Vervolg: VERHUISD!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Vervolg: VERHUISD!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 22:59

hihi, morgen maak ik mooie, van de paarden in hun stallen en alles! we gaan ook nog in het bos rijden, dus misschien komt daar ook nog wel wat leuks uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:43

Cool, ik ben erg benieuwd...

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:13

Ik ben ook benieuwd!
Vind het echt super van/voor je!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 22:28

nou, hier zijn ze. het zijn er wel keiveel hoor!!

dit zijn de stalhouder en de verzorgster (zaya hier op Bokt), in de 'inloop' van de stal, waar dus ook het hooi ligt.
Afbeelding

Dit zijn Unique (de Fjord en Faram's vriendinnetje), Flicka (het vosje, die is dus ook van mij), en Dribbel, de bonte. die is min of meer van Bernadet (zaya). het hek hebben we afgelopen weekend nieuw gemaakt.
Afbeelding

Dit is het stalgebouw, met Unique ervoor, klaar voor de poetsbeurt.
Afbeelding

Nog een keer het hele gebouw, mooi of niet?
Afbeelding

Mijn zadelkast, sorry dat mijn westie scheef hangt... het is nog niet helemaal opgeruimd en netjes, maar ik heb ook gewoon teveel spullen...
Afbeelding

Nog een keer mijn zadelkast.
Afbeelding

Rijtje hoofdstellen in alle soorten en maten, hihi! ik heb voor Faram vier hoofdstellen, voor Flicka twee, één heb ik nog thuis, en haar showhalster voor de keuring hangt er ook bij... netjes hè?
Afbeelding

Faram, klaarstaand voor zijn poetsbeurt op de mooie ruime poetsplaats, echt ideaal! vooral ook fijn dat het binnen is... kijk hem leuk kijken, het ventje!
Afbeelding

nog een keer, met iets meer overzicht. links de enorme berg vers hooi...
Afbeelding

hier links het rijtje stallen, de eerste staat leeg op het moment. aan de rechterkant zie je het lagere deurtje, daarachter zit een grote stal, waar in de winter de shetjes in kunnen. er is nl nog een shetje, maar die staat nu niet op de foto's. de tweede box links is voor Faram.
Afbeelding

Nog een keer vanaf de voorkant... zie je de stalgang ook nog goed.
Afbeelding

Dit is Faram's box, lekker licht en ruim, mét automatisch drinkbakje, hihi! het is er keischoon, fijne vloer om schoon te maken (scheelt mij weer een hoop werk, hihi)... de muren zijn dan wel niet helemaal wit meer, maar ja wat wil je als er paarden wonen...
Afbeelding

Faram's box nog een keer, ik heb een mooi naambordje voor hem besteld, die komt op de deur.
Afbeelding

Tenslotte, na een flinke poetsbeurt staat Faram klaar in 'full gear', terwijl hij van verveling bijna in slaap sukkelt... hihi!
Afbeelding

Nog een keer, Faram in zijn westernoutfit. je kunt wel zien dat hij een ontstoken oog heeft, dat heeft hij de laatste tijd vaak gehad. de grote plek is van het schoonmaken van het oog...
Afbeelding

Maar daar hebben we nu een oplossing voor gevonden, een mutsje! WHAHAHA het ziet er zó stom uit... maar goed, ik hoop dat mijn tuttelventje nu geen last meer heeft van ontstoken ogen door de vliegen. op stal vlt het erg mee met de vliegen, maar buiten is het momenteel echt té erg...
Afbeelding

Nog een keer van voren, wat een dom gezicht is het toch, WHAAHAHAH!!!
Afbeelding

maar goed, wat vinden jullie ervan? Ok het is niet helemaal wit, maar de stalhouder wil dus deze zomer alles weer witten, dus ook dan weer foto's, hihi! het is er verder keurig schoon en netjes. alleen als wij er zijn is het een bende, hihi! maar we ruimen alles weer netjes op.

