Waarschuwing !! Pas Op !!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iesj_

Re: Waarschuwing !! Pas Op !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:15

Beetje vaag verhaal, maar ik snap je ! en dat is gewoon triest van die mensen.
Maar gelukkig ga jij er wat aan doen Tong uitsteken .
Heeeel veel plezier met je paardje en maar te hopen dat ze nog veel kan leren !

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:33

jammer dat het zo gebeurde, hoop dat je een leuk recreatiepaard aan over houd,, maar vind het helemaal niet zo'n domme actie hoor, als Superleek, denk je daar toch helemaal niet aan, dan ben je al blij dat je een paard kan/mag kopen,, als ik niet een paard had overgekocht van de manege, zou het mij denk ik ook gebeuren, want zo naief ben ik ook wel,, nou ja succes...

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:23

Het blijft altijd een lastige situatie.. Helaas gebeurd het gewoon te vaak, dat "leken" op pad gaan zonder begeleiding van een paardenkenner en dan thuis komen met een "superbraaf,verkeersmak paard".. terwijl dit niet het geval is..

Aan twee kanten valt hier wat te verwijten.. De kant van de verkopers.. mag gewoon niet gebeuren.. maar helaas zien die mensen vaak allleen dollartekens.. En aan de kopende partij.. het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid.. Dom dat je niet iemand meegenomen hebt die er verstand van heeft.. Zo wordt het vaak een dure grap...

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:39

Ook ik ben zo bedonderd (door een andere handelaar dan topic): ik zou een 12-jarige holsteiner merrie hebben gekocht en na een tijdje bleek dat een 22-jarige Ierse Hunter te zijn. Zelfs onze DA wilde dit in eerste instantie niet geloven !!

Wij hebben onze rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en maakten een goede kans. Echter, dan moesten we het paard aan deze rotzak teruggeven en intussen waren we zo aan haar gehecht geraakt......we hebben ons 'verlies' genomen en een superlieve merrie 'gewonnen'.

Ze staat nu lekker het gras kort te houden en we zijn met Parelli begonnen....

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 19:17

Onze veearts heeft haar al 2 x behandelt en stond ook vol ongeloof, maar ja , niets is minder waar.
Ook wij zijn gehecht aan onze dame en ben niet van plan het paard terug te geven.
Gelukkig hebben wij de vorige eigenaar kunnen vinden, die in het bezit is van de eigendomspapieren, omdat het paard alleen een goede oude dag zou krijgen en niet verkocht zou worden, dus hopen wij op meer resultaat.
Helaas ben ik weer met advertentie waarschuwing van Speurders en Marktplaats verwijderd....
het is toch belachelijk dat oplichters ongestraft hun gang kunnen gaan op internet en wij geen waarschuwing mogen plaatsen.
Schandelijk gewoon, weet zeker dat die oplichtster van ons daarachter zit, die adverteert daar nl.
We geven niet op en ons paard heeft het goed gelukkig.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:09

tsja balen he dat je zelf iemand niet meer het voordeel van de twijfel kunt geven en je eigenlijk met je goede wil onwijs wordt bedonderd.
helaas geeburt het niet alleen in de paarden handel maar eigenlijk met alles.

ben blij dat jullie nog wle receratief plezier met jullie merrie kunenn hebebn, maar geeft toch een bittere nasmaak ja.

groetjes

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:50

Echt vreselijk dat er zulke oplichters zijn. Ze spelen behoorlijk op je gevoel in, want ze weten best dat je het paard niet zomaar terug brengt. Echt balen. Ik hoop dat je verder nog wel plezier met het paard hebt, al is het op een andere manier.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:09

Een tip op www.opgelicht.net verwijderen ze je advertentie niet en daar mag je dus ook de naam van de persoon noemen door wie je opgelicht bent

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:27

vreselijk dat dit soort mensen bestaan!

wat jullie trouwens ook hadden kunnen doen. er staat in het verhaal van de ts dat het paard z liep. dan moet het dus ingeschreven staan bij knhs. als je de combinatienummer hebt opgevraagt en even naar de knhs toe beld en vragen wat het niveau is en hoeveel winstpunten, kon je ook nagaan dat dit oplichterij is. misschien een tip.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:55

Ik vind het niks meer dan normaal dat je niet zomaar iemand kan beschuldigen van oplichterij. Gelukkig leven we niet in zo'n bananenrepubliek. Hoe vervelend de zaak ook is en hoe enorm 'opgelicht' je dan ook bent, een 'waarschuwing' met naam en toenaam is een beschuldiging. Ik zou ook zeggen: zoek wat verder, zoals die website die door Chip2 aangegeven is. Zet daar alle gegevens op die je kwijt wil en besef verder dat oplichters bestaan omdat er mensen zijn die opgelicht kunnen en of willen worden. Je hebt je lesje nu geleerd en die is hard aangekomen. Maar het idee dat je zomaar even je gelijk moet kunnen halen door iemands naam en adres op internet te gooien en te denken dat als dit niet mag oplichters blijkbaar 'ongestraft hun gang kunnen gaan'... maar maar maar, net Bush die zei:"If you are not with us, you are against us."

