Hercules, the end of an era

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:45

Heel veel sterkte...

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 16:53

Jeetje, ik ben er echt even stil van... Verdrietig

Ik weet precies hoe je je voelt. Je hebt een goede beslissing genomen, je hebt gekozen voor hem en niet voor jezelf. Verwen hem maar heel erg en heel veel sterkte vrijdag. Ik zal aan je denken...

Liefs Lovers

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:26

jeejte wat een naar verhaal zo. Ik vind dat je een heel dapper besluit hebt genomen en wil je gewoon heel veel sterkte wensen..

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:31

O wat erg voor je zeg Verdrietig
Heel erg veel sterkte voor jou en het paardje Verdrietig Vooral veel sterkte vrijdagen we denken aan je Lovers

Je hebt een moeilijke maar goede keuze gemaakt... Lachen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:53

hey, ik weet niet goed wat zeggen. Echt erg voor je. Ik wens je veel sterkte toe. Geniet maar van de komende dagen en hou steeds voor ogen dat het beter is voor hem. Zoals je zelf zegt "het is goed geweest". Hij is veel meer waard dan lijden.
Veel sterkte.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 17:53

ik hoop dat jullie nog een paar fijne dagen hebben samen Knipoog

veel sterkte....

gillian

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:27

ooh meis... ik wil jou en je familie echt ontzettend veel sterkte wensen de komende dagen. Vind het echt erg om te lezen Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:39

Een vreselijk moeilijke, maar eerlijke beslissing. Je paard zal je er dankbaar om zijn, dat hij niet onnodig en uitzichtloos hoeft te lijden en niet in verkeerde handen kan vallen omdat een of andere idioot nog wel z'n benen in kan spuiten of iets dergelijks.

Heel veel sterkte gewenst.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 23:09

Dappere beslissing hoor!
Sterkte de komende dagen, en daarna natuurlijk.
Ik zal aan jou en Hercules denken vrijdag!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 23:54

Laui, ik wens jullie heel veel sterkte vrijdag en houd jezelf voor ogen dat jullie de beste beslissing hebben genomen, hoe moeilijk het ook is.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 00:10

Jeetje Laui, wat een bericht! Maar jullie doen wel het beste voor Herc. Herinner hem in zijn goede dagen en geniet deze laatste dagen nog maar van hem. Heel veel sterkte voor vrijdag en daarna. Heel dubbel wel dat zijn opvolger er al is, vooral als die nu al zo goed lijkt te bevallen. Hopelijk wordt die goedgekeurd en heeft Joop er snel een nieuwe maat aan.

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 10:05

Wat een rotbericht
Maar wat de anderen ook al zeiden, het is beter zo, je verlost hem van een lijdensweg die hij zou moeten ondergaan.
Tsja meid, dit zijn moeilijke beslissingenm, maar juist die zijn het beste. Er is over nagedacht, dit is jullie conclusie. En het is eerlijk tegenover Hercules.
Heel veel sterkte!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 10:58

wat erg zeg. een moeilijke beslissing dat is het altijd. er blijft maar door je hoofd gaan is het wel goed wat ik doe. zo moeilijk. heelveel sterkte en fijn dat je al zo gek bent op dat nieuwe paard. ik wens je er veel plezier mee. en dat hij wel op z'n minst 6x langer mag blijven.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 15:12

Ontzettend veel sterkte gewenst!

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 19:01

heel veel sterkte Verdrietig

MMBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 01:24

Ik zit met tranen in m'n ogen te lezen. Verdrietig
Wat moet dit een moeilijke week zijn voor je.

Heel veel sterkte...

Kirsti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 05:27

Wat vreselijk om zo'n beslissing te moeten nemen. En dan ook nog een week moeten wachten, dat lijkt mij erg moeilijk omdat je er natuurlijk steeds aan denkt, wat er gaat gebeuren, als je hem ziet.

