Anky stopt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Re: Anky stopt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:05

Anky stop niet met de paarden waar ze nu op rijd...ze heeft alleen gezegd dat ze geen jonge paarden meer gaat opleiden en uitbrengen op dit niveau voor haarzelf. Met Salinero enzow rijd ze gewoon nog vrolijk een aantal jaren verder.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 00:14

arabiandevil schreef:
maar hoezo zou ze stoppen? het gaat toch goed Lachen

Dat zegt toch niks? Ik kan me voorstellen dat iemand als Anky wel eens wat anders wil na tig jaren topsport, jaar in jaar uit. Ze reed haar eerste Olympische Spelen in 1988 (Seoul) met Prisco, dus ze rijdt al aardig wat jaartjes mee op het allerhoogste internationale niveau. En hoogstwaarschijnlijk valt er voor haar nog genoeg te doen binnen de dressuurwereld, daarvoor hoeft ze echt niet tot op hoogbejaarde leeftijd op internationale kampioenschappen te blijven uitkomen. Knipoog

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 00:41

Jammer dat ze Krack C niet beter opleid dan

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 07:01

Kimberley84 schreef:

rare opmerking, hij loopt zeer verdienstelijk GP hoor, ik mocht willen dat ik een paard ZO op DAT niveau had lopen, dan zou ik zeer tevreden zijn. Haha!

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 07:05

Ze gaat misschien stoppen met de TOPsport na de olympische spelen in Peking (2008) maar echt stoppen zal ze nog niet doen .. misschien wil ze dan ook wat meer tijd voor haar kind enz.. ik weet het ook niet

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 07:06

en btw idd missmiekie ik zou dat ook wel willen Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 07:44

WD-V -> PP

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 07:51

Dat zou echt jammer zijn dat ze stopt met rijden...
Maar aan de ene kant vind ik het wel beetje begrijpelijk ze heeft alles gehaalt wat ze wilde..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 08:43

Ik geef d'r groot gelijk.
Ik bedoel, goud op de OS, weet ik veel hoeveel paarden tot het hoogste niveau opgeleid. Wereldrecord hoge punten gehaald. Godsallemachtig veel wedstrijden gewonnen.

Ik zou het ook zat worden op den duur... Ik bedoel, natuurlijk is het leuk dat je zo super kan rijden, dat al je paarden het goed doen, en dat je jaar in jaar uit topsport kan beoefenen. Maar net als wat Karin zegt, bij de volgende OS rijd ze daar al 20 jaar mee. Hardstikke leuk, maar na een tijdje word je dat ook wel zat hoor.

Daarbij zal ze heus niet zeggen: 'Ja mensen, jullie bekijken het maar. Verkoop m'n peerden allemaal, ik kap er morgen mee.' Ze gaat alleen geen jonge paarden meer opleiden en starten.

Ik vind dat ze groot gelijk heeft. Lachen

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 08:49

ik heb er van het weekend gezien bij een clinic van tommie visser en zelf reed ze met het paard van haar schoonzus,
ze stopt over 4 jaar met internationaal. ze heeft toch alles wat er te behalen valt *LOL*
zelf zij ze het is zo veel tijd en werk om jonge paarden op dit niveau te kunnen rijden en krijgen. en jah ANKY toch al binnen Haha! dus jah groot gelijk lekker genieten van janic en jah paarden blijven rijden en les geven blijft ze volgens mij ook nog wel doen hoor.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:25

er is al wel vaker gezegd dat anky stopt..

ook dat ze haar paarden mishandeld ofzo Verward
beetje vaag

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:38

Dit heb ik al een hele tijd geleden gelezen in de IDS geloof ik.... Dat mishandelen zal wel loslopen..... Kan me niet voor stellen dat een paard dat mishandeld wordt zo presteerd.......

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:29

missmiekie schreef:
Als de paarden die NU zijn opgeleid met pensioen gaan oid, dan stopt anky ermee. De paarden die al op hoger niveau zijn opgeleid rijdt ze gewoon door. Painted is namelijk het jongste paard wat ze nu heeft staan en ze gaat geen jonge paarden meer opnieuw opleiden, iig dat is wat mij daarover verteld is.

Lijkt mij ook best logisch, zij wordt ook een dagje ouder Knipoog verbaast me niks ... wielrenners stoppen ook op hun 30e omdat het dan simpelweg te zwaar word.
Ruiters hebben het tenslotte ook zwaar, bedenk wel dat ze ontzettend veel sport op een dag naas t a; die paarden nog naar een sportcentrum en fietsen enz...en je kan nou eenmaal niet eeuwig een topconditie hebben ...

