Ik ben weer thuis : Missie geslaagt !!! + UPDATE + FOTO'S

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 12:53

afstammingen....................*denkdenk* Haha!

Evien is een Romeo x Pinto

Shamila is een Brewers Feature Challenger x Romeo

Black Berry is een Brewers Feature Challenger x Donald de Valk

Diana is een WC Jupiter x ? Weet ik niet uit mn hoofd

Hier een paar foto's van Winners Circle Jupiter, het tophengstje dat rechtstreeks uit Amerika is gehaald en een kleinzoon is van Boones Little Buckeroo wat een hele beroemde hengst is.

Afbeelding

Afbeelding

Jammergenoeg heb ik van Brewers Feature Challenger geen mooie foto maar wel van zijn hele beroemde opa, Orion Light van 't Huttenest!!
Die is zooooo mooi! Kwijl Kwijl Kwijl

Afbeelding

Als je een klein beetje thuis bent in de amerikaanse bloedlijnen moet je ze wel kennen want dit zijn echt de grote hengsten waar alles zo'nbeetje om draait in de mini fokkerij.

De officiele naam van de paardjes zijn : het nederlandse minipaard en american miniature horse.

De eerste dagen nadat de koop rond was ben ik er ook helemaal stil van geweest....Mn moeder vroeg zelfs op een bepaald moment of ik niet blij was, natuurlijk was ik heel blij, maar ook nog helemaal beduust van alles.

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 12:56

Orion doet t nie............ Verward Verward

Kan ik em niet zo van internet halen en plaatsen? Hoe werkt da??

Anyway, als je Orion wilt zien kan dat ook via deze koppeling :

http://home-4.worldonline.be/~ft017824/ ... _light.htm

http://home-4.worldonline.be/~ft017824/index.htm
En als je de hele website wilt zien moet je bovenstaande koppeling gebruiken, bij deze vrouw heb ik MH DIANA gekocht.
Ze heeft echt supermooie paardjes en is wel een beetje een begrip in de minipaarden wereld, zij was een van de eerste die paardjes uit amerika heeft gehaald om hier mee te beginnen.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 13:34

Wat een schatjes zeg, veel plezier ermee! Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 14:01

Wat zijn ze gaaf!!!!!!!!!!!!!!!!
Voor die basis merrie weet ik ook nog wel een hengst Schijnheilig Schijnheilig .

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 15:15

oooohwww wat gaaf sonja!!! zie ze nu pas }> maar wat een leuke pony's!! vooral die jaarling is erg mooi Kwijl Kwijl Kwijl

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 16:58

Ohw, wauwie, wat een mooierds!! Je hebt idd wel smaak.
Ik wist het helemaal niet *schaam schaam* Bloos maar wow.
Ze zijn echt mooi!
Nou moet ik helemaal langskomen Knipoog
We reden laatst al langs, en ik dacht al waar staan ze nou, maar nu begrijp ik het helemaal!
Gaaf!! Over de naam, lang hoor, maar het staat wel heel stoer!!!!! *LOL*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 17:40

Mooie paardjes, gefeliciteerd met je aankoop. Ik hoop dat de nieuwkomers het een beetje met Mika kunnen vinden...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 18:20

Wat een mooie pony's!
Is de jaarling geschoren? Ze ziet er zo luxe uit...

Maar ik denk dat je een knap stel bij elkaar hebt om een fokkerij te beginnen Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 19:09

de bloedlijnen zeggen me niks, maar ik ben dan ook nog maar een nieuwkomer.
Zien we je merries in Juli/augustus (afhankelijk waar je gaat) op de keuring? Of hebben ze geen NMPRS papier?

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 19:44

Hoe ik het precies ga doen qua keuringen weet ik nog niet om eerlijk te zijn.....Mika moet sowieso voor stamboekopname dit jaar....

De paardjes hebben nog geen van allen een nmprs papier, ik ben daar heel druk mee bezig maar weet nog niet precies hoe het allemaal gaat worden.
Bij Evien is nu een BMPRS papier, maar ze staat ook nog ingeschreven bij het NAS, dus omdat ze nu toch bij de hengstenhouder staat (wiens vrouw secretaresse is van het NAS en hij is schetser/chipper) komt daar een appaloosa paspoort bij + chip, maar ik ben nog iets aan het uitzoeken over de afstamming en wanneer de dna test is geweest wordt het paspoort pas gemaakt.

