wat een verschrikkelijk verhaal...echt erg om zoiets van dicktbij mee te maken,
veel sterkte ermee
Jura
Geplaatst: 17-06-02 14:30
Wat afschuwelijk... inderdaad heel veel sterkte gewenst.
Linda
Geplaatst: 17-06-02 14:45
Wat afschuwelijk! Dat zijn dingen die je je leven niet meer vergeet. Hoe is het nou met de eigenaresse. Veel sterkte voor haar en ook voor jou!
Desiree
Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-02 15:02
Het gaat niet zo goed met de eigenaresse. Ze kan zichzelf wel voor haar kop slaan dat ze niet meer heeft kunnen doen voor Christy en dat ze haar die afschuwelijke rit niet bespaard heeft door haar al eerder te laten euthaniseren. Maar als de veearts zegt dat er een kans is, dan zou ze die toch met beide handen aangegrepen hebben. En zou ze die kans niet pakken, krijgt ze weer spijt dat ze die kans niet gegeven heeft. hoe dan ook, er zijn geen verzachtende omstandigheden, het blijft gewoon heel moeilijk. En ik baalde dat ik niets kon doen of zeggen om de pijn voor Jara te verzachten. Toen Christie daar ook in die paddock lag te lijden, ver van ons afgesloten voelde ik me ook machteloos. Ik wilde haar het liefst troosten maar ze was onbereikbaar en ze zou het ook niet begrepen hebben. Ik had echt niet ingecalculeerd dat ik de trailer zou openen om haar daar dood aan te treffen. Ik had verwacht haar af te leveren en dat ze pijnstillers had gekregen om het te verzachten, hoewel ik wist dat er een aanzienlijke kans was dat ze dit niet zou overleven. Dit kwam heel hard aan.
chantal1
Geplaatst: 17-06-02 15:35
Heel veel sterkte... Zoiets wil je als eigenaar idd niet mee maken, toch gebeurd het jammer genoeg. Zulke beelden vergeet je nooit meer (iig ik dan). In de situatie heb je waarschijnlijk het beste gedaan wat mogelijk was.
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 17-06-02 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Felice
Geplaatst: 17-06-02 15:39
Echt vreselijk. Sterkte voor Jara en jou!
chanickyo
Geplaatst: 17-06-02 15:46
orri schreef:
Jeetje wat vreselijk zeg zit hier vol afschuw en natte ogen... kan het hele gebeuren me zo voor de geest halen. Vreselijke manier om je paard zo te verliezen.
Wens iedereen maar veel sterkte.
dit heb ik nou ook toen ik het verhaal las
Anneke
Geplaatst: 17-06-02 15:58
Wat afschuwlijk voor Christie om zo aan haar einde te komen. Het moet voor jullie echt vreselijk geweest zijn... Ik vind het heel tragisch en leef erg met jullie mee. Veel sterkte, ook aan Jara.
XJuul
Geplaatst: 17-06-02 16:39
jeetje wat een vreselijk verhaal.
Ik hoop dat als ik dat ooit mee moet maken ook zo`n vriendin in de buurt heb als jij die alles doet om te helpen.
Jullie hebben gedaan wat je kon, en helaas, iig heel erg veel succes gewenst aan Jara en aan jou.
melodica
Geplaatst: 17-06-02 18:05
Ik wil even laten weten, dat het volgens de da niet uitgemaakt had als ze eerder inSomeren aangekomen was, ze was dan zeer waarschijnlijk op de OK gestorven. Het paard waar het hier over gaat is het paard wat ik tot voor 2 maanden samen met mijn zus had, en wat ik 2 maanden geleden aan haar verkocht heb. Ze was koliekgevoelig, en het was nu 2 jaar goed gegaan. Vorige keer is ze ook met vliegende vaart naar Utrecht gegaan. We hebben alleen nog 2 jaar mogen genieten van onze Kristie.
melodica
Geplaatst: 17-06-02 18:28
Ik wil nog even iets laten weten. De reacties op stal van iedereen zijn heel erg fijn, men belt, stuurt kaartjes en gaat op bezoek. Ik denk dat dat Yara heel erg goed doet. Op zo'n moment wordt zo duidelijk hoe men met elkaar meeleeft en dat men inderdaad allemaal dezelfde passie heeft. In de stal van Kristie komt nu op verzoek van Yara mijn paard te staan, omdat die in een te kleine stal stond. Dit maakt het voor haar makkelijker, zegt Yara, liever mijn Grote Vriendelijke Reus dan een vreemd paard of een lege stal. Misschien dat mijn paard, waar ze als mijn zus toch ook iets mee heeft, haar een beetje op weg kan helpen om toch weer een beetje de draad op te kunnen pakken.
