Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

merrieveulen schreef:oh ja, nog twee dingetjes: twee van de kleinkinderen hebben ADHD, en die rennen dan soms door de stallen. mijn paard staat na het rijden altijd even binnen voor zijn eten, en dan rennen die kinderen daar, en als ze langskomen en het paard steekt zijn hoofd uit beuken ze er met hun vuisten/ handen tegenaan. ik hab dat een keer zien gebeuren. ook etteren ze met zweepjes, niet naar de paarden maar ernaast, wat voor de paarden niet erg prettig is. soms aaien ze de paarden, en op een onverwacht moment slaan ze ze ineens, terwijl het paard een plukje gras ofzo aan wil pakken.
karoliena schreef:Mijn broertje is ondertussen bijna 18 jaar en wonder boven wonder heeft hij een baan en gaat keurig naar school. Wat ik met je eens ben dat alleen kan met goede opvoeding.
Dat slaan is inderdaad een tekortkoming in de opvoeding van dei kinderen dat is natuurlijk wel logisch.

merrieveulen schreef:al met al ben ik blij dat ik daar weg ben, en van ruzie oid is gelukkig geen sprake.
even over het ADHD verhaal, het klopt dat het aan de opvoeding ligt. maar ja die ouders gaan ook imo raar met paarden om, de handjes en zweepjes zitten vrij los dus geen wonder dat die kuds het meekrijgen. de oudste is nu 18, en die begint wel wat rustiger te worden, maar is nog steeds snel haar geduld kwijt. en de paarden zijn daar nog weleens de dupe van... ze heeft ooit één keer op mijn paard gezeten, en was er ook zo weer af.

Yamcha schreef:merrieveulen schreef:al met al ben ik blij dat ik daar weg ben, en van ruzie oid is gelukkig geen sprake.
even over het ADHD verhaal, het klopt dat het aan de opvoeding ligt. maar ja die ouders gaan ook imo raar met paarden om, de handjes en zweepjes zitten vrij los dus geen wonder dat die kuds het meekrijgen. de oudste is nu 18, en die begint wel wat rustiger te worden, maar is nog steeds snel haar geduld kwijt. en de paarden zijn daar nog weleens de dupe van... ze heeft ooit één keer op mijn paard gezeten, en was er ook zo weer af.
Dat zal je idd altijd zien, gaan de ouders raar met dieren om, dan doen de kinderen dat ook... Het was trouwens geen aanval hoor, ik wou het gewoon ff zeggen... oké?

Yamcha schreef:Ik denk dat je een hele goeie keus hebt gemaakt meid... ik kan me goed voorstellen dat je trouw wilt zijn aan die oudjes, dat zou ik ook hebben, je voelt je toch rot, als je zegt dat je gaat verhuizen... hebben ze trouwens nog gevraagd waarom? Of waren ze direct oké? Ik vind het wel heel knap dat je het toch gedaan hebt, kan me voorstellen dat er heel wat piekeruurtjes in gezeten hebben... Mooi dat je paardjes zich nu zo goed voelen, kan me voorstellen dat er een last van je schouders valt... is ook voor jou weer een bevestiging dat je de juiste keus hebt gemaakt.
Ben blij dat je je niet aangevallen voelde, ik vind het best lastig om dat soort dingen goed te formuleren, geschreven kunnen dingen heel anders overkomen dan het bedoeld is... Ik ga zo nog ff je nieuwe topic lezen....

Yamcha schreef:Goed opgelost, knap dat je eerlijk bent geweest. Ach, je hoeft ook niet alles te zeggen natuurlijk... knap gedaan hoor!