*

Ik heb daar 2 wedstrijd gehad ideaal wel 20 man die voetjes staan te wassen *LOL* (ik spoelde wel zelf na)

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 23:38

Bij mij aan de deur (ze staan thuis) komen ook wel eens 2 kleine meisjes langs en vragen dan of ze mogen helpen (op advies van mij pa: ja, vraag het maar aan mijn dochter: Chantal, grmbl. Moet ik ze weer teleurstellen Scheve mond ). Ach, van mij zou het wel mogen als ik niet van die hittepetitjes had. Ik kan het risico gewoon niet lopen; stel je voor dat er wat gebeurd. Ik vind het wel erg vervelend voor ze; het lijken mij 2 lieve meiden, ze zijn erg beleefd en noemen me mevrouw Bloos
Ik vind het ook wel jammer dat ik ze die kans niet kan geven.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-02 23:40

Ach, Duvel en Jip staan wel op een manege. Jip is zelfs officiëel een manegepony. Maar de manegekindjes weten heel goed, dat zij hem niet aan kunnen en ik wel, hihi! Het is zo'n eigenwijs patroon, datie gewoon gaat stil staan als ze zitten te schoppen en drijven? daar hebben ze vaak de kracht niet voor Haha! Daarom looptie ook niet zoveel in de lessen, hij blijft wel, omdatie voor ons superbraaf is als voorpony met de buitenritten. Dan rijd ik er ook op, of de eigenaar. En ik ga er heel vaak zomaar mee naar buiten, dat heeft voorrang op een of ander kind dat er in de les op zou willen. Ja, ze gaan hem weleens poetsen, maar dat is alleen maar mooi, want Jip is dolblij met alle aandacht die hij kan krijgen, en een lekker snoepje of worteltje lustie ook wel Vork .
Duvel staat in een rijtje met pensionpaarden, in de hoek, net buiten bereik van het looppad. Die stal hadden we eigenlijk voor Estor, want die beet mensen alsie er bij kon. En zo kon hij er dus niet bij, behalve als ze hem met opzet gingen aaien. Was dus wel makkelijk, want hijhield door zijn chagrijnige gedrag de 'manegemeisjes' op afstand Haha! . Met Duvel, die precies dezelfde kleur heeft als Estor en ook een kolletje heeft dat ook nog best een tijdje gewerkt, want ze dachten dat het nog steeds Estor was. Was ook weleens vervelend, want dan vroegen ze heel goed bedoelend of ik op Estor ging rijden, terwijl die inmiddels hemelen was, maar Duvel had er dus wel baat bij.
Nu valt het eigenlijk ook wel mee. Ik vind het wel gezellig als kinderen bij me komen kijken als ik sta te poetsen ofzo en ze weten allemaal toch wel dat ze er niet op mogen. En ze bemoeien zich er verder ook niet mee.
Heb eerder last van 'manegevolwassenen' en dan bedoel ik eigenlijk mensen die zelf ook een paard hebben en dan meteen ook denken alles te weten. "O, wat heeftie nou voor grote wond op zijn been?" (zit er al twee-en-een-halve week, is getrapt in de wei en heeft er geen meter kreupel door gelopen) "O, dan kun je zeker alleen maar stappen?" Frusty "Nee, hoor, hij heeft alleen maar een schop gehad van L'Esprit, maar dat is alweer dik 2 weken terug." "O, dan ziet het er ook nog niet goed uit." En dat terwijl er net een heel stuk dode huid vanaf is gevallen en langs de randen de korsten er al af bladderen, dus het is heel keurig aan het dichtgroeien!

Ach ja, volgens mij heb je overal wel wat. Behalve misschien als je met je paarden thuis staat. Maar als je dan ergens bij een rijvereniging komt, zal je het ook wel hebben, lijkt me.
Ik probeer me er niet aan te ergeren, ik rijd paard voor mijn lol en die laat ik me niet zomaar afpikken omdat anderen zich zonodig met mij moeten bemoeien.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 00:18

Ik ben zelf ook een manege meisje hoor! Haha! Ik word meestal gevraagt om te helpen en dat vind ik hardstike leuk, maar soms vraag ik het wel of ik zal helpen en meestal zijjn ze er blij mee! Haha! Maar meestal gewoon manege paarden afspuiten longeren enz en dat vinden ze allemaal prima! Haha!