Monica
Geplaatst: 17-06-02 19:09
o wat erg voor het paard en de eigenaar zeg sterkte...
Cody
Geplaatst: 17-06-02 19:25
Wat een vreselijk verhaal. Jullie hebben je best gedaan om het paard er bovenop te krijgen maar helaas is het niet gelukt. En dat beeld van het paard in de trailer vergeet je waarschijnlijk nooit meer, maar verwijt jezelf in ieder geval niets Desiree. En dat moet de eigenaresse ook niet doen, wens haar maar sterkte en jij natuurlijk ook veel sterkte
Anoniem
Geplaatst: 17-06-02 19:42
Wat een verschrikkelijk verhaal. Toen ik de titel vanmorgen zag, dacht ik al dat ik het beter niet aan het begin van de dag kon lezen, vandaar nu dus pas. Wat een verschrikking om zoiets mee te moeten maken. Ik begrijp dat dit een afschuwelijke belevenis voor je was, maar ik wil toch zeggen dat ik vind dat je je als een kei hebt opgesteld met al je daadkracht. Heel veel sterkte voor iedereen die erbij betrokken is!
jen
Geplaatst: 17-06-02 19:54
heel veel sterkte
akerna
Geplaatst: 17-06-02 20:47
jeetje wat verschrikkelijk dit.
onwijs veel sterkte ermee! zowel voor jou, als jara en de rest.
manzano
Geplaatst: 17-06-02 21:08
Wat ontzettend vreselijk dit verhaal zeg. Wel super van je dat je zoveel voor haar gedaan hebt. Veel suc6 en sterkte....... liefs, Jacqueline
IngridM
Geplaatst: 17-06-02 21:55
ja, dat is zo erg, als je zo opeens weer beseft dat het opeens over kan zijn he, of het nou mens of dier is.
Sterkte, Ingrid
Lisette
Geplaatst: 18-06-02 10:18
Wat verschrikkelijk voor jou en voor Jara. Heel veel sterkte allebei.
Branca
Geplaatst: 18-06-02 20:35
Het is niet te geloven wat er gebeurd is. Het leven van ieder is vergankelijk. Zo is alles oke en zo is er verdriet. Dat is het leven, hoe oneerlijk het soms kan zijn. Er is gedaan wat je kon, het mocht niet baten. Veel sterkte aan al 'haar' bekenden.
Sandra
Anoniem
Geplaatst: 18-06-02 20:46
Ontzettend veel sterkte gewenst allemaal!!
Dit is toch de angst van elke paarden liefhebber. En ik hoop dat Jara er toch vrede mee krijgt, jullie hebben allemaal gedaan wat jullie konden. Dat het paard zou sterven op de trailer had niemand kunnen voorzien en dat moet ook niemand zich verwijten.
Ik ga er vanuit dat het paard het altijd fijn heeft gehad, en ik hoop dat die herrineringen snel weer boven komen.
Sterkte allemaal!!
Biebel
Geplaatst: 18-06-02 22:20
woorden schieten tekort.....
mijn ogen zijn gevuld met tranen....
...sterkte....
obelix
Geplaatst: 19-06-02 09:48
heel veel sterkte met t verlies! en heel veel sterkte voor yara en de anderen die er ook op die dag nauw bij bij betrokken waren! sterkte..
Angeliek
Geplaatst: 19-06-02 10:22
Ik was erbij in het paddock en heb jara nog geholpen met het lopen met Cristie.
Toen ik ging slapen dacht ik nog aan Cristie, hoe het met haar was, of ze veel pijn had... Volgende dag ging ik mee met desiree op concours, ik vroeg hoe het ging met Cristie, en zij antwoordde:"Cristie heeft geen pijn meer." Ik snapte het op het eerst niet, dus legde ik haar zadel in de auto, en ik kwam terug. Sandy was er inmiddels ook al. Toen vertelde Desiree het en we stonden daar echt met z'n drieen te janken.
Sterkte Jara! Groetjes Angelique
Miran
Geplaatst: 19-06-02 11:29
He bah, wat verschrikkelijk. Sterkte voor jullie allemaal!