Edward Gal en Laurens van Lieren enz zullen het gerust over kunnen nemen Haha! met de jaren dan Vork

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:33

Leanee schreef:
er is al wel vaker gezegd dat anky stopt..

ook dat ze haar paarden mishandeld ofzo Verward
beetje vaag

Dat ging over het rond en diep rijden, dat bleek de duitse pers gezegd te hebben. Die noemde dat graag dierenmishandeling, maar als er iemand weet wat ze doet is het Anky wel, hoe kan je anders zo vaak wereldkampioen worden, ik heb hier al veel discussies over gelezen en het ging echt nergens over. Was weer is een luchtkasteel van de pers, datzlefde gebeurd hier in roddelbladen over topsterren, daar kan je het mee vergelijken, tis niet veel anders als dat.
Van dat verhaal is niks waar, is nog een rechtzaak over geweest en Anky won dus dat is duidelijk zat Knipoog

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:39

Krack C beter opleiden? Die heeft ook nog een andere baan, hij is dekhengst, dat vergt ook veel van een paard.
Ik zou me trouwens levendig kunnen voorstellen dat Anky ook wel eens lekker thuis wil zijn met man en kind.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:52

ik dnek dat anky hartstikke trots mag zijn over wat ze allemaal bereikt heeft in het leven.. peoh poeh moeten wij ngo amar zien te komen hoor.. en het zou inderdaad een slimme zet zijn, een stap terug.. dan geeft ze yannik misschien wat ruimte om zich te ontplooien wie weet wordt hij nog wle beter dan mams Lachen

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:44

Kimberley84 schreef:

Je hebt gelijk, gezien jouw profiel hebben we hier te maken met een natuurtalentje waarvan Anky nog een hoop kan leren! Ik zou haar eens benaderen, telefonisch of per mail, of ze bereid is jouw advies op te volgen? Succes!!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:14

Vind ik eigenlijk best vreemd, kan me het niet voorstellen
Maarja, misschien is ze het trainen van al die jonge paarden nu wel zat en wil ze nu wat anders, zich richten op lesgeven ofzo

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:17

Kimberley84 schreef:

Niet beter opleid? En hoe komt Anky dan met dit paardje in het A-kader?

Ik neem ook niet aan dat Anky helemaal gaat stoppen. Wat zal ze dan met dat optrekje in Erp gaan doen? Verkopen? Die blijft heus wel bezig in de sport. Wie weet wordt het ooit de nw. bondscoach van de dressuur Haha! En jong geleerd is oud gedaan dus Yannick komt straks in een gespreid bedje. Mooi toch Knipoog

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:19

Jammer dat ze stopt over een tijd.
Maar aan de andere kant;
krijgen andere ruiters wel weer een kans! Straks wint guusje [fjord] nog een keer zo'n mega prijs dat zou ik pas VET vinden!! Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:19

marleendv_88 schreef:
Vind ik eigenlijk best vreemd, kan me het niet voorstellen
Maarja, misschien is ze het trainen van al die jonge paarden nu wel zat en wil ze nu wat anders, zich richten op lesgeven ofzo

Ik vind het helemaal niet vreemd. Als internationaal sporter (maakt niet uit in welke tak van sport) heb je een hectisch leven en je bent veel van huis. Ik kan me goed voorstellen dat je na jaren eens wat meer rust en regelmaat wilt, of dat je je op een ander gebied binnen je sport wilt richten.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:27

ahhhh vandaar dan sjef ermee gaat stoppen Tong uitsteken Knipoog

nee grapje Clown

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:31

Zigomar17 schreef:
Jammer dat ze stopt over een tijd.
Maar aan de andere kant;
krijgen andere ruiters wel weer een kans! Straks wint guusje [fjord] nog een keer zo'n mega prijs dat zou ik pas VET vinden!! Knipoog

ikke misschien heel dom zijn Blond maar een fjord kan toch nooit in de gp komen. want daarvoor moet je paard toch groter zijn als 1.60m. teminste dacht ik een keer gehoort te hebben.

maar het is wel dat als anky stopt mer mensen de kans krijgen, want al rijdt anky niet zo heel goed ze wint toch wel haar paard toont (vooral salinero). en zij heeft gewoon de naam.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:32

en dat is niet het onderwerp van deze discussie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:12

Kimberley84 schreef:

Wat is er dan niet goed opgeleid aan dit paard? Hij loopt volgens mij in de 70% in de Grand prix. Lijkt mij goed opgeleid.