Als het goed is kan ik het dekbewijs van Shamila inleveren bij het nmprs en krijg ik op die manier een paspoort + chip, wat betreft Diana, die zal ook overgeschreven moeten worden vanuit het AMHA naar het nmprs, maar dan zit je ook weer met DNA, en hetzelfde geldt eigenlijk voor Black Berry, zij heeft nu een bmprs papier, maar nog geen paspoort, doordat ze geen paspoort heeft zit ik ook met DNA enzo, dus het is eigenlijk allemaal nog even afwachten.

In oudenaarde (Belgie) is 21 september een grote show van minipaardjes, daarvoor komt er speciaal een jury over uit de usa, aan die show doet Diana mee, de fokker maakt haar showklaar en na de show kan ik haar meenemen naar huis. Eigenlijk zit ik er wel aan te denken Black Berry dan ook maar mee te nemen, maar nogmaals, ik wil eerst alles uitzoeken en dan pas weet ik het zeker.

De jaarling is idd geschoren, dat gebeurt eigenlijk wel heel veel bij die mini paardjes.....Binnenkort worden de veulens ook geschoren.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 21:36

Hoi Sonja

Mooie beestjes hoor!
Die jaarling lijkt sprekend op een shetlandmerrie die ik gehad heb, precies dezelfde aftekeningen en bouw, helaas had ze geen papieren.
Wat betreft: zwart met witte voetjes bestaat niet= zwartbont bij de kleintjes (shetten, minipaardjes etc.)
Als ze nog stippen moet krijgen moet je witte haartjes onder de zwarte kunnen zien, anders blijft ze gewoon zwartbont.
bonte pony's kunnen overigens niet later vlekken bij krijgen.
Appaloosa's krijgen wel stippen bij. ik had een veulen met wat wit op de kont, als jaarling was ze al shabrak en nu is ze al deken en wordt misschien zelfs panterbont.

OH JA WEET JE WAT IK HEB!!!!
een heel heel heel klein en super mooi en correct gebouwd ZWART(schimmel)BONT mini-minimerrieveulentje met NSPS papieren!!! Ik ben er reuze trots op, zelfs de hengstenhouder moppelde wel drie keer dat het zo'n prachtig beestje was, terwijl hij normaal altijd kritiek geeft op de tekortkomingen!

Mylano (vader van kleine Mylano) stond laatst trouwens te koop op internet.....

Heb net Shakyra en haar moeder naar de hengstenhouderij gebracht om haar opnieuw te laten dekken (weer door een zwartbonte mini NSPS)

Groetjes Anke

p.s. goede aankopen!
Ze heet trouwens Shakyra van de Immetjeshoeve.

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 21:49

Hoi Anke,

wat betreft Shamila, het zwarte merrietje met de witte voetjes Haha! , zoals ik al schreef: wanneer je haar haren opzij doet zie je daaronder grijs/witte haren, vandaar dat ik denk dat ze niet gewoon bont is maar misschien gemarmerd zal worden ofzoiets..... *LOL*

Bij kleine Mylano hebben we trouwens al 2 stippen ontdekt op zn kont, dus hij is ook een pintaloosa! Daar ben ik best blij mee!

Hoezo staat Mylano trouwens te koop??? Heb je geen kontakt meer met dat meisje dat em heeft gekocht?? Jammer, het is zo'n leuk hengstje!
Dus voor diegene die dit leest en een leuke appaloosahengst wil kopen..... Haha!

Jij ook gefeliciteerd me je nieuwe aanwinst!

Groetjes Sonja

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 22:01

Dan is ze zowiezo al stekelharig, dan kan nog uitgroeien naar roan, maar met een beetje geluk (en geduld) kunnen er nog stipjes door komen!
Dan heb je dus ook een soort pintaloosaatje.....al 3! Je begint een proffokker van pintaloosa's te lijken, hihi.

Mylano: ze typt wegens tijdgebrek, ook het jaarlingmerrietje (van niels) biedt ze te koop aan voor 300 Euro en Mylano voor 400 Euro.

Wat leuk dat de kleine stipjes heeft....wie weet komen er nog meer!!!

