Wat moet ik hiermee aan? (graag even lezen, hulp nodig)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Re: Wat moet ik hiermee aan? (graag even lezen, hulp nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 00:59

PS: stuur voor de zekerheid de link nog maar even. dan kan ik dit even volgen. ben niet zo goed in internetten haha dus snap er weinig van allemaal.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 10:17

Ok komt goed. ik ben er gisteren dus nog niet over gaan praten, omdat het Zondag was. ik ga vandaag even langs bij de buurman, ik moet wel zeker weten dat het kan, voordat ik met de oudjes praat. ze zullen er niet blij mee zijn, maar als ik het netjes uitleg zal het wel meevallen hoop ik. ik ben wel bang dat ze het niet begrijpen, maar ja dat is niet mijn probleem meer dan. mijn moeder staat er gelukkig ook achter, dat maakt het toch iets makkelijker. ik hou jullie op de hoogte!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 22:30

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:00

Zal niet makkelijk geweest zijn om de knoop door te hakken.
Wel fijn om te lezen dat je nu ergens staat waar je paardjes goed verzorgd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:57

merrieveulen schreef:
oh ja, nog twee dingetjes: twee van de kleinkinderen hebben ADHD, en die rennen dan soms door de stallen. mijn paard staat na het rijden altijd even binnen voor zijn eten, en dan rennen die kinderen daar, en als ze langskomen en het paard steekt zijn hoofd uit beuken ze er met hun vuisten/ handen tegenaan. ik hab dat een keer zien gebeuren. ook etteren ze met zweepjes, niet naar de paarden maar ernaast, wat voor de paarden niet erg prettig is. soms aaien ze de paarden, en op een onverwacht moment slaan ze ze ineens, terwijl het paard een plukje gras ofzo aan wil pakken.

Eerste: goed dat je verhuisd bent, heel verstandig!
Tweede: Het gedrag van die kleinkinderen heeft niets te maken met het feit dat ze ADHD hebben, wel met opvoeding. Ik heb zelf ook ADHD, in een heftige vorm, ik heb dit soort dingen nooit gedaan, omdat mijn ouders mij van kleins af aan een diep respect voor dieren mee hebben gegeven... Ik weet dat het mss een beetje offtopic reactie is, maar door dit soort (gebrek aan) opvoeding krijgen veel mensen hele vervelende ideeën over ADHD-ers... vandaar.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:07

Dta werkt helaas neit altijd zo. Mijn broertje heeft eht ok behoorlijk en alles wat hij doet doet hij druk, als hij zit zit hij niet stil als hij loopt dan stampt of rent hij half.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:16

Ik was vroeger ook vreselijk druk, nu ben ik een enorme kletskous, en kon ook nooit normaal wandelen. Toen ik op paardrijden ging vertelde mijn moeder me wel dat als ik bij paarden ging rennen, dat een paard daar van kan schrikken, en dan trappen... ik ben dus bij paarden altijd rustig geweest...
Ik neem trouwens wel aan dat jouw broertje de paarden niet zomaar slaat?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:19

Mijn broertje is ondertussen bijna 18 jaar en wonder boven wonder heeft hij een baan en gaat keurig naar school. Wat ik met je eens ben dat alleen kan met goede opvoeding.

Dat slaan is inderdaad een tekortkoming in de opvoeding van dei kinderen dat is natuurlijk wel logisch.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:20

Ik vind ook niet dat je overdrijft.
Je mag best je mening geven en zeggen hoe jij er over denkt.
Ik zal gewoon weg gaan en ergens anders gaan staan bij de buurman bijvoorbeeld.

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:33

meisje ga daar eens rap weg. denk niet aan hoe mensen je gaan aan kijken maar doe het voor jezelf maar vooral voor je paarden. misschien is die buurman dan niet zo'n strak plan omdat je dan de kan op ruzie erg groot maakt maar er zijn vast nog wel meerdere stallen in de buurt ga daar eens kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:32

karoliena schreef:
Mijn broertje is ondertussen bijna 18 jaar en wonder boven wonder heeft hij een baan en gaat keurig naar school. Wat ik met je eens ben dat alleen kan met goede opvoeding.

Dat slaan is inderdaad een tekortkoming in de opvoeding van dei kinderen dat is natuurlijk wel logisch.

