Wie heeft er Welsh Cobs??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 13:58

hoi,

Heb die welsh cob jaarling gezien. Een ontzetten tof beestje leek me. Maar ja ik wilde eigenlijk geen jong beest.

Je kunt altijd op welsh Cobs blijven rijden hoor. het zijn enorme sterke beesten. Misschien voor het zicht niet zo heel mooi maar ik ken genoeg volwassenen die op een Cob rijden van 1.50

Dian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-01 14:03

Tja ik weet het.Maar ik wil later graag wedstrijden gaan rijden en dan staat het inderdaad wel wat mooier.Zou 1.60 wel een goede hoogte voor mij zijn?Ik ben zelf 1.75.
Ik hoop van wel.

Als ik later nog eens een fokkerij gan beginnen neem ik in eerste instantie Cobs,maar als ik ooit een Fries zou kunnen kopen stond ie er zo.Dat zijn van die mooie paarden.Echt gaaf.Ik heb er nog nooit op gereden maar dat lijkt me geweldig zitten.

Groetjes Dian Party!! Party!!

Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 15:07

Ik ben zelf 1.73 en heb een cob van 1.50. ik begrijp dat je ook aan het 'zicht' wilt denken. Maar heb je dan zo'n lange benen? Ik kom eigelijk helemaal niets onder Menno uit. En ook van de bovenkant is erg normaal.
Gewoon een nieuwgierig vraagje hoor Lachen

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 21:29

Ik ben 1.78 en Spot 1.50, ook redelijk breed n'tuurlijk en ik kom d'r wel iets onderuit, maar het ziet er niet raar uit(zegt men...). Iemand die ik ken rijdt Z-dressuur op de Welsh cob van me oma, zij is langer dan ik en de Welsh cob is 1.48, rijdt bij de paarden en het ziet er niet eens vreemd uit.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 22:24

hoi,

ik heb een welshcob keer een draver omdat er bij haar moeder geen papieren zaten hebbben wij haar op een nrps keuring voorgesteld en daar is ze nu opgenomen
haar naam is leila en ze is nu net 12 geworden en drachtig dit jaar
groetjes tina

Dian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-01 22:42

dus het zou niet zo raar zijn??Ik zal wel eens een foto scannen.En dan in dit bericht zetten of een nieuw bericht.Dan kunnen jullie ons zelf beoordelen!!

En Tina,je hebt dus een Welsh Cob die je hebt laten inschrijven in het stamboek van de NRPS als draver.Toch???Tussen die rassen zit toch verschil of heb ik het nou fout??Kan zijn hoor.

Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 23:00

Zie hier mij op Menno (ik weet dat hij een beetje opgekruld staat)

[img]../upload/3/samenplop.jpg[/img]

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 19:17

Ik heb hem lekker al meerder keren live gezien, nanananana! ( Extreme duivel Knipoog
In het echt istie echt nog mooier...wat ik het leuke vind is dat ze hem zowel Z-dressuur start als ermee voor de wagen rijdt enzo. Gewoon veelzijdig.

Citaat:
Op 2001-05-16 23:17, schreef stef:
helaas helaas, ik ken hem alleen van foto's van heike's site, en ik vind hem echt geweldig
http://www.welshcob.nl/welshcob/fokkers ... .jpg[/img]
*kwijl* Kwijl Kwijl

Dian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-01 16:25

Die hengst is inderdaad heel erg tof!!Hij heeft een hele mooie uitsraling!!Ik zal is ff wat foto`s scannen zometeen.Als het lukt zet ik ze op bokt.nl Dan maak ik wel een apart berichtje met Foto`s Welsh Cobs.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 23:00

hoi,

de moeder van leila was een welshcob zonder papieren
haar vader een draver
omdat ze geen stamboekpapieren zo had en ze erg luxe er uitzag werd ons eens aangeraden haar voor te stellen bij nrps en daar werd ze inderdaad in hulpstamboek ingeschreven Haha!
groetjes tina
ps geloof dat bij nrps ook een welsh k hengst is goedgekeurd maar weet zo niet welke

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 01:05

Ik reed met Julius ook dressuurwedstrijden. Julius was ook 'maar' 1.50m. Ik kreeg altijd complimenten dat we een goede combinatie waren.

[img]../upload/2/juliushow.jpg[/img]

Dian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-01 08:41

Ja jullie zien er leuk uit met z`n tweeen!!Ik ga nu foto`s scannen,alleen ik weet niet hoe ik ze op bokt.nl moet zetten.Weet iemand misschien hoe dat moet? Dan moet je dat maar even in een berichtje zetten,dan komen er straks gave foto`s!!