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 15:19

Dan heb je mijn topic niet goed begrepen beste Ekkie,
ten 1e heb ik niet gevraagd om opgelicht te worden,
ten 2e wilde ik dat ook niet en
ten 3e "het feit dat oplichters ongestraft" hun werk kunnen doen,vind ik mede te wijten aan het feit dat jij dit een beschuldiging vind, temeer dan een waarschuwing.
Ik heb wel meerdere lesjes geleerd, maar heb nog altijd vertrouwen in mijn medemens , zoals velen met mij en vind je een beetje naief in datgene wat je zegt.
Deze topic is nooit bedoeld om mijn gelijk te kunnen halen, die opdracht heb ik aan de politie meegegeven,.
Dit is geplaatst om mensen te behoeden voor dezelfde domme fouten,alleen hebben zij nu in ieder geval een profiel.
Gelukkig maar dat het jou waarschijnlijk niet zal gebeuren?
Ik zeg altijd maar "zoals de waard is , vertrouwt ie zijn gasten " nietwaar.
En met een lapzwans als Bush , heb ik al helemaal geen enkele binding, dus ook niet met zijn domme voorgekauwde uitspraken.

Mvg
"Eerlijkheid duurt veel langer..."

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:05

over dat keuren verhaal, idd zodra een verkoper je aankijkt of hij water ziet branden bij deze vraag is er iets goed fout!
Ik wou ooit van een bekende stal een oudere ruin kopen, hij zou prix st. george hebben gelopen. De eigenaresse wou opnieuw beginnen met een jonger paard. Ik heb er op proef gereden, en dat beviel uitstekend. Paard was wat onregelmatig in het begin, maar toen hij warm was liep hij als een zonnetje.
Toen kwam het keurings verhaal. Ik wou het op de officiele manier doen, goed, koper betaald, niet goed verkoper betaald. Met als eextra toevoeging dat we rekening hielden met zijn leeftijd wat betreft de foto's.
Dat ging dus nooi niet door. Ze wouden het niet betalen als hij niet goed bleek te zijn. En de blik in de ogen van dat meisje zei genoeg. Dat was een blik van "daar gaaaaan we weeerrrr" . Ofwel ze hadden hem al vaker geprobeert te verkopen. Toen ik later vertelde aan een andere stal wat we hadden mee gemaakt zei ze toch niet bij "die en die" stal!!?? ja die stal, hoezo? Nou die hebben al 3 processen lopen!
Lekker dan, zou je dus verliefd worden op zo'n paard, en er niet genoeg van af weten. Kom je mooi van de koude kermis thuis!

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 23:23

en die koude kermis hebben wij gezien.
Maar evengoed hebben we een lief paard hoor, jammer genoeg alleen niet voor de doeleinden waarvoor we haar gekocht hebben, maar we genieten er maar van zolang als ze er plezier in heeft.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:50

Het komt helaas wel vaker voor ja.

Vooral mensen die -wat jij al zei- van de manege afkomen, voor eerste eigen paard gaan, en nog 0,0 ervaring hebben op dat gebied.
Vriendin van mij had het met een andalusier; bruin, 1.63 hoog, hengst, 7 jaar en net ingereden. En dat voor 3500 euro. Goed, wij zoeden meteen gillen 'foooouuuuutt!! niets eens gaan kijken!!' Maarja, zij was te goed gelovig 'maar ze zoeken een goed tehuis; het gaat ze niet om het geld'.

Akkoord gegaan met de keuringsrapport van dierenarts van handelaar (weer fout natuurlijk; maja, wisten zij veel). Met rijden kon hij rechtsom niet op de volte, links wel, commentaar was 'net ingereden' (onzin, als ie het links snapt, snapt ie het rechts ook en is er meestal wat anders aan de hand).
Gekocht, na veel gezeur bleek hij artrose en HKO fase 4 te hebben. Net ingereden bleek ook niet te kloppen; volgens zijn fokker in spanje is hij naar de slacht verkocht..; hij heeft ook een gat van bijna 20 cm doorsnede van een stieren gevecht in zijn bil. En zoiezo, waarom zouden die spanjaarden hem niet inrijden, als dat zijn prijs van de 10.000 naar de 20.000 euro kan brengen? Want ja, dat was ie waard geweest als hij gezond was geweest. Tuurlijk; koper was erg dom, ze maakt die fout ook nooit meer, maar het is eigenlijk ook wel belachelijk dat je zó voorzichtig moet zijn, dat er zoveel oneerlijke mensen rondlopen.

