patsur schreef:vind het er niet uitzien. ik snap ook niet dat die kids gewoon doorrijden, ik zal me niet prettig voelen op een pony waar ik te groot voor ben
Hangt ook maar net hoe je de definitie 'te groot' gebruikt.
Ik (1.75, 60 kilo) rij het liefst op ponys, tussen de 1.30 en 1.50 groot. Waarom? Tja, op een of andere manier rijd ik daar prettiger op, kan beter in de gangen komen en beter zitten.
Eigenlijk zijn er maar heel weinig mensen die een paard van boven de 1.55 nodig hebben, en ik zie ook meer mensen die te klein zijn voor hun paard dan te groot.
Je bent niet snel te groot hoor. Shetjes kunnen toch wel praktisch de helft van hun eigen gewicht dragen, bij de allerkleinste is dat 50, en bij de grootste bijna 100 kilo. Dat 'het er niet uitziet' is een mening, shetten hebben nou eenmaal te korte pootjes voor hun lichaam dus je zit al snel met je benen bij de grond.
Zolang de pony nog vrolijk is en er niet hoog mee word gesprongen valt het allemaal wel mee.
Mijn pony is 1.50, mijn bijrijdpony is ong 1.43, pony's in frankrijk die ik in heb gereden waren tussen de 1.20 en de 1.30, waar ik de strandritten mee begeleide was 1.40, en ik heb een tijdje een heel iel welshje gereden van 1.30, wat prima ging.
) ook wat te groot voor mijn pony.. nu is dat nu nog niet zo heel erg.. maar ook sowieso qua gewicht gaat het ook nog goed!
ik heb zelf ook een welsh .
maar ik sleep niet met mijn benen over de grond steek niet ver onder haar buik .
Ik vind iemand zelf te groot als z'n benen een heel end ondr de buik hangen. Tsja, ach eiglijks kun je het van meerdere kanten bekijken....
Ik vind zelf dat het soms nog wel kan (ligt er wel ff aan hoe
Nou ja, als je officeel zegmr wilt rijden is het wel weer wat anders mr voor recreatie vind ik dat het nog wel moet kunnen ligt er dan trouws wel weer aan hoe te groot het is mr goed. Ja sorry ik geloof dat het een beetje verwarrend is mr goed...
( waar je overal wel niet een drama over kan maken