Paard laten inslapen of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:54

Weetje, meid, wat het beste is weet jij, jij kent jou paard, alleen is het de vraag wil je het wel weten.
Ik zou persoonlijk als mijn paard echt altijd iets had, altijd ziek was, heel vaak pijn had, en weide niet mogelijk is, hem ook in laten slapen, je bent dan niet egoistisch.
Ik zelf heb de drie juni drie maanden geleden mijn paardje in laten slapen, ik had gelukkig nog de mogelijkheid gehad hem in de wei te ztten, dit heb ik gedaan, en dit heeft een jaar mogen duren, toen was ie op.. Hij kon toen nog wel lopen, liep erg kreupel, en toenheb ik ebsloten, als hij in de wei staat, te niksen ja wat grazen enzo, en hij loopt dan kreupel dan is het goed geweest.
Ik wens jou heel veel sterkte, maar kies voor je paardje, en vooral sta er zelf 100% achter want als het is gebeurt kan je niet meer terug!
Heel veels terkte
liefs, [ ]
(Ps je mag me altijd pb-en)

Rl_PrincEsS

Re: Paard laten inslapen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:57

Allereerst wat sneu
Maar ik weet niet wat het beste is als je er alles aan gedaan hebt om hem beter te maken dan is het misschien het beste om hem rust te gunnen zonder pijn.
Dit is uiteraard iets heel moeilijks maar hij kan zelf niet beslissen!
Heel veel sterkte ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:28

PP --> IM.

Want, uit de regels :
Citaat:
- je paard in zijn/haar laatste levensfase is aangekomen (bijv.: hoe lang laat je je paard nog leven als hij/zij een ongeneeslijke ziekte heeft);

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:55

Dus ik neem aan dat je hem al hebt laten gaan..Heel veel sterkte ermee! Je hebt alles gedaan wat in jou macht lag om dit paard een goed leven te geven, Onthoud dat met de goede dingen

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:02

Nee, ze heeft hem nog niet laten gaan.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:38

Allereerst heel veel sterkte

13 jaar.. jong zeg! Als je paardje nog zo vrolijk in de wei is als je zegt, dan zou ik hem nog niet laten gaan. ik weet niet hoe hij er precies aan toe is enz. Als zhij pijn heeft bij elke stap die hij zet, laat hem dan gaan. Aan de reacties te zien heb je echt al veel voor hem gedaan. Ik zou dan tóch kiezen voor de wei, met een ander paardje. Zo kan zijn leven nog heel leuk zijn! Het is zo zonde om het op te geven bij zon jong paard. Een wei doet echt wonderen met de meesten.

Nogmaals super veel sterkte, doe wat jij het beste vind en waar jij je goed bij voelt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:38

IM --> PP, want paard krijgt een nieuwe kans

Succes en sterkte!

nikje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:25

jij hebt al zo veel voor je paard gedaan ik denk dat je niet veel meer voor haar kan doen en denk dat voor je paardje en voor je zelf is slapen het beste is. heeeeel veel sterkte er mee!!

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:32

Al eerste wil ik je sterkte wensen.

Wat zegt je dierenarts van de situatie? Kun je haar niet op een rusthuis zetten waar ze snachts op stal kan? Lekker in en kudde met veel maatjes en zo duur zijn de meeste niet toch.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:58

De beste tip die ik je kan geven, Galina, is: luister naar jezelf!
Jij kent Mickey het beste, en kunt het beste beslissen of het fijn voor d'r is om nog lekker op een weitje te staan!

Als je 't mij zou vragen, zou ik haar op een weitje zetten en haar nog laten genieten. Als ik naar Mickey kijk, zie ik nog genoeg levenslust en gekkigheid!
Zoals ze zaterdag gek aan het doen was in de longeerbak, je zei het zelf: dat was typisch Mickey. Er zit denk ik dus nog genoeg pit in en plezier in het leven om lekker te genieten van het zonnetje in een wei.

Ze kan altijd nog ingeslapen worden als het op de wei lopen niet helpt, maar als je het niet probeert weet je dat natuurlijk niet.

Heel veel succes in je beslissing.