En zoveel meer, andere stalgenoot, koopt een 6 jarige zangersheide merrie, gaat akkoord met keuringsrapport van DA van handelaar (tja, hoe ze zo dom kunnen zijn, geen id). Laag prijsje vanwege lange tijd stilstaan; paard ziet er ook niet uit, hele slechte bespiering, scheven benen, loopt enorm slecht; word veweten aan de lange tijd op rust. Ze geloven het en kopen de merrie; die dus HKO heeft. Ook mensen waarvan hun dochter net van de manege afkomt, en alleen afgaan op het 'lieve koppie'.

Nu dan, 6 jarige KWPN met goed papier, zogenaam geschikt voor de sport, prijs 1500 euro? Nogmaals, wij denken al, laaaat staan!
Is ook exact wat we gezegd hebben; maar ze vonden hem zo lief.... Zou een springknie hebben; heeft een echte verbening, en wil dat been niet belasten, fouutt!!! Maar toch akkoord met keuringsrapport van DA van handelaar (hoevaak we wel niet gezegd hebben dat ze dan niet moeten doen!) Nu hebben ze hem dan, en twijfelen ze omdat iedereen er zo negatief over is (tja...); en willen ze hem alsnog laten keuren door onze DA; mocht ie afgekeurd worden willen ze hem inruilen. Denk niet dat ze dat gaat lukken, die handelaar is allang blij dat hij zo'n onverkoopbaar paard voor meer dan het dubbele van slachtprijs kwijt is...

Natuurlijk, sommige mensen verpesten het paard en geven de schuld af aan de handelaren, die heb je ook. Maar ik vraag me af in hoeverre dat met opzet is (sommige kunnen werkelijk zonder het door te hebben dat ze het zelf doen, in een week tijd een lieverd naar een gevaarlijke knol omtoveren). Bij de handelaren is het over het algemeen wel express; ze moeten er immers hun geld mee verdienen, ze hebben de paarden niet voor de 'leuk', maar toch echt voor hun brood.

Ik heb mijn paard wel laten keuren door een DA die de man/handelaar waarvan ik haar kocht zeker weten niet kende; maar het ging hier om een 3 jarige in toch wel een aardige prijsklasse, en keuren was al geen probleem, en ik kende de man van wie ik haar kocht goed; had het paard ook geboren zien worden. De kans op oplichting was dus al minimaal; keuring was ook eigenlijk geheel overbodig. Ze is dan ook met glans geslaagd en de DA verklaarde de man ook voor gek dat ie zo'n paard verkocht Knipoog

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:21

Wat een bedrog zeg!! Boos! Het is voor jou vreselijk maar net zo goed voor mensen die hun paard daar achter laten voor een goed pensioen (denken ze) je zult later je oude paardje maar terug zien onder het zadel zwaar werkend om mijn paard!! Huilen Dit is gewoon in een woord vreselijk ****Geen woorden voor****

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:29

Ik vind de reacties over ' eigen schuld' van de koper, of kopers die ook een onderzoeksplicht hebben niet terecht...

Een mededelingsplicht gaat juridisch gezien nog altijd 100 x voor een onderzoeksplicht.

Als er gerommeld wordt met papieren en glashard gelogen over het verleden van een paard, dan zit de verkoper gewoon geweldig fout. Jammer alleen dat ze er mee wegkomen. Juridisch kun je inderdaad je gelijk krijgen en de koop ontbinden.....maarja, dan moet het paard weer terug....... En een opel kadet met vervalste kilometerstand lever je lachend weer in bij beun de haas. Maar dat leuke paard waar je verliefd op bent en dat ook nog eens zielig blijkt te zijn................

Iets anders ligt het met de ' subjectieve kenmerken' , zoals karakter van het paard en ook wel het rijtechnische gedeelte. Daarmee neem je als koper gewoon een gok...... Een 'klik' kun je niet met een keertje kijken en een keertje proefrijden beoordelen.....Dus om nou na weken bij een verkoper te gaan klagen over een ' vals paard' ...... Of een paard dat toch niet zoveel kan, terwijl je hem als koper zelf scheef hebt gereden.........

