Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Laura schreef:ik stap NOOIT af. Wat ikke al zegt, afstappen is onkunde. Ik snap best dat het je veiliger lijkt om af te stappen wanneer je paard steigert enzo, maar in feite geef je hem dan gelijk ipv dat jij degene bent die uitmaakt wat te doen.
Wat betreft een bang paard: ook met de ruiter op de rug moet het paard vertrouwen kunnen hebben in de ruiter. Ik merk nu aan Waldo dat als ie iets eng vind, ik iets meer been geef, geruststellend toespreek, dan gaat ie nu wel. Dat is echt niet altijd zo geweest maar nu hij mij vertrouwt wil het wel. Dat is geen kwestie van er naast lopen.
mickey schreef:Ik denk dat het heel afhankelijk is van je paard. Wat zijn karakter is en hoe hij/zij reageert op dingen.
Mieke schreef:Lot heeft helemaal gelijk.
Mijn eerste paard was levensgevaarlijk als ze in de staak ging om iets wat zij eng vond. En aangezien de omgeving niet veilig was om haar erdoor heen te duwen ging ik er echt wel af. Om nou onder een vrachtwagen of bus te belanden omdat je vind dat je anders je paard niet de baas bent, vind ik vrij krom. Je hebt ook nog met de veiligheid van anderen te maken.
Er zijn met dit paard behoorlijk wat ongelukken gebeurd die niet allemaal even goed zijn afgelopen en daardoor wordt je wel wat voorzichtiger. Heb je ruimte genoeg, dan kun je wel wat met je paard uitknokken. Helaas woon ik in een nogal drukke en krappe omgeving....