indra2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:10

Hallo, heb net mijn paard laten inslapen, 11 jaar, het was vreselijk en zal me ondanks dat het goed was en ze rustig ging, alsof ze blij was dat de pijn over was- schuldig voelen. Ook wij hebben alles gedaan, div. operaties, laatste diagnose was "niets meer aan te doen", toen wilde ik d'r op een landje laten totdat ze kreupel werd en werd ze zwaar hoefbevangen, zo'n vreselijke pijn. gras en geen beweging mocht niet meer, vooruitzicht was: 23 uur per dag in een box of paddock, en dat nog 15 jaar of zo? een paardonwaardig leven en ze had pijn, ook al was het een bikkel die niets liet zien, ik zag aan mijn paard dat de vechtlust over was, ze wilde ook niet meer meelopen. Ze is vredig in d'r eigen paddockje met allen die van haar houden ingeslapen, heel rustig en het is goed. Ik geloof dat ik alles gedaan heb voor haar wat ik kon, ik heb op de mooist denkbare manier afscheid genomen, ze blijft altijd in mijn hart maar ik ben zo opgelucht dat ze nooit meer pijn hoeft te lijden.
Elk paard is anders, denk goed na, kijk naar je paard, je kent haar het beste. Als ze nog het land in kan, ook is het maar even, gun haar dat misschien nog, want ze genieten ervan. Maar wat je ook doet, heel veel sterkte en wijsheid!

papiertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 07:51

Ik zou als ze zou lijden haar in laten slapen. dat is beter als haar proberen met allemaal medicijnen op de been te houden. En verder ik zou het niet weten. Ik vind het ook raar om gewoon maar zo te zeggen van dit of dat. Maar ik ben het wel eens met strangertje. Maar je hebt zowieso al ontzettend veel voor haar gedaan. En haar heel veel liefde gegeven. Ik zou zeggen denk met je hart. Dat is soms beter als met je verstand maar soms ook niet.

JaSpJo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:32

de keus is aan jou maar je heb met haar al zoveel meegemaakt gun haar nu maar rust je zeult haar nooit vergeten ze zit in je hartje waar ze nooit meer verdwijnd maar steeds pijn is ook niks voor haar toch heel veel sterkte met je keuze

maaike100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:40

kijk ik zou het zo bekijken, wat is het beste voor mickey???...
kijk ze heb al zoveel meegemaakt en pijn lijden is ook niet alles toch!
ik hoor de keuze wel

jojopaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:51

Een moeilijk beslissing die alleen jij kan maken. Sterkte ermee!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:08

Nu ga ik iets zeggen wat misschien voor een hele hoop mensen raar in de oren klinkt.Maar heb je wel eens overwogen om naar een andere stal te verhuizen? Een paard kan n.l heel gevoelig zijn voor bepaalde"aardstralen" zo zal ik het maar noemen.Ik heb hier paarden genoeg die het bewijs leveren en die eigenlijk al waren opgegeven maar hier een heel ander paard zijn geworden! Nou wil ik echt niet beweren dat dat met jou paardje aan de gang is maar niet geschoten is altijd mis! Helemaal omdat je zegt dat als ze buiten staat ze het echt naar haar zin heeft! Maar jij bent uiteindelijk toch diegeen die het paard het beste kent en wat voor beslissing je ook neemt voel je daar achteraf nooit schuldig over! Zover ik uit jou verhaal opmaak ben je al veeeeel verder gegaan als een hele hoop andere paardenbezitters, die hadden het allang opgegeven! Dus wat je ook beslist heel veel sterkte... ik weet hoe moeilijk het is!

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:11

Ik denk dat jij mickey al veel liefde heb gegeven.
Op een gegeven moment moet je de knoop door hakken denk ook aan mickey voor hem is het ook niet altijd leuk om overal last van te hebben.
Het zal inderdaad moeilijk zijn maar ik denk dat het voor mickey wel beter is

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:16

Maya schreef:
IM --> PP, want paard krijgt een nieuwe kans

Succes en sterkte!

Gewoon nieuwschierig.. waar staat dit? Of heeft ze je een pb'tje gestuurd?

bowena_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 00:13

Jezus Galina.... ben der stil van

Ik kan niet veel meer zeggen dan de andere bokkers, maar toch luister idd naar jezelf en kijk naar je prachtige paardje.

Dat der vacht dof is en dat ze neit wil knuffelen, oke, ze zit neit lekker in der vel. Maar kan ze idd nog lekker rennen en het allerbelangrijkste PAARD zijn, dan zou ik haar die kans nog geven.

Maar.... is de situatie ernaar... heb je de kans om der op die wei te zetten. Voor alles is een oplossing maar dan moet de mogelijkheid er wel naar zijn.
En ik weet hoe je je voelt... op 8 mei 2004 stond ik voor dezelfde keuze.... Beau nog door laten sukkelen en wachten tot ie op een dag verlamd neerviel.... of hem uit zijn lijden verlossen en niet op de dag hoeven wachten tot ie omkiepte. Beau was niet meer happy, hij kon geen paard meer zijn dus heb ik hem los gelaten.

Hoe moielijk het ook is meissie, zoek oplossinge, zoek een eventueel nieuw baasje of een wei als jij denkt dat jou paardje die jaartjes op de wei nog kan slijt.... kan ze dat in jou ogen niet, dan laat haar los.

Maar weet dat de Limbo's en alle andere bokkers er voor je zij om je op te vangen, ongeacht de keuze die je maakt
Sterkte