Wel goed dat nogmaals wordt benadrukt dat je kritisch moet blijven bij het kopen van een paard...........Maar ook realistisch..... Alle waar is naar zijn geld en als je een toppaard krijgt aangeboden voor een dubbeltje moeten er toch wel alarmbellen gaan rinkelen.....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:49

niet normaal toch? helaas hoor je dit vaker. mijn paarden krijgen gewoon hun oude dag bij mij gelukkig.
ik heb vandaag een soortgelijk verhaal gehoord, dus let altijd goed op of alles klopt als je een paard koopt!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:58

Jeetje wat vervelend. Ik vind echt goed waar je mee bezig bent. mijn complimenten, mensen moeten goed uit hun doppen kijken. En niet eerste beste paard kopen omdat hij ooh zo lief en leuk is

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:16

Pfoe, wat een verhalen allemaal zeg. Door schade en schande word je wijs... Kan me voorstellen als je niet die ervaring hebt en net voor het eerst een paard gaat bekijken en kopen je zulke dingen meemaakt omdat je niet weet waar je op moet letten. Maar valse papieren bij een paard geven is helemaal het toppunt!
Ik heb 1 regel: als het op kopen en verkopen aankomt vertrouw ik helemaal NIETS en NIEMAND!

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:42

Hallo allen,
gelukkig kan ik als topic plaatser, na hele lange tijd melden dat er wel degelijk
iets aan oplichting gedaan wordt/kan worden.
Alle positieve maar ook negatieve reacties hebbn mij niet weerhouden om van mijn probleem werk te maken.
Ik kan u melden dat dat tot op heden met succes gebeurd.
De recherche heeft een onderzoek ingesteld en het is tot een rechtzaak gekomen,
tot op heden zijn wij in bezit van voldoende aannemelijk bewijs om tot een evt. veroordeling van onze oplichtster te komen.
Ik houd u op de hoogte , op 30 maart 2007 zal er uitspraak gedaan worden in deze zaak, en ik zal de uitslag daarvan op dit forum/topic melden.
Voor evt. andere slachtoffers van een soortgelijk delict adviseer ik [b] Je niet als dom, blond of anders uit te laten maken en er ondanks al je twijfels werk van te maken, door bv. AANGIFTE te doen.
Het is wel degelijk de moeite waard !!!

Vr gr
Peperplant

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:44

er hebben wel vaker waarschuwingen gestaan op bokt ook uit kaatsheuvel met de zelfde problemen misshcien even zoeken? dan vind je er vast nog meer ik heb dit vaker gelezen op bokt dat er een vrouw was die hele zielige verhalen ophing enzo

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:52

jeetje dat is niet niks zeg. ik heb mijn paardje ook niet laten keuren omdat ik er volste vertrouwen in had/heb.

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:53

ja daar zijn wij in het afgelopen jaar wel achter gekomen !
Alleen jammer dat die personen geen stappen ondernemen, zowel niet alleen of samen met ons. Ze berusten allemaal in hun lot en zijn bang voor ....?
Vele personen gevonden in onze speurtocht ,maar helaas niemand die een verklaring of
procedure durft of wil starten.
Jammer vind ik dat...
Zo zal deze weerzinwekkende manier van paardenhandel gewoon voort blijven bestaan.
Alleen door politie en justitie op de hoogte te stellen zou je een hoop dierenleed kunnen voorkomen.
Politie doet er wel degelijk iets aan, maar dan moeten ze het wel weten !

Gr

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 19:00

Voor diegene die werkelijk interesse hebben in het verhaal, een speurneus hebben en een beetje (heel veel) tijd om ingelezen te worden in het geheel, verwijs ik naar de volgende link :

http://opgelicht.net/viewtopic.php?t=62 ... b8fa624a47

Hier het verhaal van Dana en de reacties van lezers, alsmede ,wederom onder een valse naam, de persoon die ons heeft opgelicht.

Misschien een leuke bezigheid in dit TOPIC ???
Zoek de oplichtster in het verhaal !!
Ik wens iedereen veel succes en wacht de antwoorden wel af....

Gr. Peperplant

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:04

Peperplant schreef:
Misschien een leuke bezigheid in dit TOPIC ???
Zoek de oplichtster in het verhaal !!
Ik wens iedereen veel succes en wacht de antwoorden wel af....

Gr. Peperplant

k heb geen antwoord, maar ik vraag me wel af in hoeverre je aan je eigen onderzoekPLICHT hebt voldaan.
Zou dat misschien een rol kunnen spelen waarom mensen geen zaak openen................