Nou heb ik een gekke vraag en ik durf hem bijna niet te stellen omdat ik je niet nog meer pijn wil doen. Maar waarom gaat hij naar de slager? Waarom laat je hem niet lekker thuis inslapen door de DA, rustig in zijn eigen vertrouwde omgeving???

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 08:19

Toen ik jullie namen een tijdje geleden bij de uitslag lijst op de DER site zag staan kwam er een glimlach op mijn gezicht.. Die Herc, Laui's grote held. Ik ken hem niet, maar in al je verhalen op bokt straalt zijn charisma door.

Het is inderdaad mooi geweest, en je hebt een goede beslissing genomen, al zullen er momenten zijn dat je daar anders over denkt.. Herc's strijd is bijna afgelopen, de jouwe begint net. Hou je niet in, heb verdriet, wees boos en huil.

Maar denk vooral terug aan Herc met een glimlach op je lippen en een kriebel in je buik.

sterkte meid, we denken aan je..

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 09:16

Is geen gekke vraag. Het waarom van de keuze (grotendeels mijn vaders keuze, het is immers zijn paard, maar het is wel onze Herc) is wat moeilijk uit te leggen.
Ten eerste is inslapen niet altijd even prettig. Als het wel op een prettige manier moet gaan, zou dat bij de Faculteit zijn (daar is hij ook behandeld en onderzocht), dan brengen ze hem eerst onder narcose en laten hem daarna pas inslapen. Thuis inslapen is ook niet zo practisch, je moet dan nl het stoffelijk overschot op je terrein houden tot de destructie hem op komt halen. Daar zit ik eerlijk gezegd helemaal niet op te wachten.
Ten tweede zit er een gezond stukje vlees aan. Het zijn voornamelijk zijn benen en zijn longen die hem het leven érg moeilijk maken. Waarom zou je een gezond stuk vlees (want dat is hij op dat moment gewoon) aan de voedselketen onttrekken? Het is niet zo dat hij weggebracht wordt en daarna aan zijn lot wordt overgelaten. Mijn vader en een goede vriend (slager, heeft ook altijd paarden gehad) blijven er de hele tijd bij. Bovendien vind ik het een mooie gedachte dat je paard ná zijn dood nog een functie heeft. Dat hij dan niet nutteloos is. En ik weet zeker dat een heleboel mensen van een stukkie Hercules-vlees gaan genieten. Ik vind het een mooie dood die hij absoluut verdiend heeft.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 13:40

ik vind het zo'n dappere beslissing, ook dat je vader er de hele tijd bij blijft, lijkt me supermoeilijk maar wel het prettigste voor het dier.
Ook namens mij heel veel sterkte toegewenst en geef hem nog maar een knuffel.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 20:26

Ik heb echt tranen in mijn ogen staan..

Op dit moment valt er eigelijk niks te zeggen. Weet dat alle bokkers aan je denken.

Heel veel sterkte.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 21:59

Ik had ergens in mijn sporadische boktuurtjes de laatste week wat gelzen over Hercules zijn einden en nu lees ik ook je bericht. Ik schrik er eerlijk gezegd nogal van, had het nooit verwacht. Jeetje meis, wat rot voor je. Net wat je zegt, heel onwerkelijk. Ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen. Meisje, heeel heeeel veel sterkte en geef Kuul een knuffel. Schrijf nog eens wat herinneringen van je af als je daar behoefte aan hebt....

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 23:14

Heel erg veel sterkte! Ik kan wel zeggen dat het beter voor hem is, maar dat maakt het verlies niet makkelijker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 23:43

Heel veel sterkte gewenst...........

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 00:04

Jeetje, ook ik zit met de tranen in m'n ogen... Verdrietig
Wat een rot weg om te belopen maar helaas eentje die onvermijdbaar is...
Ik kan me alleen maar aansluiten bij alle Bokkers die me voor zijn gegaan door je heeel veeeel sterkte te wensen vrijdag maar ook de tijd daarna
Ik zal vrijdag ook aan jullie denken...