lelijke paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 22:21

Ja, ik zou ook geen paard kopen dat ik niet mooi vind, ik zou me er op een gegeven moment aan gaan ergeren.
Maar inderdaad, ik heb ook wel eens op een niet zo mooi paardje Schijnheilig (zachtjes uitgedrukt Haha! ) gereden, bij een boktmeeting.

Ik zal verder geen namen noemen.... Schijnheilig Haha! Haha! Haha!

angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 22:32

marieketencate schreef:
Ach, als een paard in het werk maar mooi wordt, mag 'ie van mij op stal wel een ezeltje zijn.....

2 weken geleden heb ik een paardje gekocht.
In eerste instantie op stal dacht ik nou nee...niet echt mijn droompaardje
De eerste aanblik van...nee niet mijn type,
en T was bovenal zeker geen liefde op het eerste gezicht!!
Ik zei tegen de verkoper van "nou gooi maar even los ofzo"
Zo gezegd zo gedaan>>>
WAUW!!!!! *LOL*
Ze zweefde...staart omhoog,mooie ruime gangen!
Super bewegen!..Ik was dus wel verkocht ineens!!gek he?
En heb haar gekocht!!!
Clown ...enne heeft een super karakter(altijd ruinen freak geweest)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 00:59

ik vind het uiterlijk niet het belangrijkste, als snap ik wel dat als ze echt dressuur wil gaan rijden dat ze een pony met uitstraling wil

Toe ik opzoek was ben ik ook bij een pony beland... het was net een ezel Bloos ! Was nou een van de eerste pony's die ik zag van: Die is lelijk! Clown
Maargoed, toch proef gereden en gekeken hoe het beestje was.
Maar ik knapte ook af op et karacter en hij liep niet. Haha!
Het was echt een sloom paardje, dat slofte...

Maar ik vind niet dat je een pony op uiterlijk moet beoordelen (als ze dat ook bij mensen zouden doen, zou de werled wel wat beter wezen)
Schijnheilig

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 07:58

Een paard moet me aanstaan en dan kan het best lelijk zijn (he Jasmijn Clown ). Jasmijn vond mijn Max ook een lelijk paard. Nou moet ik er wel bijzeggen dat ze hem zag midden in de winter met winterhaar en na een training waarna hij rondom bezweet was, niet echt op z'n voordeligst dus Haha! . Ik vind het zelf ook niet een echt een supermooi paard hoor maar toch heb ik hem gekocht omdat hij me aanstaat en dan gaat het mij vooral om de beweging. Motor van achteren en tact wil ik zien. Verschrikkelijk ruim hoeft van mij nog niet eens want de grootste schillenknol kan in opperste staat van opwinding nog best aardig door de baan zweven.

Eerlijk gezegd kan ik nooit precies aangeven waarom ik een paard wel of niet zou willen. Ik ben ook wel eens gevraagd om jonge paarden in te rijden, waarbij ik in ruil voor het rijden een aandeel in de paarden zou krijgen. Het zouden supergoeie paarden zijn. Ik kijken natuurlijk en op de 1 of andere manier waren het gewoon niet 'mijn' paarden. Er haperde naar mijn gevoel iets aan de beweging. Dan haak ik dus af terwijl het om te zien best mooie paarden waren.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 08:57

Lijkt me logisch dat je niet een paard koopt wat je lelijk vind. Ook al loopt ie nog zo goed en is ie lief.

Als je het paard kent en je bent er gek mee, dan zie je de lelijkheid niet meer. Dan is het het mooiste paard ter wereld.
Mijn paarden zijn de mooiste van heel de wereld!! Mooier bestaat niet, maar dat komt omdat ik zo gek op ze ben.
Weet zelf ook wel dat het geen stermerries zijn.

Ik houd helemaal niet van brede blessen en hoge witte benen, zou zo'n paard echt NOOIT kopen. En wat heeft Udinde? Ik vind haar de mooiste enter ooit gezien *LOL*

Het is allemaal een kwestie van smaak en liefde op het eerste gezicht. Voor mij geen bloedkikker, maar ook geen fjord. Doet u mij maar een gelder *LOL*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 09:03

Ik ben zelf iemand die ook maar op een bepaald type paarden valt. Ik zou ook nooit een paard kopen wat ik lelijk vind. Een paard moet mij iets doen en mij aanspreken en helaas ben ik daar heel kieskeurig in. Ik heb gewoon een zwak voor donkere chique hoogbenige bloedpaarden. En dan van die donkere ogen waar een bepaalde geheimzinnigheid in schuilt. En een karakter met heel veel temperament, zo 1 die eigenlijk niet te vertrouwen is maar als je hem voor je hebt dat die voor je door het vuur gaat. Dat heb ik vnl. met Balzflug nakomelingen. Lovers , beetje Amor-bloed en volbloed erachter...... Lovers

Ik kan me best voorstellen dat iemand een paard laat staan omdat ze hem lelijk vind. Zo ben ik ook, al kan hij nog zo goed lopen. Tenzij hij door het lopen toch nog een bepaalde elegante uitstraling krijgt en daardoor toch nog mooi wordt maar als hij goed kan bewegen maar mij niks doet, dan laat ik hem staan. Eigenlijk ook met karakter en temperament, ik zou nooit een paard voor mezelf kopen als het zo'n rustige flegmatieke goedzak was, ook al is hij mooi.