Groetjes Anke

p.s. als je nog iemand weet voor een vosshabrakbont appaloosahengstje, eentje is heel luxe en komt uit een vosbonte NMPRS-merrie, daar vraag ik dan ook NMPRS papieren bij aan( dacht aan 175,- excl. eventuele DNA kosten inclusief paspoort + chip) Dus.....

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 22:07

Wil je het eerlijk van me weten hoe ik het zou vinden om een proffokker van pintaloosa's te worden????????

Dat is precies wat ik heel graag zou willen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Haha! Haha! Haha!

Ik vindt ze zooooooooo gaaf, als ze tenminste veel stippen hebben en niet 1 of 2 ofzo....
Mijn grote voorbeeld qua pintaloosa is Orion Light van 't Huttenest, zo'n mooie dier heb ik nog nooit gezien...Al komt Mika qua kleur aardig in de buurt nu ze nog steeds stippen bijkrijgt! Haha! Haha!

http://home-4.worldonline.be/~ft017824/ ... _light.htm

Hier kun je Orion zien..... Kwijl Kwijl Kwijl Hij was slechts 79cm!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 22:17

Die is inderdaad gaaf, heeft wat meer stippen op de achterhand dan Cindieke.
Die wat hierboven staat dat zwarte ding met die witte voetjes, sorry hoor, maar dat vind ik een oerlelijk ding!
hihi, Ach ja smaken verschillen.

Is wel een hele opgave om pintaloos's te fokken.
uit mijn vosbonte x fewspot kwam "gewoon" en vosshabrakbonte. dus alleen stipjes en geen vlekken.
Mylano kan die kleur dus wel goed fokken in combi met Cindieke.....*hint?

Ga nu gauw naar huis en slapen

(heb internet bij mijn zus, m'n moeder vond het thuis te duur worden en zij heeft kabel: nog 1 maand!)

Groetjes Anke

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 09:39

Nou, ik wacht wel gewoon af wat voor kleur Shamila krijgt....Is het toch nog een beetje een verrassing (hopelijk) als ze begint te veranderen van kleur..... Haha! Haha!

Wat betreft het wel of niet mooi vinden van Jupiter, tja zoals je al zegt, smaken verschillen.....Ik heb hem in het echt gezien, en hij heeft echt uitstraling met zn 78,5cm....Maar over smaak valt niet te twisten, de een houdt hiervan en de ander houdt daarvan en dat is maar goed ook!

Gisteravond heb ik nog even de hengstenhouder gebeld om te horen hoe het met Mika en Evien en de beide kleintjes gaat......Evien lijkt nu tegen de hengstigheid aan te zitten, maar bij Mika nog steeds geen teken van hengstig worden...Raar eigenlijk dat het zolang duurt...Mylano is 1 mei geboren, maar ik heb ook geen veulenhengstigheid gezien, op een of andere manier toont ze helemaal niks..... Verward
Nou ja, het zal vanzelf wel komen denk ik dan maar, de natuur gaat toch zn eigen gang.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 09:59

a wat een droppies. staan ze bij jou thuis?

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 10:06

Alleen Black Berry ( de jaarling), mijn merries zijn bij de hengstenhouder en Diana (het veulentje) moet nog tot oktober bij haar moeder blijven.

Maar over een paar weekjes wanneer Mika en Evien zijn gedekt heb ik ze wel thuis! Vind het wel een leuk vooruitzicht........ Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 18:09

Wat zij ze leuk! Kwijl Kwijl Kwijl
Vooral die laatste vindt ik erg mooi.
Ooit wil ik ook nog een zwart-bont klein paardje als mascotte bij Tiko. *LOL*
Heel veel plezier met ze, zal wel lukken denk ik

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 07:51

Ben ik nu de enige die de foto's niet kan zien... Verward

IIg heel erg gefeliciteerd met je nieuwe paardjes! Party!!

liefs layla d

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 11:38

die vind ik wel leuk in je andere topic vond ik ze niet leuk.

Mika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 15:12

Welk andere topic??

Ik weet zo eventjes niet wat je nu precies bedoelt, was er nog een ander topic dan? Verward Verward

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:25

Gefeliciteerd Party!! .Ze zien er allemaal hardstikke lief uit Lovers !