Niet te veel aan treken van die meisje's ze bedoelen het goed en boffen gewoon niet zo erg dat ze een eigen paard hebben.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 08:03

Mijn ervaring is wel dat je pennymeisjes en paardenmeisjes hebt.
Die pennymeisjeszijn brutaal, weten alles enz. Beweren ze dat ze Z zijn met hun verzorgpony, maar galopperen ze wel overkruist Frusty Frusty

De paardenmeisjes zijn serieuzer, nemen tenminste wat van je aan en zijn voorzichtig. Als jij zegt dat het zus en zo moet, dan doen deze meisjes dat ook, die pennymeisjes niet, die gaan hun eigen gang.

Flootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 08:43

Ik ben het met Germie eens! De paardenmeisjes nemen zonder meer wat van je aan en willen niet persé rijden of uitstappen, maar kunnen dagen bezig zijn met vertroetelen en poetsen. Lachen Ik heb zelfs een hengstenvlecht leren vlechten van een paardenmeisje, trots dat ze was joh!
Ynse is echt een kroelert en dat was binnen no-time bekend op de manege. Elke zaterdag en zondag weer de vraag; Mag ik met Ynse kroelen? Haha!
De pennymeisjes zijn brutaal, arrogant en zwaar irritant. Die komen ook niet bij Ynse in de buurt. Die denken dat er eeen ritje tegenoverstaat als ze een keertje een borstel hebben gebruikt

Ynse vind kleine meisjes erg leuk en laat ze altijd helemaal begaan. Ze kunnen bij wijze van spreke onder zijn buik picknicken.
Toch ben ik blij dat ik niet meer op een manege sta, want je kunt helaas je paard niet 24 uur per dag in de gaten houden en die kleffe handjes door de tralies wordt hij vast weleens zat!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:31

Hihi , de laatste 2 reacties verwoorden wat subtieler precies wat ik bedoel .

Marena is niet zo'n fijne rustige lobbes die wel van dat gepruts houdt , ze is vrij angstig en onzeker en dat moet je dat helemaal niet bij zo'n paardje hebben natuurlijk.

Ik pik ook altijd de verlegen kinderen eruit aan wiens smoeltje je ziet dat ze diep onder de indruk zijn Haha!

Die brutaaltjes mogen hooguit en aaitje geven , de velegen leuke kids
mogen gerust uitstappen en als ze willen even stiekum een drafje.
Als ik maar degene ben die verder wil gaan en niet dat hun erom lopen te zeuren Knipoog

Bij Marena is dit nog niet aan de orde ze moet eerst veel meer rust en vertrouwen krijgen.
Ik heb al 2 x eventjes iemand anders erop gezet maar dan is ze helemaal erg gespannen en onzeker dus dat doe ik voorlopig niet meer.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 13:57

Breek me de bek niet open...

Ik heb het ook niet zo op manegemeisjes. Tuurlijk mogen ze me weleens helpen, maar alleen meisjes die ik ken, en waarvan ik weet dat ze zelf weten wat ze doen.

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 14:17

geen last van, bij m'n verzorgpony zijn er geen kinderen want dat is gewoon een boerderij. Op de manege rijd ik nu in de avond en dan zijn de "penny" meisjes al weg. Ik begrijp die kinderen ook wel een beetje een jaar geleden was ik ook al dolblij als ik een paard maar mocht poetsen en toen was ik 16 Haha! maar ik ben nooit zo brutaal geweest.
Maar van iedere leeftijd zijn er wel irritante mensen en aardige mensen. En meisjes van een jaar of tien zijn echt niet allemaal zo irritant.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 15:54

Ach ik kan me nog herinneren dat ik ook zo was, ik wilde altijd graag iedereen helpen (werd dan ook gretig misbruik van gemaakt als ik af en toe de verhalen van m'n moeder over vroeger hoor!) en vondt het dan ook reuze stoer als ik iets mocht doen voor iemand met een eigen paard of pony.