Ja ik weet t, blijf zoeken..... Haha!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 09:28

jeddah schreef:
Ik hou bijvoorbeeld niet van een ramsneus. Ook al zou het een superpaard zijn, met ramsneus zou ik hem/haar niet kopen.

Dat wilde ik nou net schrijven. Ik zou dus ook geen paard met een ramsneus kopen, ook al istie vreselijk lief!

Je gaat in eerste instantie toch op het uiterlijk af, dat moet je aanstaan. En gelukkig is de definitie van een mooi paard heel erg persoonlijk.

Ik hou zelf bv niet zo van Fjorden (wat niet wil zeggen dat ik ze allemaal lelijk vind, maar ik zou nooit een Fjord kopen...). Een luxe Haflinger daarintegen is weer wel mijn smaak. Maar ook daar zullen ze ertussen zitten die ik lelijk vind....
En ik vind ook lang niet elke shet leuk of mooi!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 10:37

uiterlijk is het eerste wat je ziet wat iemand anders ookal zei als een paard iets heeft bv een mega onderhals zou ik 'm al laten staan al is ie nog zo lief .
Ik heb ook een vos gekocht ik vind vossen vreselijk ik vind blessen niet mooi en 4 hoge witte benen bleeeeh je raad dus al wel hoe mijn vosje eruit ziet.. maar het paard sprak me gewoon heel erg aan de bouw en gangen ik zit er toh op dus dan zie ik er niet zoveel van *LOL*

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 11:30

wat maakt het nou uit of een paard mooi is...zolang ze toch lief zijn.
dat zou bij mij het belangrijkste zijn.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 11:33

Ik hou ook niet van paarden met een ramsneus. Of arabieren met een hele erge overdreven snoeksneus.
Ik houd wel heel erg van Fjorden Haha! Als ik er eentje zie, dan kan ik helemaal weg zwijmelen. Maar niet alleen bij Fjorden hoor, ook bij warmbloed paarden kan ik weg zwijmelen. Of van die Friezen die zo mooi lopen te showen! Kwijl

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 15:04

Ik koop ook absoluut geen paard wat ik niet mooi vind. Ik moet er wel op rijden en dan wil ik toch liever een paard waar men van zegt: "Joh, das een mooi beetjes zeg!" Haha!

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 15:35

iedereen vond pendro in het begin ook heel erg lelijk.
hij had dan ook bijna geen spieren.
Het is een appiej dus hij heeft echt mensen ogen en dat vinden een boel mensen lelijk of eng.

Nu ze hem wat vaker zien lopen denken ze allemaal wat een onwijs leuk paardje.
het kan dus veranderen.

Meestal is het wel zo dat mensen deze paarden juist heel leuk vinden of helemaal niet.
er is eigenlijk niet echt een tussenweg.

Jive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 18:47

ik vind en lang paard echt lelijk, ik denk dat het bij de verkoop zeker wel meespeelt of je hem mooi vind of niet.
Ik zou denk ik wel een lelijk paard kopen maar dan moet ik hem wel heel lief vinden Lovers , uiterlijk speelt zeker wel een rol bij het kopen van een pard, maar de een vind het belangrijker dan de ander Lachen

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 19:41

Ik hield eerst helemaal niet van die robuste pony's zoals fjorden,haflingers en tinkers ik vondt ze ook niet echt mooi ik wou liever zo'n mooi dressuurbeessie maar toen ik Jordy zag vond ik hem toch wel een lief koppie hebben en toen ik er op reed vond ik hem echt lekker rijden en heel braaf dus toen heb ik hem gewoon gekocht en sinds ik hem heb val ik veel meer voor tinkers dan voor een dressuurpaard dat heel mooi loopt.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-02 23:01

zeker wel.
Ik denk dat niemand een paard koopt wat hij niet mooi vind?
Ik ken maar heel weinig paarden die ik echt mooi vind en die ik zo zou willen.
Gelukkig is het een kwestie van smaak, en houdt iedereen van iets anders, zo worden de meeste paarden dus toch door minstens 1 iemand leuk gevonden Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 00:54

Bij ons op stal staat een grote tuiger, zo lelijk als de nacht, vier slechte voeten en niet mama's meest soepele. Maar het is een knuffelkont eerste orde, zit geen spatje kwaadheid in maar is zeker geen watje. Z'n eigenaresse is dolgelukkig met hem en dat is wat telt.
Patricia is ook niet moeders mooiste, maar ze is absoluut NVVR-proof en als je de juiste afspraken maakt is ze superbetrouwbaar, zeker voor andere, schijterds van, paarden.
Paarden zijn als vrouwen, beter een wat lelijkre met een goed karakter, dan een pin-up die niet deugd.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 07:49

ikke schreef:
Paarden zijn als vrouwen, beter een wat lelijkre met een goed karakter, dan een pin-up die niet deugd.