nog leuk om te melden: vandaag was het baasje van Unique er, en die vertelde dat toen ze Unique kwamen ophalen, Faram over het hek achter hen aan is gesprongen! dat hek is meer dan een meter hoog, hihi! de sukkel... heeft hij wel eerder gedaan. hij is zó los meegelopen naar de stal. ik moest er wel om lachen, het is wel een beetje gevaarlijk maar ik vind het toch stiekem ook wel grappig van het manneke.
nou goed, dat was alles. barst maar los!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:45

Heel erg fijn voor je, en het ziet er allemaal heel mooi & netjes uit!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:03

Nou Merrie veulen dat je het daar 5 jaar uit hebt weten te houden, vind ik knap!
maar ik vind het ook knap, dat je de stap toch hebt genomen om daar weg te gaan Knipoog
die mensen zaten gewoon op een andere golflengte dan jij ,wat een frustratie moeten dat geweest zijn, gesjouw met water ,verotte kuil, smerige stallen, wat een wantoestanden daar!
natuurlijk ben jij niet overdreven, zij zijn gewoon te makkelijk en hebben blijkbaar geen gevoel voor dieren..
misschien twijfel je nog zo, omdat je het rot vind om hun paarden achter te laten, omdat je weet dat ze nu ws niet goed verzorgt worden
maar helaas in alle delen van nederland wonen mensen, die niet goed voor hun beesten zorgen
ik heb ook zo'n buurman, drama op drama
zulke mensen zijn toch niet te veranderen

geniet lekker met je paardjes van je nieuwe stal
en ik ben blij voor je dat je zo'n leuke plek hebt gevonden
je gaat nu vast meer meer plezier ze toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:49

Ooohh... wat een mooie stal, het ziet er allemaal keurig uit, super!!! Hahaha wat ziet Faram er übermaf uit met dat vliegenmasker, maar 't is wel een handig ding...
Ik vind je zadelkamer er keurig uitzien, hoor, mooi schoon en opgeruimd... goeie plek, meis... en een hele goeie keuze. Flicka ziet er erg happy uit, tussen haar vriendjes....

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:18

ik heb je vorige topic ook gevolgd... goed joh dat je bent verhuisd!! en het ziet er gezellig uit!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:29

ja mooi he? ik ga zeker met meer plezier naar ze toe. hier hoef ik geen gezeur te verwachten, en de stalhouder heeft erg veel (bijna eng) gevoel voor humor, dus dat is altijd goed. hij heeft ook nog vier schaapjes, echte etters, dus daar kunnen we ons ook op uitleven. momenteel zijn we al twee dagen aan het proberen om ze in een kraal te krijgen, omdat ze ingespoten moeten worden tegen maden... hihi! misschien moet ik het met Faram proberen, hij heeft eerder met schapen in een wei gestaan, en die dreef hij altijd op naar hun eigen stukje, en dan mochten ze niet terug onder de band door in zijn wei. echt grappig. dus misschien kan hij ons helpen ermee....
de paarden hebben het erg naar hun zin, Faram is vooral echt aan het veranderen. in positieve zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:36

Mooi... goed om te horen, lekker ook dat je het merkt aan je paardjes...
Haha, wat een gedoe is dat met schapen, hè? Ik heb (jaren geleden hoor) wel eens hand- en spandiensten verricht op een kinderboerderij, schapen zijn echt stronteigenwijs, en sterk ook nog! Kan me voorstellen dat je er de handen aan vol hebt...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:43

Yamcha schreef:
Mooi... goed om te horen, lekker ook dat je het merkt aan je paardjes...
Haha, wat een gedoe is dat met schapen, hè? Ik heb (jaren geleden hoor) wel eens hand- en spandiensten verricht op een kinderboerderij, schapen zijn echt stronteigenwijs, en sterk ook nog! Kan me voorstellen dat je er de handen aan vol hebt...

ik dacht dat het een eitje zou zijn, het stuk waar ze in moeten is nl vrij groot, en met de texelaars van een andere buurman was het in vijf minuten gepiept. maar dit is een ander soort schapen, en die zijn dus 100X erger... WAHAHAH!! maar goed, leuk is het wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:47

Hahaha, ik weet er alles van... en maar zweten... ik hed altijd het idee dat de schapen erbij stonden te lachen (had ik ook gedaan als ik er een was)