Nu ik zelf een paard heb stoor ik me er ook niet echt aan, ik sta op een pensionstal en heb er zowiezo niet veel last van. Soms komen de 2 dochters van een vriendin me helpen (5 en 8 jaar oud) Nappie vindt dat helemaal geweldig want die is tot z'n 3e levensjaar opgegroeid met kinderen van deze leeftijd. Ze borstelen wat en dan gaan ze voeten uitkrabben..........de 1 linksvoor en de ander rechtsvoor, tegelijk wel te verstaan *LOL* zie je Nap echt denken: ïk kan ze niet alletwee optillen dus til ik maar nix op" *LOL* geweldig Haha! ik help dan ook niet }> Knipoog Of ze willen met hem stappen aan het halster, Nappie loopt wel achter ze aan en als het hem niet meer zint stopt ie gewoon bij de hooiberg en wacht ie totdat ik eraan kom om de meiden te helpen Nappie eruit te slepen *LOL* Af en toe kom ik op de manege en dan komen er van die kleintjes op me af of ze hem vast mogen houden, ja hoor, Nappie luisterd toch wel en doet nix verkeerd dus hou hem maar vast Haha! en een prettige bijkomstigheid voor Nappie is dat er altijd wel wat te eten is Clown Ach, ik kan er vijwel altijd om lachen en echt eraan storen, nee dat doe ik niet we zijn tenslotte bijna allemaal zo begonnen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:01

napoleon schreef:
Ach ik kan me nog herinneren dat ik ook zo was, ik wilde altijd graag iedereen helpen (werd dan ook gretig misbruik van gemaakt als ik af en toe de verhalen van m'n moeder over vroeger hoor!) en vondt het dan ook reuze stoer als ik iets mocht doen voor iemand met een eigen paard of pony.

Nu ik zelf een paard heb stoor ik me er ook niet echt aan, ik sta op een pensionstal en heb er zowiezo niet veel last van. Soms komen de 2 dochters van een vriendin me helpen (5 en 8 jaar oud) Nappie vindt dat helemaal geweldig want die is tot z'n 3e levensjaar opgegroeid met kinderen van deze leeftijd. Ze borstelen wat en dan gaan ze voeten uitkrabben..........de 1 linksvoor en de ander rechtsvoor, tegelijk wel te verstaan *LOL* zie je Nap echt denken: ïk kan ze niet alletwee optillen dus til ik maar nix op" *LOL* geweldig Haha! ik help dan ook niet }> Knipoog Of ze willen met hem stappen aan het halster, Nappie loopt wel achter ze aan en als het hem niet meer zint stopt ie gewoon bij de hooiberg en wacht ie totdat ik eraan kom om de meiden te helpen Nappie eruit te slepen *LOL* Af en toe kom ik op de manege en dan komen er van die kleintjes op me af of ze hem vast mogen houden, ja hoor, Nappie luisterd toch wel en doet nix verkeerd dus hou hem maar vast Haha! en een prettige bijkomstigheid voor Nappie is dat er altijd wel wat te eten is Clown Ach, ik kan er vijwel altijd om lachen en echt eraan storen, nee dat doe ik niet we zijn tenslotte bijna allemaal zo begonnen Knipoog

Inderdaad, helemaal mee eens.

Qiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 16:49

Ik sta ook op manège en in het algemeen heb ik er geen problemen mee, op het volgende na. Ze vinden dat mijn zwart paard (met witte kol) erg gelijkt op 'Black Beauty' van het feuilleton op TV en doen niet liever dan haar veel snoepjes brengen, want ze is toch zo lief... Vooral wanneer er in de zomer ponykampen zijn, heb ik soms wel schrik dat ze teveel van al die zoetigheid binnen krijgt.
Verder vind ik ze wel leuk, ze willen je paard al eens vasthouden enzo...is ook wel handig als je bv nog even iets moet halen ofzo.
Joke

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 17:03

tot mn veertiende ofzo ging ik op kamp in de manege
dat was alleen overdag, niet met inslapen
sinds mn twaalfde had ik Jessie en die nam ik mee
ze werd dan voor een week op de manege gestald

voer nam ik mee van thuis omdat ze ginder ook kuilvoer gaven en dat is ze absoluut niet gewend
op de staldeur hing ik telkens een groot blad met in koeien van letters "Jessie niet voeren, geen snoep geven en niet aanraken aub"
reden waarom?

