Maar inderdaad, ik heb ook wel eens op een niet zo mooi paardje
(zachtjes uitgedrukt
) gereden, bij een boktmeeting.Ik zal verder geen namen noemen....
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marieketencate schreef:Ach, als een paard in het werk maar mooi wordt, mag 'ie van mij op stal wel een ezeltje zijn.....
...enne heeft een super karakter(altijd ruinen freak geweest)
! Was nou een van de eerste pony's die ik zag van: Die is lelijk!

). Jasmijn vond mijn Max ook een lelijk paard. Nou moet ik er wel bijzeggen dat ze hem zag midden in de winter met winterhaar en na een training waarna hij rondom bezweet was, niet echt op z'n voordeligst dus
. Ik vind het zelf ook niet een echt een supermooi paard hoor maar toch heb ik hem gekocht omdat hij me aanstaat en dan gaat het mij vooral om de beweging. Motor van achteren en tact wil ik zien. Verschrikkelijk ruim hoeft van mij nog niet eens want de grootste schillenknol kan in opperste staat van opwinding nog best aardig door de baan zweven.
, beetje Amor-bloed en volbloed erachter......
jeddah schreef:Ik hou bijvoorbeeld niet van een ramsneus. Ook al zou het een superpaard zijn, met ramsneus zou ik hem/haar niet kopen.
Als ik er eentje zie, dan kan ik helemaal weg zwijmelen. Maar niet alleen bij Fjorden hoor, ook bij warmbloed paarden kan ik weg zwijmelen. Of van die Friezen die zo mooi lopen te showen!
, uiterlijk speelt zeker wel een rol bij het kopen van een pard, maar de een vind het belangrijker dan de ander

ikke schreef:Paarden zijn als vrouwen, beter een wat lelijkre met een goed karakter, dan een pin-up die niet deugd.
Absoluut, het karakter is heel belangrijk bij een paard (ook bij mannen trouwens
) En dan niet alleen of ze betrouwbaar zijn maar ook of ze voor je willen werken en er zelf ook een beetje lol in hebben. Jammergenoeg kan je dat niet zo heel goed beoordelen als je de 1e keer naar een paard gaat kijken.
Was dus ook niet aanvallend bedoeld..