Klopt hoor, kinderen zonder ADHD worden ook etterbakken als je ze niet opvoedt...

@ Becky_Claire en netam: heeft ze inmiddels al gedaan.... hier is de link: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=617207

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:42

Heb het hele verhaal gelezen en vind het kei goed dat je bent verhuisd!! Ga nu snel het verhuis-topic bezoeken!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:15

Ik vind ook niet dat je overdrijft. Jij bent de enige die daar de paarden correct verzorgt en behandelt en i.p.v. voorbeeld te nemen keuren ze het nog af ook. En jij vrreet jezelf op van ergernis omdat je dat allemaal aan moet zien. Dat werkt zo niet. Je gaat daar immmers naartoe voor je ontspanning, niet om je te ergeren. Ik heb ook op een stal gestaan waar ze met dieren om gingen waar ik me zo groen en geel ergerde zoals jij. Broodfokkers van honden die er altijd in donkere schuren lagen vol stront, onder de vlooien zaten etc. En paarden die van henzelf slech behandeld: in de zomer altijd binnen en in november het land op sturen in de kou. Slecht voeren, stallen niet uitmesten etc. Ik ben er maar weg gegaan. Want veranderen kun je het toch niet. Nou, ik hoefde het ook niet meer te zien dan. Ik denk dat jij ook maar beter naar een andere stal kunt gaan.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 22:35

ik ben dus verhuisd, zie deze link:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=617207

het gaat super, ik heb zelfs een paar leuke tips meegekregen van de stalhouder, hij heeft altijd sportpaarden gehad, ook voor de fok (nu nog één, ik hoop dat ik daar ook een keer mee mag rijden, maar dat zal geen probleem zijn), en hij is er altijd mee naar keuringen geweest. ik ga dit jaar ook met Flicka naar de keuring, dus hij kan mooi tips geven, hihi!

al met al ben ik blij dat ik daar weg ben, en van ruzie oid is gelukkig geen sprake.

even over het ADHD verhaal, het klopt dat het aan de opvoeding ligt. maar ja die ouders gaan ook imo raar met paarden om, de handjes en zweepjes zitten vrij los dus geen wonder dat die kuds het meekrijgen. de oudste is nu 18, en die begint wel wat rustiger te worden, maar is nog steeds snel haar geduld kwijt. en de paarden zijn daar nog weleens de dupe van... ze heeft ooit één keer op mijn paard gezeten, en was er ook zo weer af.

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:47

goed hoor dat je verhuisd bent ik was daar al lang weggegaan. Boos!
Jou'n paarden liepen kans op wormen, ziektes. Jij deed werk voor hun paarden en daar zou JIJ eigelijk voor betaald moeten krijgen. Als pensionhouder moet je jou'n paarden wel goed stro en hooi geven, behoorlijk klant onvriendelijk. Ik vind het maar een zielig zooitje daar, hoe ze hun paarden behandelen staat me ook totaal niet aan Boos!
gelukkig dat je bent verhuisd

dimfolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:02

inderdaad je hebt een juiste beslissing genomen....

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:16

Je hebt de goede beslissing genomen hoor ** gaat nu nieuwe topic lezen **.

Ik zou de DB of de AID er niet op afsturen. Dan krijg je denk ik zelf ook gekke blikken omdat je er 5 jaar hebt gestaan. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:19

merrieveulen schreef:
al met al ben ik blij dat ik daar weg ben, en van ruzie oid is gelukkig geen sprake.

even over het ADHD verhaal, het klopt dat het aan de opvoeding ligt. maar ja die ouders gaan ook imo raar met paarden om, de handjes en zweepjes zitten vrij los dus geen wonder dat die kuds het meekrijgen. de oudste is nu 18, en die begint wel wat rustiger te worden, maar is nog steeds snel haar geduld kwijt. en de paarden zijn daar nog weleens de dupe van... ze heeft ooit één keer op mijn paard gezeten, en was er ook zo weer af.

