Penny paard??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-02 19:18

dovish schreef:
oké dat klinkt allemaal heel lief hoor,
maar veel paarden, die alleen in de wei staan, hebben ook niet veel om lief tegen te doen, of te pesten, of hoe dan ook afleiding te hebben. dan ben je zelf dus een soort zielige vervanging voor een weidegenoot en je bent dan dus waarschijnlijk op dat moment gewoon even afleiding. toch kan ik me voorstellen dat het leuk is als je paard hinnikend en met de oren naar voren naar je toe komt rennen. oké ik vind het leuk voor jullie en het lijkt me ook wel leuk, want je krijgt dan toch het idee dat je wat betekend voor je paard. maar misschien beteken je wel teveel.
of niet soms?
eva

Als je ziet wat ik heb geschreven staat Noah dus in de wei met zo'n 15 andere paarden.
Hij is gewoon blij me te zien.
Enne, hij hinnikt niet hoor, maar komt gewoon lief naar me toe draven en is blij dat ik er ben.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 21:37

Evita is alleen pennypaard als de hele groep naar het hek toe komt rennen, ja dan gaat ze wel mee *LOL* dan kom er alleen wel een kudde van 20 pennypaarden op je afstormen *LOL*

meestal ziet ze me wel als ik aan kom, ze kijkt op en gaat daarna weer verder met grazen, maar als ik er bijna ben komt ze meestal naar me toegelopen!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 11:18

Bonanza is half een pennypony Haha!
Als ze net in de wei staat denkt ze "No way dat ik dr uit ga"
Maar als ze al een tijdje erin staat dan komt ze wel aanlopen..

Als ik de stal in kom dan roep ik dr altijd voor ik naar dr box toe loop en dan krijg ik een hinnik als begroeting Lovers

enneh.. Bonita komt altijd naar je toe met dr eigenwijze snuit Haha! Lachen Lovers

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 11:36

Dan is Nikita Penny-paard in overdreven vorm. Loop ik weg van de wei hoor ik d´r na 500 meter nog schreeuwen en als ik na 1,5 á 2 uur weer terugkom staat ze, met een laag aderen over d´r hele lijf, langs het hek heen en weer te rennen.

Wanneer ze met d´r maatje staat <is nu een maand weg om voor de koets beleerd te worden> is ze wel wat relaxeder, maar staat al wel klaar om weer terug naar stal te gaan. Ideaal eigenlijk, hoef me dus niet schuldig te voelen dat ze maar een paar uurtjes telkens naar de wei gaat.

Laatst had ze me trouwens wel goed tuk; ze was een peesbeschermer verloren en ik wilde ´m opnieuw omdoen, maar dat ze even netjes bleef staan ho maar. Na 20 minuten achter d´r aangelopen te hebben (errug leuk spelletje haha) d8 ik ´dan pakken we ´t halster er maar bij´ en op het moment dat ik het halster in handen had was ze dus gewoon niet meer van me af te slaan. Kwam amper de wei uit omdat ze om me heen liep te dralen.. ook best Penny toch!!

marije999

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 21:30

Een vroeger bijrijdpaard van mij, Mahrusska, was absoluut geen pennypaard. Helemaal niet geinteresseerd als ik haar kwam halen. Behalve die ene keer, toen ze een week met haar eigenaresse mee was naar De Nieuwe Heuvel om gedekt te worden. Waarschijnlijk heeft ze zich daar behoorlijk verveeld, want toen we haar kwamen halen en ze zag me aan komen lopen liep ze het hek bijna omver van enthousiasme. En hinniken als een idioot!
Chester, mijn tweede bijrijdpaard, was ook niet zo´n knuffelkont. Hij kwam pas hinnikend op me af lopen toen zijn eigenaresse ziek was en hij zijn aandacht en eten puur en alleen van mij kreeg. De liefde van het mannelijke paard gaat óók door de maag! *LOL* *LOL* *LOL*
Maar wel jammer, ik vind het ook wel leuk als een paard blij is om je te zien. Misschien met mijn nieuwe bijrijdpaardjes meer succes.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 21:46

meestal hinnikt Mazzel wel en komt ie aanlopen (nee, niet rennen.. stel dat ie moe wordt Knipoog )
Gekke knol, maar zo'n ongelovelijke lieverd! Lovers

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 21:50

Zep schreef:
Overigens leer ik mijn paarden om naar mij te komen. Ik vertik het om ze op te halen. Of ze nou op stal, in de wei of in de paddock staan, ik laat ze altijd naar mij toekomen.

En hoe leer je ze dat? Ik kan wel gaan lopen schreeuwen bij et hek maar ik weet zeker dat er een hoop paarden gewoon niet komen... Sommige doen et ook wel weer heel uitbundig...