Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
toch ? Twinklestar schreef:Heb zojuist een gesprek gehad met een van de beste paardenadvocaten van Nederland, heb gewoon even gebeld en om advies gevraagd.
3x raden...........ik heb absoluut een zaak.
Verkoper blijft hiermee ernstig in gebreke en het advies is om het dus door te zetten via mijn verzekering.
Word vervolgd.............

. astridastrid schreef:Zoals je al weet, sta je geheel in je rechten. Een mondelinge afspraak is ook een overeenkomst.
MAAR, heeft de oude eigenaar het beestje verkocht en was de nieuwe koper ter goeder trouw (wat zeer waarschijnlijk zo was), kun je niks maken. Je zal het beestje dan van deze nieuwe eigenaar terug moeten kopen.
Beroemde voorbeeld met de fiets: stel, je fiets is ontvreemd. Later vind je hem terug, hij is van iemand die hem ter goeder trouw heeft gekocht (tegen een redelijk geldbedrag). Dan mag jij nooit je fiets meer terug eisen omdat hij ter goeder trouw is gekocht... Je kunt hem wel proberen terug te kopen.
Dus eerst checken of hij niet is doorverkocht is mijn advies.
heb het net opgezocht in het bw! 
Twinklestar schreef:.
Toevallig ontdek ik op een verkoopsite dat de verkoper op een ander welsh merrietje geld geboden heeft ( ! ) en dit terwijl die zelf tegelijkertijd diverse shetjes te koop aanbied wegens tijdgebrek.
Nu werd het wel heel erg verdacht , je gaat niet bieden op een pony terwiijl je er zelf een stuk of 6 te koop aanbied wegens tijdgebrek.
( of ben ik nou gek ??)