irritaties: zweepjes!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 01:02

Mocht ikmijn zweep verliezen dan stap ik zlef af. Ik neem mijn zweep eigenlijk alleen maar mee als ik naar buiten ga, als bescherming tegen vervelende honden.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 07:44

Er zijn ook kinderen die denken dat het grappig is om een andere pony op de kont te slaan met hun eigen zweepje...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 12:48

Citaat:
Op 2001-05-17 13:29, schreef Tender:
Citaat:
Op 2001-05-17 12:42, schreef Sjuimpje:
Ik heb thuis ongeveer 10 à 15 zwepen in een koker staan, waarvan ik er 3 zelf gekocht heb. De rest hebben ik en mijn ouders allemaal in het bos gevonden en er zitten hele luxe bij. Heb zelfs nog een keer een longeerzweep aangetroffen maar dat vond ik te veel gesjouw! Ik ben namelijk wel een beetje kieskeurig geworden en pak niet alles meer op!!

Verder wil ik even het volgende kwijt:

Lieve mensen,
als jullie in het bos een peesbeschermer/springschoen/strijklap/ijzer vinden zouden jullie die dan willen laten liggen? Ik heb bovenstaand allemaal al wel een keertje verloren en wanneer ik met mijn volgende paard dezelfde route rijd vind ik ze maar zelden terug.
Bij voorbaat dank!!!

?????????
een zweep mag je dus wel meenemen, maar de rest moet je laten liggen?????????????
Verward:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?

Tja Tender,
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je een zweep kan verliezen zonder het te merken. Beenbescermers e.d. kan je echter wel verliezen zonder er erg in te hebben!!!
Vandaar!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:!:

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 16:23

Ik rij gewoon zonder zweep Lachen
Dan verlies je hem niet. Party!! Tong uitsteken

Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 17:51

ik verlies mijn zweep niet vaak hoor! Heel af en toe misschien als er iets verkeerd gaat! Maar verder hou ik hem keurig vast!

xxx so

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 18:57

Ik heb hem nog nóóit, maar dan ook echt nooit laten vallen Haha!
Ja toen ik nog een beginner was misschien eens bij mijn eerste lessen maar dat kan ik me niet echt meer herinneren Scheve mond\

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 20:32

hoi, mijn zweep ligt alleen op de grond als ik dat wil.
heb namelijk zo superhandig dingetje eraan waar je dus je hand door kunt doen en dan de zweep vasthouden.
al laat je de zweep los, je hand moet ook nog eerst door de lus om hem kwijt te raken.

niet dat ik vaak de zweep gebruik, helemaal niet, bijna alleen als ik buiten rij, en als ik naar de manege ga heb ik hem meestal wel bij me, maar in de bak gebruik ik hem niet, niet nodig, buiten is ze soms een beetje vervelend, heb het alleen voor noodgevallen.

en ja, mn motto is dat je zonder zweep en sporen maar met liefde en geduld vaak verder komt. is ook zo, maar soms is een zweep als je die op een goede manier gebruikt wel handig

slyding roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 20:33

vanwaar al die moeite zonder zweep rijden kan ook en dan kun je hem ook niet verliezen *LOL*

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 20:40

chrystal-gek, als je je hand door de lus doet, kan dat gevaarlijk zijn.
Als je valt en dat ding steekt je, bah..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 21:04

De enige keer dat ik een zweep ben verloren is toen ik in Gorssel in de cross over de kop ging in de waterbak. Ik had een heel kort zweepje zonder lusje, en was eerst bezig om niet onder m'n pony en uit het water te komen. Ben opgestegen en doorgegaan en had pas toen ik door de finish was door dat ik m'n zweep kwijt was. Nou ja, niks meer aan te doen.
Tegenwoordig rijd ik bijna nooit met zweep, een doodenkele keer op les en dan kom ik nog wel eens met een zweep thuis die niet van mij is Bloos Bloos Als het een goede is breng ik hem de keer daarop weer mee, maar meestal zijn het toch van die prutdingen en zegt m'n trainer dat ik het maar moet laten zitten.