Z een must in de paardensport?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 14:58

foutje

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-05-16 15:00 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 14:59

Citaat:
Op 2001-05-16 14:51, schreef Zep:
(kijk naar een Marlies van Baalen bijvoorbeeld, naast dat ze gewoon heel getalenteerd is heeft ze altijd onder zeer deskundige begeleiding gereden,


hihi, weet je Marlies heeft haar eerste ponylessen op mijn oude manege gehad. Vind ik wel goed trouwens dat haar moeder dat zo heeft gedaan. Gewoon lekker eerst op manegepony's de eerste beginselen leren. Ze heeft denk ik een jaartje bij ons gereden en is daarna verder gegaan bij de ponyclub met haar eigen ponietje.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-05-16 15:03 ]</font>

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 15:14

Ik zou graag heel goed willen kunnen rijden. Maar ik heb geen Z boven mijn bed hangen als doel van het rijden. Wedstrijden interesseren me niet echt heel veel, ben meer als Tender, een africhtingsmens en vind daar veel voldoening in.

Natuurlijk heb ik veel bewondering voor mensen die iets met hun paard bereiken, dat geldt ook voor iemand die door hard werken eindelijk een winstpunt in de B gehaald heeft. En ik kom wel regelmatig op wedstrijden en dan knipper ik inderdaad ook vaak met mijn ogen om wat ik te zien krijg...
Ik vind mijn eigen prestaties met Toon nog niet wedstrijdwaardig, maar wat ik op wedstrijden af en toe zie, geeft me wel hoop dat toon en ik ooit wat zullen bereiken. *LOL* Verward De kunstjes zijn inderdaad niet het moeilijkst te leren, maar de basis, die heb je niet zo snel heel goed voor elkaar en uiteindelijk draait het daar wel om. En het paard moet het ook nog leuk blijven vinden!

Mijn paarden zijn ook niet speciaal geschikt voor de wedstrijdsport, maar daar gaat het mij dus ook niet om. Ik kan zoveel lol hebben met mijn beestjes met hele gewone simpele dingen zoals even aan de hand laten grazen, een wandelingetje maken of een rondje zonder zadel rijden om maar wat te noemen.

En je hoeft gerust niet echt tegen mensen op te kijken die de Z hebben gehaald: ik ken er heel veel die niet of in ieder geval niet zonder slofteugel het bos in durven omdat ze daar hun paard niet aankunnen. Wat heb je dan bereikt met je Z, vraag ik me af.

En ik ken ook de rijkeluiskinderen die dure paarden en drie keer in de week privéles krijgen en die redelijk snel in de Z belanden. goed, die moeten het ook maar voor elkaar krijgen, maar ik heb gewoon wat meer bewondering voor mensen die met een gewoon paardje of een heel moeilijk paard iets bereiken, al is het "maar" L!

heb lol en je paard ook!