Lachen Absoluut, het karakter is heel belangrijk bij een paard (ook bij mannen trouwens Knipoog ) En dan niet alleen of ze betrouwbaar zijn maar ook of ze voor je willen werken en er zelf ook een beetje lol in hebben. Jammergenoeg kan je dat niet zo heel goed beoordelen als je de 1e keer naar een paard gaat kijken.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 10:14

Bij elk ras heb je lelijke en hele mooie.
Ik knap heel erg op een paard/pony af als hij niet goed gebouwd is. Zijn exterieur moet wel kloppen.

En mijn persoonlijke smaak gaat naar de koudbloeden. Die vind ik zo mooi compact gebouwd.
Maar er is geen 1 ras of kleur of aftekening wat ik echt lelijk vind.

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 11:29

iedereen z'n eigen smaak. ik vind bijvoorbeeld dravers echt niets. ze hebben ook vage gangen soms zelfs tolt. ja echt een draver in tolt vaag gezicht maar wel waar.
Verder vind ik fjorden heel leuk vooral,omdat ze op bijna alle vlakken mee lopen. dressuur,springen,mennen,endurance enz.
En een kwpn'er die mooi kan lopen en niet zo'n iel nekkie heeft daar ga ik ook wel voor,maar nee het is niet echt mijn type.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 11:35

een "lelijk" paard kan met karakter een hele hoop goedmaken. Mijn paard is ook niet de allermooiste, maar hij werkt gewoon voor me. Een paard mag van mij op stal niet al te mooi zijn, maar als hij in het werk ook lelijk blijft dan houdt het op.
En sommige paarden vind ik gewoon echt lelijk, daar zou ik niet eens op gaan zitten om te proberen. Je moet er ook de hele dag tegenaan kijken, want je staat er meer naast dan dat je erop zit over het algemeen!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 15:46

Nounou Wodan.. Kom op he?? Toevallig zijn er zoveel verschillen in Dravers, waaronder de echt allerbeste NAVY, velen zien niet eens dat het een Draver is (behalve in het bos, als ze in een knoertharde draf voorbij komt **opscheppend**), tuurlijk ze heeft geen gangen waar je spontaan van begint te kwijlen, maar Fjorden wel dan? Dravers zijn ook super veelzijdig, heb met Navy (voor de hoefkatrolontsteking) tot 1,50 gesprongen, we boeken tegenwoordig uitstekende resultaten in de Endurance, en zelfs de Dressuur begint te komen.. Ik ben het wel met je eens hoor, velen Dravers zijn geen plaatjes, vooral die hoofden.. Zo'n bolle ramsneus, en van die vlassige voorplukjes van een halve cm lang, maarreh.. ZIE MIJN AVATAR.. Need I say more?? Haha, geintje hoor, Navy is ook niet wat je noemt 'een plaatje'.. Maar ze hebben ZO'N superkarakter. Heerlijk tempo, wat ontzettend heerlijk is voor de Endurance..

Enne.. Voor de rest verdedig ik het Draver zijn niet hoor *LOL* Was dus ook niet aanvallend bedoeld..

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 15:58

Je moet zelf verliefd op je paard kunnen zijn. Als je het niet mooi vindt dan schiet het niet op.
Toch vind ik het lichaam, hals en de benen belangrijker dan het koppie. Ik bedoel... hoe het hoofd eruit ziet, dat is alleen maar voor het plaatje, maar het lichaam moet goed zijn, dat doet het werk, dat moet voldoen aan mijn eisen.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar mooie donkere paarden met hoge benen en lekker veel pit erin. Geen ramsneus en geen snoeksneus.

Een tinker, fjord, arabier of haflinger laat ik staan, hoe mooi, lief of goed hij/zij ook is. Ik kan er gewoon niet verliefd op worden.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:21

als e naar een paard gaat kijken wat te koop staat, moety het klikken! Je moet hem zien en dnken *wat een leukerd* of zoiets als je dat niet hebt moet je het niet doen, er komt vast wel iemand die verliefd op hem word, maar ik zou niet boos worden op iemand die zegt dat het dier gewoonweg niet bij haar past of niet aan haar eisen voldoet

groetjes anique

sweetbuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:00

kan me het voorstellen,
maar wat zal ik zeggen,
alles beter dan niets!
kus xliessiex

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:03

Wat mij opvalt is dat veel mensen zeggen.... ja iedereen heeft gelukkig een eigen smaak... maar daar gaat het niet om....
Het gaat erom of dat JIJ hem mooi vind... kijk, ik houd bijvoorbeeld niet van Arabieren, dus die zal ik nooit kopen, maar als jij die wel mooi vind, zal ik niet zeggen, wat heb jij voor een lelijk paard gekocht...
Ik snap dat iedereen iets anders mooi vind, dat is logisch.
Maar het ging erom of je een lelijk paard zou kopen...
dus een paard dat JIJ lelijk vindt.