ook daar stikte het van de koters die de paarden volstopten met vanalles en nog wat, zelfs vers brood, chips, enz.
tijdens kamp was voeren daar trouwens een taak van de kinderen, dus die mededeling was ook niet overbodig
en niet aanraken? niet aanraken wil ook zeggen niet poetsen en niet uit de stal halen
en wat ik wou voorkomen was dat ze haar gingen borstelen met borstels waar ze ook een paard met schimmel ofzo mee geborsteld hadden
om die reden liet ik ook niks van mijn materiaal slingeren, elke avond en ochtend was het zeulen met zadel, borstels, dekens,...
en ze moesten gewoon met hun fikken van jessie afblijven en daarmee basta

wat ik zo verschikkelijk om te Misselijk vond, was dat ik opeens (sinds ik met Jessie op de manege kwam) ongelooooooooooooflijk populair werd, terwijl daarvoor niemand echt bevriend met mij wou zijn
maar nu had ik een eigen paard en toen kenden ze me allemaal opeens wel
pech voor hen, maar ze hebben er nooit mee mogen rijden of mogen borstelen of wat dan ook
ik vond dat zo hypocriet: ik had een eigen paard en toen opeens bestond ik wel voor de juffertjes, want wie weet zou ik ze wel ns laten rijden
mooi niet dus!!!!!!!! Boos!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 17:14

leentje schreef:
tot mn veertiende ofzo ging ik op kamp in de manege
dat was alleen overdag, niet met inslapen

het valt te hopen dat ze je niet insliepen Haha!

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 17:58

Ik heb er niet echt zon last van, maar het ergste vind ik nog dat ze constant vragen als ik zijn/haar pony wil opzadelen, naar de stal brengen enzo.
hier op de manege zijn ze van dat ik weet, helemaal niet zo als hoe jij vertelde met die hoevenkrabber, haha echt wazig zon kind(dat manegemeisje he) hier zijn ze meer zo van: ahh dat is zielig! nee kijk dat moet zo, etc.

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 18:12

Of het vervelend is, ligt eraan in wat voor stemming ik ben. Als ik een hele zware dag op school heb gehad en lekker ga poetsen en rijden als ontspanning, kan ik die meisjes niet uitstaan!
'Ga je nu rijden?' Nee ik ben nog aan het poetsen. 2 seconden later, ik zet 2 stappen naar de andere kant. 'Ga je nu rijden?' Nee, ik ben nog bezig. 5 seconden later, ik doe het zadel op en het hoofdstel zit er nog niet op. 'Ga je nu rijden?' Aaaargh! Om gek van te worden!

Maar goed...af en toe is het ook best leuk, zo'n kind vind het geweldig en het paard geniet er ook nog van, maar soms.... Lips are sealed

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 18:15

Ik ben echt zo blij dat Sevin niet op een manege staat, ik zou echt gestoord worden. Vooral die banketstaaf-verhalen op maneges kan ik niet tegen. Als ze niet een keer mogen rijden, ben je gelijk een trut en heb je een waardeloze knol. Misselijk

En dan zijn het nog niet eens die kleintjes die zo zaniken, de grotere kunnen er ook wat van. Heb geen zin om verder in detail te gaan, maar ik ben dus heel blij dat Sevin thuis staat, zodat al die kids er met hun tengels vanaf blijven.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 20:09

Ik heb er zelf weinig last van. En Pam volgens mij ben jij toch ook een manegemeisje? Ik vind het zo denigrerend klinken. Het zijn gewoon kinderen die paarden leuk vinden net als jij.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:18

Op mijn vorige manege hadden wij er ook niet zoveel last van, in iedergeval niet van die kleine kinderen. Juist wel van de 15-16-jarigen, maar dan niet op zo'n manier, gewoon opmerkingen die je naar je hoofd geslingerd krijgt...Ik zou me er ook niet zo druk om maken, denk ik. Ik sta nu samen met een andere persoon op stal en we zijn er vaak op verschillende tijdstippen, dus ik ben vaak alleen en dat is ook niet alles..

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 23:18

tuurlijk kan het vervelend zijn, maar zijn we niet allemaal zo geweest?
niet iedereen heeft zodra hij kan lopen een eigen pony klaar staan..
Ik vond het vroeger ook prachtig als ik bv. het paard van mijn instructrice mocht poetsen ( de eer!), en ik hielp graag beginners die nog niet konden zadelen ed.

Ik sta met Graziano nu op een pensionstal waar dus geen manegeklantjes rondhangen. Maar als er toevallig iets langskomt mag die heus wel is een rondje op grassie. Het moet niet te gek worden, maar gewoon een rondje aan de hand, wat maakt dat uit.

en als je ziet hoeveel plezier je er zo iemand mee doet..