Dat zal je idd altijd zien, gaan de ouders raar met dieren om, dan doen de kinderen dat ook... Het was trouwens geen aanval hoor, ik wou het gewoon ff zeggen... oké? Knipoog

Mandybrandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:49

goede keuze gemaakt hoor! en had je inderdaad eerder moeten doen.. heel veel plezier op de nieuwe stal. en zag in je vervolge topic dat er foto's aan komen ben benieuwd!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 23:46

Yamcha schreef:
merrieveulen schreef:

Dat zal je idd altijd zien, gaan de ouders raar met dieren om, dan doen de kinderen dat ook... Het was trouwens geen aanval hoor, ik wou het gewoon ff zeggen... oké? Knipoog

tuurlijk! ik weet wel dat het geen aanval was, hihi!
ik besef nu inderdaad dat ik al veel eerder had moeten verhuizen. maar ja ik voelde toch een soort van trouw voor die oudjes, ik mag ze graag. gelukkig staan mijn paarden er nu lekker bij, ze hebben beter gezelschap (in plaats van op me af te rennen, hinnikend, blijft Faram bij zijn vriendin als ik hem kom halen. dat getuigt toch van een goede band tussen die twee), en een gezondere, nettere stal, waar ze ook het hooi en stro krijgen dat ze nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:24

Ik denk dat je een hele goeie keus hebt gemaakt meid... ik kan me goed voorstellen dat je trouw wilt zijn aan die oudjes, dat zou ik ook hebben, je voelt je toch rot, als je zegt dat je gaat verhuizen... hebben ze trouwens nog gevraagd waarom? Of waren ze direct oké? Ik vind het wel heel knap dat je het toch gedaan hebt, kan me voorstellen dat er heel wat piekeruurtjes in gezeten hebben... Mooi dat je paardjes zich nu zo goed voelen, kan me voorstellen dat er een last van je schouders valt... is ook voor jou weer een bevestiging dat je de juiste keus hebt gemaakt.
Ben blij dat je je niet aangevallen voelde, ik vind het best lastig om dat soort dingen goed te formuleren, geschreven kunnen dingen heel anders overkomen dan het bedoeld is... Ik ga zo nog ff je nieuwe topic lezen....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 23:18

Yamcha schreef:
Ik denk dat je een hele goeie keus hebt gemaakt meid... ik kan me goed voorstellen dat je trouw wilt zijn aan die oudjes, dat zou ik ook hebben, je voelt je toch rot, als je zegt dat je gaat verhuizen... hebben ze trouwens nog gevraagd waarom? Of waren ze direct oké? Ik vind het wel heel knap dat je het toch gedaan hebt, kan me voorstellen dat er heel wat piekeruurtjes in gezeten hebben... Mooi dat je paardjes zich nu zo goed voelen, kan me voorstellen dat er een last van je schouders valt... is ook voor jou weer een bevestiging dat je de juiste keus hebt gemaakt.
Ben blij dat je je niet aangevallen voelde, ik vind het best lastig om dat soort dingen goed te formuleren, geschreven kunnen dingen heel anders overkomen dan het bedoeld is... Ik ga zo nog ff je nieuwe topic lezen....

ze hebben wel gevraagd waarom ja, en ik ben eerlijk geweest. ik heb gezegd dat ik de stallen daar beter vond, en dat ze daar lekker met andere paarden van hun eigen formaat kunnen lopen, en dat die stalhouder zelf nog beter kan (voor van de winter, als ik het een dag niet red), en dat het gezellig is met de verzorgers en de andere pensionklant. meer heb ik niet gezegd, als ik hed gezegd dat ik het erg vind hoe zij met paarden omgaan was er wel ruzie gekomen denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:03

Goed opgelost, knap dat je eerlijk bent geweest. Ach, je hoeft ook niet alles te zeggen natuurlijk... knap gedaan hoor!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 22:10

Yamcha schreef:
Goed opgelost, knap dat je eerlijk bent geweest. Ach, je hoeft ook niet alles te zeggen natuurlijk... knap gedaan hoor!

bedankt!
ik ben nou eenmaal recht voor z'n raap, draai niet graag om dingen heen en vind eerlijkheid superbelangrijk, zowel tegenover mensen als dieren. sommige mensen kunnen er niet zo goed tegen als je eerlijk bent (want soms komen er dan ook minder leuke dingen naar boven), maar eromheen draaien, en 'achter de ellebogen', daar kan ik niet tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:46

Nee hè, ik ook niet hoor... maar eerlijk zijn en tactisch eerlijk zijn, zijn er soms twee, en het is erg knap als je de balans kunt vinden...